Instructeur verdacht van seksueel misbruik leerling

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22482
Geregistreerd: 15-06-07

Instructeur verdacht van seksueel misbruik leerling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 23:56

http://www.gva.be


De procureur heeft tegen een paardrijleraar (38) dertig maanden effectief gevorderd. De beklaagde wordt beschuldigd van verkrachting en aanranding van een meisje (15) waarvan hij de instructeur was.

De zedenzaak speelde zich twee jaar geleden af in een manege in Heist-op-den-Berg. Daar was de beklaagde toen rijleraar. Volgens procureur Tim Vanhoogenbempt heeft de beklaagde daar wat méér gedaan dan zijn vijftienjarige leerlinge de kunstjes van het paardrijden aan te leren.

“In de beginfase heeft hij haar leren kussen, maar daarna ging hij steeds verder. Zo zou hij met zijn vingers aan het slachtoffer hebben gezeten. In het invalidetoilet in de manege - waar wat meer ruimte was - had hij met haar ook orale seks. Omdat ze dat wat vies vond, gebruikte de beklaagde een condoom. Het slachtoffer was zijn bevoorrechte leerlinge. Ze mocht zelfs zijn paard verzorgen.

De man ontkent de feiten en zegt dat hij dacht dat ze achttien was. Eerst ontkende hij de feiten, maar daarna biechtte hij wel op dat er seks was geweest met toestemming van haar. Er is inderdaad geen fysiek geweld gebruikt, maar hij maakte misbruik van zijn functie als leraar. Op zes maanden tijd wisselde de twee liefst 1600, meestal seksueel getinte, berichtjes uit. Er is zelfs een dag geweest van…113”, zei de aanklager, die dertig maanden cel vorderde en een ontzetting uit zijn burgerrechten.

De advocaat van de leraar benadrukte dat het meisje dolverliefd was op zijn cliënt en zelf aanstuurde op seks. “De afspraak in het toilet is er gekomen op haar aandringen. Akkoord, het moreel fatsoen is door mijn cliënt overschreden. Maar van een verhaal van de jager en zijn prooi is hier helemaal geen sprake. Mijn cliënt heeft spijt van deze zaak maar is geen verkrachter. Het is ook een eenmalige misstap van hem in een toen moeilijke periode. Daarom vraag ik een straf met probatie- uitstel”, zegt de advocaat. De dader, die sinds de zaak niet meer in de manege werkt, bood zijn excuses aan aan de ouders van het tienermeisje.

Caesar
Berichten: 9313
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Instructeur verdacht van seksueel misbruik leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:10

Tja ik weet niet... ik vind dit zo'n gevalletje apart. Zeker als ik lees van die smsjes... als je iets niet wilt ga je geen 113 smsjes versturen. De meiden van 15 van tegenwoordig zijn aardig vroeg met bepaalde dingen en ondanks dat de instructeur fout zat vind ik een verkrachter op basis van dit artikel wel ver gaan.

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Instructeur verdacht van seksueel misbruik leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:12

En dat dit pas 2 jaar nadien opgelost is. Wat lang zeg..

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:14

Caesar schreef:
Tja ik weet niet... ik vind dit zo'n gevalletje apart. Zeker als ik lees van die smsjes... als je iets niet wilt ga je geen 113 smsjes versturen. De meiden van 15 van tegenwoordig zijn aardig vroeg met bepaalde dingen en ondanks dat de instructeur fout zat vind ik een verkrachter op basis van dit artikel wel ver gaan.


Dat neemt natuurlijk niet weg dat je als volwassenen en leraar niet aan een 15-jarige moet gaan zitten.

pipo

Berichten: 8230
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:14

hoe je het ook went of keert, minderjarig is minderjarig. Als volwassen man behoor je daar aan te denken, ondanks dat je misschien gek gemaakt word door een hitsige puber. Kop erbij houden en piel in je broek laten dan.

Ilse_123

Berichten: 3783
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:14

Verkrachter is een groot woord, maar als man van 38 weet je gewoon dat je fout zit, dat het meisje er zelf op aanstuurde is geen excuus.

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:24

pipo schreef:
hoe je het ook went of keert, minderjarig is minderjarig. Als volwassen man behoor je daar aan te denken, ondanks dat je misschien gek gemaakt word door een hitsige puber. Kop erbij houden en piel in je broek laten dan.


Eens!

Maar om dan voor verkrachting en aanranding te worden aangeklaagd is in mijn ogen niet de juiste weg.
Ja hij heeft sex gehad met een minderjarige en zat daarin fout, maar dat maakt het toch nog geen verkrachting!

Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Suzanne F.

Berichten: 49408
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:57

Ik vind dit altijd erg moeilijk. Natuurlijk had die man dit niet mogen doen maar het meisje zal zelf niet onwillig zijn geweest. Verkrachting en aanranding gaat dan te ver. Seks met een minderjarige uiteraard wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:00

Ik vind juist wel dat je als volwassene beter zou moeten weten!
Omdat het juist die net seksueel actief wordende pubers zijn, die met al die gevoelens nog geen weg weten en juist daardoor heel gevoelig zijn voor dit soort smerige "mindtricks".
Hoe kan je nou toch als vent van bijna 40 jaar een badaap van 15 jaar als je favoriet gaan zien? Dan gaat het toch al niet lekker in je hoofd?
Is misschien geen lichamelijk geweld gebruikt voor de verkrachting, maar absoluut geestelijk misbruiken en dat vind ik zowat nog erger, want dan krijg je dus dit soort conclusies, van het zal haar eigen schuld wel zijn...

Kermis
Berichten: 1444
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Instructeur verdacht van seksueel misbruik leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:04

Ik vind het dubbel.
Aan de ene kant had hij zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en niks mogen beginnen met een 15 jarige. Aan de andere kant is een meisje van 15 al behoorlik volwassen en weten ook dondersgoed hoe het in elkaar zit.
Ik zou zeggen, straf ja! Maar ik vind (als het echt zo is gegaan zoals in de tekst staat) Het niet terecht dat hij word veroordeeld als verkrachter.

rienne
Berichten: 1754
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas

Re: Instructeur verdacht van seksueel misbruik leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:13

nou nou ohjajoh weet je hoeveel je het tegenwoordig hoort? Jongere meisjes met een oudere man? Want ja, ik ben er ook 1 al was ik 18 en mijn man (ja man inmiddels getrouwd) ook 38. We hadden het eerst wat afstandelijk gehouden en in vriendengroep gehouden maar al snel bleek er langs beide kanten meer te zijn. Al hadden we wel dit samen tegen mijn ouders verteld.

Ik ga niet zeggen dat dit goed is dat een leraar iemand van zijn leerlingen 'gebruikt' maar als dit inderdaad wederzijds is vind ik het nogal wat om iemand te veroordelen tot verkrachter. Je bent in mijn ogen een verkrachter of een pedofiel als het geen wederzijdse toestemming is of je belachelijk veel naar kinderen kijkt.

En niet ieder meisje is hetzelfde de een is wat verstandiger dan de andere.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:16

pipo schreef:
en piel in je broek laten dan.

_/-\o_ :')

SOrry ik moest even lachen om je opmerking!

Maar helemaal mee eens hoor. :j

Kimbers

Berichten: 5107
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Instructeur verdacht van seksueel misbruik leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:20

Om keihard te roepen dat hij absoluut geen verkrachter is vind ik dan juist weer absurd. Meisje is wel nog maar 15, wie weet is hij wel meester in het manipuleren zoals veel pedo's zijn. Stempel pedo mag deze man in ieder geval wel van mij krijgen. Bah, hoe ziek om je aangetrokken te voelen tot een kind.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:23

Kimbers schreef:
Om keihard te roepen dat hij absoluut geen verkrachter is vind ik dan juist weer absurd. Meisje is wel nog maar 15, wie weet is hij wel meester in het manipuleren zoals veel pedo's zijn. Stempel pedo mag deze man in ieder geval wel van mij krijgen. Bah, hoe ziek om je aangetrokken te voelen tot een kind.


Een pedofiel valt op kinderen. Dus niet op pubers.

Of ze er nou ouder uitzag of niet, het blijft een meisje van 15 en die weten echt nog niet hoe het in elkaar steekt. Een man van die leeftijd moet beter weten.

rienne
Berichten: 1754
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas

Re: Instructeur verdacht van seksueel misbruik leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:25

Weten sommigen wel hoe vroeg meisjes tegenwoordig beginnen aan sex? Ik was 18 (vond ik nog wel vroeg) maar ken genoeg mensen die zeiden wow op je 18e pas ik lag op mijn 13e al voor het eerst met een jongen te vozen. Zonder blikken of blozen zeiden ze dat.

Suzanne F.

Berichten: 49408
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:27

Fiffill schreef:
Of ze er nou ouder uitzag of niet, het blijft een meisje van 15 en die weten echt nog niet hoe het in elkaar steekt. Een man van die leeftijd moet beter weten.


Meisjes van 15 weten wel degelijk hoe het in elkaar steekt en het zou me niks verbazen als zij de man verleid heeft ipv andersom. De razende hormonen op die leeftijd kunnen meisjes veranderen in wulpse dames hoor.
Neemt niet weg dat hij fout zat door er dan op in te gaan. Maar zo zwart wit is het niet.

Ilse_123

Berichten: 3783
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:29

rienne schreef:
Weten sommigen wel hoe vroeg meisjes tegenwoordig beginnen aan sex? Ik was 18 (vond ik nog wel vroeg) maar ken genoeg mensen die zeiden wow op je 18e pas ik lag op mijn 13e al voor het eerst met een jongen te vozen. Zonder blikken of blozen zeiden ze dat.


maar niet met mannen van 38... en dan zeker niet de leraar waar je moeder je enkele jaren geleden nog heenbracht (of nog steeds) om te leren paardrijden. Heel het verhaal bij elkaar is gewoon fout. 15 en 18 vind ik ook een groot verschil, en dan nog aankomen met een excuus als 'ik dacht dat ze 18 was' :(
En ookal was zij echt degene die hem heeft gemanipuleerd, dan nog had hij er niet op in hoeven te gaan.

rienne
Berichten: 1754
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas

Re: Instructeur verdacht van seksueel misbruik leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:35

Dat klopt. Maar aan de ene kant raakt het mij ook wel dat mensen gelijk verkrachter of pedofiel gebruiken. Mijn man heeft mij nooit gedwongen tot iets.

Maar wij hebben ook van het begin mijn ouders erbij betrokken.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:36

Suzanne F. schreef:
Fiffill schreef:
Of ze er nou ouder uitzag of niet, het blijft een meisje van 15 en die weten echt nog niet hoe het in elkaar steekt. Een man van die leeftijd moet beter weten.


Meisjes van 15 weten wel degelijk hoe het in elkaar steekt en het zou me niks verbazen als zij de man verleid heeft ipv andersom. De razende hormonen op die leeftijd kunnen meisjes veranderen in wulpse dames hoor.
Neemt niet weg dat hij fout zat door er dan op in te gaan. Maar zo zwart wit is het niet.


Natuurlijk weten ze hoe seks werkt. Maar in het koppie zit het nog wel even anders.

Kimbers

Berichten: 5107
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:39

Fiffill schreef:
Kimbers schreef:
Om keihard te roepen dat hij absoluut geen verkrachter is vind ik dan juist weer absurd. Meisje is wel nog maar 15, wie weet is hij wel meester in het manipuleren zoals veel pedo's zijn. Stempel pedo mag deze man in ieder geval wel van mij krijgen. Bah, hoe ziek om je aangetrokken te voelen tot een kind.


Een pedofiel valt op kinderen. Dus niet op pubers.

Of ze er nou ouder uitzag of niet, het blijft een meisje van 15 en die weten echt nog niet hoe het in elkaar steekt. Een man van die leeftijd moet beter weten.


dat is niet waar. Een puber van 15 is ook een kind. Zat pedofielen die zich tot die leeftijdscategorie aangetrokken voelen.
hoe dan ook een man met een steekje los, niet goed te praten en bovenal erg ziek.

Anoniem

Re: Instructeur verdacht van seksueel misbruik leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:54

Deze man is in mijn ogen en eigenlijk ook in feite een pedoseksueel.
Hij heeft seks gehad met een minderjarig meisje, een meisje van onder de 16.
Ik snap ook werkelijk waar niet dat er hier mensen zijn die dit goed proberen te praten.
Het zou je dochter maar zijn!

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Instructeur verdacht van seksueel misbruik leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:00

Ik vind dat er hier maar gespeculeerd wordt. Het kan best zijn dat het meisje de man ook wilde. Neemt niet weg dat de man misschien op momenten wel wilde, wanneer zij dat niet wilde etc. Als ze bijvoorbeeld orale seks vies vond zoals in de OP staat, waarom deden ze dat dan uberhaupt? Ik vind het een verhaal met beide kanten, maar je weet niet hoe het is gegaan. Neemt voor mij niet weg dat die man zijn handjes thuis had moeten houden.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:02

KoudbloedKim schreef:
Deze man is in mijn ogen en eigenlijk ook in feite een pedoseksueel.
Hij heeft seks gehad met een minderjarig meisje, een meisje van onder de 16.
Ik snap ook werkelijk waar niet dat er hier mensen zijn die dit goed proberen te praten.
Het zou je dochter maar zijn!


Efeboseksueel dan eerder.

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:03

KoudbloedKim schreef:
Deze man is in mijn ogen en eigenlijk ook in feite een pedoseksueel.
Hij heeft seks gehad met een minderjarig meisje, een meisje van onder de 16.
Ik snap ook werkelijk waar niet dat er hier mensen zijn die dit goed proberen te praten.
Het zou je dochter maar zijn!


Sorry maar dit meisje heeft 113 keer op een gegeven moment explicite sms-jes uitgewisseld met deze man.. vlak haar ook niet uit.
Deze man zit fout want seks met minderjarige dat kan en mag niet!

Anoniem

Re: Instructeur verdacht van seksueel misbruik leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:05

Al had ze naakt voor hem gaan staan dansen!!
Dan nog hou je als volwassen man van 38 jaar je *** in je broek!

Serieus? Zijn er echt mensen die het goedpraten wat deze man heeft gedaan?
Is dit de echte wereld? Slaap ik nog ofzo?