[VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 06:49

Joh…. Dit is ronduit genieten!!
En mán… wat kán die pony springen!

GabberGill

Berichten: 5874
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 07:52

Punz schreef:
Joh…. Dit is ronduit genieten!!
En mán… wat kán die pony springen!


Jaaa hij is gek op springen maar zijn techniek is ook echt goed.

Hij heeft een keer bij een kennis gestaan waar hij dus 1.15m met ruiter sprong. Hij is zelf 1.22m maar zo gedreven

GabberGill

Berichten: 5874
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 20:04

Afbeelding

En de jongste onderdehand 1 jaar en die gaat er ook al voor!

Afbeelding

Jill zal deze 2 nog even goed doorrijden zodat haar zusje dalijk goed van start kan en niet het leed wat KLM Airlines heet hoeft mee te maken. Aaaah nee grapje maar deze haar 1e woord is paard en ze misbruikt alles als een paard dan moet je denken aan de bankrekening, stoelen, kussens, hondenknuffels.


Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 09:06

Een vroeg begin is het halve werk haha.

Ben benieuwd wanneer Fritsie een parcoursje gaat springen. :D

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 09:13

Wouw wat een mooie nette combinatie zijn ze geworden. En dat springen ziet er zo gelikt uit. Je dochter is ook letterlijk gegroeid en dat maakt het ook gemakkelijker met deze jonge man denk ik zo. Maar ook rijdt ze hem nu echt. Heel tof!!

GabberGill

Berichten: 5874
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 10:51

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Frits is oprecht een geweldige pony om te springen. Hij zorgt dat elke sprong goedkomt en dat is echt heel fijn. Je ziet ook hoeveel plezier hij eruit haalt en hoe hij eigenlijk zelfs een foute uitkomst redt.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Maar het belangrijkste aan alles is dat ze weer lacht en niet zo serieus kijkt!

Jill was nu op kamp maar gaat vanavond Sun weer rijden en zo wisselt ze ze een beetje af. De ene is echt een springer en de andere een echte dressuurder. Ze kunnen beide ook het andere dus ze wisselt ze gewoon heel leuk af

GabberGill

Berichten: 5874
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 10:54

Elisa2 schreef:
Een vroeg begin is het halve werk haha.

Ben benieuwd wanneer Fritsie een parcoursje gaat springen. :D


Ik wil eigenlijk dat zadel dan in orde hebben enzo dus zeer binnenkort zullen ze wel gaan!

Ze gaat eerst privélessen en dan gaan ze peilen of ze mee kan in de groepsles hier iets verderop.

manja39
Berichten: 167
Geregistreerd: 16-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 11:35

Het ziet er geweldig uit. Jill laat Frits mooi vrij in de sprong. Ze lijkt nu ook veel stabieler te zitten. Mijn penny hart van heul lang geleden wordt hier heel blij van. En mijn moederhart ook als je ziet hoe blij ze samen zijn. je ziet de vreugde van die twee afspatten.
Ga je hem nou ook nog eens voor de wagen spannen of laat je dat helemaal varen?
Super toch dat ze kan afwisselen met springen en dressuur en pony's. Daar wordt ze alleen maar een betere ruiter van!

GabberGill

Berichten: 5874
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 12:52

manja39 schreef:
Het ziet er geweldig uit. Jill laat Frits mooi vrij in de sprong. Ze lijkt nu ook veel stabieler te zitten. Mijn penny hart van heul lang geleden wordt hier heel blij van. En mijn moederhart ook als je ziet hoe blij ze samen zijn. je ziet de vreugde van die twee afspatten.
Ga je hem nou ook nog eens voor de wagen spannen of laat je dat helemaal varen?
Super toch dat ze kan afwisselen met springen en dressuur en pony's. Daar wordt ze alleen maar een betere ruiter van!



Voorlopig laat ik dat varen en dat is puur omdat hij daar heel fanatiek in zijn trekken wordt. Dat werkt heel erg tegen onder het zadel en brengt bij hem best wel wat frustratie omdat hij voor de kar eigenlijk alles mag gebruiken en onder het zadel weer moet doseren. Zolang hij het zo naar zijn zin heeft heb ik niet de behoefte dit "risico" te nemen zeg maar. Voor de kar zal hij nooit verleren dus miss als Jill dalijk te groot voor hem is ofzo dat ik dat weer oppak. Voor nu probeer ik hem zo te houden zeg maar en de zomer is hij zelf relaxter dus dan zou hij wel af en toe afgewisseld kunnen worden.

"Onze" focus ligt eigenlijk vooral op deze 2 blije gezichten.

En over het springen,
Hij geeft daar een heleboel vertrouwen aan haar. Hij springt toch wel maar is ook van de hindernis af te sturen als ze hem toch even te spannend vindt. Het is dus niet zo dat hij klakkeloos op de hindernis afgaat en jill zich moet overgeven. Hij lijkt nu ook met haar bezig te zijn.

Hij weigerde een paar keer, toen vroeg ik haar of ze het spannend vond en toen gaf ze aan dat ze het inderdaad even spannend vond ( was een gaatje hoger). Hij luistert dan heel erg naar haar gevoel en ondanks dat hij er met gemak over zou kunnen weigert hij heel keurig en beheerst zonder gekke fratsen. Hij draait eigenlijk gewoon netjes weg van de hindernis om weer opnieuw in te gaan zetten.

Ik zeg wel eens zo dwaas dat hij is zo vertrouwd is hij ook. Jill vertrouwde hem altijd al. Toen ik hem verkocht had zei ze ook tegen me "maar ik ben nooit bang voor hem geweest en toch moest je hem verkopen." Ze was wat onzeker om hem te rijden omdat hij wel eens af ging maar ze is blijkbaar nooit onder de indruk van hem geweest. Stond alleen te scherp op wat hij zou kunnen doen en we weten allemaal dat het juist dan gebeurd.

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:26

Klinkt als een pony die Jill vertrouwt, als vriendje ziet en samen hebben ze het dus leuk en is hij voorzichtig met haar. Zijn wilde haren is hij dus kwijt (denk aan de vos en zijn streken := ) en ik vind dat erg fijn. Jullie verdienen het.

Hannanas
Berichten: 13031
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:13

Wauw wat is Jill ineens lang! Tof dat ze nu zo goed op de kleine duivel past, het ziet er met veel plezier uit.

GabberGill

Berichten: 5874
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 16:52

Ik hoop oprecht dat hij zijn wilde bos kwijt is! Hij hoeft niet makkelijk te zijn als hij maar niet "gevaarlijk" wordt. We lijken hem nu gewoon in een goede drive te hebben.

@hannanas. Het gaat veel te snel |(

GabberGill

Berichten: 5874
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-24 14:49

Afbeelding

Voorproefje van Frietsaus (zijn nieuwe naam volgens jill) zijn koningsdag

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 14:52

Heel lief en leuk!

Rocamor

Berichten: 10958
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 15:34

Jeetje wat wordt Jill ineens groot.

Wat staan ze samen stoer te zijn!

GabberGill

Berichten: 5874
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-24 17:20

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
sun en Jill gaan ook steeds beter! We doen nu wat schakelen in alle gangen en het verschil voelen hoe je het met minimale hulpjes doet.

Superleuk om te zien hoe ze het beide doen.

Sun vindt vooral het gassen in de galop erg leuk

GabberGill

Berichten: 5874
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-24 17:48

En tot slot
Het filmpje van onze kanjer die Jill haar koningsdag goedmaakte.

Ik vroeg Jill of ze liever naar het dorp ging of naar de paarden.
Koningsdag betekende niet zoveel voor haar maar een dag zonder haar paardenpluizen wel. Zo schattig

Frits op pad in zijn oranje verpakking
https://www.facebook.com/share/v/B5HwiDpuBpPrP77e/

manja39
Berichten: 167
Geregistreerd: 16-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:14

Krijg er tranen van in mijn ogen zo mooi vind ik het. Die snoet van Frits... moet dit, die malle versiering. Én dan Jill. Wat heerlijk, je ziet haar genieten . En wat zit ze mooi .

Ook op Sunny staat ze geweldig. Lekker genieten van deze drie mams.

GabberGill

Berichten: 5874
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-24 19:54

manja39 schreef:
Krijg er tranen van in mijn ogen zo mooi vind ik het. Die snoet van Frits... moet dit, die malle versiering. Én dan Jill. Wat heerlijk, je ziet haar genieten . En wat zit ze mooi .

Ook op Sunny staat ze geweldig. Lekker genieten van deze drie mams.


Je kan mij ook niet blijer maken!

Het is ook wel leuk om al zijn positieve dingen te tonen. Het is heel moeilijk uit te leggen waarom we er eigenlijk voor blijven gaan na zoveel ellende en deze dingen tonen wel waarom we zoveel vertrouwen in hem blijven houden. We kunnen zoveel leuke dingen met hem maar dat hebben we bijna nooit getoond.

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 22:29

Dit is toch fantastisch. Heel heel gaaf.

Paardenfann4
Berichten: 1365
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 22:45

Hij geeft ook niets om die ballonnen in zijn manen, dat is toch wel heel bijzonder. Ze zit inderdaad heel netjes in galop nu, wat een verschil! Echt leuk om ze zo te zien genieten samen.

GabberGill

Berichten: 5874
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-24 23:20

Paardenfann4 schreef:
Hij geeft ook niets om die ballonnen in zijn manen, dat is toch wel heel bijzonder. Ze zit inderdaad heel netjes in galop nu, wat een verschil! Echt leuk om ze zo te zien genieten samen.


Ik denk dat dat hem ook 1 van de meest bijzondere dieren maakt die ik ooit voor me gehad heb :+

Aan de ene kant is die heel scherp en snel van de leg en aan de andere kant kan je er de gekste fratsen mee uithalen. Hiermee vertrouw ik hem bijv voor de volle 10000%. Ik weet dat ik hem met oud en nieuw nog mee naar buiten kan nemen en dat die dan nog net het vuurwerk niet gaat staan bewonderen met een grasspriet in zijn mond. Als ik dan mijn jas op een andere haak heb gehangen moet ik hem 10 min lang overtuigen dat het echt mijn jas is en geen monster wat daar hangt.

Heel apart om dat te hebben

GabberGill

Berichten: 5874
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-24 23:35

pien_2010 schreef:
Dit is toch fantastisch. Heel heel gaaf.



Ja het is oprecht heel gaaf om dit zo te hebben.

Mijn zusje was er van de week. Dat is de dader die hem met 6 maanden van de markt heeft gehaald omdat hij de hele markt afbrak en al liet zien dat hij karakter voor 20 paarden had. Ze keek me aan en vroeg me wat ik hem te eten gaf tegenwoordig omdat hij zo bizar kalm e rustig was. Het viel haar ook op dat zijn blik kalmer is en dat hij superfijn reageert op alles zonder te stekkeren.

Zij heeft hem ingereden en veel met hem gedaan en geloof me die 2 hebben wat ritten gemaakt waar ze een kruisje sloeg. We hadden niet verwacht dat we hier met hem zouden komen. We wisten wel dat hij veel kan en dat we hem echt wel konden doseren maar dat dit zo leuk zo eindigen hebben we wel altijd gehoopt. Tot een paar maanden geleden dat ik de handdoek in de ring gooide.

Ik weet niet of ik dat verhaal wel eens verteld heb. Zo ja schollen we door zo niet leg ik het hier nog een keer uit. Ik heb beeld materiaal waar menig bokker zich al druk zou maken om mijn dochter maar de avond dat ik besloot te verkopen ging hij gewoon heel erg te ver door. Ik relativeer altijd en tot op de dag van vandaag blijf ik zeggen dat er daar echt niks was. Ze stapte namelijk gewoon met een halstertje op hem aan de longeerlijn. Geen druk echt helemaal niks gewoon een rondje als zovaak. Hij klapt echt uit het niets kaarsrecht overeind dat was voor mijn gevoel echt minutenlang. Je ziet je dochter zitten en je kan niks want ieder moment kan er een stuk onbalans komen en dan klappen ze dalijk om. Wat doe je dan?

Vanaf daar ben ik eigenlijk al het vertrouwen in hem verloren geraakt. Toch op de dag van verkoop deed het me pijn en voelde het alsof ik gefaald had naar hem want er moest iets zijn waarom hij zo ver ging en dat blijf ik altijd roepen. Paarden doen iets niet voor niets maar hij is lichamelijk nagekeken en dat al meerdere keren. Zijn tanden, voeten enz zijn altijd in orde geweest.

Achteraf heb ik weer zitten relativeren en echt alle situaties

Toen ze klein was deed hij alles voor der en eigenlijk nu nog want hij is gek op der. Hij kon het waarschijnlijk heel lang hebben dat ze het nog leerde en is ergens in de staak gekomen waar we vast zijn gelopen en we dit niet meer zo met hun als combinatie konden oplossen. Zijn vertrek is ergens goed voor geweest. Ze heeft nu een superlieve pony Sun waar ze samen veel mee leert en dit dus ook toepast op hem. Je ziet dat zij vooral heel veel verbeterde in der houding en haar zekerheid. We hebben een schone lei en echt waar na al die jaren ben ik zo intens gelukkig dat ze beide lijken te genieten.

Frits is ook het laatste cadeau van mijn moeder aan mijn zusje voordat mijn moeder overleed. Frits is eigenlijk een paardje van onschatbare emotionele waarde die hier gewoon hoort. Ik denk ook dat dat is waarom we het blijven proberen en als dat dan zijn vruchten afwerpt ben je gewoon intens gelukkig.

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 09:12

Wat fijn dat het zo goed gaat! Met Sun ook, dat die heeft kunnen bijdragen aan vertrouwen en handiger worden/ beter rijden en dat het nu ook zo goed gaat met Frits. Ik kan me voorstellen dat je blij wordt van dit alles!

Ik zie op de foto's bij Sun ook zeker verbetering, gassen in galop is natuurlijk ook het leukste wat er is. :D

Fritsie is wel super braaf met die ballonen haha.

GabberGill

Berichten: 5874
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 09:41

Elisa2 schreef:
Wat fijn dat het zo goed gaat! Met Sun ook, dat die heeft kunnen bijdragen aan vertrouwen en handiger worden/ beter rijden en dat het nu ook zo goed gaat met Frits. Ik kan me voorstellen dat je blij wordt van dit alles!

Ik zie op de foto's bij Sun ook zeker verbetering, gassen in galop is natuurlijk ook het leukste wat er is. :D

Fritsie is wel super braaf met die ballonen haha.


Sun en zij gaan inderdaad helemaal super. Waar we begonnen zijn zonder zweepje zijn we later toch met zweepje verdergegaan en nu rijden ze met een goed voorwaarts tempo zonder zweep en zijn we veel aan het schakelen zodat dat verbeterd.

Sun was liever lui dan moe maar dat hoef ik jou niet te vertellen :')

https://www.facebook.com/share/v/xfXUoQtuJgjrdCXW/