Daphne van Peperstraten eerste in klasse Z2/DE

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Daphne van Peperstraten eerste in klasse Z2/DE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-16 19:57

www.knhs.nl

Een jarige vader Van Peperstraten kreeg wel een heel mooi cadeau van dochter Daphne. Zij werd in het zadel van Wonderful Girl eerste tijdens de Indoorkampioenschappen in de klasse Z2/DE. Overigens geen primeur voor Daphne, want afgelopen zomer won zij op de Hippiade deze klasse met Don Camillo Du Bois.

Met deze laatste heeft ze vorig jaar ook meegedaan aan het EK voor ponyruiters in Malmo, “Dat was een geweldige ervaring, om met een Nederlands team uit te komen voor Nederland, de teamspirit was super en ik heb ook nog heel fijn gereden daar. Ik zit in het A-kader en ook deze keer is er kans dat ik mee mag, maar dat is wel meteen de laatste keer, want ik word dit jaar zestien.“ De amazone uit Oude Tonge doet HAVO-4, maar wel op een Loot-School, waar rekening wordt gehouden met fanatieke sporters. Ze reist twee keer per week naar dressuurstal Van Baalen in Brakel. Hier krijgt ze meestal les van Marlies van Baalen en soms van Coby. “Momenteel train ik daar het meest met Wonderful Girl. Eigenlijk heb ik alle NK’s mee gedaan met Don Camillo, maar Wondy stijgt momenteel boven zichzelf uit en loopt heel goed. Voor mijn gevoel heb ik vandaag hier heel fijn kunnen rijden. In de proef ging alles goed en in de kür op muziek hadden we alleen een kleine hapering in de eenvoudige galopwissel. Daardoor werd het wachten op de uitslag wel extra spannend, want eigenlijk kun je jezelf op een dergelijk kampioenschap geen foutjes veroorloven. Omdat dit mijn laatste ponyjaar is, heb ik inmiddels ook al de overstap gemaakt naar een paard. Deze Evita de la Vigne is een dochter van Future en hebben we als jong paard gekocht. Vervolgens hebben we er ook nog een veulentje bij gefokt en daarna ben ik rustig met haar aan de gang gegaan. Gisteren mocht ik met haar meedoen in het Z1. We vielen niet in de prijzen, maar de proef ging best heel fijn. Als mijn ponytijd voorbij is, komt er naast Evita nog een paard bij, zodat ik me niet ga vervelen en lekker veel kan rijden!”

Uitslag klasse Z2 D/E aangeboden door Hartog-Lucerne
1. Daphne van Peperstraten - Wonderful Girl (v. Wimbledon) - Oude-Tonge - 70,980%
2. Marten Luiten - Movie Star (v. Hagelkruis Valentijn) - Winschoten - 69,790%
3. Jitske Prosman - Charina Du Bois (v. Danny Gold) - Stolwijk - 67,180%

De hemel is voor een paard een ruiter met beide benen op aard.
The more real you get the more unreal the world gets. John Lennon
I think our society is run by insane people for insane objectives.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eefje_Sammy, Googlebot, Miran, nikkel, Winterram en 26 bezoekers