verwarmde kleding bij het mennen, is het wat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boeflover

Berichten: 6049
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

verwarmde kleding bij het mennen, is het wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 20:47

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of er menner zijn die in de winter verwarmde kleding (en dan met name handschoenen) rijden? En of dit bevalt?
Ik zat net te kijken op purezaproducts.nl en moet zeggen dat de verwarmde jas en de handschoenen mij héérlijk lijken (ik ben zo'n verschrikkelijke koukleum en loop nu al buiten als michelin mannetje), maar de handschoenen zien er wel vrij dik uit. Had 2 jaar terug dikke gekocht van mountain horse, maar ondanks dat ze een stuk warmer waren vond ik dunne handschoentjes toch lekkerder om mee te rijden, omdat je daar meer grip mee hebt.
Dus zijn er mensen die mennen met zulke dikke handschoenen en wat zijn jullie ervaringen? Zijn er ook mensen met specifiek díe handschoenen (het gaat om die van 47,50, maar ook op demenner.nl te koop, alleen voor ietsje meer).

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Re: verwarmde kleding bij het mennen, is het wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:50


josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: verwarmde kleding bij het mennen, is het wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:14

Voor mijn handen en vingers waren de verwarmde handschoenen helaas niets. Te dik en veel te stuk. Die stugheid wordt wel beter naar gelang ze meer zou gebruiken, maar ze waren echt veel te dik voor mij handen.
Erg jammer want ik kan dan als het kouder wordt niet meer mennen.
En ik ben ook een redelijk koukleum, daar komt nog bij dat mijn handen snel zeer gaan doen, dan is de lol er ook snel af.
Maar goed niet geschikt voor mij helaas.
Over de verwarmde kleding kan ik niets zeggen, niet aangehad, nog gezien in werkelijkheid.

Nouvel

Berichten: 28583
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:28

Ik heb geen verwarmde kleding, maar gewoon goed dik inpakken werkt tot nu toe voor een niet al te lange rit nog voldoende...

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Re: verwarmde kleding bij het mennen, is het wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:37

Iid goed inpakken. Ik pak ook wel 'ns een fleecedeken of regendken als het regent van de paarden.

Nouvel

Berichten: 28583
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 23:07

ik heb zo'n waterdichte thermobroek voor het rijden, die gebruik ik altijd voor het mennen... 8-)

of anders skikleding, is ook lekker warm!

Lacuna

Berichten: 957
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 17:34

Ik gebruik inderdaad een skibroek (en als het echt koud is daaronder een maillot, rijbroek en eventueel zelfs nog een spijkerbroek...) 2 paar sokken, ik heb nu muckboots aan mn voeten en geen koude tenen meer!
Dan over mn bovenkleding een bodywarmer en daaroverheen mn (wind- en waterdichte) waxjas. Aan mn handen heb ik wel gewoon dunne handschoentjes, maar ik neem van die handenwarmers mee (je weet wel, die gel-gevulde dingetjes waar je een stukje metaal moet knikken en dan worden ze warm en blijven ongeveer een uur warm) en die prop ik aan de bovenkant tussen mn hand en mn handschoen. Ideaal!
Wel heb ik voor dat soort dagen handschoentjes die een maatje te groot zijn, anders past het niet ;)

Groetjes, lacuna

boeflover

Berichten: 6049
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: verwarmde kleding bij het mennen, is het wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 18:34

dat klinkt wel als een goede tip lacuna. ik zal is kijken bij de xenos of ik die daar voor een klein bedragje kan halen.
zit nog steeds heel erg te twijfelen over die handschoenen.. als ze idd te dik zijn zit je met een paar veel te dure handschoenen die je nooit draait..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18056
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:43

Dit is iets waar ik ook over zit te denken. Kleding die ik nu (zoals gisteren bijvoorbeeld) draag: Hemd, isolerende longsleeve, t-shirt, trui, fleecevest, wind- en waterdichte jas. Qua benen rijbroek, dikke spijkerbroek, lange sokken, thermolaarzen van MH, en een dikke thermobroek, ook van Mh. Wind- en waterdichte handschoenen, sjaal en muts. En nog krijg ik het koud...... Mijn doorbloeding is gewoon niet zo best.

Overigens zit ik ook wel aan zo'n verwarmde jas te denken. Heb ooit op discovery een documentaire gezien over mensen die in koude landen aan hoogspanningskabels werken. Zij hebben warme handen nodig, anders is hun werk niet te doen, maar die verwarmde handschoenen bleken onpraktisch. Het bleek echter dat ze, door een verwarmde bodywarmer te dragen, ook warme handen hielden.

Het is jammer dat het spul eigenlijk te duur is om "even uit te proberen"......

Overigens heb ik die handwarmers ook, maar ik vind ze niet zo fijn. Bovendien, als ik die dingen elke keer gebruik word het uiteindelijk ook een kostbare zaak.....

Edit: ik had ook nog een plaid over mijn benen trouwens...... Overigens waren mijn benen zo wel te doen qua kou, maar mijn armen en met name mijn handen toch niet.

Ir111Jarig

Berichten: 12005
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:47

Lalidan schreef:
Overigens heb ik die handwarmers ook, maar ik vind ze niet zo fijn. Bovendien, als ik die dingen elke keer gebruik word het uiteindelijk ook een kostbare zaak.....

Maar als je die in kokend water legt (10 minuten meen ik?) kun je ze toch weer gebruiken daarna?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18056
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:09

Jawel, maar op stal kan ik ze niet koken, en als ik ze vantevoren warm maak zijn ze tegen de tijd dat ik ze nodig heb al weer koud.....

Ir111Jarig

Berichten: 12005
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: verwarmde kleding bij het mennen, is het wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:14

Oh, dan heb jij andere die ik bedoel. In die ik bedoel (hotpack heten ze) zit een metalen clipje, als je dat ombuigt komt er een chemische reactie op gang en wordt de hotpack hard en warm. Door ze te koken worden ze zacht en kun je ze hergebruiken. :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18056
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:35

Als je het zo zegt lijken het dezelfde, alleen ik heb altijd begrepen dat je ze enkel kan herbruiken door ze zelf op te warmen...... ga toch eens uitproberen wat ze doen als ik ze kook!!! Hoe lang moet je ze koken? Tot ze zacht zijn??

Ir111Jarig

Berichten: 12005
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:41

Even wat tekst van internet gehaald, de mijne werkt ook zo. :)


Citaat:
Wanneer je de Hot Pack Heart in handen hebt en je drukt op het chipje dat erin zit wordt het hart binnen enkele seconden heerlijk warm. Het hartje zet dan ook uit en wordt hard. Hij blijft ongeveer een kwartier warm. Perfect voor als je in je bed stapt of even lekker handen en voeten wil opwarmen. Natuurlijk kun je de Hot Pack Heart meerdere malen gebruiken. Je legt hem gewoon 10 minuutjes in kokend water en hij is weer als nieuw. Je kunt dan opnieuw het ijzeren chipje indrukken, waarna het hart weer uitzet en warm wordt. Let wel op dat je hem eerst weer even af laat koelen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:35

Ik vind dit een interessant topic...want ook ik heb nu problemen.
Mijn handen worden zo koud bij het mennen dat het pijn doet en erger nog...
zo koud dat ik vrijwel niets meer voel. :+
Het is lastig trainen zo...... :Y)

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Re: verwarmde kleding bij het mennen, is het wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:33

Ik heb nu ook van die hotpacks, toch maar gehaald want ik zat met bevroren handen op de wagen. Kga ze van de week uittesten. :)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: verwarmde kleding bij het mennen, is het wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:16

Ben benieuwd....als ze bevallen (of juist niet) hoor ik het graag!

YSR1971
Berichten: 905
Geregistreerd: 14-01-09

Re: verwarmde kleding bij het mennen, is het wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:24


regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:27

Iemand bij ons op de menvereniging heeft de handschoenen met verwarming. Het loopt met een draadje door je mouw maar daar voel je niks van en heb je ook geen last van. Ik heb er niet mee gereden alleen na de les aan de bar aangehad om mijn handen op te warmen :o en ik moet zeggen dat was heerlijk :D !
Ze kwamen qua dikte over als mijn eigen winterhandschoenen, niet extreem dik, maar goed qua rijden kan ik er dus niks over zeggen.
De tip van dat breek-warm-ding ga ik zeker uitproberen! dank je wel!

Sjolvir

Berichten: 25318
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:30

skikleding.. en handenwarmers op kooltjes prop die gewoon in mijn skibroek.. :D of tussen mijn jas.
groom krijgt ook en mag ze vasthouden, tot die aan het werk wordt gezet..

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:30

YSR1971 schreef:
Mijn buurman heeft erg veel last van kou na bevriezing van ledematen in het verleden. Hij ment met verwarmde handschoenen (http://www.equiplus.nl/kleding_handschoenen.html) en dat bevalt hem heel erg goed!



vol spanning ging ik kijken, was erg benieuwd naar de prijs.
Maar kon deze niet vinden, heb ik niet goed gekeken? O:)

YSR1971
Berichten: 905
Geregistreerd: 14-01-09

Re: verwarmde kleding bij het mennen, is het wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:36

Op de site kan ik vinden dat ze maar liefst € 149,- kosten, behoorlijk aan de prijs dus, maar ze zijn wel superfijn. Het leer is erg soepel en de handschoen is niet te dik, dus het zit je niet in de weg met het mennen. Ik heb ze zelf wel eens aangehad en het is een erg fijne handschoen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 08:37

Dat is inderdaad niet mis...maar als ze van goede kwaliteit zijn en lang meegaan,
loont het zich wel. En ik heb van mezelf wel een kerstkado verdiend..hahaha!

Iemand een langdurige ervaring met deze handschoenen?

* zie net dat je ook nog diverse toebehoren nodig hebt,
(accu...lader....regelaar...)dus dan ben je al snel het dubbele kwijt 8-)

Ik zag een 'aanbieding'
http://link.marktplaats.nl/292992345

boeflover

Berichten: 6049
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: verwarmde kleding bij het mennen, is het wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 15:44

ik heb zojuist een verwarmbare bodywarmer besteld op purezaproducts.nl. Ik ben héél benieuwd of het wat is. De handschoenen waren helaas al uitverkocht, maar mocht ik koude handen hebben kan ik ze nu iig even in mijn zakken steken.
Ik heb gekozen voor de bodywarmer ivm de prijs, de jas verwarmd nl. dezelfde delen en is dus een stuk duurder.

ik hoop dat ik hem snel binnen heb :)

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:33

Anke schreef:
Ben benieuwd....als ze bevallen (of juist niet) hoor ik het graag!


Ik heb ze vandaag getest, de hotpacks. Ze worden in het begin echt heel lekker warm, maar dat word wel snel minder. Zijn ideaal als je handen al koud zijn, dus niet op het begin al aan doen. Na ong. 3 kwartier waren ze helemaal koud. Ik ben er wel tevreden over!