Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 15:25

http://www.bokt.nl / http://www.horseandcountry.tv


In Wales is een paard gedood terwijl het de rouwkoets trok naar de laatste rustplaats van de overledene. Will, de vijftienjarige Friese hengst, raakte tijdens een inhaalmanoeuvre van een automobilist dusdanig gewond dat het dier ingeslapen moest worden. Ook menner Mark Evans raakte gewond bij het ongeluk.

De uitvaart was door de overledene, Elizabeth Morris, zelf gepland nadat ze gediagnosticeerd was met longkanker. Kleindochter Kirsty Thomas zegt dat de familie kapot is van het verschrikkelijke ongeluk. "Ik heb nog nooit zoiets ergs gezien. Niet alleen de menner, maar ook de paarden werden als lappenpoppen door de lucht gegooid. Het was daarna een complete chaos, mensen renden rond zonder enig idee te hebben wat er precies was gebeurd."

Beide paarden, Will en Tom, werden al twaalf jaar gebruikt als koetspaarden voor het familiebedrijf van Evans. Volgens de vrouw van Mark, Helen, was Will een echte heer. "Will was onbetaalbaar voor ons, we zijn er kapot van."

De politie van South Wales doet onderzoek naar het ongeluk, maar er is nog niemand gearresteerd.

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:31

Oh wat erg Y;(

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:32


WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:37

O wat vreselijk Y;(

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:43

Gadver, wat bestaan er een vreselijke mensen op deze wereld.
En wat erg voor de nabestaande, om tijdens het afscheid dit ook nog te voortduren krijgen :n

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Re: Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:47

Y;( Y;( Wat erg

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:09

jeetje wat heftig..

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:12

Respectloos op alle fronten: geen respect voor een levend dier, dat op dat moment óók nog 's een belangrijke taak vervult, en geen respect voor een rouwstoet.

Ik heb nog geleerd dat je gaat stilstaan als je een rouwstoet ziet passeren, uit respect. Nou is dat misschien tegenwoordig niet altijd praktisch, maar afstand houden en snelheid matigen is dan toch wel het minste wat je kunt doen.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:14

Ohh jeetje, wat vreselijk .... ;(

fjordjes

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:19

Idd wat Rije zegt. Verschrikkelijk respectloos...

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:35

Smakeloos en buitengewoon respectloos op alle fronten. :n

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:39

Citaat:
elen Evans, who runs the Mark Evans Horse Drawn Carriage Master firm with her husband, said 15-year-old Will had been working in the business with his partner Tom since they were three.
Mrs Evans said: 'Will's death has had a devastating effect on us. Will was one of two horses, so we can't work without him. We were down to our last pair.
'Will was such a gentleman. Everyone in the area knew Tom and Will. They are amazing animals. They came to us together and they have been working for us for 12 years.'
She added: 'You can't put a price on Will's worth. He was invaluable to us. We are devastated.'


Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... z41wfF7Sbl


Het verhaal heeft nog een hele nare kant :(

edit: Het verhaal heeft foto's die als schokkend ervaren kunnen worden.

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:44

Diep en diep triest is dit.... |(

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:45

Rije schreef:
Respectloos op alle fronten: geen respect voor een levend dier, dat op dat moment óók nog 's een belangrijke taak vervult, en geen respect voor een rouwstoet.

Ik heb nog geleerd dat je gaat stilstaan als je een rouwstoet ziet passeren, uit respect. Nou is dat misschien tegenwoordig niet altijd praktisch, maar afstand houden en snelheid matigen is dan toch wel het minste wat je kunt doen.

Stilstaan niet, je laat ze voor, dus je onderbreekt de stoet dus niet. Dat is niet alleen bij een rouwstoet zo. Dat is evenzo als dat je een militaire colonne op bepaalde momenten niet mag doorkruizen in de ( Nederlandse ) verkeersregels vastgelegd.

mebianca

Berichten: 625
Geregistreerd: 09-04-10
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:54

Vreselijk..en zo respectloos

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:55

Sammie schreef:
Stilstaan niet, je laat ze voor, dus je onderbreekt de stoet dus niet. Dat is niet alleen bij een rouwstoet zo. Dat is evenzo als dat je een militaire colonne op bepaalde momenten niet mag doorkruizen in de ( Nederlandse ) verkeersregels vastgelegd.


Dat zijn de officiële regels. Ik bedoel echt stilstaan als weggebruiker (werd ons uitgelegd toen ik kind was, en dus alleen fietste). Niet verplicht als verkeersregel dus, maar puur uit respect naar de nabestaanden in de stoet. Maar misschien is dat ook iets van het platteland. Ik ben dat in ieder geval jarenlang blijven doen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:57

Dat is in sommige gevallen echt levensgevaarlijk, hoor. Ik snap het idee er achter, maar zoals jezelf zegt niet altijd praktisch.. Toen met de herdenkingen van 9/11 deden sommigen dat ook. Zelfs midden op de snelweg. Heeft de politie e.d. toch vooral opgeroepen om dat op een parkeerplaats of bij een tankstation te doen en niet op een vluchtstrook of de snelweg zelf.

Persoonlijk erger ik mij meer aan mensen die de boel wel doorkruizen (fiets of auto) dan dat ze niet stilstaan.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:01

Jeetje wat erg.... sommige mensen op deze wereld hebben echt nergens respect voor.... :(

Jolien87

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:04

Ik heb als kind ook geleerd dat je uit fatsoen blijft staan als je een rouwstoet treft, mits je dit op een plek doet waar dit veilig is.
Maar een rouwstoet inhalen is in ieder geval verre van fatsoenlijk én veilig.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:19

Sammie schreef:
Dat is in sommige gevallen echt levensgevaarlijk, hoor.


Wel je gezonde verstand blijven gebruiken en geen andere (verkeers)regels overtreden tijdens die goede bedoelingen natuurlijk. Stilstaan op de snelweg is en blijft onder alle omstandigheden gevaarlijk, en dus verboden. Ook als je respect zou willen betuigen is dat geen goede reden om dat op de vluchtstrook te doen. Maar dat leek mij eigenlijk vrij vanzelfsprekend. Daarbij zei ik al, dit hoeft van mij ook echt niet, maar je snelheid matigen (gewoon even geduld hebben) en afstand houden is echt het minste wat je kunt doen. Uit respect, maar klaarblijkelijk ook voor de verkeersveiligheid.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:15

Jolien87 schreef:
Ik heb als kind ook geleerd dat je uit fatsoen blijft staan als je een rouwstoet treft, mits je dit op een plek doet waar dit veilig is.
Maar een rouwstoet inhalen is in ieder geval verre van fatsoenlijk én veilig.


Ook ik heb geleerd dat je uit respect even stilstaat als dat mogelijk is. Doorkruisen natuurlijk absoluut no go is. En mocht er geen veilige plek zijn waar je kunt stil staan even rustig geduld hebben en met gepaste snelheid rijden.

ArroNnie

Berichten: 805
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Aalten

Re: Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:56

Jeetje wat heftig.. Vreselijk..

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:57

Ik vermoed dat t uiteindelijk op het zelfde uitkomt, alleen de uitleg is anders. Omdat je niet mag doorkruisen moet je wel stoppen op dat moment. In elke andere situatie kruis je de stoet niet en rijd je er achter of je komt ze tegemoet en dan is stoppen dus vaak al tegen de overige verkeersregels.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:18

Verschrikkelijk!

Wat mankeren de mensen tegenwoordig????

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:55

Sammie schreef:
Ik vermoed dat t uiteindelijk op het zelfde uitkomt, alleen de uitleg is anders. Omdat je niet mag doorkruisen moet je wel stoppen op dat moment. In elke andere situatie kruis je de stoet niet en rijd je er achter of je komt ze tegemoet en dan is stoppen dus vaak al tegen de overige verkeersregels.


Nee. Ik bedoel het echt anders. Ook niet-kruisend sta ik als fietser even stil, bijvoorbeeld als tegenligger, of op een parallelweg. Op het trottoir dan bijvoorbeeld, of in de berm van een fietspad, dus veilig. Niet zomaar op de weg. Tegenwoordig zit ik trouwens altijd in een auto, dus dit voorbeeld is al heel wat jaren geleden en voor mij niet meer van toepassing.

Maar nu weer on-topic.