Over de Regenboog: maart 2024

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102111
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Over de Regenboog: maart 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 18:42

*Bokt Nieuwsredactie
Bokt Community

Afbeelding
Schilderij en foto: janouk


Over de regenboog is een rubriek binnen de Bokt Community. Hierin willen we overleden viervoeters een laatste eerbetoon geven op [VN] Voorpagina Nieuws. Bellatrix verzorgt Over de Regenboog.


Als er wel paarden over de regenboog zijn gegaan maar hier niet tussen staan, kan dat verschillende redenen hebben. De eigenaar is er misschien nog niet klaar voor of heeft er geen behoefte aan.




Binqy

Afbeelding



cp112 schreef:
De beste pony ooit….
Krap 3 maanden oud was de kleine Binq toen we hem ophaalden bij iemand uit de voortuin midden in een woonwijk bij Utrecht. Ja je verzint het niet, maar dat kleine hummeltje kwam hoe dan ook met ons mee.

De allerliefste pony. Er zat geen shetland streek in. Binq was altijd lief en braaf.
Toen Binqy 8 was werden onze tweeling dochters geboren. Zij zijn opgegroeid met Binq en konden werkelijk alles met hem. Het was zo’n gouden pony… het is niet te omschrijven.


Helaas vochten we al jaren tegen HB. Iedere keer kregen we hem er weer bovenop maar steeds kantelde zijn hoefbeentje een stukje verder. Helaas was onze kleine vechter nu echt uitgestreden.

Bijna 16 jaar mocht hij worden Y;(



Blaze & Smurf

Afbeelding
Smurf


Afbeelding
Blaze



Blaze1994 schreef:
16 februari was een pikzwarte dag. Onze merrie Blaze, altijd ijzersterk en bijna 30 jaar en 2.5 jaar met pensioen. Nadat ze zich altijd met volle kracht ingezet heeft voor ons. Niks was teveel gevraagd, of ja rustig aan doen dat stond niet in haar boekje :') . We dachten we er goed aan te doen haar naar een paardenrusthuis te brengen, ze was namelijk echt geen mensenpaard maar een "paardenpaard". Maar hebben haar zwaar verwaarloosd weer op gehaald. Ze er weer helemaal bovenop gekomen en had 2 beste zomers tot ze begon te sukkelen in juni en is ze eigenlijk niet meer op de rit gekomen sindsdien. We hebben lang gedokterd ondanks zij geen paard was om überhaupt mee te dokteren. Het waren uiteindelijk teveel dingen om nog op de rit te krijgen en besloten dat het genoeg was.
En of dat nog niet erg genoeg was moest haar opvolger, mijn nog geen 6 jarige ruin samen met haar naar de eeuwige groene weides laten gaan. Ik had hem uitgezocht voor de eventing en de dressuur maar ook als knuffelpaard en dat was hij echt. Hij is vorig jaar gediagnosticeerd met ECVM, ging achteruit en was helemaal afhankelijk van mijn merrie, andere paarden waren niet goed genoeg om hem rustig te krijgen. Om te voorkomen dat hij teveel pijn kreeg/gevaarlijk werd en/of over de kop door de wei zou gaan heb ik het hartverscheurende besluit genomen om ze allebei los te laten. Van een ouder dier heb je daar wat meer rust mee maar met mijn Smurf (koosnaam), die perfect was, te perfect, te lief om los zo snel los te laten. Hij vond alles leuk en gezellig wat ik hem leerde nadat ik hem groen kocht, later begon zijn ECVM het over te nemen (zonder dat we het toen wisten) en begon hij een moeilijke puzzel te worden. De puzzel die niet klopte met het paard dat zo leergierig en vrolijk was toen hij nog niks kende. Hij is een grote les voor mensen die denken dat paarden maar hard aangepakt moeten worden als gek gedrag vertonen. Gelukkig was hij bij ons :knuffel: Ik mis ze allebei ontzettend en allebei op een andere manier. Dankbaar voor de lessen die ze mij geleerd hebben maar wat had ik graag nog meer/langer van ze geleerd.
Shadow van 't Dauwhof (Smurf) hopelijk blijf je altijd als schaduw om mij heen, zoals je altijd wilde zijn waar ik wilde was.
Malin (Blaze) jouw naam betekend kleine krijger en dat was je zeker. Deze energie zal ik bij mij dragen :knuffel:



Yuri

Afbeelding



Sheeltje2 schreef:
Mijn beste vriend

Van zo’n klein mannetje ben je gegroeid naar grote Paint die andere kon verbazen vele reacties is dat echt een Paint hihi jawel een echte grote knuffel Paint ❤️ Yuri jij was mijn grootste trots zo lief zorgzaam en mijn grote clown ❤️ je gaf alles aan mij en ik gaf alles aan jou wij hebben samen van elkaar geleerd, genoten gehouden mijn pony noemde ik je vaak want in mijn ogen bleef je mijn kleine Yuri die als 5 maanden oud veulen de laadklep afkwam ondanks dat je nu 1.65 bent en paar kilo zwaarder blijf je mijn kleine yuur ❤️ we hebben je weggebracht vandaag samen met mijn steun Nick

Jou voeten konden jou niet meer dragen… zoals de hoefsmid zegt je bent met verkeerde voeten geboren het is genoeg je hebt pijn en we waren optieloos jou sprankelende ogen waren donker en je voeten zochten een weg om vooruit te komen dit was het teken dat ik je moet laten gaan ❤️ love you to the moon and back every day ik zal je ooit weer zien mijn maatje mijn knuffel vriend mijn trots in de wedstrijd ring mijn droom paard mijn eigenwijze gevoelige jongen het is goed zo je mag geen pijn hebben ik hou van jou

31-03-2016 / 31-01-2024



Afbeelding

Mando

Berichten: 15723
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Over de Regenboog: maart 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:46

Sterkte voor iedereen.

kally
Berichten: 5254
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Over de Regenboog: maart 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 21:28

Allemaal heel veel sterkte gewenst met jullie verlies Y;(

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:27

Heel veel sterkte voor iedereen :(:)

Selima

Berichten: 633
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 01:13

Heel veel sterkte met jullie grote verlies!
Drie keer prachtig beschreven wat Binqy, Blaze, Smurf en Yuri voor jullie betekenden.
Het verdriet is zo voelbaar. :knuffel:

Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Over de Regenboog: maart 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 22:48

Sterkte iedereen!!