Levensgevaarlijk! Visdraad over ruiterpad gespannen Capelle a/d IJssel

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14228
Geregistreerd: 20-04-16

Levensgevaarlijk! Visdraad over ruiterpad gespannen Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 19:21

Hart van Nederland
Algemeen
Ingezonden door meerdere Bokkers

Afbeelding
Het betreffende visdraad. Foto: Politie Basisteam IJsselland op Facebook


"Opletten", schrijft de politie op sociale media, nadat ze een gespannen stuk visdraad vonden in een bos bij Capelle aan den IJssel. Het draad hing op een ruiterpad in het Schollebos.

Volgens de politie is dit "levensgevaarlijk en kunnen paarden en ruiters zich hier ernstig aan verwonden met mogelijk de dood tot gevolg". Als het lijntje met opzet is geplaatst is, dan is dat volgens de politie ook zeker strafbaar.

Vragen om problemen
"Er heerst vaak veel onbegrip tussen honden-, paardeneigenaren en overige gebruikers van het bos", aldus de politie. Een vrouw die daar ook wandelt, reageert op het bericht: "Een ruiterpad achter een hondenstrandje.. is eigenlijk wel vragen om problemen voor zowel honden- als paardeneigenaren.."

De politie moedigt aan om met elkaar in gesprek te gaan: "We willen met zijn allen veilig van het bos gebruik kunnen maken, met en zonder dieren."

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110875
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Levensgevaarlijk! Visdraad over ruiterpad gespannen Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 19:29

Welke idioot doet zoiets? Dan heb je toch echt wel wat steekjes los zitten :\

Femke_Tweety

Berichten: 12030
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 19:54

Cayenne schreef:
Welke idioot doet zoiets? Dan heb je toch echt wel wat steekjes los zitten :



Een draadje los in dit geval...

Hutcherson

Berichten: 7462
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 19:54

Al die psychopaten die niet deftig berecht worden ondanks vaak al vele tekenen aan de wand qua dierenmishandeling. Psychopaten kun je vaak al jong opsporen maar verder kunnen ze er niks mee.

kitsunemimi
Berichten: 78
Geregistreerd: 21-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 19:55

Onwijs naar en vervelend,

Ik herken het aasje ze verkopen het bij de action (redelijk goedkoop sportvis materiaal)

Lous

Berichten: 24255
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 22:16

Het ruiterpad ligt er al decennia, het hondenstrandje kwam veel later.De veroorzaker is hier de gemeente, die had het hondenstrandje nooit aan de zijde van het ruiterpad moeten plaatsen . Sinds 2022 hebben ze paaltjes gezet tussen het strandje en het ruiterpad.
Het laait al jaren op en af tussen ruiters en hondenbezitters. Maar kennelijk waren de laatste het nu zat.

ElfBeau_067

Berichten: 2011
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 07:52

Goed dat ze het zat zijn. Jammer dat dat met zoiets gevaarlijks gebeurd.. :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41899
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 08:04

Cayenne schreef:
Welke idioot doet zoiets? Dan heb je toch echt wel wat steekjes los zitten :


Zo inderdaad... Wat bezielt je dan.

petraaken

Berichten: 44238
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 08:04

Me dunkt dat de ruiters toch al langer daar konden rijden dan het de honden daar mochten lopen. Dus inderdaad grove fout van de gemeente om dat strandje daar te leggen.

Levensgevaarlijk zoiets zowel voor mens als dier.

Elisa2

Berichten: 37774
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 08:27

Lous schreef:
Het ruiterpad ligt er al decennia, het hondenstrandje kwam veel later.De veroorzaker is hier de gemeente, die had het hondenstrandje nooit aan de zijde van het ruiterpad moeten plaatsen . Sinds 2022 hebben ze paaltjes gezet tussen het strandje en het ruiterpad.
Het laait al jaren op en af tussen ruiters en hondenbezitters. Maar kennelijk waren de laatste het nu zat.


Wel een rare manier van het zat zijn..zou hetzelfde zijn als ruiters het zat zijn en sponzen met gif zouden neerleggen voor de honden ofzo.. 8)7

Oftewel, compleet gestoord om onschuldige dieren het slachtoffer te laten worden van onderlinge vetes.

MyWishMax

Berichten: 25513
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Levensgevaarlijk! Visdraad over ruiterpad gespannen Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 08:43

Maar wie zegt dat het hondeneigenaren waren en niet gewoon een andere gek?

Wel doodeng en dichtbij. Ik snap zulke dingen echt nooit. Zowel gif neerleggen als draadjes spannen en noem maar op

Elisa2

Berichten: 37774
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Levensgevaarlijk! Visdraad over ruiterpad gespannen Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 09:01

Ja dat is een aanname natuurlijk, hoeft helemaal niet..kan ook iemand zijn die juist wilde dat het zou lijken alsof honden eigenaren dit gedaan zouden hebben.

Ik snap dit soort dingen ook echt niet, dan ben je echt ziek in het hoofd.

friendly
Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Levensgevaarlijk! Visdraad over ruiterpad gespannen Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 09:23

Vind het vooral bijzonder dat ze zeggen “als het met opzet is geplaatst”. Sorry maar je maakt mij niet wijs dat visdraad in een bos thuis hoort dus me dunkt dat dit om welke reden dan ook expres is gedaan. Dat kan iedereen wel bedenken lijkt me.

cobiie

Berichten: 7321
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Levensgevaarlijk! Visdraad over ruiterpad gespannen Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 09:40

Het is wat jaren eerder daar ook gebeurd en er zijn andere gekke/gevaarlijke zaken daar gebeurd de afgelopen jaren.

anjali
Berichten: 15243
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:02

friendly schreef:
Vind het vooral bijzonder dat ze zeggen “als het met opzet is geplaatst”. Sorry maar je maakt mij niet wijs dat visdraad in een bos thuis hoort dus me dunkt dat dit om welke reden dan ook expres is gedaan. Dat kan iedereen wel bedenken lijkt me.

Natuurlijk was dat opzet! In mijn buurt is zoiets ooit gebeurd over een fietspad. Daardoor heeft een bromfietser een ongeluk gekregen.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:09

friendly schreef:
Vind het vooral bijzonder dat ze zeggen “als het met opzet is geplaatst”. Sorry maar je maakt mij niet wijs dat visdraad in een bos thuis hoort dus me dunkt dat dit om welke reden dan ook expres is gedaan. Dat kan iedereen wel bedenken lijkt me.

Heeft te maken met de bewijslast. Als politie zijnde kun je niet zomaar iets beschuldigen mbt een handeling. Hoe krom ook.

En omdat deze daad zo anoniem is is die pakkans ook enorm klein.

Te triest voor woorden deze actie.