Mentalent MelanieB in actie tijdens Rondje Instructie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Mentalent MelanieB in actie tijdens Rondje Instructie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 12:12

http://www.hoefnet.nl


Op donderdagavond 17 maart geven Bram en IJsbrand Chardon een Rondje Instructie Mennen op het Nationaal Hippisch Centrum in Ermelo. Een aantal jonge mentalenten, waaronder KNHS Audevard Next Driving Generation - leden Melanie van de Bunt (bokker MelanieB) en Jurgen Bolt zijn uitgenodigd deel te nemen aan deze unieke avond, waarin het thema ‘De opbouw van de opleiding van een menpaard’ centraal staat.

De 22-jarige Melanie presenteert haar tweespan Welsh A pony’s Noran en Jimmy waarmee zij al enkele jaren een succesvolle combinatie vormt. Melanie won in 2015 de Talentenrubriek op de internationale menwedstrijd in Beekbergen en werd later dat jaar KNHS kampioen klasse 3. Afgelopen weekend debuteerde Melanie internationaal in het Franse Lisieux en zette de rubriek meteen op haar naam.

Melanie heeft veel zin in de les van Bram: “Ik vind het echt heel leuk dat ik mag meerijden. Tips zijn altijd meegenomen en een les van Bram sla je niet af!” Melanie wil tijdens de les graag werken aan het in balans laten lopen van haar pony’s en nog meer de puntjes op de ‘i’ zetten van haar span.

De 19-jarige Jurgen Bolt gaat het vierde seizoen in met zijn huidige span Welsh B pony’s Macho en Guus. Jurgen begon op 8-jarige leeftijd met de mensport en rijdt met succes in de klasse 3: “Ik vind het erg leuk om les te krijgen van Bram, je kunt van iedereen wat leren en dat is ook de reden waarom ik me heb opgegeven voor de KNHS Audevard Next Driving Generation. Ik wil graag meer ervaring opdoen. Mijn ene pony is wat sterker dan mijn andere pony en dit drukverschil is lastig te combineren. Ik wil daar graag met Bram aan werken tijdens de les. Ook het span nog meer als een blok te laten lopen is een van mijn trainingsdoelen.”

Tijdens dit educatieve Rondje Instructie maken de bezoekers kans op een leuke prijs zoals een les met eigen aanspanning door Bram bij Manege Chardon in Schipluiden en een andere winnaar mag tijdens de show van IJsbrand als groom mag fungeren achterop op zijn rijtuig.