Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Joyja schreef:Ik zou het risco niet nemen straks komt er iemand die het wel controleerd en dan zit er geen chip in en dan word het overleden dier niet meegenomen en dan ligt het nog langer!
Joyja schreef:dan word het overleden dier niet meegenomen en dan ligt het nog langer!
Kyrseltje schreef:Omdat veel mensen zeggen als mensen hun paard nog net gechipt hebben. Dat ze niet eens opgehaalt worden als ze overlijden. Dat is dus helemaal niet waar. Ik weet ookwel dat ze gechipt moeten zijn, maar het is niet waar, dus open ik een topic om door te geven aan mensen dat het dus een fabeltje is.
liev_meisjuh schreef:chippen is helemaal NIET meer verplicht ?
dit was eerst wel maar al een tijdje niet meer.
dus ook met het overlijden hoeft dit niet meer.
Je hoeft hem alleen nog maar te chippen als je echt met je paardje wedstrijden gaat rijden maar andesr hoeft dit Niet Meer.
Lynn_Nikita schreef:Kyrseltje schreef:Omdat veel mensen zeggen als mensen hun paard nog net gechipt hebben. Dat ze niet eens opgehaalt worden als ze overlijden. Dat is dus helemaal niet waar. Ik weet ookwel dat ze gechipt moeten zijn, maar het is niet waar, dus open ik een topic om door te geven aan mensen dat het dus een fabeltje is.
is geen fabeltje
ze moeten het WEL controleren, dat niet gebeurd is gewoon slechte zaak maar betekend niet dat ze nooit gecontroleerd worden en zomaar alle paarden ongechipt opgehaald worden
Marije112 schreef:Joyja schreef:dan word het overleden dier niet meegenomen en dan ligt het nog langer!
Dan mag je een flink gat gaan graven.
OT; ik heb geen idee. Ik denk dat ik het risico ook niet zou nemen..
suffie schreef:Je paard wordt zowiezo opgehaald, daar hoef je niet bang voor te zijn. Onze koeien worden ook opgehaald, ook al zouden ze geen oorflappen in hebben, denk aan pasgeboren kalfjes die nog geen flappen hebben. Het is niet aan de chauffeur van de Rendac om dit te controleren, dus maak je niet ongerust dat je paard enkele dagen langs de weg blijft liggen als het niet gechipt is. De chauffeur moet alleen zo snel en goed mogelijk de kadavers ophalen en afleveren op het verzamelpunt.
daantjuhhh schreef:Maar als mijn buurman de tonnen met dooie kippen iets te ver naar rechts of links heeft staan rijd rendac ze gewoon voorbij!!