Irritant geluid schijfremmen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Irritant geluid schijfremmen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 14:04

Ik erger me dood aan het irritante geluid wat mijn remmen zo af en toe maken, vooral in het bos Verdrietig , een beetje slijperig, pieperig rotgeluid wat maar blijft doorgaan.
Ik denk dat er dan zand tussen zit en soms is het even weg als ik heel kort de rem intrap, ik heb niet het idee dat er iets blijft vastzit maar vind het heel ergerlijk.
Het zijn schijfremmen achter, heeft iemand van jullie daar nou ook wel eens last van en vooral..is er iets aan te doen?

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Irritant geluid schijfremmen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 14:14

Ben je dan niet net door een plas gereden?

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Re: Irritant geluid schijfremmen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 18:17

Hmm, nee ik denk eigenlijk dat dat er niet zoveel mee te maken heeft, 't is me in elk geval niet speciaal opgevallen. Ik let er wel altijd op als ik andere wagens voorbij zie komen en ook daar hoor ik wel eens dat rotgeluid dus er moeten meer mensen zijn die er last van hebben.
Als ik op bospaden rij hoor ik liever de vogeltjes fluiten Haha! ....

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Irritant geluid schijfremmen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:31

Misschien even je remklauwen iets laten uitbuigen want dan zit er waarschijnlijk te kort afstand tussen remschijf en remblokje. Het kan ook zijn dat je zuigertjes van je remklauw schoon gemaakt moeten worden omdat ze niet meer goed teruggaan na het remmen. Heb je RVS remschijven?
Ik heb het alleen als ik door een plas ben gereden. Dan blijft het zand aan mijn schijven plakken

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Re: Irritant geluid schijfremmen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 21:27

Poe hé, wat technisch ben jij Haha! , ik zou het even op moeten zoeken wat voor remschijven het zijn, morgen toch maar even mijn man lief aankijken of hij de boel wil checken. Bedankt voor het aangeven van mogelijke oorzaken.

Divine
Berichten: 2294
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Op Limburgeringscursus

Re: Irritant geluid schijfremmen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:25

Yep, modder/vuil/water tussen de remblokjes en de schijfremmen. Onze wagen (volgens mij elke wagen met remblokjes/schijfremmen) doet het ook, als we net door de modder of door een waterplas zijn gereden. Maar meestal is het na een tiental meters ook wel weer over Verward Verward . Dat is op zich wel vreemd, je zou denken dat ze dan weer "schoon zijn gedraaid". Misschien komt het ook omdat onze wagen net nieuw is...
Een oplossing anders dan hierboven al gegeven is heb ik niet. Ik denk dat je er misschien mee moet leren leven. Haha! Haha!

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Irritant geluid schijfremmen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:16

Weet niet of het bij jou het geval is maar soms zitten de remklauwen aan de onderkant van de schijf gemonteerd en dan wil het zand er niet makkelijk uit. Een collegarijder bij ons op de menvereniging heeft gaten geboort in de remschijf en nu is het probleem bij hem opgelost.

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Re: Irritant geluid schijfremmen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 21:35

Met dank Haha! , er wordt aan gewerkt!

isolde04
Berichten: 11
Geregistreerd: 20-04-07

Re: Irritant geluid schijfremmen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:38

Meestal worden de remmen te weinig gebruikt en door het rijden komt er rommel tussen. Ze zitten dan eigenlijk "vast'".
Ik hou wel eens een half rondje mijn voet op de rem en dan is het sliertende geluid eruit.

liesje_waal

Berichten: 2879
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Re: Irritant geluid schijfremmen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:55

ik heb sind donderdag een neiuwe wagen
heb er 2 keer mee gereden en piepen de remmen ook Lachen
geen iedee wat het is mischien nieuwegeit Haha!

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Irritant geluid schijfremmen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 06:52

Iedere wagen met schijfremmen heeft dit volgen mij hoor... mijne iig ook!! ook als je je wagen een tijdje niet gebruikt hebt is dit heel erg. gewoon een paar keer remmen en klaar!

sumic

Berichten: 1877
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Re: Irritant geluid schijfremmen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:37

Ik had vorig jaar een nieuwe wagen gekocht die dit ook had. Bij mij bleken de remklauwen geheel verkeerd gemonteerd, waardoor de remblokjes tegen het wiel aanschaafden. (weet niet of ik het zo goed uitleg want ik ben niet zo technisch!) Mijn Man is automonteur en deze kreeg het zelfs niet voor elkaar om het te maken. We hebben toen onze spiksplinternieuwe wagen teruggebracht. was wel balen! Hoop dat het bij jullie niet zo erg is hoor! maar laat het anders voor de zekerheid even nakijken, als je er last van blijft houden! bij mijn huidige wagen heb ik er alleen last van als er inderdaad wat modder tussen komt, verder loopt ie super.

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Re: Irritant geluid schijfremmen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 19:48

Er is niks mis met de remmen maar er komt toch zandzooi tussen, we blazen het nu geregeld schoon met de luchtslang van de compressor Pling en dat lijkt toch te helpen