Dienstmededeling: Het Boktbeheerbulletin van mei

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Dienstmededeling: Het Boktbeheerbulletin van mei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 21:21

Het Boktbeheer Bulletin van april is
hier
te vinden.

Beleid:

Ban- en waarschuwingbeleid
Het ban- en waarschuwingsbeleid is op 2 punten enigzins aangepast:
    - OW's blijven vanaf nu 6 maanden staan, niet meer na 3 maanden.
    - In plaats van de permanente ban die nu volgt na een aantal waarschuwingen, wordt er voortaan een 'Ban voor onbepaalde tijd' uitgedeeld. Onder bepaalde voorwaarden kan iemand die geband is verzoeken om terugkeer op het forum.
    Meer informatie vind je in
    dit topic


Aantal foto's in topics
Er is een nieuwe fotoregel opgesteld omdat er geen duidelijkheid bestond over de hoeveelheid foto's in een topic. Daarom is er voor gekozen om een duidelijke regel op te stellen:

Op alle fotofora mogen maximaal 15 foto's per topic geplaatst worden. (De fotofora zijn: (J)ITP, HAW, BB, BI, EV, WN-ITP, BvT, KS en BMV.)

De uitzondering hierop vormen [UK] Uit de Kunst en [CB] Crea Bea. Hier geldt een maximum van 10 foto's omdat hier de kwaliteit van de foto's van belang is. Voor deze hoeveelheid is gekozen omdat er nog altijd bokkers zijn die gebruik maken van een niet zo snelle internetverbinding. Op deze manier wordt de laadtijd van een pagina beperkt. Op alle overige fora mogen maximaal 2 foto's per topic worden gebruikt ter illustratie.

Nog even ter herinnering: de foto's mogen maximaal 640 x 480 pixels zijn, behalve op CB en UK: daar mogen ze maximaal 800 x 600 pixels zijn.

Naamswijzingen
Wegens enorm veel verzoeken om naamswijzigingen aan Heike is het nu mogelijk om zelf je naam te wijzigen, dat kan via deze link : namechange.php

Let er wel goed op dat het nu maar 1 x in je Boktcarrière mogelijk is om je naam te veranderen. Hierna kan het niet nog eens veranderd worden.

Vertrek moderators
Tot onze spijt hebben Shadow0 en Elles opgezegd als mod. We willen hun beiden danken voor hun grote inzet en werk.

Inhoudelijk

Nieuwe fora:
[IM] : In Memoriam viewtopic.php?f=151&t=585594
[DRS] Draf en Rensport
[HA] : Haflingers
[FJ] : Fjorden
[WPC] : Welsh Pony & Cobs
[AV] : Arabische Volbloeden
[BKR] : Barokke en Klassieke rassen

Op veler verzoek is er een forum gekomen waar gesproken kan worden over overleden paarden. Hier kun je lezen wat de bedoeling is van het forum en welke regels er gelden.

Ook hebben de snelle jongens nu hun eigen forum voor de Draf en Rensport. En daarnaast hebben vele rassenliefhebbers nu hun eigen forum voor hun ras.

Wedstrijden
Op het forum voor Juryleden en instructeurs is een sticky waarin verenigingen hun oproepen voor juryleden kunnen plaatsen.

Verplaatsing van het topic Online Ruitersportzaken
Vanwege enige onduidelijk wat betreft de locatie voor het topic, is er voor gekozen deze verplaatsen van EA Diensten naar EA Commercieel.

Testrecept van de maand
Het testrecept van de maand mei is uitgekomen op een 6,3. Het gerecht is heel verschillende beoordeeld. De ene helft vond het heerlijk en de andere helft vond het niet te vreten
Wil jij het recept nog eens proberen klik dan hier
Het nieuwe testrecept kan uitgeprobeerd worden t/m 30 juni. Deze maand is het passievruchtencrème geworden.
Wil jij meetesten dit keer, geef je dan op via pb!


Technisch

Bekijk berichten van gebruiker
Al heel lang had Bokt een bug die het voor gebruikers met minder dan ongeveer 700 berichten onmogelijk maakte om via het profiel de berichten van andere gebruikers te bekijken. Dankzij een geniale ingeving heeft Bart dit probleem eindelijk weten te verhelpen.

Waar het nou precies aan lag: het percentage posts van het geheel van bokt. Dat heeft er nauwelijks iets mee te maken, waarom het dus gecontroleerd werd is niet duidelijk, en er zat ook een fout in de berekening. Dat verklaart in ieder geval waarom we in eerste (en tweede en derde instantie) niet konden uitvinden waar het aan lag, en waarom de 'grens' om het wel of niet te zien in posts steeds hoger werd.

Een complimentje voor de scherpe gebruikers die al binnen anderhalf uur hadden ontdekt dat dit aangepast was!

Persoonlijk

De moderators hebben een buitenrit gemaakt in de Drunense Duinen. Klik hier voor het fotoverslag van de modrit of scroll gewoon verder naar beneden

BartVB is sinds de 16e nog maar een jaartje verwijderd van de dertig, zou hij het nog halen om voor zijn dertigste verjaardag af te studeren?
Heike is de 8e mei verjaard.
Djilan heeft een paard gekocht.
Sjoert kon daarbij natuurlijk niet achterblijven en heeft nu ook een echte levende pony!
Sterre besloot om maar van haar paard voor het eerst af te vliegen.
Siempie en Maya zochten de verre oorden op en gingen op reis naar Tsjechië, Hongarije en Oostenrijk.
Apple daarentegen zocht de oorden van Sicilië op voor een weekje.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 21:23

Zoals jullie in het BBB van mei hebben kunnen lezen, heeft een gedeelte van het modteam een rit gemaakt door de Drunense Duinen.

De voorbereidingen
Nadat er een datum was geprikt wanneer de meeste mods meekonden, werden er bij een van de maneges in de omgeving van de Drunense Duinen paarden gehuurd. Vier mods namen hun eigen paarden mee.
Op zondagochtend 21 mei 10.00 uur was het dan zo ver. We zouden met 14 ruiters een rit gaan maken. (Helaas konden anderen niet mee en waren er op het laatst nog wat afvallers i.v.m. gezondheidsredenen)

Aangezien de voorspellingen niet al te best waren, werden de weersverwachtingen nauwlettend in de gaten gehouden.
De uiteindelijke weersverwachting was: “Aanvankelijk schijnt de zon en de temperatuur loopt op naar een graad of 16. In de middag gaat het vanuit het zuidwesten opnieuw regenen. Er waait een overwegend matige zuidelijke wind”.

Oscar zou zorgen voor de catering vanuit de "Smurfmobiel". Ook daar waren natuurlijk voorbereidingen voor nodig :
Oscar schreef:
* snijdt broodje doormidden *
* doet er beleg op *
* doet broodje in plastic zakje *
* knoopje erin *
maal 40


Bart en Michel hielden zich bezig met andere voorbereidingen:
BartVB schreef:
Eehm, op zich is het dan denk ik wel handig als jullie de paarden even netjes voor zouden willen rijden voor vertrek, dan kunnen Michel en ik even wat foto's maken zodat we kunnen kijken welk paard het best geschikt is? Ik ben bang dat het contractueel nogal lastig is om de manegepaarden bij de BBQ te betrekken?



Zondagochtend

De meeste mods moeten er wel vaker vroeg uit op een zondag wanneer zij bijvoorbeeld wedstrijden hebben. BartVB is duidelijk niets gewend aldus zijn reactie om iets voor acht uur 's ochtends:
BartVB schreef:
OMG wat is het vroeg!

Jullie snappen dat hij geen medelijden kreeg door deze opmerking. Sterker nog, hij kreeg allerlei complimenteuze opmerkingen te horen na aanleiding van deze opmerking .

Voordat we vertrokken werden er nog wat foto's gemaakt door Bart.

Mickey toen haar medicatie nog niet werkte:
Afbeelding
foto gemaakt door Bart

De cuteste Bokker was er ook bij
Afbeelding
foto gemaakt door Bart

Bart kon helaas geen passend paard vinden. (De paarden uit de droomcarrousel van de Efteling hadden voor vandaag andere verplichtingen.) Helaas voor Bart, maar nu nam hij samen met Henry (aanhang van Oscar), Michel en Sanne (aanhang van Mickey) de benenwagen om de rijdende mods in de buurt van Bosch en Duin te ontmoeten. Daar zouden ze ook nog wat foto's maken.

De mods vertrokken onderbegeleiding van Jan (eigenaar van Manege Duykse Hoef) naar de Drunense Duinen. Het was een hele groep. Het was een gezellige rit en het weer speelde super goed mee. We hebben het namelijk droog gehouden.
De paarden en pony’s die gehuurd waren hadden er wel zin in en Belker trof het met een echte eigenwijze hengstige Fjordenmerrie. Er werd onderweg in verschillende gangen gereden, zelfs werd er door enkele mods nog even een sprongetje gemaakt over een boomstam. Plassen werden getrotseerd, zelfs door paarden die anders niet zo van natte voeten houden.

Afbeelding
foto gemaakt door Michel

In de buurt van Bosch en Duin stonden Bart, Henry, Michel en Sanne ons al op te wachten.
Dat was een mooi moment. Bart ging door de knieën voor zijn mods
(Jammer was alleen wel dat die foto niet gelukt is )

Tijdens een korte pauze maakten Michel en Bart enkele foto's.

Afbeelding
foto gemaakt door Michel
Ibbel, Katja, Belker, Shadow0, Oscar, Maya, Batje, Djilan, Sizzy, Lielle, Siempie, Mickey, Gwen, Ellende en Jan

Overzichtje:
Afbeelding
foto gemaakt door Bart

Afbeelding
foto gemaakt door Michel

Daarna vervolgenden de mods weer hun rit onder begeleiding van Jan. Onderweg werd er gezellig gekletst en natuurlijk genoten van de mooie omgeving. Laiser en Mickey spotten zelfs nog een ree. Helaas voor de anderen verstopte de ree zich snel en stond vanaf een afstandje de groep te bekijken zonder zelf gezien te worden.

Bijna aan het einde van de rit kwam de Boktpers ook nog even langs. Karin en Spades hadden zich inmiddels bij Bart en de anderen gevoegd.

Afbeelding
foto gemaakt door Spades
Karin begeleidde Spades en BartVB naar de laatste fotoplaatsen.

Spades in opperste concentratie:
Afbeelding
foto gemaakt door Bart

Afbeelding
foto gemaakt door Spades

Paard ruikt stal
Afbeelding
foto gemaakt door Bart

Bijna terug
Afbeelding
foto gemaakt door Michel

En hoe vonden we het?
Het deed auw maar was leuk! Auw! Leuk! Auw! Leuk!
Afbeelding
foto gemaakt door Bart

Nadat alle paarden weer lekker op stal of op de trailer stonden was het tijd voor de afsluitende catering van de Smurfmobiel. Daar was het heerlijk nakletsen over onder andere de rit. Maar niet voordat Spades liet zien dat hij wel op een groot paard durfde en niet hoefde te wachten op een carrouselpaard.Bart liet zich echter niet gek maken en bleef met twee benen op de grond staan.

Go Marco! Eigenaresse van de Volvo XC90 die er naast staat keek redelijk benauwd toen er wat mensen riepen 'Marco, let op de auto's! Pas op voor de lak!'
Afbeelding
foto gemaakt door Bart

Catering! Lekker
Afbeelding
foto gemaakt door Bart

Afbeelding
foto gemaakt door Michel

Geslaagd dagje en perfect weer! Volgende keer Sjoert mee met wat vuurwerk }>

Sjoert

Berichten: 35960
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:09

Mickey schreef:

Geslaagd dagje en perfect weer! Volgende keer Sjoert mee
met wat vuurwerk
}>


Dát komt goed.


RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:27

Leuke Bulletin!!!
Jammer dat Shadow0 en Elles er mee stoppen maar ze zullen hun redenen daarvoor wel hebben

En Djilan heeft een leuk paard.

Mods-meeting ziet heel gezellig uit en jammer dat Bart toch niet op een paard is gekropen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 49651
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:28

leuk om te lezen Mickey.. bedankt weer!

Elles en Shadow0: bedankt voor jullie inzet... jammer dat jullie geen mod meer zijn...

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:40

Bij de naamsverandering, als je al bestaande naam invoert, neemt hij dat toch wel aan of niet?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:42

Als je een al bestaande naam invoert dan krijg je een melding

Renske_W

Berichten: 13935
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:58

Weer een leuk bbb
De modjes rit zag er erg gezellig uit zo te zien van de foto's

Ann

Berichten: 13372
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:13

Leuk verslag van de meeting

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:39

Leuk verslag.
Volgensmij hebben jullie véél plezier gehad.

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:17

hebben jullie nu een nieuwe mod nodig? *biedt zich aan*

zag er wel gezellig uit hoor

Allejandro
Berichten: 18549
Geregistreerd: 21-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:21

Fijn om de nieuwe bulletin even te lezen.
ben weer helemaal up to date

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:25

Wahahaha, dat verslag van de modrit Geweldig

Jammer dat Shadow0 en Elles er mee gestopt zijn, maar daar zullen ze indd hun redenen wel voor hebben gehad

Even over dat zelf je naam veranderen; klopt het dat iedereen nu zijn naam kan veranderen? Dus ook de mensen die een paar maanden geleden hun naam hebben veranderd? (Niet dat ik van plan ben te veranderen hoor )

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:27

wat leuk zeg die mod rit leuk om daar eens iets over te lezen!

ja_nee

Berichten: 1351
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:52

Nerwen schreef:

Even over dat zelf je naam veranderen; klopt het dat iedereen nu zijn naam kan veranderen? Dus ook de mensen die een paar maanden geleden hun naam hebben veranderd? (Niet dat ik van plan ben te veranderen hoor )


Antwoord staat gegeven dacht ik:

Mickey schreef:

Naamswijzingen

Wegens enorm veel verzoeken om naamswijzigingen aan Heike is het nu mogelijk om zelf je naam te wijzigen, dat kan via deze link : namechange.php


Let er wel goed op dat het nu maar 1 x in je Boktcarrière mogelijk is om je naam te veranderen. Hierna kan het niet nog eens veranderd worden.



Superleuk verslag van de buitenrit zeg! En wát een grote groep. Wowsie

doniaxxsiske

Berichten: 145
Geregistreerd: 06-12-05

Re: Dienstmededeling: Het Boktbeheerbulletin van mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:56

Die hengstige merriefiord heeft wel een naam mensen dat is namelijk Siske. En die pony die stal ruikt is Basje, ja ja ken ze namelijk mijn oude manegeknollies. En basje was ze braaf, want die wel ook nog wel eens vervelend doen haha. Wel gaaf hoor om hier mijn manegeknollies tegen te komen had ik niet verwacht

SplashIsLief

Berichten: 33058
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:52

Super, weer helemaal bij!
En die foto's zien er errug geslaagd uit !~!!

eknein

Berichten: 4347
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Vries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:54

Ziet er gezellig uit!

En bij weer helemaal ge up-date, bedankt !

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:23

Heel leuk verslag!
maar ik durf het niet te proberen aangezien ik blij ben met mijn naam nu, maar degene die hun naam allis hebben veranaderd toen dit nog niet bestond, kunnen die dat nog een keer, of weet dat systeem ding dat ??

Dianta

Berichten: 631
Geregistreerd: 27-12-04

Re: Dienstmededeling: Het Boktbeheerbulletin van mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:33

Leuk verslag zeg. Maar waar stak sjoert ergens?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:51

ja_nee schreef:
Nerwen schreef:

Even over dat zelf je naam veranderen; klopt het dat iedereen nu zijn naam kan veranderen? Dus ook de mensen die een paar maanden geleden hun naam hebben veranderd? (Niet dat ik van plan ben te veranderen hoor )


Antwoord staat gegeven dacht ik:

Mickey schreef:

Naamswijzingen

Wegens enorm veel verzoeken om naamswijzigingen aan Heike is het nu mogelijk om zelf je naam te wijzigen, dat kan via deze link : namechange.php


Let er wel goed op dat het nu maar 1 x in je Boktcarrière mogelijk is om je naam te veranderen. Hierna kan het niet nog eens veranderd worden.




Ja, maar als ik op die naamveranderings link klik zou ik in principe ook mijn naam kunnen veranderen (ik heb nl. een half jaar terug ofzo mijn naam verandert), vandaar mijn vraag.

Edit: Medousa formuleert mijn vraag beter

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:01

Leuk verslag! Haha, ziet er gezellig uit daar, in de Drunense Duinen!

absque_dubio

Berichten: 7909
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:42

Ziet er super gezellig uit daar!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:44

Onwijs leuk verslag, jullie waren met een behoorlijke club!!

De drunense duinen zijn echt gaaf om te rijden, ben er ook geweest en ga graag nog eens terug

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:46

Zo ik ben weer helemaal op de hoogte! Leuk verslag ook, lijkt me erg gezellig .