Edward Gal uitgeschakeld door val

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:52

danzzz schreef:
Ibbel schreef:
Hoe kan je paard schrikken van een tractor terwijl je in een binnenbak rijdt? Kwam die de bak even binnen op een ongelegen moment om te slepen?

Als zo een paard op scherp staat (omdat die klaar wordt gemaakt voor IB) dan is de landing van een musje op het Rode Plein al voldoende om te exploderen. Tja als er dan een tractor buiten langsrijd en er rammelt net wat, dan is dat wel plausibel. Waarschijnlijk had het dier minder explosief geweest als de tractor gewoon de baan in was gereden.

En ik maar denken dat dressuur om gehoorzaamheid enzo ging... Nu snap ik wat ik mis doe. :D

Nee even serieus. Het zijn gewoon paarden en paarden schrikken wel eens. En ruiters, die vallen dan wel eens. Ook Gal. Klaar, heeft niks te maken met scherp getraind zijn enz.
Ze zijn gewoon paard om mee te beginnen, hij kan geschrokken zijn van een geluid dat de traktor buiten maakte bv. (Geluid waarbij ze niet zien wat het veroorzaakt vinden ze vaak enger)

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:06

Ibbel schreef:
Hoe kan je paard schrikken van een tractor terwijl je in een binnenbak rijdt? Kwam die de bak even binnen op een ongelegen moment om te slepen?


Wellicht omdat een bak niet geluidsdicht is...

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Edward Gal uitgeschakeld door val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:41

Zo zie je maar weer ook de bekende goeie ruiters vallen wel eens :p

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:52

NatasjavE schreef:
listiglistje schreef:
En ik maar denken dat hij altijd vastgeplakt zit met superglue :Y) Beterschap!


Waarschijnlijk deze keer verkeerde tube gepakt :+

Maar vervelend genoeg inderdaad.

Beterschap.

Haha, wilde wat plaatsen maar owee, dat kan niet voor de jonge meelezers maar volgens mij denken we hetzelfde.

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Edward Gal uitgeschakeld door val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:56

Valt me nog mee dat nog niemand gevraagd heeft of hij z'n cap wel op had :D
maar ontzettend vervelend voor hem.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:59

Jolandaa_ schreef:
Ibbel schreef:
Hoe kan je paard schrikken van een tractor terwijl je in een binnenbak rijdt? Kwam die de bak even binnen op een ongelegen moment om te slepen?


Wellicht omdat een bak niet geluidsdicht is...



en ze vaak harder schrikken van iets wat ze niet zien... :+

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Edward Gal uitgeschakeld door val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:05

een ongelukje zit in een klein hoekje.


Beterschap voor Edward Gal.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:09

amboewella schreef:
Sammie schreef:
Wanneer is gal dan door een griepje niet aan start gekomen?

Bij jumping Amsterdam volgens mij twee jaar geleden had er speciaal kaartjes voor gekocht(en met mij vele) en als je het even Google dan zie je dat het vaker voorkomt bij Edward en Hans Peter


En wat dan tijdens de WEG afgelopen keer. Ik heb nog nooit iemand zo spierwit op z'n paard gezien, en nog wel een paard dat uit z'n schroeven sprong omdat die zo heet was. Toen had die ook de griep, maar koos toch om te rijden. Terwijl die die afgelopen nacht alleen maar boven de wc heeft gehangen ;)

fleurtjeuh
Berichten: 10330
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Edward Gal uitgeschakeld door val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:14

Zo zie je maar weer, we blijven allemaal gewoon mensen. En mensen maken fouten, en mensen kunnen vallen.

Sterkte Edward, hopelijk valt de pijn mee!

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:26

Ibbel schreef:
Hoe kan je paard schrikken van een tractor terwijl je in een binnenbak rijdt? Kwam die de bak even binnen op een ongelegen moment om te slepen?


Ik dacht eigenlijk precies hetzelfde...... vooral in een binnenbak zijn paarden over het algemeen minder schrikkerig. (in mijn beleving toch)

Maar blijft wel sneu voor Edward Gal en voor de mensen die zich er op verheugd hadden hem te zien rijden op Indoor Brabant.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Edward Gal uitgeschakeld door val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:27

Ik ken alleen maar paarden die in een binnenbak drukker zijn eigenlijk. :=

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Edward Gal uitgeschakeld door val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:35

Inderdaad. Dan horen ze het wel maar zien ze het niet.

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: Edward Gal uitgeschakeld door val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:37

Ik reed op een manege met open bakdeuren (bovenkant dan). Dus als er een tractor door de gangen reed om te hooien terwijl ik toevallig met mijn paard er net langs reed, lag ik er ook vaak naast :')

listiglistje

Berichten: 14406
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:40

Ibbel schreef:
Hoe kan je paard schrikken van een tractor terwijl je in een binnenbak rijdt? Kwam die de bak even binnen op een ongelegen moment om te slepen?

In veel bakken zitten deuren ;) het is mooi weer dus kan dat ze opengestaan hebben of paard ging af op het geluid?

Wij hebben 2 grote schuifdeuren 4 x 4 m en een van 3 x 2 m, staan vaak helemaal open en
daar rijdt de staleigenaar heel vaak met de traktor langs!

Leprycorn

Berichten: 1763
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Edward Gal uitgeschakeld door val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:50

Binnenbak vinden ze hier ook enger :')
Buiten zien ze het tenminste en dan is het te verklaren voor die beestjes. Als je iets niet ziet en wel hoort is het veel enger.
Hebben mensen zelfs al, laat staan paarden.

Wat verschrikkelijk balen voor hem zeg!!! Hopelijk is het niets ernstigs en niet heel lang is uitgeschakeld.

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: Edward Gal uitgeschakeld door val

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:44

echt jammer :(

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:47

Noo geen eddie en fritsie voor de indoor.. Helaas.. *fan van dit specifieke duo*. Hoop voor Edward dat zn blessure niet al te ernstig is, en dat undercover snel van zn schrik is bekomen

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Edward Gal uitgeschakeld door val

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:58

Amai, echt jammer! Een ongelukje zit in een klein hoekje en zelfs de beste ruiters kunnen vallen. Alleen dacht ik dat Edward onvalbaar was. Maar bon, ook hij is gewoon maar een mens.

Heel veel sterkte Edward! Hopelijk heb je niet te veel pijn, herstel je snel en kan je snel weer genieten van je paarden.

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:20

Ibbel schreef:
Hoe kan je paard schrikken van een tractor terwijl je in een binnenbak rijdt? Kwam die de bak even binnen op een ongelegen moment om te slepen?

Dat gebeurde bij ons soms wel op wedstrijden en dan mocht je blijven rijden of de bak verlaten.
Maar een paard is een vluchtdier en zelfs het makste dier kan ineens schrikken. Het voorjaar speelt ook mee, want mijn merrie is nu VEEL drukker dan normaal en over een paar weken is het gedrag weer normaal.
Ook een paard van Edward zal merken dat het voorjaar er aan komt. En dus mogelijk wat schrikkeriger zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Edward Gal uitgeschakeld door val

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:26

Ook Fabienne Lütkemeier lag er gisteren naast en komt daarom niet aan start, dus het valvirus werkt aanstekelijk.
Het galmt daar trouwens best flink, dus het geluid van een tractor kan best impact hebben.

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:29

Zelfs de beste ruiter valt wel eens. Voorjaar komt er aan en ik merk ook dat mijn paarden drukker zijn dan anders.

Hopelijk valt de blessure mee en kan hij snel weer trainen.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:33

gillian schreef:
Balen voor hem..
Misschien een lesje bij Tristan boeken ;)

Hahaha :')


Ah ik vind t wel jammer hoor, heb er erg naar uitgekeken ze te zien op IB. Maargoed, komen nog genoeg kansen :))
Beterschap voor Eddie! En t paard volgende keer maar oordopjes in doen tijdens training :+

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:16

balen, hopen dat het zonder tegenslagen hersteld!

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Re: Edward Gal uitgeschakeld door val

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:35

Wat jammer! Ik had me er wel een beetje op verheugd om hem weer te zien rijden.

Maar inderdaad. Zelfs de beste ruiter valt wel eens. Ik hoop dat hij snel herstelt en we hem snel weer in de ring zien.

Marjo

Berichten: 37244
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:31

amboewella schreef:
Heel jammer, hij komt wel vaker door iets bijvoorbeeld een griepje en nu weer val niet aan start, terwijl er toch veel mensen naar uitkijken om hem te zien rijden

Ik kan mij nog een wedstrijd herinneren van niet zo lang terug waarbij Hans Peter én Edward hartstikke ziek waren maar tóch aan de start verschijnen.

Wat een egoisme van sommige mensen zeg! Alsof de dressuur niet mooi is om naar te kijken als die ene ruiter niet komt :roll:
Serieus man. Ga jij rijden met een blessure aan je rug of pols? Op zo'n heet paard als Undercover? Houd toch op man. Wens de beste man beterschap...
En wees uberhaupt blij dat je al live bij zo'n wedstrijd kan zijn...

Hopelijk knapt Edward snel op. Lijkt me helemaal niks om als paardenman een tijd niet te kunnen rijden :)