KWPN hengst Chippendale blijft in bewaring tot ui...*update*

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:21

Er speelt waarschijnlijk veel meer, aangezien er staat dat er complexe problemen zijn met leningen en aandelen in andere paarden.

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:21

janderegelaa schreef:
Er was ook niets aan de hand geweest als Anne zich 200% had ingezet voor dat paard. Wat ze best had kunnen doen voor anderhalf miljoen.


Dat weet ik niet, ben ik niet bij geweest, maar voor anderhalf miljoen mag je best wat verwachten. Immers is Vingino met A kader scores en Ullysses Gp nivo voor heel wat minder verkocht.

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:26

R12312 schreef:
janderegelaa schreef:
Er was ook niets aan de hand geweest als Anne zich 200% had ingezet voor dat paard. Wat ze best had kunnen doen voor anderhalf miljoen.


Dat weet ik niet, ben ik niet bij geweest, maar voor anderhalf miljoen mag je best wat verwachten. Immers is Vingino met A kader scores en Ullysses Gp nivo voor heel wat minder verkocht.

Daarnaast weten wij ook niet hoe het met de gezondheid/ blessureleed van Chippendale zit. Misschien was het daarom niet eens mogelijk hem zo snel GP klaar te hebben.

Seventeen
Berichten: 1204
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:28

janderegelaa schreef:
Waar stront is komt trouwens wel steeds vaker de naam Stephan Wensing voorbij.


Vind zulke uitspraken wel altijd heel leuk maar vraag mij af waar je dit op baseert.
Net of Schelstraete zo'n lieverdje is?

Toevallig ken ik Wensing wel persoonlijk en ik vind hem een schat van een vent met een goed hart, maar hij is niet voor niets advocaat!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Re: KWPN hengst Chippendale blijft in bewaring tot ui...*update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 15:13

Ik zeg ook niet dat hij niet aardig is.

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Re: KWPN hengst Chippendale blijft in bewaring tot ui...*update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:09

Ik begreep dat de rechter het beslag erop heeft laten zitten?

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: KWPN hengst Chippendale blijft in bewaring tot ui...*update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 23:36

Ja dat begrijp ik er ook uit.

Qerty
Berichten: 2018
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 09:12

janderegelaa schreef:
Waar stront is komt trouwens wel steeds vaker de naam Stephan Wensing voorbij.


:?
Das toch een gewoon evenredig aan zijn beroep?

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: KWPN hengst Chippendale blijft in bewaring tot ui...*update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:55

Het is vooral waar het in het nieuws komt, gaat dit vaak samen met dhr Wensing. Er zijn tich rechtzaken in de paardenwereld, maar niet alles komt in het nieuws.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:30

Wat ik alleen niet begrijp, is dat jullie allemaal met de term 'genaaid' komen.

Marktwaarde is gelijk aan 'wat de gek ervoor geeft'

Als ik hier vandaag een schuur vondst doe en een of andere klassieke Ferrari koop voor 2500 euro;
en vervolgens een dag later verkoop aan iemand die emotionele waarde aan hecht oid, voor 250.000 euro. Dan heeft dat helemaal niets met oplichten te maken. Dat heet handelen en daar verdien je geld mee.

Mevr de Prinses is met dat bedrag akkoord gegaan om dat dier voor 50% te kopen. Dan had ze maar beter advies moet inwinnen of het dier dat bedrag waard is. Ik zie zo in het verhaal echt geen reden waarom van Olst iets fout zou hebben gedaan.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:52

Toydoll schreef:
Wat ik alleen niet begrijp, is dat jullie allemaal met de term 'genaaid' komen.

Marktwaarde is gelijk aan 'wat de gek ervoor geeft'

Als ik hier vandaag een schuur vondst doe en een of andere klassieke Ferrari koop voor 2500 euro;
en vervolgens een dag later verkoop aan iemand die emotionele waarde aan hecht oid, voor 250.000 euro. Dan heeft dat helemaal niets met oplichten te maken. Dat heet handelen en daar verdien je geld mee.

Mevr de Prinses is met dat bedrag akkoord gegaan om dat dier voor 50% te kopen. Dan had ze maar beter advies moet inwinnen of het dier dat bedrag waard is. Ik zie zo in het verhaal echt geen reden waarom van Olst iets fout zou hebben gedaan.

Stel je voor dat jij met hem samen een paard hebt en hij biedt jou €750.000,- voor jouw helft om hem vervolgens voor het dubbele door te schuiven naar een klant. Dan zou je kunnen zeggen dat je €750.000,- hebt verdiend maar je zou ook kunnen zeggen dat hij over jouw rug €750.000,- verdiend heeft. Zou jij je dan niet genaaid voelen als ex- mede eigenaar? Of zou je hem feliciteren omdat hij zo'n goede zakenman is en in de toekomst weer een paard met hem samen doen?

Die prinses heeft in goed vertrouwen de helft van dat paard gekocht en ging er van uit dat de andere afspraken ook goed nagekomen zouden worden. Nu is dit niet gebeurd én ze is er achter gekomen dat hij haar een poot uitgedraaid heeft. Ik snap het wel dat ze een rechtszaak begint. Maar zoals ik het lees spelen er nog veel meer dingen dan alleen dit paard. Iets met leningen enzo. Als het tegenzit zou de toekomst wel eens een stuk magerder kunnen worden voor van Olst. Maar dat is puur speculatief natuurlijk.

marinka1986
Berichten: 22
Geregistreerd: 18-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:06

Die Wensing heeft al gewonnen voor de rechtszaak begint!
Hoe kan het dat als de uitspraak van het KG nu pas deze week volgt er gezegd wordt door Wensing dat GJvO de rechtszaak heeft verloren?
Dat de hengst in gerechtelijke bewaring blijft lijkt logisch want daar gaat het vonnis nu net over.
Het zal wel weer een soap worden a la Wensing en als de uitspraak negatief is voor hem geeft hij er wel weer een draai aan in de media...

Seventeen
Berichten: 1204
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:17

bliver schreef:
Het is vooral waar het in het nieuws komt, gaat dit vaak samen met dhr Wensing. Er zijn tich rechtzaken in de paardenwereld, maar niet alles komt in het nieuws.


Omdat Wensing nou eenmaal een van de beste advocaten is in dit vakgebied. :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:20

Seventeen schreef:
bliver schreef:
Het is vooral waar het in het nieuws komt, gaat dit vaak samen met dhr Wensing. Er zijn tich rechtzaken in de paardenwereld, maar niet alles komt in het nieuws.


Omdat Wensing nou eenmaal een van de beste advocaten is in dit vakgebied. :)

In elk geval 1 van de bekendste.

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: KWPN hengst Chippendale blijft in bewaring tot ui...*update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:57

Tja de beste wil ik ook niet direct zeggen. Samen met Schelstraete wel de bekendste indd

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:35

Weet iemand of Chippendale ondertussen alweer terug is?