Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pillow
Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:18

Wat ik niet begrijp is dat er nog niemand gearresteerd is. Ik mag toch aannemen dat de bestuurster nog in de auto zat.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:35

Als ik het goed begrijp is die doorgereden?

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:20

lijkt me niet? Auto staat toch echt nog tegen de koets aan met gebarsten voorruit op de fotos.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:52

Ik heb de foto's bewust niet aangeklikt, maar in de op staat dat er niemand gearresteerd was. Vandaar dat ik er vanuit ging dat de bestuurder was doorgereden. Als de auto Total löss daar nog is, vraag ik mij ook af waarom er dan nog geen arrestatie is geweest :=

Leprycorn

Berichten: 1763
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:56

Jeetje mina wat verschrikkelijk zeg. En hoe respectloos. Hoop toch echt wel dat ze degene alsnog oppakken en gepast hiervoor straffen.

En heb wel de foto's gezien en staat inderdaad een auto tegen de koets aan met een gebarsten voorruit. Of hij/zij moet weggerend zijn, maar dat lijkt mij sterk om te kunnen doen met zoveel mensen die hier getuigen van waren.

En voor het echtpaar echt een drama zeg dit. Was gewoon hun laatste tweespan.

EllisL

Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-01-10

Re: Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 23:05

Wat erg en respectloos!

Zoveel mensen weten niet hoe ze moeten handelen wanneer er een rouwstoet voorbij komt. Afgelopen juni hadden we de uitvaart van mijn moeder, vanuit het niets kwamen er ineens twee brommers met luide hardstyle muziek tussen de auto achter de rouwauto en mijn auto. Ik was in alle staten, onwijs emotioneel en kan het tot op de dag van vandaag nog niet begrijpen...

Tancreda4

Berichten: 24071
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 23:17

Jeetje wat een heftig en naar ongeluk.... sowieso al echt enorm naar en verscrhikkelijk, maar de settings waarin het gebeurde maakt het nu erger eigenlijk...

Ik zou ook willen zeggen; wat een onbeschofte... maar wie weet is het gewoon een heel naar ongeluk of zit er wel een andere oorzaak achter (onwel geworden of iets), dat zie ik weer nergens staan...
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 04-03-16 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne07

Berichten: 94
Geregistreerd: 04-03-16

Re: Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 23:20

Wat een naar ongeluk! Sterkte

PrizTwir
Berichten: 2398
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 23:26

Tranen springen in mijn ogen bij het zien van de foto's. Hoe diep triest kun je zijn om zoiets te doen. Dan heb je wel een stekker los.

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 12:50

Rije schreef:
Respectloos op alle fronten: geen respect voor een levend dier, dat op dat moment óók nog 's een belangrijke taak vervult, en geen respect voor een rouwstoet.

Ik heb nog geleerd dat je gaat stilstaan als je een rouwstoet ziet passeren, uit respect. Nou is dat misschien tegenwoordig niet altijd praktisch, maar afstand houden en snelheid matigen is dan toch wel het minste wat je kunt doen.


precies dit...
ongelovelijk

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 12:56

Mijn god, wat afschuwelijk is dit. Ben echt sprakeloos en woedend dat iemand zoiets kan flikken. Hopelijk pakken ze die hufter snel op.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 14:27

mijn 1e gedachte was ook wat een ongelovelijke zak!! Maar eigenlijk weten we niks...er zal niet voor niks nog niemand opgepakt zijn. Hoe respectloos het ook is...het is niet strafbaar om een rouwstoet in te halen. Als er 25 volgautos waren kan ik me zelfs nog voorstellen dat dit nieteens tot hem doordrong. Volgauto s zijn meestal gewone autos waaraan je het niet kunt zien. Hoe hij er dan vol in heeft kunnen rijden is me ook een raadsel...mss tegenligger waardoor hij schrok en naar rechts schoot...mss stuurfout of inschattingsfout of mss zelfs wel kijken naar de koets...kortom: ik speculeer er ook op los :) maar het kan dus vanalles zijn.

Neemt niet weg dat het een ongelovelijk drama is!!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 14:29

In de UK is iig dmv een petitie het benodigde aantal handtekeningen behaald waardoor het britse parlement zich over de kwestie mag gaan buigen. En die kwestie is dan dat er tijdens de autorij-examens geleerd moet worden hoe je paarden en koetsen benaderd/in haalt.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 14:50

Sammie schreef:
In de UK is iig dmv een petitie het benodigde aantal handtekeningen behaald waardoor het britse parlement zich over de kwestie mag gaan buigen. En die kwestie is dan dat er tijdens de autorij-examens geleerd moet worden hoe je paarden en koetsen benaderd/in haalt.


da's een hele goede zaak sowieso!! Snap niet dat daar niet allang meer aandacht aan besteed wordt.

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 14:52

Wat een triest verhaal voor alle betrokkenen zeg.

Je wordt als veroorzaker van een ongeluk natuurlijk niet automatisch gearresteerd dat kan pas als je onder verdacht staat van een misdrijf.
Als er twee auto's opelkaar knallen worden de betrokken bestuurders immers ook niet meteen automatisch onder arrest gesteld.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 14:52

Ik denk eerder dat die auto van die weg rechts is gekomen. Het duurt natuurlijk even voor alles stil staat. Denk dat ie van rechts is gekomen, naar links is uitgeweken, en zo schuin op die paarden is ingereden en zo voor de koets is beland.

JoyCiej007

Berichten: 17420
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:27

Laten we vooral even niet vergeten dat ze in Engeland (en ja ook in Wales) toch heel 'apart' zijn en dus links rijden.

Ongeluk blijft hoe dan ook heel erg, helemaal gezien de omstandigheden en dat dit al een rouwstoet betrof.
Veel sterkte aan alle betrokkenen, zowel de familie v/d overledene als ook voor de mensen die dit hebben zien gebeuren en de stalhouders. 't arme peerd deed gewoon prima zijn werk zoals 'ie dat al jaren deed.

Triest, in alle opzichten.

REGINA76
Berichten: 2888
Geregistreerd: 02-07-03

Re: Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 03:42

Wat een afschuwelijk ongeluk zeg.
Bah, sterkte vd nabestaanden.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:56

JoyCiej007 schreef:
Laten we vooral even niet vergeten dat ze in Engeland (en ja ook in Wales) toch heel 'apart' zijn en dus links rijden.
.

Ik snap 'm niet := Er is geen enkele reden om aan te nemen dat linksrijdende mensen meer ongelukken maken of roekelozer zijn dan rechtsrijdende mensen. Het enige dat je hier op dit forum wrs hebt is dat mensen vanuit 'hun' situatie kijken en dat is rechtsrijdend en dat ze daarom links en rechts inhalen door elkaar kunnen halen :D

JoyCiej007

Berichten: 17420
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:07

Sammie schreef:
JoyCiej007 schreef:
Laten we vooral even niet vergeten dat ze in Engeland (en ja ook in Wales) toch heel 'apart' zijn en dus links rijden.
.

Ik snap 'm niet := Er is geen enkele reden om aan te nemen dat linksrijdende mensen meer ongelukken maken of roekelozer zijn dan rechtsrijdende mensen. Het enige dat je hier op dit forum wrs hebt is dat mensen vanuit 'hun' situatie kijken en dat is rechtsrijdend en dat ze daarom links en rechts inhalen door elkaar kunnen halen :D


Dat dus. Sorry, mijn reactie was inderdaad totaal niet bedoeld als 'linksrijdende mensen maken eerder ongelukken', maar meer voor beschrijvingen als 'misschien kwam'ie wel van rechts' etc. etc.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:02

Feit dat mensen op de linker weghelft rijden wilt toch niet zeggen dat er niets meer van rechts kan komen?

_karin_

Berichten: 3922
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Koetspaard overlijdt door ongeluk tijdens rouwstoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:07

Wat een ontzettend droevige gebeurtenis..... ;(

lovecappie

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:03

Überhaupt al respectloos als je een rouwstoet in haalt, met auto of koets maakt niet uit (zelfde geld voor invoegen in een stoet). En dan ook nog langs een stoet met paarden, echt waar zit het verstand van sommige mensen tegenwoordig :n

Echt vreselijk zeg, kan niks anders zeggen..