Marc [haf]@Springen en dressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vaaleriee

Marc [haf]@Springen en dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 16:44

Hee!

Marc is mijn verzorghaf en doe hem nog geen half jaar.
Vandaag met hem gesprongen. Het ging erg lekker vandaag en hij
was heel braaf. Mijn super bouwers hebben mooie hindernissen gemaakt
en super fotograve mies heeft mooie foto's gemaakt! die wilde ik toch
even laten zien want we hebben ons record:

83 cm stijltje! Go jij! Go jij!

Helaas hier geen foto van omdat de batterij leeg was, helaas.
wel andere mooie foto's! Ben echt trots op Marc en ook stiekem
beetje op mezelf omdat ik nooit gedacht heb dat ik het zou durven!
Volgende week zaterdag mijn eerste (onderlinge) wedstrijd en het rijden gaat gelukkig
steeds beter Haha!

Foto's niet op volgorde, kijk en geniet!

1:
Afbeelding Mag iets ronder

2.
AfbeeldingBeetje hangerig

3.
AfbeeldingNetjes

http://i18.tinypic.com/4xqq7ok.jpg Trekknol Tong uitsteken

4.
AfbeeldingHehe lekker bekkie

5.
AfbeeldingMag ook ietsjes ronder

http://i17.tinypic.com/642b34k.jpg Te losse teugels en een enge felix Tong uitsteken

6.
AfbeeldingHakken!

7.
AfbeeldingRustig stappen

http://i10.tinypic.com/6hfq6c3.jpg oeps foutje, sorry bouwers Bloos

8.
Afbeelding

9.
AfbeeldingMooie detail foto!

10.
AfbeeldingDoe maar creatief! die tenen Bloos

http://i1.tinypic.com/61vtb2s.jpg Stoute marc!

11.
AfbeeldingEven stappen

12.
AfbeeldingTenen, tenen, tenen Sigaar

13.
AfbeeldingBeetje scheef

http://i4.tinypic.com/66esoat.jpg Daar komen de hindernissen!

14.
AfbeeldingMooie foto, jammer van die handen!

Dat waren mijn foto's weer! eigen commentaar vooral die tenen en m'n handen mogen hoger. De bandage's hebben trouwens niet veel nut want ze zijn vrij oud. meer voor de sier Vork

Berichtje zou leuk zijn!

XValerie

Michelle_88

Re: Marc [haf]@Springen en dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:45

hey wijffie!

Hij ging super!! dressuur was netjes en springen ook, hij had er zin in! maarja moest ook wel, we weten hoe hoog die kan los dus nu kan hij ohz er niet meer onderuit!
Jullie zijn veel vooruitgegaan, en na 3 weken niet rijden pakt hij het super ook...in stap was hij netjes nagefelijk, nu in draf ook weer terug. Je mag wel iets meer gaan zitten, jezelf iets langer en zwaarder maken.
Met Felix als anti-weiger muur vliegt hij overal overheen!!! en nu dooroefenen voor de wedstrijd!

xxx Mies!

* 1e!! Go jij! Go jij! *
Laatst bijgewerkt door Michelle_88 op 20-05-07 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:49

Ziet er leuk uit hoor!
Ik vind hem inderdaad op de laatste foto ook erg netjes lopen.
Is je beugelmaat goed?Schoeisel goed?
Zouden redenen kunnen zijn; je hebt volgens mij je voeten erg ver in de beugels met het springen, vandaar die tenen denk ik?
Handen dragen inderdaad en hakken uitdrukken en verder ziet het er prima uit!
Veel succes op je wedstrijd straks! Haha!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:51

ziet er goed uit valerie !
veel succes op je wedstrijd!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:03

Wauw, jullie zijn vooruit gegaan zeg! Je handen mogen iets meer echtop en je armen in een wat duidelijkere knik af en toe, maar het gaat helemaal goedkomen! Veel succes volgende week!
Vind trouwens die laatste foto vooral een heel fijn beeld geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:41

Ziet er heel goed! jammer van je hakken. Misschien kan je proberen je beugels 1 gaatje korter te doen, helpt meestal wel.!

Veel succes met Marc in de toekomst Haha!

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:42

Hey Valerie!
Dat ziet er goed uit! Vooral op die laatste foto loopt hij erg netjes. Daar moet je naartoe gaan werken. Op die eerste foto vind ik hem overigens ook echt goed lopen! Je hebt idd je voeten te ver in je beugels dus daar moet je even op letten. Ik zou zeggen eerst je houding van boven goed en handen en dan pas op de voeten gaan letten. KOmt vanzelf goed. Heel veel succes op je wedstrijd!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:52

Vind het een leuke haf, maar ik vind jou al een beetje aan de grote kant. Het springen ziet er erg onervaren uit, maar met oefening komt dat vast goed Knipoog
Snap alleen niet waarom je springt met alleen bandages op zijn achterbenen en van voren geen bescherming?!
Let goed op dat je je voeten niet te ver in de beugels steekt en je hakken netjes laag houden. Ook je handen mogen wat meer naast elkaar en let erop dat je ze netjes rechtop houdt!
Succes met je wedstrijd!

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:55

Heeej valerie!
het ziet er al goed uit! veel beter dan je vorige topic (die ik heb gezien dan Lachen )

Flinke conccurent voor volgende week!

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:56

Probeer iets meer je ellebogen gebogen te houden en achter op je kond zitten Knipoog Verder, leuke haf Clown

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 17:59

Mies: Ja, hijs zo geweldig he! Haha! ben blij dat het goed ging en idd het zitten, maar komt nog wel (hoop ik Tong uitsteken )
Annie: Zover ik weet is alles goed. en idd doe ik m'n voeten te ver in de beugels bij het springen.
Lonnieej: dankje Haha!
Marloes : dat heeft niet zo heel veel nut bij mij Tong uitsteken bedankt
Marjolein: bedankt, ja moet eerst m'n handen gaan doen. echt van die stomme automatische dingen zijn dat!
barbie: ik vind mezelf niet te groot, op sommige foto's lijkt het misschien zo maar is niet. en hoezo onervaren?wat verwacht je dan. ik spring bijna nooit. dat snap ik niet hoor. en bescherming hoeft niet met een ! ofzo hoor. ik heb die niet en ik doe die niet om als ik bijna niet spring. en lees eerst voordat je commentaar levert, vind dit echt geen leuk berichtje maarja.
Laatst bijgewerkt door vaaleriee op 20-05-07 18:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:00

Ik vind het er helemaal niet zo verkeerd uitzien, als je nagaat dat je even niet heb getraind. Het komt allemaal wel goed met jullie! OK dan!

Succes alvast voor zaterdag, maar ik zie je dan wel!

Nienke_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:01

Heey val! Haha!
Ziet er echt goed uit! het is al heel erg veel beter dan de vorige foto's!
en hij springt wel blij zeg! Lachen
xxx

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:06

hij had er ook zin in! ging er geen 1x keer langs!! super marc!

ChiC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:15

Hee!
Leuke foto's! Haha!
Ik ben het (qua dressuur) niet eens met __Marloes, ik zou je beugels juist níet korter maken, eerder een gaatje langer. Dan moet je vanzelf je been lang maken, kan je niet te ver uit je zadel met lichtrijden (dus meer balans voor jou en je paard) én ga je valzelf meer rechtop zitten. (Hoe korter je beugels, hoe meer je naar voor gaat zitten; kijk maar naar springruiters->dressuurruiters)
Met springen mogen ze juist wel een gaatje korter Clown

Vind het er heel netjes uit zien! Enige puntje dat ik nog toe te voegen heb: probeer íets minder met je bovenlijf naar voren te gaan op deze (nog) lage hindernissen. Je paard hoeft niet ver van de grond, hoe verder je dan naar voor gaat, deste meer gewicht moet je verplaatsen en daardoor kan zowel jij als Marc uit balans raken.

Jullie zijn echt een leuke combinatie, hoop dat er nog veel topics zullen volgen Go jij! Go jij!
Veel plezier en succes zaterdag, ik zal voor je duimen OK dan! Duim je ook een klein beetje voor mij? Bloos
XxX Peggy Doei, doei

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:21

hay daar ben ik het mee eens,.. hoe langer hoe beter je rijd..

dit is mijn Spring haflinger;)

Afbeelding

Afbeelding

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:25

Sorry? Mijn bericht is juist helemaal niet aanvallend, ik wil je alleen maar helpen.
Maar als je 2 bandages hebt zou ik ervoor kiezen om ze aan de voorbenen te doen en niet op de achterbenen, maar goed.
Met het onervaren springen bedoel ik dat hij bv zijn voorbenen niet naast elkaar houdt. Dit is helemaal niet verkeerd bedoelt.
Verder vind ik het er helemaal niet verkeerd uit zien en wil ik je succes wensen met je wedstrijd...

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 18:29

Barbie1986 schreef:
Sorry? Mijn bericht is juist helemaal niet aanvallend, ik wil je alleen maar helpen.
Maar als je 2 bandages hebt zou ik ervoor kiezen om ze aan de voorbenen te doen en niet op de achterbenen, maar goed.
Met het onervaren springen bedoel ik dat hij bv zijn voorbenen niet naast elkaar houdt. Dit is helemaal niet verkeerd bedoelt.
Verder vind ik het er helemaal niet verkeerd uit zien en wil ik je succes wensen met je wedstrijd...

Ja, ik zat ook een beetje te twijfelen maar omdat het toch niet veel nut had omdat ze vrij oud zijn. Ik vind het op zich wel meevallen met z'n voorbenen op 1 foto idd wel ja Tong uitsteken maar toch bedankt. vond het niet zo leuk omdat ik soms nogal onzeker ben of ik niet te groot ben ja of nee

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 18:33

ChiC_ schreef:
Hee!
Leuke foto's! Haha!
Ik ben het (qua dressuur) niet eens met __Marloes, ik zou je beugels juist níet korter maken, eerder een gaatje langer. Dan moet je vanzelf je been lang maken, kan je niet te ver uit je zadel met lichtrijden (dus meer balans voor jou en je paard) én ga je valzelf meer rechtop zitten. (Hoe korter je beugels, hoe meer je naar voor gaat zitten; kijk maar naar springruiters->dressuurruiters)
Met springen mogen ze juist wel een gaatje korter Clown

Vind het er heel netjes uit zien! Enige puntje dat ik nog toe te voegen heb: probeer íets minder met je bovenlijf naar voren te gaan op deze (nog) lage hindernissen. Je paard hoeft niet ver van de grond, hoe verder je dan naar voor gaat, deste meer gewicht moet je verplaatsen en daardoor kan zowel jij als Marc uit balans raken.

Jullie zijn echt een leuke combinatie, hoop dat er nog veel topics zullen volgen Go jij! Go jij!
Veel plezier en succes zaterdag, ik zal voor je duimen OK dan! Duim je ook een klein beetje voor mij? Bloos
XxX Peggy Doei, doei

Okee, zal het onthouden voor de volgende keer, bedankt voor de tips en ik zal zeker duimen! beterschap Haha!

oatswoats schreef:
Heey val! Haha!
Ziet er echt goed uit! het is al heel erg veel beter dan de vorige foto's!
en hij springt wel blij zeg! Lachen

xxx

Het is ook zo'n blije pony! haha
Ymke schreef:
Ik vind het er helemaal niet zo verkeerd uitzien, als je nagaat dat je even niet heb getraind. Het komt allemaal wel goed met jullie! OK dan!

Succes alvast voor zaterdag, maar ik zie je dan wel!

dankje Haha! tot zaterdag!

ponydreamer schreef:
Probeer iets meer je ellebogen gebogen te houden en achter op je kond zitten Knipoog Verder, leuke haf Clown

jaa, zijn zwakke punten. hij is leuk he Haha!

StalHaast schreef:
Heeej valerie!
het ziet er al goed uit! veel beter dan je vorige topic (die ik heb gezien dan Lachen )

Flinke conccurent voor volgende week!

Bedankt. haha nou het zal wel lukken met ons! gedeelte 1e plek dan maar Knipoog

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:34

Hij is gewoon nog best iel, maar dat komt ook doordat hij nog niet lang onder het zadel is. Als hij wat bespierder wordt zal het plaatje er meteen anders uit zien! Komt vanzelf, gewoon lekker door trainen!

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 18:34

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 18:36

Barbie1986 schreef:
Hij is gewoon nog best iel, maar dat komt ook doordat hij nog niet lang onder het zadel is. Als hij wat bespierder wordt zal het plaatje er meteen anders uit zien! Komt vanzelf, gewoon lekker door trainen!

vind je 'm iel Tong uitsteken Hij moet idd wel meer spieren krijgen maar komt vanzelf

ChiC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:37

o0valerie0o schreef:
vond het niet zo leuk omdat ik soms nogal onzeker ben of ik niet te groot ben ja of nee

En wat dan nog?! Bloos
Als mensen jou te groot vinden voor Marc, is dat toch hún probleem, niet het jouwe! Haha!
Hij kan het allemaal makkelijk aan en jullie hebben veel plezier want anders kijkt hij niet zo blij Haha! , wat maakt het dan verder nog uit?
Ik denk overigens dat Barbie1986 het niet aanvallend heeft bedoeld, maar dat het idd gewoon verkeerd overkwam.. Ach gut

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 18:38

ChiC_ schreef:
o0valerie0o schreef:
vond het niet zo leuk omdat ik soms nogal onzeker ben of ik niet te groot ben ja of nee

En wat dan nog?! Bloos
Als mensen jou te groot vinden voor Marc, is dat toch hún probleem, niet het jouwe! Haha!
Hij kan het allemaal makkelijk aan en jullie hebben veel plezier want anders kijkt hij niet zo blij Haha! , wat maakt het dan verder nog uit?
Ik denk overigens dat Barbie1986 het niet aanvallend heeft bedoeld, maar dat het idd gewoon verkeerd overkwam.. Ach gut

jaa das waar. maar ben al zo'n piekermuts Tong uitsteken Nee ze heeft het al gezegt dat ze het niet aanvallend bedoeld. maarja zand erover Knipoog

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:39

o0valerie0o schreef:
Barbie1986 schreef:

vind je 'm iel Tong uitsteken Hij moet idd wel meer spieren krijgen maar komt vanzelf

Dit noem ik iel Knipoog, iel als in; hij moet nog meer spieren kweken.