Bokt Beheer Bulletin September

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline

Berichten: 72937
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 17:25

Dit is de eerste van een serie bulletins waarin het beheer en het moderatorteam proberen jullie een beetje op de hoogte te houden van wat er achter de schermen gebeurt. In deze 'aflevering' bespreken we wat er de afgelopen maand september allemaal gebeurd is.

Technische Zaken

In september is een aantal kleine technische verbeteringen doorgevoerd. Begin september zijn de onderschriften technisch aangepast; het is nu niet meer mogelijk meer dan drie regels te hebben. Dit was erg noodzakelijk omdat mensen wedstrijdkalenders van een jaar, alle HK topics waarin ze ooit gereageerd hadden of een complete lijst van iedereen op bokt die lieV is in hun onderschrift zetten.

Ook wordt er gewerkt aan wat grotere technische veranderingen waarvan gebruikers op het eerste gezicht minder zullen merken, maar moderators des te meer. Er wordt op dit moment nog veel met de hand gedaan wat in de vorige PHPBB versie automatisch kon; we zullen als mods blij zijn als dat weer automatisch kan.

Aan het einde van de maand is er een nieuw en beter beveiligd inlogsysteem geïnstalleerd. Hier zitten nog wat 'opstartproblemen' aan vast waardoor het automatisch inloggen af en toen nog niet zo werkt als het zou moeten.

Romkabouter heeft aangegeven Bart waar mogelijk op het technische vlak bij te staan.

Dan is er nog een 'bug tracker' geïnstalleerd waarin moderators problemen, bugs en 'feature requests' in kunnen zetten. Op die manier kan Bart eigenlijk in één oogopslag zien wat er nog moet gebeuren en welke prioriteit die problemen hebben. Bekende punten als de zoekmachine, polls etcetera staan allemaal al in dat systeem.


Inhoudelijk

Subforums

7 september zijn er zes nieuwe subforums de lucht in gegaan: Juryleden en Instructeurs, SGW en Eventing, Bokkers van Toen, Tinkers, Naturals en Verzorgpaarden. Deze subforums zijn opgezet in het kader van een drie maanden durende test. We willen tijdens die drie maanden gaan kijken hoe deze wat kleinschaligere forums gaan lopen.

Fotofora

Berichten die op de fotoforums geplaatst worden, tellen niet langer mee voor je berichtenaantal. Deze maatregels is genomen omdat er een groep mensen op bokt is waarvoor het berichtenaantal blijkbaar zo'n statussymbool geworden is dat 'leuk paardje, mooie foto's' ongeveer standaard in elk ITP-topic meerdere malen te vinden was.

CreaBea

Op CB is een kleine wijziging in beleid doorgevoerd. Om mensen aan te moedigen complete verhalen op bokt te zetten en niet drie keer een klein beginnetje te plaatsen zonder iets af te maken is er een mimimum aantal woorden van 1500 per update afgesproken.


Persoonlijk

Half september is er een moderatorvergadering geweest. Dat het een gezellige dag was met een heerlijke barbecue is missschien leuk om te weten, maar belangrijker voor jullie is misschien dat het ook op het gebied van beleid en afspraken een zeer vruchtbare dag is geweest. Sowieso is het nog duidelijker geworden dat de mods en het beheer toch een gezamenlijk doel hebben: bokt goed laten draaien en steeds verder verbeteren. Er is een aantal voorstellen gedaan die op dit moment verder uitgewerkt worden, of al uitgewerkt zijn; één daarvan ben je bijvoorbeeld nu aan het lezen. Een ander punt dat in de vergadering naar voren kwam is dat er op dit moment eigenlijk te weinig moderatorcapaciteit is, niet dat het nu in het honderd loopt, maar een aantal van de drukkere fora zijn lastig bij te houden door één of twee mensen. Ook de forumindeling lijkt aan vernieuwing toe. Op sommige forums wordt heel veel gepost, een enkeling wordt nauwelijks gebruikt en er zijn ook onderwerpen waar veel vragen over worden gesteld op verschillende forums.

Ook in september is een 'grap' van het team uit de hand gelopen, de 'paleisrevolutie'. We zijn ons ervan bewust dat een hoop mensen er niet om konden lachen, en hebben daar lessen uit getrokken.

Op het persoonlijke vlak is er ook een aantal dingen te vertellen:
- Heike heeft in september een geslaagde hernia-operatie ondergaan en is inmiddels weer thuis.
- Mickey is op dit moment met zwangerschapsverlof en is dus wat minder online.
- Sterre (de boktbemiddelaar) is inmiddels verhuisd en zal na haar vakantie weer meer aanwezig zijn.
- Oscar is na een enerverende vakantie in Oostenrijk weer helemaal fit om verder te modden.
- Romkabouter is op het WRAN NK in Marieenheem Nederlands Kampioen Trail en Allround breeding stock geworden.
- Karin rijd op dit moment Endurance met een haflinger in plaats van een dravebier in verband met een blessure.

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 17:45

Ahh, erg leuk dat jullie dit nu elke maand doen.
Heel duidelijk allemaal! Vind het een goed die!

Maar ik vraag me dan af: hoe kan het dat ik nog steeds 4 regels in mijn onderschrift heb?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 17:46

Goed idee dit

Ik denk (hoop) dat hierdoor een hoop dingen ook duidelijker zullen worden, m.a.w. minder vaagheid!

Eline

Berichten: 72937
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 17:52

none schreef:
Maar ik vraag me dan af: hoe kan het dat ik nog steeds 4 regels in mijn onderschrift heb?


Je hebt het dan waarschijnlijk nog niet aangepast nadat het script in werking gezet is.

Shadow0

Berichten: 43848
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 17:53

none schreef:
Maar ik vraag me dan af: hoe kan het dat ik nog steeds 4 regels in mijn onderschrift heb?


De wijziging geldt voor onderschriften die nu worden gewijzigd, niet voor bestaande en onveranderde onderschriften (hier zijn al meerdere topics over geweest)
Ten tweede: als je al weet dat je onderschrift niet aan de regels voldoet, kun je het ook zelf even aanpassen.

Verder: goed idee.

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 18:37

Leuk idee.

Zo wordt iedereen een beetje op de hoogte gehoudem wat er zo nu en dan gebeurt is.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 49651
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 18:42

mijn complimenten voor dit initiatief... prettig om een update van "achter de schermen" te lezen...

Nadir

Berichten: 12782
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 19:15

Hahaha, dit lijkt wel een nieuwsbrief die je op het werk ook ontvangt na teamoverleg.
Bokt begint steeds meer op een bedrijf te lijken.

Keep up the good work!

Olympia

Berichten: 55654
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 19:33

Ik vind dit eenm heel leuk idee.. Zo blijven wij ook een beetje op de hoogte..

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 19:34

Ellende schreef:
none schreef:
Maar ik vraag me dan af: hoe kan het dat ik nog steeds 4 regels in mijn onderschrift heb?


Je hebt het dan waarschijnlijk nog niet aangepast nadat het script in werking gezet is.


Aja, ik heb mijn onderschrift gisteren nog aangepast Maarja, ik zou het wel even weizigen

Yessy

Berichten: 23073
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 19:38

goed idee dit, dan is het voor iedereen duidelijk dat er toch wél iets wordt uitgevoerd

Roosch

Berichten: 37213
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 19:45

Slim hoor!
Heel makkelijk, vooral die persoonlijke dingen is erg leuk!

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 21:22

none schreef:
Aja, ik heb mijn onderschrift gisteren nog aangepast Maarja, ik zou het wel even weizigen

Apart dan?
Dan telt hij er bij jou misschien toch 3 ?
in feite zijn het er ook 3, alleen komt de tweede zin voor een deel op de derde regel.. Hmmm..

Wel leuk zo'n 'nieuwsbrief' !

bren

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: noord holland

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 22:38

Banjer schreef:
mijn complimenten voor dit initiatief... prettig om een update van "achter de schermen" te lezen...


hier hetzelfde ,
vind het erg leuk om te lezen

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 22:51

Super, ben ik echt blij mee. Nu weet ik dat er tenmiste iets wordt gedaan door de mod-team (niet dat ik dacht dat het niet zo was )

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 01:47

super dat jullie dit doen !
handig voor ons om te lezen ook !

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 10:00

Handig om te weten

Helderder

Berichten: 10134
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 11:21

Leuk om te weten en te lezen!
Ga zo door!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 11:31

super, zo'n maandelijks stukje tekst over de actualiteiten in het beheer. Zo zijn oorzaken van kleine ergenissen al snel gevonden .

Veirl

Berichten: 19818
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 12:41

Erg leuk dit!
Ga ik zeker bij houden

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:40

Prima zo!

Ik denk alleen dat er veel bokkers zullen zijn die dit niet lezen. Vaak heb je toch wel favoriete plekken op bokt en kom je niet op alle aparte forumonderdelen. Als je nooit kijkt of FZ, zal je dit niet lezen? Misschien is het mogelijk om bij aanmelden een soort pop-up (eenmalig) te geven dat deze actie gestart is?
(of een verwijzing in algemeen kan misschien ook helpen?)

Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:10

Ontzettend leuk & handig om te lezen!

@ Marg:
Als mensen niet geintresserd zijn in de dingen op FZ omdat ze er nooit komen vinden ze dit misschien ook niet leuk om te lezen. Zo kun je denk ik wel alle leuke dingen promoten.

Dat is hoe ik erover denk hoor

Geaa

Berichten: 3626
Geregistreerd: 19-06-04
Woonplaats: Ergens in het groenste dorp!

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:11

Handig om te weten . Ook leuk om te lezen, dat jullie het alleen maar steeds meer willen vernieuwen/verbeteren.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:43

Dit is zeker handig om te weten! Ik vind het wel een hele verbetering, het word steeds beter en beter!

Anoniem

Re: Bokt Beheer Bulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:45

echt fijn...nu weten wij ook wat er zo ongeveer gebeurt....

ik neem aan dat dit een keer in de maand komt?