Waar kleine menhandschoenen te koop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31492
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Waar kleine menhandschoenen te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 21:00

Niet alleen m'n pony's zijn klein, maar ik ook, incl kleine handjes.
Ik heb 2 paar XS men handschoenen liggen, beide veel te groot. Heb de kleinste maat van Ideal gepast, ook te groot.

Ik ben opzoek naar bruinleren menhandschoenen, fijn soepel leer.

Thuis in de training en op dressuur en vaardigheid wedstrijd rijd ik inmiddels met gewoon simpele zwarte ohz-rijhandschoentjes (merk wisseld een beetje, net wat ik fijn vind zitten als mijn oude versleten zijn).
Maar als ik ga tuigen moet ik met bruin leren handschoenen starten en rij toch liever niet met handschoenen waar 2 handen tegelijk in passen :P.

Echwel

Berichten: 12519
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:03

Ik heb bij Frits Kool handschoenen, half leer half elastisch ook in xs en sluiten mooi aan.

Dennis

Berichten: 31492
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Waar kleine menhandschoenen te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 21:12

Ik heb echt helemaal (bruin) leren nodig voor het tuigen.

Ik rij normaal met kindermaatjes rond (die simpele goedkope wolle flutdingen pas ik ook nog met gemak, ook na 50 keer wassen). De kinderen (varierend van 5 tot 12 jaar) die mijn pony's rijden passen mijn handschoenen goed en ik die van hun.....

Liselot

Berichten: 32212
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Waar kleine menhandschoenen te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:18

die van roeckl zijn in ieder geval in maat 6 te bestellen, misschien nog wel kleiner :j

Divine
Berichten: 2294
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Op Limburgeringscursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:21

Waarmee komt XS overeen?
Roeckl heeft namelijk mooie leren menhandschoenen vanaf maat 6. Ik heb van Roeckl een paar rijhandschoenen, ook soepel bruin leer, en dat zijn echt ieniemienie handschoenen. Staat alleen geen maat in. Destijds gekocht in Apeldoorn, bij Vrielink.

Voor het mennen gebruik ik Schwenkel Sprint handschoenen, daar heb ik een maat 7 van, maar op Paard&Koets lagen ze ook in kleiner formaat.

Dennis

Berichten: 31492
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Waar kleine menhandschoenen te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 21:28

Geen idee eigenlijk.
Maat 6 van Ideal is voor mij ook te groot.

Ik heb een paar IR handschoenen maat '12 jaar'. Ik wou daar nog een paar van, bij een andere winkel gekeken en daar hadden ze alleen in volwassen maten en XS daarvan was voor mij dus ook te groot.

Divine
Berichten: 2294
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Op Limburgeringscursus

Re: Waar kleine menhandschoenen te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:40

En "gewone" leren handschoenen? Als ik op zondag in het naastgelegen kerkstadje kijkt, lopen al die oude vrouwtjes met kleine gerimpelde handjes daar met van die chique leren handschoenen (en natuurlijk bijpassend hoedje ;)) over straat.

Dat zijn dan wel geen echte menhandschoenen, maar je kan er zeker wel tuigwedstrijden mee rijden. Beetje opruwen met hars en je hebt voldoende houvast!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Waar kleine menhandschoenen te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:17

Inderdaad, daar dacht ik ook aan Divine.
Als het echt alleen om die tuigwedstrijden gaat, wat volgens mij ook nooit langer dan een half uur kan duren, dan is dat misschien nog een oplossing. Bij o.a. de BijenKorf, V&D, C&A, zie je heel veel leren handschoenen. Misschien dat daar iets tussenligt wat je past. Als je ze alleen met de wedstrijden aandoet, zul je ze ook niet zo snel kapot rijden.

Dennis

Berichten: 31492
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Waar kleine menhandschoenen te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 17:10

Dat is idd wel een goed idee om daar dan ook even te kijken.

Ik heb bruinleren echt puur voor de tuigwedstrijden nodig (en als ze bevallen eventueel dressuur en vaardigheid, rij daar vaak met witte goedkope katoene handschoentjes). En dat is echt hooguit een kwartier incl 2x opstellen.

Zolang het weer het toe laat train ik zonder handschoenen en als het weer het niet meer toe laat met ohz handschoentjes (ik ben er niet zo zuinig op meestal, dus koop liever ieder jaar een paar van 10-20 euro dan dat ik handschoenen van 50 euro vernaggel :P).

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Waar kleine menhandschoenen te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:16

Ik heb ook geen menhandschoenen hoor. Rijd gewoon met rijhandschoentjes. Die passen mij veel beter dan de vaak grove menhandschoenen. Maar zodra het mag en het niet ijskoud is, gaan ze heeeeeel vlug uit.

semo
Berichten: 17
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Noord Holland

Re: Waar kleine menhandschoenen te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:44

Ik heb niet van zulke kleine handen maar de mijne komen bij van schie vandaan en die hadden veel keus in menhandschoenen.

Echwel

Berichten: 12519
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:48

semo schreef:
Ik heb niet van zulke kleine handen maar de mijne komen bij van schie vandaan en die hadden veel keus in menhandschoenen.

Jeetje met al jouw antwoorden zou je denken dat je aandelen bij Van Schie hebt...

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:53

Idd lastig, want ik ben zelf groot, maar heb maat zeven, dus ik kan me voorstellen dat zes jou ook veel te groot is ;) .
Ik heb laatst zelf heel fijne handschoen, geheel leer, bij de Aldi gekocht, ik was er niet op uit, maar er waren verschillende maten en er waren alleen nog maar zwarte, maar ze zitten super en ik doe er alles mee, ze mennen zelfs beter dan mijn dure menhandschoenen.
Idd misschien dus maar eens rondkijken... Succes!

Dennis

Berichten: 31492
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Waar kleine menhandschoenen te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 13:32

Van Schie stond ook op de NSPS HK, maar die hadden niet kleiner dan de kleinste van Ideal (die de mensport stand had liggen en waar ik ze gepast had).