Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Utixo

Berichten: 6622
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:53

Verd*mme, Lara loopt nu echt wel heel slecht. Ze was vanochtend 2 uurtjes mee naar stal, toen liep ze al wat stijf, maar de rest van de dag liep ze ronduit kreupel. Nu was het vandaag wel prikdag, dus de Librela was echt wel uitgewerkt. In theorie zou hij over een dag of 2 weer goed moeten werken. Heb haar nu op de hoogste dosis Tramadol gezet, maar ik ga morgen in ieder geval even achter een fysiotherapeut aan. En als ze nog zo slecht loopt gaan we natuurlijk naar de dierenarts, maar ik ben echt wel heel bang voor wat hij gaat zeggen. Dus ik wil heel even afwachten of de Librela gaat inslaan.

Olle

Berichten: 2728
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 09:37

Balen Utixo.
Hopelijk gaat de prik snel werken.

Ik heb besloten om toch nog niet te beginnen aan de prik.
Ze reageert goed op de Gabapentine wat we nu 2 weken geven. Ze is nog wel stijf, maar we kunnen wel lekker een uurtje bos lopen en ze lijkt nog een stuk blijer en gelukkiger.

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 10:53

He wat balen zeg, hopelijk slaat het alsnog aan. Sterkte.

Fijn Olle!

Hannanas
Berichten: 13039
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 18:48

Utixo hoe gaat het met je hond?

En de anderen?
Wij proberen nu Memantine.

8nnemiek

Berichten: 43509
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 18:58

Hopelijk gaat het goed met Lara.

Faizah hoeft gelukkig nog steeds niet aan de Librela, dat stel ik zo lang mogelijk uit. Het afgelopen jaar is ze behoorlijk stabiel. Ze komt lastig overeind na de nacht, maar als ze eenmaal een stuk gelopen heeft dan wordt ze zichtbaar soepeler en heeft ze ook nog wel eens een gekke bui in het veld.
Hopelijk kan ze dat nog lang zo volhouden :=

Eliana

Berichten: 5473
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 19:06

Vorige week is Lars ingeslapen, hij heeft een hele tijd op de injecties gestaan ( bijna 2 jaar) maar hij kreeg nu steeds meer pijn.

8nnemiek

Berichten: 43509
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 19:41

Ach nee :(:) Heel veel sterkte
Wel fijn dat hij nog zo veel extra tijd heeft gekregen door de librela.

Utixo

Berichten: 6622
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:38

Sterkte!

Lief dat jullie naar Lara vragen. Vlak na het laatste bericht ontdekten we een bult achter haar oksel. Ze had al goedaardige wratten en wat mooie ronde vetbulten, maar deze was wel heel grillig. Met angst in het hart dus naar de dierenarts, die kon het gelukkig gelijk aanprikken. Ondanks de vorm en de snelheid van het groeien was door godzijdank ook weer een goedaardige vetbult. Waarschijnlijk was het slechte lopen een combinatie van factoren, de injectie was uitgewerkt, haar tuig drukte op de bult met wandelen, het was regenachtig en kouder weer. Ze draagt dan altijd dekentjes (want geen ondervacht), maar toch rilt ze haarzelf bijna spierbevangen. Op zoek gegaan naar een nieuw tuig en we hebben er nu 1 die eigenlijk een maatje te groot is, maar wel wat verder achter de oksel zit. Maar het is een oude dibbes en heel hard trekken doet ze toch niet meer.
Ik heb wel gelijk uitgebreid bloedonderzoek laten doen, omdat ik mezelf anders gek maakte, maar haar bloed is dat van een jonge hond.

Haar kop daarintegen...
Afbeelding

En ja, ze heeft haar eigen infraroodverwarming... en ze ligt bij ons op bed in de nacht, ik heb een warmtedeken, maar de verdeling is ongeveer 3/4e deken voor Lara en 1/4e deken voor mij. Het is echt een koukleum.
Afbeelding

Hannanas
Berichten: 13039
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 14:09

Sterkte Eliana, 2 jaar Librela is toch echt heel lang. Maar ze gaan altijd te vroeg.

Goed dat Faizah en Lara het nog goed doen :)