Paard komt vast te zitten in mestput in Groot-Brittannië

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22482
Geregistreerd: 15-06-07

Paard komt vast te zitten in mestput in Groot-Brittannië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 18:28

http://www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk


Afbeelding
Foto: Horse and Hound

In Groot-Brittannië is een paard vast komen te zitten in een mestput. De brandweer rukte uit om het dier te redden.

De schimmel genaamd "Charlie" viel in de put op een boerderij in Shrewsbury. De plaatselijke brandweer werkte samen met de Fynrwy Equine Clinic om de ruin uit zijn benarde situatie te bevrijden. Ze gebruikten een speciaal luchtbed om naast Charlie te kunnen komen. Het paard werd gesedeerd om rustig te blijven tijdens de reddingsoperatie.

Met behulp van een tractor konden ze de schimmel uiteindelijk uit de put trekken. Het duurde twee uur voordat Charlie weer op vaste grond stond. Hij kwam ongeschonden uit zijn avontuur.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:33

Gadsie dat is een aantal jaren bij mijn merrie ook gebeurd, ze is met 1 achterbeen door de deksel in de gierput gegleden..
Ik heb haar toegesproken en hasr oren dicht geknepen om hulp te schreeuwen, na vijf minuteheeft dan eindelijk iemand wat gehoord..

Ik ben blij dat dit paard er goed vanaf is gekomen!

LauraSaskia

Berichten: 903
Geregistreerd: 26-01-11

Re: Paard komt vast te zitten in mestput in Groot-Brittannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:39

Wat is dat toch met die schimmels en de onbeheersbare behoefte om smerig te worden :')

prugelpiet

Berichten: 12592
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Paard komt vast te zitten in mestput in Groot-Brittannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:42

Koeien presteren beter als het om mestputonderzoeken gaat.... die liggen er vaker in te badderen :D

Alle gekheid op een stokje; fijn dat het paard het er goed van af heeft gekomen. Is opzich niet heel bijzonder dat zoiets gebeurt, maar toch fijn om te lezen dat het eind goed al goed is :j