[Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:56

Het Boktbeheer Bulletin van december is hier te vinden.

Beleid

Centraal cadeau-ideeën topic

Op LZP kan je een nieuw centraal topic vinden waar je inspiratie kan opdoen als je even niet meer weet wat je je vriend/vader/moeder/broertje/zusje/vriendin of wie dan ook cadeau moet doen. De link kan je hier vinden.

Veranderingen

Achter de schermen zijn we druk bezig met nadenken over de manier waarop Bokt wordt beheerd en gemodereerd wordt. Bokt is de laatste jaren erg groot geworden, en daar moeten de regels en procedures op worden aangepast. Dit zijn over het algemeen geen dingen waar je als gebruiker direct mee te maken krijgt, maar je gaat het wel merken aan een andere manier van modereren en aan een beter Bokt. Meer hierover in het BBB van februari.

Over een aantal zaken horen we graag jullie mening, zo ook over de boktregels. Vind je dat er te veel regels zijn, dat sommige regels niet eerlijk zijn en heb je suggesties hoe het beter kan, geef dan je mening in dit topic op forumzaken.


Een beter bokt begint bij jezelf.

Zoals jullie hebben kunnen lezen in [Dienstmededeling]Bokt.nl enquête uitslag Wil 71% van de Bokkers (die de enquête ingevuld hebben) de sfeer in meer of mindere mate verbeterd zien. Dit is voor ons aanleiding geweest om achter te schermen hier over te gaan praten. Wij willen immers ook graag dat de sfeer verbeterd wordt, een aantal van de maatregelen die we nemen om dit te realiseren kun je in deze dienstmededeling nalezen.

Een korte samenvatting:
  • Toon wat respect en begrip voor elkaar, tel tot 10 voor je boos reageert.
  • Gebruik de TeM-knop als een topic uit de hand loopt of uit de hand dreigt te lopen.
  • Bespreek specifieke problemen met de moderatie via PB of email met het moderatorteam, niet op het forum.
  • Ongefundeerde kritiek wordt verwijderd, suggesties voor verbetering zijn welkom op FZ.
  • Klagen over beheer/mods/mids in topics valt onder ongefundeerde kritiek en moet dus via PB of mail.
  • Het moderatorteam wordt uitgebreid zodat we in kunnen grijpen voor topics rijp zijn voor een slotje.
We hopen met deze, relatief eenvoudige, maatregelen met jullie hulp de sfeer weer wat verder te kunnen verbeteren.

Inhoudelijk

Afscheid Yvonniej, Margreet, Fitzroy

De afgelopen maand liep het achter de schermen wat minder soepel dan we gewend zijn. Hierdoor heeft Yvonniej op ons verzoek haar taken als moderator neergelegd, en Margreet haar taak als GBP-projectcoördinator. Fitzroy heeft de taak van submoderator neergelegd. We bedanken iedereen voor de inzet!

Persoonlijk

Tieneke Is door het modteam uitgeroepen tot Opperpennymeisjemod - wie geeft er z'n paard nou glitterhoevenlak. Gelukkig past het prima bij alle 17 setjes Knipoog
Heike is een goede 2e: zij heeft enkel de glittergel en glitterspray.
Sizzy heeft haar laatste tentamens gehaald, nu nog stage lopen en dan afstuderen!
Fairie is oma geworden! De puppies zijn hier te bekijken! Daarnaast zit eindelijk haar stage er op en mag ze weer terug naar school.
Karl66 Is door Chica genomineerd voor de TenaLady-BoktBokaal
Olympia heeft vliegles gehad. Van een paard...
Mickey en Laiser zijn het jaar goed begonnen, ze hebben weer een winstpunt erbij. -verslag-
Kris25 en Santhos gaan waarschijnlijk samen naar Monty Roberts als laatste redmiddel om van een "probleempaard" een normaal paard te maken....
Oscar heeft haar "ex-paard" Helion bezocht en het was heel leuk om elkaar weer eens te zien. Hij heeft een heel lief baasje getroffen en hij ziet er prima uit Lachen Het was fijn om met eigen ogen te zien dat het zo goed met hem gaat Ja
Siempie heeft Nederland verlaten en woont tijdelijk nu in Engeland.

Overig

Na een succesvolle lobby-campagne zijn er drie nieuwe smileys toegevoegd. Voortaan kan er dus naar hartelust dubbel gelegen worden om het één of ander ROFL en als het even niet meezit No Cheer kan je nu door je tranen heenlachen Huilen van het lachen

Testrecepten

Het testrecept van de maand januari komt uit op een 7,5 Lachen Pittige kip met pasta

Het nieuwe testrecept van de maand februari is een lekkere Goulash!

Wil je deze maand ook meetesten, stuur dan een pb'tje aan Sizzy Lachen

Topic van de maand

Op 5 januari 2007 is het eerste Bokt-veulen van het jaar geboren, de foto's van van vlak na de geboorte zijn hier te zien! En dat het een echt bokt-veulen is blijkt al uit haar naam: Odsie, vernoemd naar bokker Ods op wiens verjaardag ze geboren is. Veel plezier met dit prachtveulen JessieJanes!

Een weekje van Olympia

Olympia schreef:
Een weekje van Olympia.

Zoals jullie al in mijn profiel kunnen lezen, ben ik 20 jaar oud en doe ik de pabo. Ik zit nu in het eerste jaar. Verder werk ik nog in een supermarkt als leidinggevende op de kassa.

Maandag 22 januari

Mijn week begint op maandagmorgen om half 8, althans dan gaat mijn wekker. Tegen 8 uur heis ik mezelf uit bed en vraag me af waarom ik ook alweer zo vroeg mijn bed uit wilde.. Nagelbijten / Gniffelen Maar goed, er staat een tentamenweek op de planning, dus al gauw besluit ik maar om te gaan leren. Na een uurtje leren gaat de computer aan om te kijken of ik nog ergens een bijdrage kan leveren op bokt achter de schermen. En even gedag zeggen in mijn vaste HKtopics. Om vervolgens weer verder te gaan leren. Om half 2 besluit ik dat het genoeg is geweest en vertrek ik richting school, waar we wel geteld maar met zijn zessen in de les zitten Nagelbijten / Gniffelen Om 4 uur ben ik vrij en moet ik gelijk richting mijn werk (supermarkt). Daar aangekomen snel even wat eten en dan aan het werk. Om 7 uur mag ik richting huis en duik ik meteen achter de pc. Om uiteraard op bokt te kijken of ik daar nog een bijdrage kan leveren en even op msn bijkletsen met vrienden en vriendinnen. Om half 10 komt Antm, dus zit ik trouw voor de tv. Ook besluit ik om op tijd naar bed te gaan.

Dinsdag 23 januari

De wekker gaat om 7.15 en om half 8 sleep ik mezelf weer mijn bed uit om rustig mijn tas in te pakken en mijn eten klaar te maken etc. Daarna vertrek ik richting school. De eerste les zitten we weer met heel weinig mensen en vraag ik me af wat ik op school doe. Nagelbijten / Gniffelen Na een uurtje is de les afgelopen en zoek ik even een computer op om even op bokt bij te lezen. Om vervolgens weer naar de les te gaan. Om half 2 was ik vrij en ging ik richting huis. Heel sportief gedaan, ben lopend naar huis toe gegaan. Mn buurjongen liep langs school en hij had een lekke band dus dacht laat ik is even sociaal doen en met hem meelopen Clown Thuis aangekomen even wat gegeten en richting een vriendin om even iets op te halen. Eenmaal thuis weer roept de studie mij om te leren en tussendoor spiek ik even op bokt om te kijken of er nog werk is achter de schermen en om in het begin van de avond tot de conclusie te komen dat mijn bureaulamp kapot is.. Nagelbijten / Gniffelen

Woensdag 24 januari

Eindelijk weer naar de manege, om 11 uur word ik opgehaald. Ik ben lekker vrij van school, dus dat komt mooi uit, kan ik voordat ik naar stal ga nog even op bokt kijken of ik nog ergens een bijdrage kan leveren. Woensdag is vaak een dag dat ik niet veel op bokt ben te vinden, omdat ik dan lekker bij de paardjes ben. Eenmaal op stal help ik vaak met het stalwerk, dus even helpen met het uitmesten en voeren. Om half 2 beginnen de lessen en sta ik soms achter de bar. Om 19 uur moet ik zelf pas rijden en moet op een privepaard, omdat de mensen dit aan mij hadden gevraagd. Een leuk paard, leuker dan dat ik had verwacht. Om kwart voor 10 gaan we richting huis, ben doodmoe, dus lees even snel op bokt, spring onder de douche en duik lekker m´n bedje in.

Donderdag 25 januari.

De dag begint pas heerlijk om half 10. Ben vrij van school en om 11 uur staat een vriendin op de stoep om gezellig te gaan shoppen. Als mijn bed uit ben zet ik eerst even mijn pc aan om te kijken of ik nog ergens een bijdrage kan leveren op bokt. Al vrij snel is het 11 uur en is het shoppingtime. Tegen 3 uur ben ik pas weer thuis, werp snel een blik op bokt en ga maar is een poging doen tot leren. Om 17 uur moet ik ook weer werken tot 21.30. Na het werk kijk ik nog even op bokt en daarna optijd mijn bedje in.

Vrijdag 26 januari.

Om 7.15 gaat de wekker weer, want moet om 8.45 een toets maken. De taaltoets… Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig gaat ie goed Haha! Na school, snel naar huis, even op bokt kijken of ik een bijdrage kan leveren, een boterham eten om vervolgens mijn spullen bij elkaar te rapen en richting de paarden te vertrekken (Zie profiel, rijd ook nog ergens anders). Hier aangekomen ga ik lekker de paarden poetsen en daarna longeren. Al snel is het kwart over 4 en moet ik weg, om richting werk te gaan. Ik moet weer tot 21.30 werken. Daarna naar huis om de avond door te brengen op bokt.

Zaterdag 27 januari.

De dag begint ook hier weer vroeg, want de tentamenweek staat voor de deur, dus besloten om de halve dag te gaan leren aangezien ik ook moet werken. Tussendoor spiek ik op bokt of er iets is waar ik mijn bijdrage aan kan leveren. In de avond moet ik werken, thuisgekomen van het werk, even bij kletsen met mijn ouders en dan verdwijn ik voor de pc om de hele avond op bokt te zitten.

Zondag 28 januari.

Deze dag breng ik ook het grootste gedeelte door te leren en af en toe te spieken op bokt. Verder staat ook op de planning dat ik mijn kamer even snel ga opruimen. Aan het eind van de middag is mijn oma nog gezellig langs geweest en heeft hier gegeten.

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 00:02

Thanks voor de update!
Haha jeetje, die pennymodjes *LOL*

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 49651
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 00:32

heel leuk weer om te lezen.. bedankt voor het plaatsen! Haha!


Tieneke: heb je misschien nog een busje nagellak voor Banjer over? Haha!
Heike: zie vraag aan Tieneke, maar dan voor de gel en spray... Haha!
Sizzy: gefeliciteerd met je behaalde tentamens! en succes met stage en afstuderen! wat studeer je nu ook alweer precies?
oma Fairie: gefeliciteerd met je kleinkinderen... Haha!
Karl66: ik duim voor je dat je de bokaal gaat winnen... Clown
Olympia: hoe ging de vliegles? en de landing? (niks aan over gehouden?) Leuk weekverslag!
Mickey en Laiser: gefeliciteerd met jullie winstpunt!
Kris25 en Santhos: ben erg benieuwd of Monty wat uit kan halen, als het allemaal doorgaat... ik duim voor jullie!
Oscar: leuk dat je Helion weer hebt gezien... foto's? Haha!
Siempie: Waar in Engeland woon je? Ik ben stiekem wel jaloers hoor... Engeland is erg mooi.. ben er zelf een stuk of 10x geweest, alle keren met de Eurostar via Brussel... Lachen
Olympia: je hebt het er maar druk mee... leuk weekverslag! Haha!

Olympia

Berichten: 55654
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 00:35

Ik heb er een beejte spierpijn aan over gehouden en verder niks, maybe volgens sommige een deuk in mijn ego Clown Maar dat valt best mee *LOL*

En over een druk weekje, het went... Ja

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 104340
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 01:30

Thanks for the update!!

Ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat met Bokt!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 08:50

Citaat:
Klagen over beheer/mods/mids in topics valt onder ongefundeerde kritiek
Nagelbijten / Gniffelen

SplashIsLief

Berichten: 33058
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:02

Super OK dan!

Tieneke

Berichten: 21988
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:16

Haha Banjer, de gel heb ik ook hoor Knipoog En nee, niets over, is net een beetje te duur om weg te geven Haha! Clown

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:25

SuperPepeijn schreef:
Citaat:
Klagen over beheer/mods/mids in topics valt onder ongefundeerde kritiek
Nagelbijten / Gniffelen


Hier viel ik ook over eigenlijk... Dus we moeten alles van het boktteam maar klakkeloos aannemen? Soms weet een mod niet alles van de zaak af en kunnen we best met GOEDE GEFUNDEERDE kritiek komen...

Verder geen klachten Vork

Tieneke

Berichten: 21988
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:29

Er net boven staat dat suggesties voor verbetering welkom zijn op FZ Knipoog De bedoeling is dus dat je niet gewoon zomaar klaagt, maar dan een suggestie geeft van hoe het wel zou kunnen. Met kritiek alleen zijn we niet veel, we willen daar ook graag oplossingen voor Lachen

Arabesk

Berichten: 28700
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:41

SuperPepeijn schreef:
Citaat:
Klagen over beheer/mods/mids in topics valt onder ongefundeerde kritiek
Nagelbijten / Gniffelen


Nors opkijken
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 02-02-07 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:56

Leuk Lachen

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:01

dat regeltje moest ik eigenlijk om lachen, maar daar gaat half bokt weer serieus over struikelen wss! Clown

Ben benieuwd naar de toekomst idd!

Leuk bulletin om te lezen verder! Haha!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:04

Tieneke schreef:
Er net boven staat dat suggesties voor verbetering welkom zijn op FZ Knipoog De bedoeling is dus dat je niet gewoon zomaar klaagt, maar dan een suggestie geeft van hoe het wel zou kunnen. Met kritiek alleen zijn we niet veel, we willen daar ook graag oplossingen voor Lachen


Maar om opbouwende kritiek te geven is vaak ook info nodig en die krijgen we niet altijd als bokker (op zich niets mis mee, ware het niet dat er toch altijd genoeg uitlekt om de paranoia op te wekken). Is het dan niet beter alles zo open mogelijk te houden?

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:09

Goede update!!!! OK dan!

maartje_h

Berichten: 8071
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:29

leuk bulletin
thanks voor de update...

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:33

Weer een leuke BBB
Pennymods Nagelbijten / Gniffelen Waar koop je in hemelsnaam glitterhoevenlak *LOL*

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:52

Zoo, ook ik ben weer bij! tieneke is nog niet de oppersetter van heel bokt hoor.. (misschien wel bijna). Alle setterd die zich dan nog niet gemeld hebben. heel snel naar het SF topic dan!

Verder heb ik Yvonniej al van harte welkom terug geroepen als zwartje!

Maargoed ook ik ben weer bij!

Tieneke

Berichten: 21988
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:57

Dat weet ik Blingh Knipoog Al komen er binnenkort waarschijnlijk weer 2 of 3 setjes bij (want ik kan me toch niet beheersen Clown ) . Als iemand wilt weten waar je die glitterspullen online kan kopen, kan je me altijd pb'en.

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:59

Tieneke schreef:
Dat weet ik Blingh Knipoog Al komen er binnenkort waarschijnlijk weer 2 of 3 setjes bij (want ik kan me toch niet beheersen Clown ) . Als iemand wilt weten waar je die glitterspullen online kan kopen, kan je me altijd pb'en.


www.baduh.nl verkocht ze toenderijd ook Knipoog

Maar tieneke ik zie je bijna nooit meer, of heb je het zoooo druk..??

Tieneke

Berichten: 21988
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:02

Ja, nogal, de examens zijn voorbij en had deze week vakantie, heb nieuwe bijrijdpony, we zijn thuis hard aan het werk buiten en ja, modereren neemt ook wat tijd in en dan ook gewoon heel veel tijd steken in bijslapen Clown

Ann

Berichten: 13372
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:07

Leuk geschreven Bulletin. Lachen Ik ben best wel nieuwsgierig naar de veranderingen van het moderatorbeleid. Tong uitsteken

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:16

Ooh leuk ik ben weer bij!
Leuke update, lekker duidelijk Knipoog

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:28

Leuke update Ja
Alles is weer duidelijk Lachen

griebels

Berichten: 15357
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: [Dienstmededeling] Het Bokt Beheer Bulletin van Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:48

Raar dat je niet openbaar over het beheer/mods mag klagen...
Een beter bokt begint toch bij jezelf. Dan moet je toch ook weten (en andere users ook) wat er verbeterd kan worden!?
Dat doe je dus niet anoniem, want dan blijft het maar 1 klacht, maar dat doe je openbaar zodat je ziet dat er meerdere users (of niet) met hetzelfde probleem kampen.

Een beter bokt begint bij jezelf, en daar hoort het beheer en de moderators ook bij Ja

Voor de rest: geen klachten Vork