Eigen oude topics verwijderen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 21:37

Exitium: ook als je incognito surft? Dan niet toch?

Zonnetje81
Berichten: 18731
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:28

Maar je kan moeilijk 1000en berichtjes aanpassen van toen, toen gebruikte je het inderdaad als opvolger van de chat en was het heel anders.

DuoPenotti

Berichten: 30331
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:33

En voor al de mensen uit die tijd die op anoniem staan en geen account meer hebben?
Die wilde ook verwijdering maar was dit de enige oplossing.
Hoe doen die dat nu?
Want kijk eens in de oude topics, bijna meer anoniem dan met naam.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:35

Klopt en veel berichten kan ik nog wel gewoon herleiden.

DuoPenotti

Berichten: 30331
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:36

Klopt, even naar de quotes kijken en je weet het.
Dat veranderd nu dus ook niet.

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 12:47

Al met al dus aardig wat voorstanders voor eigen beheer van topics.. en nogmaals, als mensen reacties echt heel erg missen zijn ze vrij om een eigen topic te openen toch..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:49

Erger nog: zelfs bij informatieve topics word je megagroot gewaarschuwd dat het een oud en inactief topic is…

Dispar_Vulgo

Berichten: 2998
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 13:04

Als ik google op iets paardgerelateerds zoek, krijg ik heel vaak echt oude topics te zien (2010-2015). Misschien is er geen nieuwer topic over dat onderwerp, maar het valt me echt op :')
En die info is vaak gedateerd, dus verwijderen kan prima.

Een voorbeeld:

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49549
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 13:16

poes schreef:
Dani schreef:
Over het recht op vergetelheid, daar voldoet Bokt zeker aan. Als je dat wil kan je account worden gedeactiveerd, geanonimiseerd en verwijderen we alle persoonsgegevens uit je berichten. Op die manier zijn de berichten nooit meer herleidbaar naar jou als persoon.


In de praktijk kan ik 9/10 keer vrij eenvoudig achterhalen van wie de post was.


Precies. Berichten blijven echt nog herleidbaar tot die persoon. Al is het account geanonimiseerd. En dat komt voornamelijk door de quotes. Ik vind dus ook dat Bokt daar niet aan voldoet. Er zou in 2022 veel meer mogelijk moeten zijn dan dit.

pmarena

Berichten: 48386
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:35

Ik snap eigenlijk wel dat Bart / Bokt liever geen topics laat verwijderen.
Niet alleen omdat het wel mooi staat als je zoveel topics / reacties / content hebt.

Maar ook inderdaad omdat andere bokkers toch de moeite nemen om soms hele verhalen met uitleg en hulp neer te zetten. En als dat dan zomaar weggeveegd kan worden... dan is dat voor die gebruikers niet leuk èn kan je weer het effect krijgen dat mensen minder geneigd kunnen worden om die moeite te nemen en dat lijkt me an sich ook geen goede ontwikkeling.

Maar anoniem maken zou toch zeker moeten kunnen. Liefst met zeg maar 1 druk op de knop:
dat je binnen je berichten een aantal steekwoorden kan omzetten naar oliebol / bankaatstaaf achtige woorden ofzo :=

Plaatsnamen omzetten naar een leuk woord, voor iedere bokker hetzelfde.
Paardennamen ook. Dat soort dingen :) En dan natuurlijk óók in de quotes.

Dat kan nog best grappig lezen ook :=

Als je zelf die steekwoorden kunt uitkiezen waar je het meeste mee zit qua herkenbaarheid.
En dan eventueel de hele gevoelige topics handmatig aanpakken.

Dan kom je toch al een heel eind denk ik...?

stippel

Berichten: 109
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 08:28

Omdat ik zelf een druk bezocht forum run, ken ik dit probleem.
Ik heb dat forum bijna 15 jaar geleden overgenomen en toen was het simpel de regel, wat je plaatst dat staat, en topics en accounts worden niet verwijderd.
Ik ben al jaren geleden van dit beleid afgestapt, dus als iemand verwijderd wil worden, dan doe ik dat. Maar posts en topics laat ik staan, tenzij er gevoelige inhoud in staat of veel foto's waarin iemand herleidbaar is. Alleen is er wel het probleem dat quotes wel op iemands oude naam blijven staan. En dat is hier ook het geval. Je kan je naam wijzigen, maar dat gebeurt alleen bij je eigen posts. Hoe je dit technisch kan veranderen in de quotes weet ik niet. Handmatig is dit een gigantische klus voor een moderator/beheerder, zeker als iemand heel actief bezig was.

germie

Berichten: 26114
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:56

Er wordt ook behoorlijk met 2 maten gemeten. De 1 krijgt veel sneller een waarschuwing of ban dan een ander.
Of als iemand heel raar reageert op een bericht van je en het dan verdraait, dan halen ze dat niet weg. Terwijl het dan gewoon niet meer klopt.

Quotes zouden ook geanonimiseerd moeten worden. Weg is ook volledig weg. En dat kan wel veel werk zijn, maar als dat verzoek er komt, dan moeten ze het wel doen.

stippel

Berichten: 109
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Groningen

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:28

Na even testen ben ik erachter dat quotes dus ook heel makkelijk geanonimiseerd kunnen worden door het gebruik van woordcensuur. Zoals hier vaak 'banketstaaf' gebruikt wordt voor foute woorden, kan je dit ook toepassen op gebruikersnamen. Alleen moeten dit dan wel unieke namen zijn en niet een paardenras oid.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15953
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:32

Op een ander forum waar ik op zit kun je altijd je berichten aanpassen of weghalen en als je TS bent kun je zelf het topic sluiten en desgewenst verwijderen. Ik ben het er niet mee eens dat een topic van alle posters is.

germie

Berichten: 26114
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:37

stippel schreef:
Na even testen ben ik erachter dat quotes dus ook heel makkelijk geanonimiseerd kunnen worden door het gebruik van woordcensuur. Zoals hier vaak 'banketstaaf' gebruikt wordt voor foute woorden, kan je dit ook toepassen op gebruikersnamen. Alleen moeten dit dan wel unieke namen zijn en niet een paardenras oid.

Dan toepassen zou ik zeggen. En dan moet je dus niet alleen in quotes, maar overal het weghalen.
Stippel is dan misschien al weer een lastiger voorbeeld, hoewel: [quote=stippel] zou moeten werken. Dan blijf je alleen nog zitten met zinnen als: 'Jemig stippel, wat ben jij dom of aso'. (even een voorbeeld, ik zeg niet dat ik zo denk voor het geval het weer verkeerd begrepen wordt)

germie

Berichten: 26114
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:38

janderegelaa schreef:
Op een ander forum waar ik op zit kun je altijd je berichten aanpassen of weghalen en als je TS bent kun je zelf het topic sluiten en desgewenst verwijderen. Ik ben het er niet mee eens dat een topic van alle posters is.

Precies. Geheel mee eens.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:48

Vraag me bij die hele oude topics wel af wat de meerwaarde is nu. Ontwikkelingen gaan zo snel. Kijk alleen maar naar hoe paarden gehouden worden. 10 jaar geleden was in de gehele winter op stal staan heel normaal.

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:51

Van mij hoeven de oude Informatieve topics niet verwijderd te worden.(Zijn soms nogal eens handig :+)

Maar de mogelijkheid om je eigen topics/reacties (zonder smeekbede) zelf te kunnen verwijderen zou wel echt heel fijn zijn..!

Esmee_RS

Berichten: 4895
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:54

janderegelaa schreef:
Ik ben het er niet mee eens dat een topic van alle posters is.

Eens, ik vind dat ook echt een verkeerde insteek.

pmarena

Berichten: 48386
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:58

Ik vind het topic van de topicstarter, maar de posts wel degelijk van de anderen :j

Als je echt je best doet op een goede post, dan is het wel zuur dat jouw werk zó in de prullenbak wordt gemikt. Wanneer je weet dat dit kan gebeuren zullen mensen misschien ook minder geneigd worden om veel moeite in hun reacties te stoppen.

Dus ik ga voor anonimiseren van topics :j

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15953
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:02

pmarena schreef:
Ik vind het topic van de topicstarter, maar de posts wel degelijk van de anderen :j

Als je echt je best doet op een goede post, dan is het wel zuur dat jouw werk zó in de prullenbak wordt gemikt. Wanneer je weet dat dit kan gebeuren zullen mensen misschien ook minder geneigd worden om veel moeite in hun reacties te stoppen.

Dus ik ga voor anonimiseren van topics :j

Soms wil iemand iets afsluiten in zijn of haar leven. Als jouw bijdrage daarbij geholpen heeft is dat fantastisch en het doel is dan bereikt. Wat is dan de meerwaarde dat je het terug kunt lezen?

Ibbel

Berichten: 49262
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:11

Iedere les van iedere instructeur, ieder advies van iedere DA, ieder gesprek met stalgenoten verwaait in de lucht zodra de woorden uitgesproken zijn. Die woorden neem je ook niet op met je voice recorder op je telefoon.
En als je dat advies van je DA wel op zou nemen omdat je er nog eens rustig naar wilt luisteren, laat je dat ook niet eeuwig als MP3tje op je telefoon staan. Waarom zou dat voor een post op bokt wel zo moeten zijn?

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:46

Dit topic is precies de reden waarom ik bijna niets meer post. Erg jammer want je moet gewoon veel meer controle kunnen hebben op hetgeen jij ooit hebt geschreven, zonder tekst en uitleg. Ik vind het belachelijk dat je je moet verantwoorden wanneer je een post of topic van jezelf verwijderd wil hebben, omdat het simpelweg iets is waar je nu niet meer achterstaat. En de procedure tot verwijderen is echt niet zo soepeltjes als hier nu geschetst wordt.

Uppojono

Berichten: 3639
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:47

Van de ene kant zou het fijn zijn als je jouw eigen topics zou kunnen verwijderen. Voor de discussie en activiteit op Bokt is dit niet handig. Zodra iemand dan commentaar krijgt die hem/haar niet zint, zal zo een topic verwijderd worden. Dan heeft reacties plaatsen helemaal geen nut meer.

Zelf heb ik ver in het verleden ook berichten geplaatst, welke achteraf niet handig waren ook i.v.m. privacy van anderen. Voor mij persoonlijk zou het ideaal zijn als ik dit zou kunnen verwijderen, maar ik snap goed dat dit niet zo werkt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:56

Ibbel schreef:
Iedere les van iedere instructeur, ieder advies van iedere DA, ieder gesprek met stalgenoten verwaait in de lucht zodra de woorden uitgesproken zijn. Die woorden neem je ook niet op met je voice recorder op je telefoon.
En als je dat advies van je DA wel op zou nemen omdat je er nog eens rustig naar wilt luisteren, laat je dat ook niet eeuwig als MP3tje op je telefoon staan. Waarom zou dat voor een post op bokt wel zo moeten zijn?


Precies. Er staat ook al duizend keer hetzelfde op Bokt. Over en over en over… mensen lezen echt geen oude topics van 50 pagina’s en meer door. Ze lezen de eerste en laatste pagina oid en openen dan een nieuw topic.