CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11593
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-22 12:06

KimD schreef:
We zijn nog geen pagina verder en er zijn al twee asielhonden aangeboden... Daar zit ik niet op te wachten in een HK topic.

Ik neem aan dat als mensen op zoek zijn naar een hond en een bepaald doel voor ogen hebben én een asielhond willen deze honden ook zelf tegenkomen...


Hoe leuk George (& die eerdere hond) hierboven ook is, maar ben ik het wel mee eens ja.
Vind dit ook niet het geschikte topic om herplaatsers te promoten :o

absque_dubio

Berichten: 7883
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:39

Ik zag dat dit nu het tweede topic hierover is ( [BB-HK] Canicross, wie doet het ook? ). Maar aangezien dit de meest nieuwe is meld ik me hier. :D

Wij hebben gister meegedaan aan de dogsurvival in Ede. Nou moet ik bekennen dat wij met een groepje familieleden meededen (leeftijden van basisschool tot 60+) en we allemaal slechte condities hebben en vooral voor de fun meededen. Dat ging dus gewoon wandelend met de hele groep en we keken per onderdeel wie iets wilde proberen. We hebben er dan ook 2 uur en 34 minuten over gedaan. :')
Al met al een super leuke dag gehad! Mijn vriend en ik hebben afgelopen maand ook 2 trainingen op het terrein gevolgd om alvast wat kennis te maken.

Het was echt wel pittig. Maar smaakt zeker naar meer! Helaas heb ik sinds een week mijn enkelbanden geblesseerd (die waren dus niet zo blij met mij gister, maar ik wilde zo graag meedoen) dus voorlopig helaas geen optie om kennis te maken met canicross. Ik ga hier wel lekker meelezen over tips en tricks. Wie weet als mijn enkel hersteld is dat ik me eraan ga wagen. :D

cursebreaker

Berichten: 11593
Geregistreerd: 10-12-06

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 11:56

Leuk dat je je komt melden absque_dubio!
Ik kwam er inderdaad ook een beetje laat achter dat er een ander topic was, want ik had nog gezocht ernaar maar niet goed genoeg schijnbaar haha. Al hoopte ik met dit topic het idd niet specifiek bij 1 onderdeel zoals canicross bv te houden, maar wat meer globaal gezien met canitrail erbij, dog survivals, etc. en waarin we idd gewoon lekker relaxed over alles en nog wat hier rondom kunnen kletsen.

En super tof om je ervaring van gisteren te lezen zeg! Ik kon me zelf so far ook nog niet echt een hele goede voorstelling maken over een Survival. Er zijn wel filmpjes enz te zien, maar ervaringen van anderen horen/lezen blijft toch heel erg leuk. Super leuk dat je in zo'n gemengde groep zat; dan zit de druk ook niet zo hoog erop denk ik. Ik maak me er zelf ook wel een beetje zorgen over namelijk dat ik niet goed mee ga komen omdat m'n conditie ook nog niet al te best is haha. Maar het klinkt eigenlijk wel alsof daar idd meer dan genoeg ruimte voor is tijdens zo'n event. Hoe lang was jullie parcours? En hoe was het qua drukte e.d. te doen?

Wat rot van je enkelbanden zeg, yikes! Hopelijk trekt dat snel bij. Je kunt in ieder geval dan voor je weer start met joggen al beginnen met lekker wandelen bv en vanuit daar weer opbouwen? Beterschap gewenst in ieder geval!

Ik kijk even aan hoe de Survival in mei gaat zijn voor ons en anders ga ik me denk ik erna ook opgeven voor die in Zeewolde. Ik geloof dat die 2 juli was.

--

Ik had vanochtend nog even een rondje willen zijn gaan doen voor het warmer zou worden deze middag - 19 graden met zon hier in het zuiden vandaag nog - maar kwam erachter dat beide bungee lijnen in de auto liggen waar manlief mee naar het werk is. #huilen Moet er echt voor gaan zorgen dat ik dus eentje in huis laat hangen als hij weer naar kantoor moet tussendoor.

absque_dubio

Berichten: 7883
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:21

Ik was dus ook aan het zoeken naar dogsurvival, en ik vind een topic wat breder gericht zoals deze dan een uitkomst. :)

Daarnaast vind ik oa jouw berichten om te lezen met uitleg over de gear echt heel fijn!

Dit parcours was 6-7km. Als je voor de eerste keer gaat zou ik zeker kijken of je een maatje kan vinden om duo te starten. Lekker samen rustig op jullie gemakje alles ontdekken voordat je echt fanatiek van start gaat.
Vanuit de organisatie ligt er absoluut geen druk op ‘snel snel’, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Wij zaten in de rubriek ‘groepen’, en werden wel eens ingehaald of haalden een andere groep in. Ondanks dat dit groepen van 5 combi’s waren was het absoluut niet druk. Er was overal ruimte genoeg om even op elkaar te wachten, elkaar te passeren.
Wij hebben aardig wat filmpjes gemaakt, eventueel kan ik deze via de app naar je doorsturen.
Wij gingen van start met frisbee, daarna hond trekken op een karretje, hebben de hond op matten moeten slepen, zelf moeten klimmen zonder hond. Veel tijgeren onder zeilen etc door samen met de hond, pijl en boog schieten, tennisballen in een mand moeten gooien, doolhof in het donker kruipend met hond, spijkers slaan, zagen. Het is vaak een of meerdere onderdelen, en dan wandel je een stuk naar de volgende. De afstanden waren hierdoor heel goed te doen. Bij alle onderdelen kon je eromheen als je het zelf of je hond het niet zag zitten. Bij sommige onderdelen kreeg je ‘strafrondjes’ als je bijv de pijl niet gelijk in het midden had of de frisbee niet in het goal. Wij hebben die strafrondjes gewoon overgeslagen. Organisatie had ook wel door dat wij dit voor de leuk deden.
Ik zou me zeker gewoon aanmelden en voor de leuk gaan beginnen en het eens ervaren. Over je conditie hoef je je echt geen zorgen te maken.

Mei ga je naar animal event toch? Daar heb ik gister naar zitten kijken. Totaal niet bekend mee maar lijkt mij ook erg leuk, ook met de workshops en demo’s.
Wie weet dat ik de survival in Zeewolde ook wel aanmeld. En dan gewoon met mijn vriend en onze twee honden samen. Ik vind zoiets echt leuke dagjes uit met de hond ipv een simpele wandeling in het bos. Zo krijgen we zelf ook nog wat beweging. :D

Oh dat is zo vervelend, als je iets van plan bent maar er ontbreekt een onderdeel! Misschien vanavond of morgenochtend?

Dit was ons team gister. Wij hebben 2 volle broertje van elkaar maar dan met 1,5 jaar verschil ertussen. Zijn 50% border collie, 25% herder en 25% boerenfox
Moeders had haar 2 spinones mee. En mijn zus haar Franse bull. Lekker uiteenlopend team. :)
Afbeelding

CupCakes_

Berichten: 3395
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:54

Absque_dubio, dat klinkt ontzettend leuk!
Een vraagje. Als je zelf moest klimmen zonder hond, waar laat je die dan? :')

absque_dubio

Berichten: 7883
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:03

CupCakes_ schreef:
Absque_dubio, dat klinkt ontzettend leuk!
Een vraagje. Als je zelf moest klimmen zonder hond, waar laat je die dan? :')

Die bind je aan de zijkant vast aan een touw/paal. Meeste dingen waren met hond bij je. Maar dit ging vrij hoog en zonder hond.

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:04

Komt ook even hier om de hoek gluren.

Wat leuk dat je ook in Ede bent geweest Absque! Ik heb ook meegedaan met Morax. Mijn benen zijn echt bont en blauw. En spierpijn _O- had dit niet zo ongetraind moeten doen :'). Zit nu wel de kijken naar die van Zeewolde, die lijkt mij ook erg leuk. Denk dat ik wel mee ga doen :))

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:56

Klinkt leuk die dog survival! Verslavend toch ook hé? Tijdens het lopen heb ik eigenlijk altijd spijt (Waarom doe ik dit ook alweer? :') ) maar dat gevoel is meteen weg na de finish en dan wil ik nog eens. :+

Wij hadden gisteren onze eerste wedstrijd met de 2 honden. Anders loop ik met 1 van de 2 honden, nu besloten met Toby de lange (5,5 km) en met Sia de korte (2 km) te doen. Pfoe, vond het eigenlijk echt al (te?) warm en dat maakte het wel moeilijk. Maar toch heel trots, we doen het toch maar!
Ik merk wel dat ik het stressvol vind omdat andere mensen veel beter zijn. Zo was het een single track, dus als mensen voorbij staken sprong ik echt de bosjes in met Toby. :')
De korte met Sia ging echt wel goed, maar in het midden was de nood hoog, dus tijd verloren met het oprapen, en de race uitgelopen met een poepzakje in de hand. Dat worden top foto's! *\o/*

Zijn jullie soms ook in België te vinden? Gisteren was het in Seraing (bij Luik), dus dat lijkt me niet superver voor grensbewoners. :)

absque_dubio

Berichten: 7883
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:26

Detroit wat leuk dat jij ook mee hebt gedaan! In je eentje alle onderdelen ongetraind meedoen.. bikkel ben jij! Hoelang hebben jullie erover gedaan?
Leuk dat je ook Zeewolde overweegt!

Eowyn je zegt het precies goed. :=
Stoer dat je met beide honden een ronde hebt meegedaan. Ik ben benieuwd naar de foto’s. :D

cursebreaker

Berichten: 11593
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 15:13

absque_dubio
Erg fijn om je ervaringen te horen van de survival! Klinkt dan wel idd alsof het iets is wat voor ons zal werken :) Wij gaan in mei samen starten met Cupcakes & KimD en starten dan als ‘team’, zodat we samen kunnen kijken inderdaad wat we ervan gaan vinden. Mocht dit bevallen, wil ik me idd zeker nog wel voor meer gaan inschrijven. We gaan naar Animal Event inderdaad. Die van Zeewolde lijkt me ook erg tof, maar wel pittiger met meer zand gok ik? De workshops en demo’s van AE zien er ook heel erg gaaf uit ja. Met Arya samen zal dat voor haar te veel zijn, maar wie weet kan ik daar volgend jaar naar kijken. Leuk team hebben jullie zo samen, heel divers inderdaad!

Goede vraag van Cupcakes ja haha. Ik denk dat Arya de boel afbreekt als ik die aan een boom moet zetten, dus zo’n obstakel zal ik dan skippen, in ieder geval bij deze eerste survival omdat het al genoeg is om te wennen denk ik.

Detroit
Leuk dat je er bent!! En je blauwe plekken foto laat me enormmm uitkijken naar 7 mei ja, kuch kuch hahaha. Nee, maar echt onwijs tof dat jullie hebben meegedaan, knap hoor! Ik ben er bang voor dat het mij ook zwaar gaat vallen want echt structurele training krijg ik voor 7 mei denk ik ook niet echt meer goed geregeld, lol.

Eowyn
Ik zag op insta al van alles voorbij komen, maar echt super knap wat jullie gelopen hebben! Echt heel netjes - en leuk om te zien in je stories! Ik heb eerlijk gezegd Nog niet naar BE gekeken, maar da’s wel echt een goede tip! Luik is voor mij echt heeeel goed te doen - en voor KimD ook bv - dus dat lijkt me idd wel zeker iets om te onthouden. Spreken ze Franstalig daar? Dat word wel een ding voor me hahaha.



Misschien dat los van canicross, canitrail en & survival, sommigen dit ook wel geinig vinden… Ik kreeg vandaag onze eerste the Conquerer challenge medaille binnen. Hij is zooo gaaf.

Dankzij KimD ben ik hierbij terecht gekomen. Virtuele challenges waar je dmv hiken, fietsen, maar ook zeker met behulp van canitrail/canicross bepaalde afstanden gaat afleggen en je word beloond met mooie medailles en tijdens het 'lopen' krijg je via de app google street views te zien, postcards met informatie over sightseeing dingen, en kun je ook samen met anderen lopen en elkaars voortgang zien enz. Variërend van bv. 40-3000 of zelfs meer km’s. Er is voor ieder wat wils.

Wij liepen onlangs de Niagra Falls challenge uit van 112.7 km - hierbij zit ook een deel canitrail/cross erbij - en the Ring of Kerry in Ierland van 200km (waarvan de medaille momenteel nog onderweg is). Vind het zo’n toffe ‘stok achter de deur’ om actief te blijven. En aan het eind krijg je dan zo’n fantastische medaille - die voor elke challenge anders is. Ook word er met elke 20% van een challenge die je aantikt een boom geplant of gaat er geld naar een goed doel wat plastic uit de oceaan vist.

Afbeelding

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 19:48

Absque,ik heb er 2 uur en 18 minuten over gedaan. Gelukkig was Morax best welwillend en wil hij met stukjes rennen met andere honden ervoor wel lekker trekken. Wel echt kleine stukjes gerend, na 100 meter hing mijn tong wel
ongeveer op de grond met rennen _O-

Eowijn, wow 2 rondjes! Respect hoor! Het is inderdaad wel verslavend. Vind het ook gewoon heerlijk om met de hond bezig te zijn.

Cursebreaker; the Conquerer challenge lijkt mij ook leuk om aan mee te doen. Heb er ook al eens naar gekeken en t staat mij bij dat ik het toendertijd vrij prijzig vond. Wel echt een mega gave medaille!

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 22:44

Wat een leuk concept @cursebreaker! Ze spreken voornamelijk Frans maar eigenlijk spreekt er altijd wel iemand Nederlands, en vice versa in Vlaanderen.

@Detroit Het was niet simpel om me weer te motiveren voor rondje 2, gelukkig was de lange eerst dus dan dacht ik "nog even doorzetten". :') Wel heel trots hoor, ben verre van de snelste maar ik loop (of probeer toch alleszins) meer voor mezelf.
Knap gedaan hoor Detroit, je doet het toch maar mooi! Dat bedenk ik me altijd, zelf moest ik laatste zijn, er zitten ook mensen thuis in de zetel dus oh well. :))

Ga me inschrijven voor een weekend stage met Anthony Lemoigne, kijk er al naar uit! Hoop vooral met Toby meer handvaten te krijgen voor bijvoorbeeld versnellen. Bij Sia gaat dat zowat vanzelf (zij is denk ik heel teleurgesteld met hoe traag ik loop, en wordt helemaal blij als ik dan versnel. :') ), bij Toby loopt dat toch moeilijker.

cursebreaker

Berichten: 11593
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 12:49

Zo, eens even een bij lees post maken haha.

Detroit
Conquerer is idd echt fantastisch! Voor de kortere routes is het idd wat prijziger, maar ik vind de medailles (en het goede doel steunen) zo tof dat ik dat wel ervoor over heb, maar ik doe de kortere niet snel achter elkaar. Maar als ik bv kijk naar de Schotland challenge van dik 800km - waar ik echt wel heel wat maanden over zou doen - die dan een kleine €40 is met verzending erbij, vind ik dat echt mee vallen. Die prijs ben je dan tegelijkertijd ook kwijt voor de korte challenges onder de 100km dus dat is wel krom. Maar ik snap dat ze ook kosten eruit moeten halen en verdienen. Ik denk dat de medailles oa ook niet super goedkoop zijn om te produceren, aangezien ze vrij uniek zijn en kwalitatief mooi. Dus als je ’t in verhouding duur vind, zou ik kiezen voor een langere afstand en dan valt het bedrag imo reuze mee omdat je er dan ook maanden over doet.

Eowyn
Wat tof zeg zo’n stage weekend. Lijkt me ontzettend leerzaam ja. Benieuwd hoe het gaat bevallen! Laat vooral weten hoe het is gegaan! En als er altijd wel iemand is met zo’n event in BE die Nederlands/Vlaams spreekt is het idd wel prima. Frans kan ik helaas gewoon echt niet haha. Kan wel aflezen van google translate, maar dan snap ik weer niet wat ze als reactie terug geven, lol.





En over Conquerer gesproken. Hier kwam ook nog de Ring of Kerry medaille binnen. Deze afstand was 200km en legden we in 36 dagen af. Ook de Oekraïne challenge van 58km hebben we uitgelopen - hier geen medaille van, want die is alleen digitaal en puur om geld te doneren geweest. Momenteel ben ik bezig met 1/5 van de nieuwe Lord of the Rings challenge, waarin je van The Shire naar Mordor gaat lopen. Mijn inner booknerd en groot LOTR fan vind deze challenge echt fantastisch haha! In deze eerste challenge van de in totaal 5 leggen we 233.4km af.

Vandaag heb ik - na bijna 2 weken geen cantrail te hebben gedaan - weer 6,5km toegevoegd aan de LOTR challenge met onze canitrail route deze ochtend. Heerlijk genoten van een mooi ochtend zonnetje op de Tavener Heide met, zoals gewoonlijk, prachtige uitzichten. Het was heerlijk rustig, op 3 ontmoetingen na, dus daar mogen we ook niet over klagen. We legden de afstand af in 58min bewogen minuten en in totaal waren we 1u15min onderweg - Arya heeft nog drink pauzes en poep pauzes gehad tussendoor haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GEAR
Ik testte eindelijk m'n nieuwe Inlandsis belt uit en *\o/*
De meegaande ring waar de bungee lijn aan zit is een plus, het zakje achterin is precies groot genoeg voor m'n beursje zodat pasjes en geld mee kan en hij is ideaal voor de canitrail waarin ik dus ook flinke stukken hike - de andere gordel die ik gebruikte ging dan al snel snijden in m'n heupen bv omdat de banden dunner waren. Deze heeft nu meer padding/ondersteuning en dat lijkt goed uit te pakken. So far so good dus!

Arya had vandaag de nieuwe pro-sleddog Neewa aan. Ik twijfel nog even of deze of de nieuwe Inlandsis mee gaat naar de dog survival. Komende weken nog even beide goed uitproberen en kijken welke ik denk dat het fijnst gaat zijn die dag.

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 17:01

Hoi hoi!
Jullie gingen zo enthousiast en voorspoedig van start maar nu is het hier alweer even rustig. Jammer!

Ik ben ook wat aan het spelen met canitrail en train naar uiteindelijk de 8 kilometer toe. Dat is mijn echte doel, zodat ik dan ook de verschillende canitrails kan meedoen (omdat dat de minimale afstand is). Daarnaast wil ik enkele shows lopen met Youp, en dan is wat meer conditie ook heeeeeel handig haha. :D

Ik heb 2 beaucerons (Fien van 6 en Youp van 2,5). Ik loop momenteel alleen met Fien. Wie weet wordt ik ook handig en sterk genoeg om met Youp te lopen en is hij ooit puber af en leert meneer luisteren....

We lopen met een fijne set van Non-Stop, en ik heb nu een tweede bungeelijn erbij waarmee ik nu met Youp aan het CaniWalken ben. We gaan 14 mei een 'Struuntocht' doen, wat een wandeling is van in totaal 11 km waarbij je (in een groepje) al puzzelend je weg zoekt met onderweg verschillende opdrachten.

Ik zag dat jullie ook mee doen met de dogsurvival en ik zie net weer wat foto's en nu kriebelt het wel om ook in te schrijven in Zeewolde. Alleen zou ik wel graag samen lopen (lijkt me gezelliger dan alleen). Zijn er nog gegadigden? O:)

mvdende

Berichten: 5755
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 17:20

Skip en ik gaan 7 mei ook gezellig meedoen aan de Dogsurvival op Animal Event.

Helaas kunnen we niet trainen deze weken ivm een blessure bij mij. Ingroeiende teennagel, die nèt wel nèt niet echte problemen aan het geven is, dus de komende 1,5 week even weinig wandelen en dus nietstartenmet hardlopen, zodat Animal event niet in het water valt.

Verder loopt Skip in de winter regelmatig voor de step en doen we aan canihiken, wandelen met de hond voorop.

CupCakes_

Berichten: 3395
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 17:35

Het is hier inderdaad stilletjes. Zelf heb ik twee weken in de lappenmand gezeten, want mevrouw C kwam op bezoek. Hier ben ik het langzaam weer aan het opbouwen met als doel 7 mei gewoon uit te rennen. Al is dat op mijn laatste adem _O-



Ik had mij ingeschreven voor de Natte Neuzen Trail in Lage Vuursche. Maar dat wordt hem voorlopig niet.


Yvetjes, gewoon gaan naar de dog survival in Zeewolde :D

Mvdende, misschien moet je naar die nagel laten kijken. Zulke gevallen kunnen naar uitpakken.

mvdende

Berichten: 5755
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 17:47

CupCakes_ schreef:
Het is hier inderdaad stilletjes. Zelf heb ik twee weken in de lappenmand gezeten, want mevrouw C kwam op bezoek. Hier ben ik het langzaam weer aan het opbouwen met als doel 7 mei gewoon uit te rennen. Al is dat op mijn laatste adem _O-



Ik had mij ingeschreven voor de Natte Neuzen Trail in Lage Vuursche. Maar dat wordt hem voorlopig niet.


Yvetjes, gewoon gaan naar de dog survival in Zeewolde :D

Mvdende, misschien moet je naar die nagel laten kijken. Zulke gevallen kunnen naar uitpakken.


Bedankt voor je meedenken! Echter ben ik in het verleden al z'n 9 keer aan ingegroeide teennagels geopereerd, dus heb wel wat ervaring inmiddels. :+ :+ (en een aantal keer een wondroos infectie in mn tenen gehad, óók niet fijn) Op dit moment is het al enkele dagen rustig. Ik voel het prikken, maar er zit nog geen ontsteking in. Dit is al enkele dagen zo. Afgelopen dinsdag begon het wél met ontsteken en toen was ik er aardig zeker van dat het wederom een ingreepje zou worden, maar na een sodabadje ging de ontsteking weer aardig weg. En z'n ingreepje is erg pijnlijk, de verdoving in ieder geval, als ik dat kan voorkomen.... + het wordt erg kort dag op Animal Event als ik er deze week nog wat aan moet laten doen, dus mijn idee was het de komende 2 weken rustig houden door middel van soda badjes en dan na Animal Event maar verder kijken hoe het dan gaat.

Maar ik probeer dus even zo min mogelijk dichte schoenen aan te trekken om erger te voorkomen.

Hardlopen is alweer enige jaren geleden dat ik een poging heb gedaan, dus wij gaan de Dogsurvival wandelend doen.

Ik ga alle 3 de dagen naar Animal event, dus we kunnen deze keer rustig aan doen ipv alles op één dag willen zien.

cursebreaker

Berichten: 11593
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-22 19:34

yvetjes
Jaa leuk dat je er ook bij bent in het topic- ik miste je al! Ik zou willen dat ik weer wat meer updates had, maar kamp alweer met terugkerende covid long klachten, dus sinds mijn laatste canitrail avontuur van 2 weken geleden ben ik niet meer kunnen gaan dus ik had ook hier jammer genoeg niet veel te melden hihi.

Het hiken met bungee en gordel is ook erg fijn he? Ik vind dat heerlijk met lange wandelingen op momenten dat ze vast moet. Lekker de handen vrij hebben en voor nu dan ook een mooie basis voor wanneer je wel met Youp door wilt gaan naar het canitrail/crossen/survival. Die ’Struuntocht’ klinkt echt super tof zeg! Dat zou ik hier in de regio ook wel eens graag willen zien.

En ik denk er momenteel wel al over na om naar Zeewolde te komen 2 juli. Maar dat valt en staat denk ik even met Hoe de survival volgend weekend gaat; hoe Arya met alle prikkels omgaat enz maar ook wat het weer doet tegen die tijd aangezien het dan wel hartje zomer is. Maar vooralsnog lijkt het me erg leuk om ons aan te gaan melden. Wij zijn in ieder geval deze zomer een midweek in centerparcs Zeewolde, dus een meeting kunnen we sowieso eindelijk gaan plannen hihi!

mvdende
Gaat Skip ook 3 dagen mee?
Ik zag dat er echt hele toffe workshops en clinics zijn, maar ik denk niet dat ik Arya een plezier doe daarmee tijdens zo’n druk event. Al helemaal niet bovenop de survival. Maar misschien dat ik wel volgend jaar zelf nog een 2e dag ga om clinics zonder hond te volgen bv. Jij start alleen met de survival of in een team?

CupCakes
Ja die NNT zijn met hun minimale afstand idd niet zo 1,2,3 gedaan met de huidige klachten. Maar gelukkig zijn ze wel regelmatig te vinden/doen, dus komt wel weer! Ik vind het enorm jammer dat het gros voor ons zo’n stukje rijden is. Dan ben ik al gaar van het rijden en voor ik moet starten met zo’n intensievere trail, lol. Maar het is wel m’n doel om die Natte Neuzen Trails te gaan lopen - hopelijk jullie ook snel!

Ik zag een tijdje terug ook een hele toffe trail op Ameland voorbij komen. Dat is misschien wat voor volgend jaar gecombineerd met een hotel overnachting. Tegen die tijd heb ik misschien ook wat meer conditie om in zand gebied zo’n trail te doen haha. Dat zal in Zeewolde ook wel gecombineerd zijn met veel zand ben ik bang? Lol.



Ik ga deze week weer proberen wat meer te doen, maar er zit nog niet heel veel verbetering in qua klachten, of ja; de benauwdheid is nu iets minder maar kamp nu wel weer met extreme vermoeidheid na elk dingetje dat ik onderneem en nog best wat hoesten, dus ik ben benieuwd hoe dat 7 mei gaat zijn met de dog survival :'). Gelukkig is die maar 3,5km dus dat is zelfs met klachten wel iets wat ik nog overleef als ik gewoon eerlijk blijf naar mezelf met welke obstakels wel en niet kunnen - herstel erna zien we dan wel :'). Maar kijk er al zo lang naar uit, dus we gaan sowieso, hoe.dan.ook :j - al ga ik wel nog even met de fysio overleggen of er nog iets is wat ik nu weer even kan doen qua voorbereiding wat kan helpen en erna. Hoef iig die dag niet zelf te rijden, dus dat scheelt al.

Wat de Survival betreft nog:
Kim kreeg onlangs de T-Shirts binnen die ze besteld had voor de Survival. Aangezien we als team lopen, hebben we ook besloten er helemaal voor te gaan en ons een teamnaam gegeven (Powerpuff Dogmoms, afgeleid van de powerpuff girls) met matchende shirts en alles hihi. Dus nu zijn we qua outfit/gear in ieder geval helemaal compleet voor de Survival. Ik heb ook gelijk een geel label mee besteld via Kim zodat we toch hopelijk gewoon wat ruimte hebben met het event - denk dat Arya dat wel kan waarderen zo de eerste keer in zo'n drukke omgeving.

Maar kijk toch wat leuk!
'ik ben Bubbles' en de quote die Kim uit zocht voor op m'n T-shirt vind ik echt zo fantastisch _/-\o_ :j *\o/*
Afbeelding

De gele sleeve voor om de bungee lijn. Niet dat Arya echt aggressief is, maar met veel adrenaline en prikkels zal ze zo aan de lijn wel sneller grenzen aangeven en dat ziet er bij een herder niet heel gezellig uit. Dus ik ga gewoon op voorhand proberen grenzen aan te geven aan anderen en dan zal 't vast goedkomen :) Wat mij betreft lijkt het me sowieso handig dat honden en eigenaren een beetje afstand van elkaar houden, maar dat is niet vanzelfsprekend dus alle beetjes helpen haha.
Afbeelding

--

En nog een Conquerer challenge update voor wie het leuk vind:
We liepen niet lang na de Niagra Falls, die ik eerder liet zien, ook de Ring of Kerry in Ierland uit; 200km.
Dus dat is de 3e challenge die we nu gelopen hebben en momenteel ben ik met de 4e challenge bezig, welke onderdeel is van 5 challenges in totaal en waarin we geen 'echte' route lopen, maar een fictieve route uit een van m'n favo fictieve werelden: the Lord of the Rings challenge waarin we van The Shire naar Mordor gaan lopen/fietsen/joggen/whatever haha.

Arya poseert altijd maar wat graag met de medailles lijkt het.
Alsof ze even wil duidelijk maken hoe trots ze is, aangezien ze vrijwel elke km samen heeft gelopen met me hihi.
Afbeelding

mvdende

Berichten: 5755
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 21:18

cursebreaker schreef:
yvetjes
Jaa leuk dat je er ook bij bent in het topic- ik miste je al! Ik zou willen dat ik weer wat meer updates had, maar kamp alweer met terugkerende covid long klachten, dus sinds mijn laatste canitrail avontuur van 2 weken geleden ben ik niet meer kunnen gaan dus ik had ook hier jammer genoeg niet veel te melden hihi.

Het hiken met bungee en gordel is ook erg fijn he? Ik vind dat heerlijk met lange wandelingen op momenten dat ze vast moet. Lekker de handen vrij hebben en voor nu dan ook een mooie basis voor wanneer je wel met Youp door wilt gaan naar het canitrail/crossen/survival. Die ’Struuntocht’ klinkt echt super tof zeg! Dat zou ik hier in de regio ook wel eens graag willen zien.

En ik denk er momenteel wel al over na om naar Zeewolde te komen 2 juli. Maar dat valt en staat denk ik even met Hoe de survival volgend weekend gaat; hoe Arya met alle prikkels omgaat enz maar ook wat het weer doet tegen die tijd aangezien het dan wel hartje zomer is. Maar vooralsnog lijkt het me erg leuk om ons aan te gaan melden. Wij zijn in ieder geval deze zomer een midweek in centerparcs Zeewolde, dus een meeting kunnen we sowieso eindelijk gaan plannen hihi!

mvdende
Gaat Skip ook 3 dagen mee?
Ik zag dat er echt hele toffe workshops en clinics zijn, maar ik denk niet dat ik Arya een plezier doe daarmee tijdens zo’n druk event. Al helemaal niet bovenop de survival. Maar misschien dat ik wel volgend jaar zelf nog een 2e dag ga om clinics zonder hond te volgen bv. Jij start alleen met de survival of in een team?

CupCakes
Ja die NNT zijn met hun minimale afstand idd niet zo 1,2,3 gedaan met de huidige klachten. Maar gelukkig zijn ze wel regelmatig te vinden/doen, dus komt wel weer! Ik vind het enorm jammer dat het gros voor ons zo’n stukje rijden is. Dan ben ik al gaar van het rijden en voor ik moet starten met zo’n intensievere trail, lol. Maar het is wel m’n doel om die Natte Neuzen Trails te gaan lopen - hopelijk jullie ook snel!

Ik zag een tijdje terug ook een hele toffe trail op Ameland voorbij komen. Dat is misschien wat voor volgend jaar gecombineerd met een hotel overnachting. Tegen die tijd heb ik misschien ook wat meer conditie om in zand gebied zo’n trail te doen haha. Dat zal in Zeewolde ook wel gecombineerd zijn met veel zand ben ik bang? Lol.



Ik ga deze week weer proberen wat meer te doen, maar er zit nog niet heel veel verbetering in qua klachten, of ja; de benauwdheid is nu iets minder maar kamp nu wel weer met extreme vermoeidheid na elk dingetje dat ik onderneem en nog best wat hoesten, dus ik ben benieuwd hoe dat 7 mei gaat zijn met de dog survival :'). Gelukkig is die maar 3,5km dus dat is zelfs met klachten wel iets wat ik nog overleef als ik gewoon eerlijk blijf naar mezelf met welke obstakels wel en niet kunnen - herstel erna zien we dan wel :'). Maar kijk er al zo lang naar uit, dus we gaan sowieso, hoe.dan.ook :j - al ga ik wel nog even met de fysio overleggen of er nog iets is wat ik nu weer even kan doen qua voorbereiding wat kan helpen en erna. Hoef iig die dag niet zelf te rijden, dus dat scheelt al.

Wat de Survival betreft nog:
Kim kreeg onlangs de T-Shirts binnen die ze besteld had voor de Survival. Aangezien we als team lopen, hebben we ook besloten er helemaal voor te gaan en ons een teamnaam gegeven (Powerpuff Dogmoms, afgeleid van de powerpuff girls) met matchende shirts en alles hihi. Dus nu zijn we qua outfit/gear in ieder geval helemaal compleet voor de Survival. Ik heb ook gelijk een geel label mee besteld via Kim zodat we toch hopelijk gewoon wat ruimte hebben met het event - denk dat Arya dat wel kan waarderen zo de eerste keer in zo'n drukke omgeving.

Maar kijk toch wat leuk!
'ik ben Bubbles' en de quote die Kim uit zocht voor op m'n T-shirt vind ik echt zo fantastisch _/-\o_ :j *\o/*
[ [url=m/P8Z7vP.jpg]Afbeelding[/url] ]

De gele sleeve voor om de bungee lijn. Niet dat Arya echt aggressief is, maar met veel adrenaline en prikkels zal ze zo aan de lijn wel sneller grenzen aangeven en dat ziet er bij een herder niet heel gezellig uit. Dus ik ga gewoon op voorhand proberen grenzen aan te geven aan anderen en dan zal 't vast goedkomen :) Wat mij betreft lijkt het me sowieso handig dat honden en eigenaren een beetje afstand van elkaar houden, maar dat is niet vanzelfsprekend dus alle beetjes helpen haha.
[ [url=m/r7y8YX.jpg]Afbeelding[/url] ]

--

En nog een Conquerer challenge update voor wie het leuk vind:
We liepen niet lang na de Niagra Falls, die ik eerder liet zien, ook de Ring of Kerry in Ierland uit; 200km.
Dus dat is de 3e challenge die we nu gelopen hebben en momenteel ben ik met de 4e challenge bezig, welke onderdeel is van 5 challenges in totaal en waarin we geen 'echte' route lopen, maar een fictieve route uit een van m'n favo fictieve werelden: the Lord of the Rings challenge waarin we van The Shire naar Mordor gaan lopen/fietsen/joggen/whatever haha.

Arya poseert altijd maar wat graag met de medailles lijkt het.
Alsof ze even wil duidelijk maken hoe trots ze is, aangezien ze vrijwel elke km samen heeft gelopen met me hihi.
[ [url=m/rLuzF2.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ja, Skip gaat 3 dagen mee. Ik loop inderdaad alleen. We staan op een camping net buiten Hilvarenbeek. Vrijdag waarschijnlijk een hele dag, maar heb me nergens voor op gegeven. Zaterdag de dog survival en dan zie ik wel hoe we eraan toe zijn na de finish, zondag waarschijnlijk half dagje ofzo en maandag weer rustig inpakken en naar huis.

Skip is geen fan van drukke plekken, maar vind alle snoepjes die hij overal krijgt wél fantastisch. Voor hem wordt het 3 dagen vreten :D lekker af en toe uitrazen op het losloopgebied en verder zal hij bij thuiskomst maandag wel een paar dagen goed slapen, net zoals ik waarschijnlijk, want met m'n autisme zijn het altijd heel veel prikkels en ik ben dan vaak na 1 dag al gesloopt, laat staan nu 3 dagen. Ben ooit eens 3 dagen naar een beurs geweest, maar dat was nog zonder Skip erbij, dat ging wel.


De wandeling toevallig langs Mount Doom?

Ik heb in real life eerst de Tongariro Alpine Crossing gewandeld, 21km in 1 dag en later nog eens de Tongariro Northern Circuit wandeltocht van 4 dagen. Beide lopen in het gebied en langs Mount Doom.

Zelf vind ik LOTR verschrikkelijk om naar te kijken, heb het dus ook nooit gezien, maar weet wél dat het in het Tongariro National Park is opgenomen destijds.

KimD

Berichten: 20502
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 09:53

Wij lopen inmiddels 5km hard. *\o/* Evy was me in het bos even kwijt.

Afbeelding


Dat doe ik geregeld met andere honden maar Maze gaat het meeste mee, zij moet natuurlijk ook met de DS mee op zaterdag. De rest van de honden heeft op zondag wedstrijd op Animal Event dus die gaan zaterdag niet mee. Zo'n evenement is al heftig genoeg, dus de honden die zondag lopen blijven zaterdag thuis. Dan kunnen we zaterdag ook schaamteloos shoppen. ~~}>

Ik hoor uiteraard bij de Powerpuff dogmoms, verrassing. :') Nog een huge suprise, ik ben Buttercup. _O-


Afbeelding

En nog wat foto's van onze canicross trainingen, de honden lopen hoofdzakelijk los overigens aangezien ik op eigen benen wil trainen maar langs de weg etc gaan ze aan de riem.


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar ook in de regen en wind gaan we gewoon alhoewel we dst de afgelopen weken weinig gezien hebben.

Afbeelding

En het zondag team afgelopen weekend, uiteraard hopen we met AE ook zo'n foto te kunnen maken aangezien daar een van de mooiste rozetten te winnen valt. <3

Afbeelding

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 10:57

Wauw Kim! Wat vet zeg. En 9,5km/u. megasnel! Zeker als dat zonder hond is. Dat red ik echt niet.

Gefeliciteerd met alle prijzen, was dat op hondenshow?
En doe je met AE ook met shows mee? Of waar hoop je rozetten mee te verdienen? Met de trail }:)

KimD

Berichten: 20502
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 12:03

yvetjes schreef:
Wauw Kim! Wat vet zeg. En 9,5km/u. megasnel! Zeker als dat zonder hond is. Dat red ik echt niet.

Gefeliciteerd met alle prijzen, was dat op hondenshow?
En doe je met AE ook met shows mee? Of waar hoop je rozetten mee te verdienen? Met de trail }:)


Nee met agility hahaha! Die wedstrijd is op zondag in de Prins Wedstrijdpiste.

De Dogsurvival heeft een mooi sponsorpakket als prijs trouwens, ik heb ze op de agilitywedstrijd mogen bekijken. <<)

Is dat snel ja? Ik dacht altijd dat dat langzaam was. :=

KimD

Berichten: 20502
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:43

De rozetten van de laatste wedstrijden op AE, ik vind ze echt mooi. <3

Afbeelding

KimD

Berichten: 20502
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:41

Gisterenavond een lekkere training gehad, zondag een prut training gehad en aangezien we vrijdag en zaterdag wedstrijd hebben en ik vandaag naar de fysio & chiro mag besloten gisteren nog even een rondje te doen. Een rustig rondje met wel flink wat heuvels omhoog, even die billen laten schreeuwen. :=


Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11593
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 14:54

mvdende
Deze Lord of the Rings challenge van The Shire naar Mount Doom is echt gebaseerd op de map/wereld/route zoals die in de boeken geschreven is, dus het is niet gebaseerd op de film locaties ed in onze echte wereld zeg maar. Ze hebben deze challenge dus ook iets anders in elkaar gezet tov hun normale challenges, waarbij je met google street view enz altijd kunt zien waar je bent. Dat is hier anders omdat het om een fictieve wereld/route gaat :) Ze gebruiken ook vanallerhande beelden uit de films e.d. dus als je idd niet echt fan bent ervan, weet ik niet of het echt interessant is nee: want ook de medailles (5 in totaal) zijn uiteraard helemaal in LOTR stijl ontworpen en als je alles bij elkaar gelopen hebt, ben je best wat geld kwijt dus dan moet je het wel leuk genoeg vinden :j

kimD
Echt knap hoor die 5km! En erg tof dat ze prijsjes hebben bij de Dog Survival!
Die rozetten zijn idd echt heel erg mooi <3

--

Ik ga me zo inschrijven voor onze eerste Natte Neuzen Trail van Canitrail.nl
Ik blijf erin geloven dat ik tegen die tijd (21/22 mei) een beetje klaar ben weer met m'n huidige klachten (al is dat wel echt heel erg en misschien wel veel te optimistisch denken op dit punt jammer genoeg) en een rondje van 8-10km wel weer aan moet kunnen. Deze is in Limburg, dus die wil ik eigenlijk niet skippen, omdat 't gros van de andere NNT's altijd een stuk verder weg zitten. Dus onder voorbehoud ga ik me inschrijven en dan zien we wel waar het schip strand.

Twijfelde nog even of we voor Caniwalk zouden gaan ipv Canitrail, maar ik wil die NNT's zo graag gaan doen, dat ik Als ik dan ga ook meteen de trail pak. Dit is dan nog steeds de kortste route wat de canitrail's betreft, maar hoger was ik sowieso niet mee gestart nog.