Vraag aan gemeenteambtenaren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Vraag aan gemeenteambtenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 17:45

Hallo bokt,

Ik heb een vraag. Werk zelf voor een gemeente en ik vind dat echt heel leuk!
Ik zit in de civiele techniek. Nu wil ik graag de volgende stap in mijn loopbaan gaan maken en heb ik weer bij gemeenten gezocht. Nu heb ik bij twee gemeenten leuke functies aangeboden gekregen.

Het grootste verschil is:
Een gemeente is een grote provinciehoofdstad
De andere gemeente is een kleine plattelandsgemeente

Er zit zoveel verschil tussen! Ik zou alleen bij mijn huidige collega’s ervaringen kunnen vragen maar dat wil ik niet.

Dus, waar anders dan op bokt?

Wie kan mij verschillende ervaringen voorleggen, wat heeft jouw voorkeur? En waarom?

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Vraag aan gemeenteambtenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 17:48

Het ligt eraan wat je leuk vind om te doen. Ik werk bij een kleine gemeente (een P10-er). Voordeel hier is dat omdat het een kleine gemeente is je je heel veel kan ontwikkelen op verschillende onderwerpen. Je zit dus niet perse direct vast aan alleen een onderwerp als 'duurzaamheid' maar je kan tegelijkertijd ook werken aan een portefeuille als 'sport' of 'wonen'. En je kan meewerken binnen verschillende projecten waardoor je ook vaak met andere collega's werkt. Door de korte lijnen vind ik het heel fijn werken :)

MarsuJarig

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Vraag aan gemeenteambtenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 18:03

Zelf werk ik inmiddels bij mijn 3e gemeente in 20 jaar. Nu bij een 100.000+ gemeente.

Budgetten bij grotere gemeentes zijn wat groter waardoor er meer mensen aangenomen kunnen worden, waardoor je minder de kans loopt meerdere functies tegelijk uit te moeten voeren.

Hoe krom ook, maar grotere gemeentes betalen over het algemeen wat beter.

In beide gevallen geldt dat (intern of extern) doorgroeien door de krapte op de arbeidsmarkt vrij gemakkelijk is.

Wel kan de cultuur tussen verschillende gemeentes enorm verschillen. Dat heeft niks met de grootte te maken, maar vaak toch wel de cultuur van de stad, omdat veel medewerkers daar toch vandaan komen.

Stel gerust meer vragen of stuur een pb.