Maakt leeftijd uit..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
midgie

Berichten: 7245
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rucphen

Maakt leeftijd uit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 22:12

Ik heb een bijna 12 jarige tinker heb haar al 6 jaar en ik rij haar gewoon met zadel.
Nu zou ik haar graag eens in het tuig zien , zij heeft geen ervaring en ik zelf ook niet.

Is 12 te oud om haar in het tuig te gaan beleren??
Ze is verder verkeersmak , af en toe een muts zal ik maar zeggen.
Ik rij haar al 5 jaar bitloos en zou ook graag op die manier willen mennen.
Weet iemand een goed adres in brabant die het mij en mijn tink kunnen leren en dan ook bitloos uiteraard.

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Maakt leeftijd uit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 23:32

12 jaar vind ik zeker niet te oud. je pony is nooit te oud om iets te leren.
maar bitloos mennen zou ik zeker niet aanraden. naar mijn mening te gevaarlijk. de meeste aangespannen paarden lopen niet voor niets met een stang met hefboomwerking in hun mond.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Maakt leeftijd uit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 23:34

xElienx schreef:
12 jaar vind ik zeker niet te oud. je pony is nooit te oud om iets te leren.
maar bitloos mennen zou ik zeker niet aanraden. naar mijn mening te gevaarlijk. de meeste aangespannen paarden lopen niet voor niets met een stang met hefboomwerking in hun mond.


Ik vind het ook niet te oud.

Bitloos moet je per paard aankijken. het vorige paard dat we hadden was bitloos ingereden en we menden er ook bitloos mee. met het paard dat we nu hebben rijden we bitloos en mennen we met bit. dus ik denk dat je het per paard aan moet kijken

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Maakt leeftijd uit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 23:39

tot het een keer mis gaat.....

Qimm

Berichten: 15204