Equiday 13 april 2024

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Equiday 13 april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 13:06

Ik ben gisteren voor het eerst geweest. Dit valt altijd in het weekend dat ik moet werken. Nu ook weer maar ik had geluk want een collega wilde voor mij werken. Bij de TS ben ik ook geweest (we waren met 3 en ik had mijn oude chi x dwergpincher mee). Mijn verzorgstertje vond het echt fantastisch en mijn stalgenoot ook. Wel jammer van de lange rijen bij de foodtrucks en dat de pizza ' s uitverkocht waren. Hoe hebben jullie de tijd verdeeld? Wij waren echt veel tijd kwijt bij de stands dat we maar heel weinig van de demo' s en stands hebben kunnen zien. En ook omdat we jokerles hadden van Tessa en een fotoreading.

Ik heb ook bij vitalstyle zaadjes gekocht. Wilgen ketting en mineralenbuffet bij de caravan van Melanie. Een hele handige kalender wanneer je moet snoeien, zaaien e.d. we hebben sleutelhangers met een leertje laten bedrukken met naam voor e2,50 voor aan de halsters. En heeel veel goodiebags

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 13:08

manzano schreef:
Je kan je opgeven al deelnemer voor sommige demo's, dus misschien zelf mee doen?


Meermaals gedaan maar wordt nooit uitgekozen :)

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 13:39


xLiez

Berichten: 1897
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 15:50

Isabel_k schreef:
Ik heb een hele leuke dag gehad. Zeker Liesbeth Jorna vond ik zo ontzettend leuk om te zien. Wat ik zelf wel een klein beetje miste was diversiteit in de demo-paarden. Zelfs bij grondwerk waren - naar mijn idee - alle paarden toch wel minimaal D-formaat. Ik ben zelf altijd vrij serieus bezig met grondwerk zowel dressuurmatig als natural horsemanship en dat doe ik met een shet. Maar ik heb gisteren alleen A pony's gezien bij van die speeldemo's en shows met wat hindernisjes en dat vond ik stiekem wel een beetje jammer.


Bij de demo van nikke van olst was wel een minipaardje mee!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102030
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Equiday 13 april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 15:51

Deze:
Afbeelding

NorwayFjord

Berichten: 3175
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 16:07

Marjo schreef:

Wat een leuk verslag en ook mooie foto's van mijn vriendinnen van de demo van Edix <3 Ik heb ze naar ze doorgestuurd!

Ik vond het heel leuk maar ook mega intensief als groom voor iemand die 2 demo's moet rijden. We hebben tussendoor wel even rond kunnen lopen en stands bekeken maar ik heb verder helaas geen demo's gezien. Het paard dat we mee hadden heeft nog heerlijk gelegen in haar paddock, echt fijn dat dat kon! Geslaagde dag, paard was super braaf voor haar eerste keer op een event en lang niet mee te zijn geweest.

Afbeelding

NikkivanOlst

Berichten: 7839
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 17:47

xLiez schreef:
Bij de demo van nikke van olst was wel een minipaardje mee!


Valt waarschijnlijk ook onder spelen wat we deden :=

Maar ik kan inkomen in die feedback! Een leuke werk in de hand demo of "sportief met kleine paarden" zou zeker wel een leuke demo geven, naast vrijheidsdressuur en obstakeltjes idd :j



Wij hebben iig enorm genoten van EquiDay en ik ben ENORM trots op mn paardje en hoe hij het voor de eerste keer deed <3


Afbeelding

jiehaaa

Berichten: 5073
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Equiday 13 april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 21:36

Ik heb jullie in actie gezien, was mooi om te zien. Helaas was het geluid erg slecht hoorbaar op de plek waar ik zat, dus vooral beeld gehad en weinig geluid.

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Equiday 13 april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 22:43

Dat zou wel mijn feedback zijn voor volgende keren. Het geluid was echt slecht. Dat je dan denkt, ziet er best leuk uit. Maar geen idee wat het verhaal er achter is.

Ander dingetje incombinatie met het geluid. De bankjes rond de ringen waren vaak vol. En als je zoals ik niet lang kan staan, dan kom je op de tribunes uit. Maar in de A hal kon je dan bij heel veel niets zien omdat je dan tegen de doeken van de kramen aankijkt. Dan kom je dus verder weg uit... Zonder geluid.

Maar we hebben heerlijk geshopped en hebben super veel leuke enthosiaste mensen gesproken. S middags was dat vooral goed te doen.

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Equiday 13 april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 01:18

Het geluid was inderdaad (wederom) slecht bij de binnen shows/clinics. Erg jammer want er waren leuke shows. Heb er meerdere mensen over gehoord ook.

_Reneee

Berichten: 5790
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 05:58

Ik stond op een gegeven moment buiten en daar vond ik het geluid ook dramatisch. En heb ook nog een incident gezien met Siem Budding en de geluidsman, die laatste was not amused dat het programma uitiep en werd me toch een partij agressief tegen Siem en zijn entourage, jeetje zeg :oo

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Equiday 13 april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 07:15

Vrijheidsdressuur en obstakels mag zeker een plaats hebben. Wat Nikki deed vond ik leuk om te zien - ik ken de pony ook - maar inderdaad niet helemaal wat ik bedoel. :D

Lieser
Berichten: 1544
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Equiday 13 april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:15

Bij Kenneth Vansweevelt was het geluid ook slecht inderdaad. Jammer, want hij had interessante dingen te vertellen.

Furst
Berichten: 662
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:19

Ik dacht dat ik de enige was die het geluid slecht vond! :o
Ik wilde heel graag de demo zien van Monique in Hal C, speciaal daarvoor vroeg gekomen. Nou… ik verstond er gewoon geen reet van :’) Dat vond ik enorm jammer.

Dat van de bankjes is herkenbaar helaas. Maar hoe zouden ze dat kunnen oplossen? De bak net wat kleiner en dan een dubbele rij banken?

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:26

Furst schreef:
Ik dacht dat ik de enige was die het geluid slecht vond! :o
Ik wilde heel graag de demo zien van Monique in Hal C, speciaal daarvoor vroeg gekomen. Nou… ik verstond er gewoon geen reet van :’) Dat vond ik enorm jammer.

Dat van de bankjes is herkenbaar helaas. Maar hoe zouden ze dat kunnen oplossen? De bak net wat kleiner en dan een dubbele rij banken?


Of geen doeken boven de stands zodat je vanaf de tribune meer kunt zien.

Lara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Equiday 13 april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:43

Ik vond in hal A het geluid niet lekker maar ik denk dat dat was hoe de boxen op de tribune stonden (uitstonden?). Later hielden we rekening met waar we keken en hoe de boxen stonden en hebben we de rest wel goed kunnen volgen :)

Onze dag was echt druk maar wel heel leuk om de valreep nog wat jokertraining kunnen meepakken, ná de workshop van Tessa Roos! Dus gelijk toepassen wat je geleerd hebt.

HbarcherSiem

Berichten: 81
Geregistreerd: 20-11-17
Woonplaats: LEUSDEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:52

_Reneee schreef:
Ik stond op een gegeven moment buiten en daar vond ik het geluid ook dramatisch. En heb ook nog een incident gezien met Siem Budding en de geluidsman, die laatste was not amused dat het programma uitiep en werd me toch een partij agressief tegen Siem en zijn entourage, jeetje zeg :oo


Ja dat vond ik ook echt niet leuk en ik was er ook echt verbaasd over want ik was er gewoon op tijd maar werd weggestuurd omdat het onderdeel voor mij uitliep. Gelukkig ging de demo daarna gewoon goed!
Laatst bijgewerkt door HbarcherSiem op 15-04-24 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Equiday 13 april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:59

Ik vond het geluid ook echt heel slecht, dat maakte het dat ik weg ben gelopen bij een paar, voor mij zeer interessante, clinics. Jammer.

Verder wel genoten van alles en iedereen en uiteraard weer te veel geld uitgegeven.

Ik blijf Eqiday een van de leukste evenementen vinden, maar dat is ook omdat er zoveel gelijkgestemden zijn altijd.

HbarcherSiem

Berichten: 81
Geregistreerd: 20-11-17
Woonplaats: LEUSDEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:06

Ik vond het erg leuk om op Equiday twee demo's te mogen geven; boogschieten te paard en Californian Vaquero rijden. Omdat mijn eigen paard James net ziek is geweest, is verhuisd en we nog bezig zijn zijn astma goed te behandelen, besloot ik dat het voor hem te veel was om demo's te geven. Ik was dus heel blij dat ik van Priscilla Otto Madonna mocht rijden voor het oogschieten. Dat hadden we nog niet eerder samen gedaan, ik was alleen even met Madonna naar het strand geweest toen ik laatst bij Priscilla was. Ze deed het echt super goed, dat had Priscilla goed ingeschat. Voor het Vaquero rijden kwam Talitha haar paard Hidalgo brengen. Daar had ik ook nog nooit op gereden maar ik heb Talitha wel met hem zien trainen in de clinic van Jeff Sanders in december. Talitha is zelf trick rider dus Hidalgo is shows wel gewend. En het ging hartstikke goed samen! Ik hoop dat mensen mijn uitleg een beetje hebben kunnen volgen! En anders kun je me altijd vragen stellen! Ik heb twee video's van de demo's, een kort stukje eruit. Voor als je het leuk vindt om te zien. groetjes Siem
Afbeelding

Boogschieten met Madonna: https://youtu.be/GmZX3yxXm30

Vaquero met Hidalgo: https://youtu.be/Wku57pZZKT0

SeaSide

Berichten: 2361
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:22

HbarcherSiem schreef:
Ik vond het erg leuk om op Equiday twee demo's te mogen geven; boogschieten te paard en Californian Vaquero rijden. Omdat mijn eigen paard James net ziek is geweest, is verhuisd en we nog bezig zijn zijn astma goed te behandelen, besloot ik dat het voor hem te veel was om demo's te geven. Ik was dus heel blij dat ik van Priscilla Otto Madonna mocht rijden voor het oogschieten. Dat hadden we nog niet eerder samen gedaan, ik was alleen even met Madonna naar het strand geweest toen ik laatst bij Priscilla was. Ze deed het echt super goed, dat had Priscilla goed ingeschat. Voor het Vaquero rijden kwam Talitha haar paard Hidalgo brengen. Daar had ik ook nog nooit op gereden maar ik heb Talitha wel met hem zien trainen in de clinic van Jeff Sanders in december. Talitha is zelf trick rider dus Hidalgo is shows wel gewend. En het ging hartstikke goed samen! Ik hoop dat mensen mijn uitleg een beetje hebben kunnen volgen! En anders kun je me altijd vragen stellen! Ik heb twee video's van de demo's, een kort stukje eruit. Voor als je het leuk vindt om te zien. groetjes Siem
[ [url=m/vb8xff.jpg]Afbeelding[/url] ]

Boogschieten met Madonna: https://youtu.be/GmZX3yxXm30

Vaquero met Hidalgo: https://youtu.be/Wku57pZZKT0


Echt knap hoe je zo met 2 vrij onbekende paarden zaterdag die demonstraties reed Siem!


Nog een kleine toevoeging over het geluid, alle keren dat wij op een EquiDay in Ermelo waren,was dit niet zo best. Mijn vriend is professioneel geluidstechnicus en ging 1x mee maar ergerde zichzelf helemaal groen en geel.. Ik heb hem al verteld om gewoon eens met EquiDay te mailen, want het is verder op alle andere punten ontzettend goed geregeld!

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:34

Furst schreef:
Ik dacht dat ik de enige was die het geluid slecht vond! :o
Ik wilde heel graag de demo zien van Monique in Hal C, speciaal daarvoor vroeg gekomen. Nou… ik verstond er gewoon geen reet van :’) Dat vond ik enorm jammer.

Dat van de bankjes is herkenbaar helaas. Maar hoe zouden ze dat kunnen oplossen? De bak net wat kleiner en dan een dubbele rij banken?


In de C hal was er een tribune naast de bak. Dat was echt al heel fijn en je zag ook echt dat die wel vol zat op momenten. Ik denk dat bij A de inrichting beter ook zo zou kunnen zijn. De bak overdwars draaien dat je zelfs 2 tribunes kunt gebruiken op de kopse kanten is ook een idee. Of anders idd in iedergeval de dakjes van de kramen.

Maar het geluid... Ja, dat is een ander ding dat heeft zo veel technische aspecten, geen idee hoe dat op te lossen. Zo zonde.

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:35

Het geluid is inderdaad een terugkerend probleem helaas.

Furst
Berichten: 662
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Equiday 13 april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:39

Ja mijn vriend stelde voor om op de tribune in hal C te zitten. Maar ik was al overprikkeld toen en begon nog maar net haha. Dus wilde niet verhuizen. Maar uiteindelijk wel weggegaan van die eerste demo van Monique Panhuizen (?) over angst in t zadel. En was echt net waarvoor ik kwam. Dus wel zonde.

Siem, ik heb de Vaquero Riding even gekeken en dat was zcht super knap! Je zou niet gezegd hebben dat dit niet jouw paard was!

HbarcherSiem

Berichten: 81
Geregistreerd: 20-11-17
Woonplaats: LEUSDEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 16:15

Furst schreef:
Ja mijn vriend stelde voor om op de tribune in hal C te zitten. Maar ik was al overprikkeld toen en begon nog maar net haha. Dus wilde niet verhuizen. Maar uiteindelijk wel weggegaan van die eerste demo van Monique Panhuizen (?) over angst in t zadel. En was echt net waarvoor ik kwam. Dus wel zonde.

Siem, ik heb de Vaquero Riding even gekeken en dat was zcht super knap! Je zou niet gezegd hebben dat dit niet jouw paard was!


dank je wel! Dat is leuk om te horen.

vierspan

Berichten: 297
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Equiday 13 april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:37

Een aantal jaar geleden was het mogelijk het geluid te volgen via een app dacht ik. Je kon onafhankelijk van welke hal je was, de ring kiezen waar van je het geluid wilde horen. Was ook heel handig bij keuze stress tussen 2 demo's.