[dienstmededeling] Mod beheer bulletin december

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66332
Geregistreerd: 12-01-01

[dienstmededeling] Mod beheer bulletin december

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 18:22

En op de laatste dag van 2005 verschijnt het mod bulletin van december. Allereerst wensen alle mods jullie een spetterend uiteinde en een geweldig 2006 toe. Zelf hopen we al snel in januari 5 nieuwe collega´s te begroeten zodat het team weer wat wordt uitgebreid. Verder zijn er nog diverse acties achter de schermen gaande, waarvoor onder andere de nieuwe server is aangeschaft.

Het modbulletin van november vind je hier.

Technisch

Er is een nieuwe server besteld die half door
Bokt
en half door phpBB.com betaald is. Deze server wordt voor een deel gebruikt voor een aantal phpBB diensten waaronder
area51.phpbb.com
. Daarnaast wordt de server ook ingezet voor het serveren van statische content (voornamelijk avatars, foto's, banners en icons). Er zijn nog meer plannen voor deze server voor Bokt.nl, daarover later als het goed is meer.

Voor de technisch onderlegden, dit servertje is een AMD 64 3200+ met 1GB aan ECC geheugen, 2 SATA harddisks van 300GB en dit alles in een Chenbro RM215 kast met plaats voor 8 hotswappable SATA disks. Dit wordt aan elkaar geplakt door een Tyan Tomcat K8E moederbord (zelfde als voor sleipnir en arion). Een naam is nog niet bedacht voor de server.

Beleid
Verkiezingen paard/pony van het jaar
Op dit moment beraden we ons over de Bokt Paard- en Pony van het Jaar-verkiezing.
In voorgaande jaren zijn deze verkiezingen altijd in de maand januari gehouden. Vanwege de toegenomen hoeveelheid gebruikers en het extra werk dat daar uit voortvloeit, bekijken we de mogelijkheden om de verkiezingen (deels) te automatiseren.

Evaluatie subfora
Deze is op dit moment in volle gang, we zijn onder andere in overleg over welke criteria worden toegepast om een nieuwe aanvraag te beoordelen. Zodra hierover een besluit genomen is, zal een officiële mededeling op FZ volgen.

Nieuwe mods
We zijn op zoek naar ca. 5 nieuwe moderators om het team te versterken. De gebruikers hebben de gelegenheid gekregen om kandidaten voor te dragen, zo krijgen we inzicht in welke bokkers jullie graag als moderator zouden zien.
Tevens is de mogelijkheid geboden om jezelf te nomineren.
Het moderatorteam zal hiermee aan de slag gaan en binnenkort ca. 5 potentiële nieuwe mods benaderen met de vraag of ze interesse hebben om het team te komen versterken.
Zodra er meer nieuws is, wordt dit in een aparte mededeling op Forumzaken geplaatst.

Invloed van Bokt
Deze maand is weer duidelijk geworden dat Bokt gelezen wordt door veel mensen en dat het voor de Bokkers heel belangrijk is om vooral verhalen uit eerste hand te plaatsen en geen namen te noemen. Helaas zijn er afgelopen maand berichten op het forum geplaatst die niet bleken te kloppen. De betrokken partij heeft uiteindelijk middels een artikel in de krant de zaak recht gezet. Een en ander is na te lezen in dit topic: viewtopic.php?f=11&t=510144&start=0.

Grootte van foto´s
Op bokt geldt een maximumformaat van 640 bij 480 voor foto's. Omdat het op CreaBea in fotografietopics alleen om die foto's gaat en het vaak makkelijker is om commentaar te geven als je net wat meer kan zien is besloten het maximumformaat voor foto's alleen op CB naar 800 bij 600 gezet.

Inhoudelijk
Afsluiting BVA:
De Bokt voor Azie-actie is een groot succes geweest.
In totaal is maar liefst 22.793 euro opgehaald en dit bedrag is overgemaakt naar giro 555.
Voor meer informatie, zie het topic op Forumzaken:
viewtopic.php?f=25&t=510812
Wij willen nogmaals alle betrokkenen bedanken voor de gulle giften!

Wedstrijden
Nadat er op 1 december nieuwe regels bekend zijn gemaakt, worden deze vanaf 15 december strikt toegepast. Dit betekent vooral dat regelmatig topics op slot gezet worden als de antwoorden eenvoudig in de reglementen te vinden zijn. Daarnaast is er een oproep gedaan voor input om een FAQ samen te stellen.

Algemeen
De Bokt regels zijn bijgewerkt; algemeen bekende afspraken als "geen huiswerk topics" en dergelijke zijn er ook in opgenomen om eenvoudiger naar te kunnen verwijzen.

Gestolen paarden
Er is een kleine beleidswijziging ten aanzien van gestolen paarden doorgevoerd: paarden die net gestolen zijn mogen onder de aandacht gebracht worden in een topic op VvdD. Na een week gaat dat topic op slot en kunnen ze geplaatst worden in het Sticky voor gezochte paarden op VMR. Dit is gedaan omdat de kans het grootste is dat een gestolen paard opduikt in de eerste week na de diefstal.

Eenmaal Andermaaal
Op EA Gezocht Diensten mogen ook telefoonnummers vermeld worden. Dit was voorheen alleen toegestaan op EA Commercieel, maar aangezien er op Diensten veel bedrijven worden vermeld waarvan sommige alleen bekend zijn met een telefoonnummer mag dit nu dus ook hier.

Daarnaast kunnen advertenties voor werk gezocht en stages ook worden geplaatst op het Diensten forum. Geef een kleine beschrijving van het soort werk/stage waar je naar op zoekt bent en een kort overzicht van je kennis en vaardigheden. De rest, zoals uitgebreidere CV's, kan via pb besproken worden.

Afkortingenlijst in de FAQ
Er is in de FAQ een overzicht van veel gebruikte begrippen en afkortingen opgenomen; dit zijn zowel paardentermen als S&T en vzh zadel, maar ook algemene afkortingen als IMO, TS en PB. Daarnaast is er informatie over de bokt censuur en algemene informatie over de bokt begrippen opgenomen.

nieuw record
Het blijft records regenen op bokt, gisteren waren er 915 gebruikers tegelijk online, terwijl er eerder die avond al een keer 895 gebruikers waren.

sgw faq
Op het sgw subforum is een artikel geplaatst met zeer veel informatie over wat het is, trainingen, wat je ervoor nodig hebt en hoe het werkt op de wedstrijden.

Persoonlijk
- Romkabouter heeft een ander huis sinds 10 december. Nou ja, eigenlijk heeft Rom er dan twee, samen met susan natuurlijk.
- Elles is in december eerst drie weken op wintersport en zal er vanaf de tweede week van januari weer zijn op bokt. Hopelijk komt ze dan ook weer aan paardrijden toe.
- Anya is vanaf 6 januari een weekje niet online. Ze ligt dan met de billen in het warme zand van La Palma en ze vraagt of iedereen lief wil zijn op medisch en naturals.
- Het zwangerschapsverlof van Mickey op haar werk en bij Bokt is voorbij na de kerstvakantie. Mickey zal dus minder overdag online zijn omdat ze dan weer betaald kleuters het leven moeilijk gaat maken.
- Bart en Wmijn hebben ook sinds 10 december een nieuw huisje en zitten nog volop in de dozen en klusspullen

Statjes
Bart heeft voor december wat statistieken uitgerekend. Hieronder een kort overzicht voor afgelopen maand.
  • Bokt wordt iedere maand door 100.000 unieke bezoekers gelezen
  • die bezoeker bekijken per dag meer dan een half miljoen pagina's.
  • Gemiddeld plaatsen jullie 20.000 berichten
  • en maken jullie 430 nieuwe topics per dag.
  • Per dag registreren zich ook 60 nieuwe gebruikers (dat zijn er 1800 per maand).
  • Ongeveer 25 GB aan verkeer per dag (dat zijn iets van 40 volle CDs).
  • 90% van de bezoekers komt uit Nederland
  • 8% uit Belgie
  • 2% anders (Finland, de VS, China, Australie, Spanje, Japan, etc)

Overig

Testrecept van de maand
Pastasalade met komkommer en gegrilde paprika: viewtopic.php?f=31&t=514860

Kaboutertopic
Een topic waar de mods afgelopen maand erg veel plezier aan beleefd hebben was het kaboutertopic.

Fun_Fun

Berichten: 4635
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Zuidwolde aan zee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:30

Super!
Ben weer helemaal op de hoogte

Mlies
Berichten: 14171
Geregistreerd: 23-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:30

Ik ook!

En stiekem een beetje jaloers op Anya die lekker naar de zon gaat.

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:44

Super, die bulletins

En ja, ook ik ben jaloers op Anya!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:45

AAAAH nu snap ik waar Elles blijft. Dat vroeg ik me al een tijdje af

Ik vind bulletins echt super, want zo blijf ik dus echt op hoogte.

(gaat dat afkortingen-lijst even checken, pfoeh wat een lijst zeg!)

Roosch

Berichten: 37213
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:52

Weer een Boktbulletin!
Súper!

Applausje voor de mods, want ik vind dat ze het ook dit jaar weer super hebben gedaan!
Moddies, petje af voor jullie en ook jullie een heel fijn uiteinde en een gelukkig en gezond 2006!
Dit laatste geldt voor iedereen natuurlijk!

Ik ben niet jaloers op Elles, maar op Anya.
Ik wil ook naar wintersport.
Maar hier is 't al goed onderweg, sneeuw zat in ieder geval!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:56

Idd groot applaus! Dat hebben ze zeker verdiend!
Super!

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:59

*o/* *o/* _/-o_ _/-o_
Hartstikke goed! Inderdaad, een applausje hebben ze zeker verdiend!

Bokkiej

Berichten: 6321
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: Friesland, Aldeboarn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:04

ja, ik vind dit topic geweeldig!! en nog iets, een leuk weetje: dit forum is de 2e of 3e grootste forum van heel nederland!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 49651
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:08

weer heel leuk om te lezen...

Mods: bedankt voor alles in 2005, en ik hoop dat jullie in 2006 op dezelfde manier blijven doorgaan!

Anya: mag ik mee???

viefdepief

Berichten: 12352
Geregistreerd: 14-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:19

Was inderdaad leuk om te lezen

Daihyo

Berichten: 88513
Geregistreerd: 01-06-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:21



Applaus voor de mods.
En net als de rest: heb je niet een plekje over in je koffer Anya??
Iedereen een fijne jaarwisseling en een spetterend 2006 toegewenst!

Annemarie

Berichten: 3426
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Wageningen/Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:30

Jippie! Dit schept (bij mij iniedergeval) over een aantal dingen behoorlijk duidelijkheid. Jippie! Dit schept (bij mij iniedergeval) over een aantal dingen behoorlijk duidelijkheid. Jippie! Dit schept (bij mij iniedergeval) over een aantal dingen behoorlijk duidelijkheid.

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:36

Kaboutertopic was inderdaad gaaf.
Gaat hard met Bokt, op naar 2006!
Iedereen een gelukkig nieuwjaar toegewenst.

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Re: [dienstmededeling] Mod beheer bulletin december

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:42

Citaat:
RK: Runningkawa of Romkabouter

Ik denk bij RK --> Regio Kampioenschappen.

Bokt wordt inderdaad een heel groot forum...

In ieder geval iedereen een gelukkig nieuwjaar en dat we allemaal maar een fijn Bokt jaar tegemoet gaan.

Kady_

Berichten: 2040
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: was glen_vanii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:45

nou die koffer van Anya zal zwaar worden zeg
alles mods weer bedankt voor alles in 2005.. op naar nog zo'n geweldig 2006

Many
Berichten: 8292
Geregistreerd: 30-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:53

Super! En ik wens de moderators en beheerders ook een goed uiteinde en een bokkend 2006!

Elsemieke
Berichten: 6198
Geregistreerd: 26-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:57

Fijn om weer totaal op de hoogte te zijn! En jullie natuurlijk ook super nieuw jaar toegewenst!

Olympia

Berichten: 55654
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:00

Leuk om weer zo op de hoogte gebracht te worden..

Enneeh.. ZUllen de kleuters niet het leven zuur maken bij Mickey in de klas

Laulitz

Berichten: 8755
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: [dienstmededeling] Mod beheer bulletin december

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:04

Pff, de vorige keer dacht ik zo van: nou, dat lees ik niet!

Maar nu: ik heb het gelezen en het heeft wel het een en ander uitgelegd

*heeft de banner van de mods bovenaan *

Tja, niks aan toe te voegen want ik ben nu weer helemaal up to date

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: [dienstmededeling] Mod beheer bulletin december

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:09

Weer helemaal Up To Date!!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:12

Leuk om weer een bulletin te lezen

Chocopasta

Berichten: 16599
Geregistreerd: 18-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:34

Top, leuk om te lezen!

Allejandro
Berichten: 18549
Geregistreerd: 21-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:48

Fijn om weer even op de hoogte te zijn!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:57

Waar kan ik eigenlijk meer afkortingen toevoegen?

Wb is ook een afkorting dacht ik.

En ik word niet genoemd MC = MoonChloe ( moest even )