En dan wordt er een bom gedropt

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siers83

Berichten: 7383
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 18:52

Dat is fijn nieuws Selien!
Ik duin dat het allemaal rond komt

musiqolog
Berichten: 3361
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 19:26

Selina schreef:
Foaly schreef:
Goed zo! In Ede, of toch daarbuiten? :D


Nee, ik ga zelfs helemaal naar een andere provincie. :+
Maar qua reistijd naar stal en werk verandert er niks. De meeste vrienden en familie wonen wel allemaal in Ede maar m’n zusje en een vriendin wonen wel al in die plaats dus dat scheelt.

Ah, dat zal dan wel Veenendaal en omgeving zijn?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41787
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 19:40

musiqolog schreef:
Selina schreef:


Nee, ik ga zelfs helemaal naar een andere provincie. :+
Maar qua reistijd naar stal en werk verandert er niks. De meeste vrienden en familie wonen wel allemaal in Ede maar m’n zusje en een vriendin wonen wel al in die plaats dus dat scheelt.

Ah, dat zal dan wel Veenendaal en omgeving zijn?

Andere keuze heb je idd niet vanuit die richting :D

Veenendaal, Rhenen evtl. Maar wel fijn dat je al zo snel een woonruimte hebt gevonden, hopelijk past het allemaal +:)+.

Sure_lee

Berichten: 10427
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 20:09

Wat fijn Selina. Ik ga duimen dat het door kan gaan.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 21:56

Dat is al snel! Gefeliciteerd!

maras

Berichten: 2348
Geregistreerd: 04-06-06

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 22:03

Dat is fijn zeg, zo snel al een woning, dat is vast al een hele zorg minder!

Artimes

Berichten: 499
Geregistreerd: 21-02-15

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 06:43

Oh dat is fijn en snel zeg! Hopelijk krijg je het rond! Spannend!

Steenbok12
Berichten: 7854
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 08:09

Jeetje wat fijn al een woonplek. Stond je lang ingeschreven of is het particulier?
Hier in hetzelfde schuitje sinds begin maart. Niet helemaal onverwacht maar wel een rollercoaster i.v.m. jong kind. Ik had ook geen idee hoe het aan te vliegen terwijl ik wel gewend was op mezelf te wonen maar combinatie met kind vond ik heftig. Ik heb wel ook het geluk dat ik een huis zo snel heb kunnen bemachtigen maar mijn grootste advies ga je hoofd leeg schrijven. Wat moet je regelen, uitzoeken etc.
Ik weet niet hoe je buffer is maar zo ineens een huis klaar maken met vloer en spullen kost best wat.. maar 2e hands is zoveel te krijgen. Zelf geïnvesteerd in een nieuwe vloer en verf. Meubels gaan voor nu tweedehands zijn en neem zelf uiteraard ook nog wat dingen mee uit het huis nu.

Hier veel lieve mensen om mij heen die geholpen hebben met klussen en ook mensen die ik niet goed kenden maar hulp aanboden. Normaal ben ik niet zo van hulp ontvangen maar was echt enorm blij met alle handjes. Moeder van vriendin die mij een cursus behang had gegeven bijvoorbeeld (hele huis moest). Voelde me bezwaard maar zo dankbaar.
Verder speur ik elke avond een rondje marketplace van Facebook en Marktplaats af. Ik heb toen ik op mezelf onverwacht ging wonen na mijn studie een oproep gedaan op Facebook en kreeg daar zo ontzettend veel reacties van spullen op. Verder doen ze tegen betalen ook van alles. Kpn kan je helpen met installeren bijvoorbeeld alhoewel als je stap voor stap aan de gang gaat je best ver komt en koken.. dat is best leuk om te leren d.m.v. internet uiteindelijk!.

Mijn to do lijst wordt steeds kleiner en geeft echt meer rust inmiddels hoe eng ik komende tijd ook ga vinden straks.

Enorm veel succes komende periode.

Volgens mij ga je regio Eden wonen? Jammer dat is wel echt heel ver van hier anders had ik nog wel een stapel borden voor je.

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 11:26

Steenbok: Jij ook sterkte en succes met je nieuwe plekje!

Het is een sociale huurwoning. Ik sta 10 jaar ingeschreven dus dat helpt wel. Ik ben ook al aan het kijken naar meubels. Wel leuk om alles helemaal zelf te mogen kiezen <3 Net zoals de kleuren op de muur.

Anomien

Berichten: 7421
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 11:45

Selina schreef:
Foaly schreef:
Goed zo! In Ede, of toch daarbuiten? :D


Nee, ik ga zelfs helemaal naar een andere provincie. :+
Maar qua reistijd naar stal en werk verandert er niks. De meeste vrienden en familie wonen wel allemaal in Ede maar m’n zusje en een vriendin wonen wel al in die plaats dus dat scheelt.


Mag ik opmerken dat ik je stoer vind?
En je dat zelf ook van jezelf mag vinden?

Gewoon niet in Ede en zelfs in een andere provincie!
You go girl

Zertab

Berichten: 12334
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 12:14

Dat is voorzichtig al goed nieuws! *\o/*

MyWishMax

Berichten: 25469
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 12:16

Selina schreef:
Steenbok: Jij ook sterkte en succes met je nieuwe plekje!

Het is een sociale huurwoning. Ik sta 10 jaar ingeschreven dus dat helpt wel. Ik ben ook al aan het kijken naar meubels. Wel leuk om alles helemaal zelf te mogen kiezen <3 Net zoals de kleuren op de muur.


Goed nieuws! En ja, ik vond het ook leuk, zelf alles kiezen tot de kleuren aan toe. Alle kleine beetjes helpen :') Ik heb dus heel veel roze kn huis nu haha

pien_2010

Berichten: 43729
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 16:09

Selina schreef:
Steenbok: Jij ook sterkte en succes met je nieuwe plekje!

Het is een sociale huurwoning. Ik sta 10 jaar ingeschreven dus dat helpt wel. Ik ben ook al aan het kijken naar meubels. Wel leuk om alles helemaal zelf te mogen kiezen <3 Net zoals de kleuren op de muur.


Ik vind je ook echt stoer en helaas ik woon echt te ver weg. Na twee renovaties kan ik wel het een en ander. Hopelijk krijg je veel hulp!
Gogo girl +:)+

AnnoNiemand

Berichten: 921
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 16:57

Selina schreef:
Steenbok: Jij ook sterkte en succes met je nieuwe plekje!

Het is een sociale huurwoning. Ik sta 10 jaar ingeschreven dus dat helpt wel. Ik ben ook al aan het kijken naar meubels. Wel leuk om alles helemaal zelf te mogen kiezen <3 Net zoals de kleuren op de muur.

Fijn om te horen dat je ondanks die bom nu toch ook wel zin krijgt in dit hele avontuur. Ik krijg spontaan zin om ook alles opnieuw te verven en nieuwe meubels uit te zoeken. _O-

Percy

Berichten: 12085
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 17:34

Fijn te lezen dat je er een stuk positiever in staat nu. Jij komt er wel!

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 17:56

Ik voel me eigenlijk ook wel positief.
Het helpt wel dat m’n ex en ik gewoon nog op goede voet zijn dus voor nu is er ook nog niet super veel veranderd waardoor de veranderingen langzaam op gang komen en ik de tijd heb om aan dingen te wennen.
En het is nu ook gewoon nog gezellig thuis. We hebben zaterdag en maandag nog met vrienden afgesproken en dan hebben we ook gewoon lol.

Steenbok12
Berichten: 7854
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:06

Wat fijn dat het zo gemoedelijk gaat met je ex. Ook fijn want je moet ook best lang nog samen. Hier 2 maanden verder begint het wel op te breken samen. Maar ook emoties en zorgen van een kind is heftig nog met energie en tijd verdeling.
Dus nu wel blij als we 2.5e week verder zijn.

En dat is inderdaad leuk alles opnieuw kiezen. Ik mag alles zelf kiezen nu dus ik heb besloten er ook een bloemen muur tegenaan te gooien met roze. :') . Mijn zoontje van 4 vind het ook nog fantastisch haha.

Wel echt fijn die 10 jaar. Heb je ook een tuintje enzo? Met 10 jaar kom je een eind..

En meteen weeer opnieuw inschrijven hé! Mijn eerste maand staat alweer op de teller :')

Afbeelding

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 18:20

Nee geen tuin maar wel een prima formaat balkon met zon. Ik houd toch niet van tuinieren :') Wel van zonnen.

Gewaagd behang!

_chou
Berichten: 100
Geregistreerd: 16-03-23

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:27

Dan is een balkon inderdaad beter :D

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:42

Inderdaad, zodra je de sleutel hebt direct weer inschrijven! Kun je tenminste de jaren weer sparen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102145
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:48

Ik heb 19 juli de sleutel gekregen (zie onderschrift) en ik heb mij afgelopen december opnieuw ingeschreven. Bij onze woning bouw behoud je 75% van je inschrijftijd als je je binnen het jaar weer opnieuw inschrijft. Dus ik sta weer sinds 2018 ingeschreven. :D

Steenbok12
Berichten: 7854
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:54

Bellatrix schreef:
Ik heb 19 juli de sleutel gekregen (zie onderschrift) en ik heb mij afgelopen december opnieuw ingeschreven. Bij onze woning bouw behoud je 75% van je inschrijftijd als je je binnen het jaar weer opnieuw inschrijft. Dus ik sta weer sinds 2018 ingeschreven. :D

Wat bijzonder die regeling van behoud jaren!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102145
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:58

Heel fijn! :))

anjali
Berichten: 15199
Geregistreerd: 25-07-15

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 12:39

Volgens mij (ik ben geen expert maar huur ook) ben je bij mijn corporatie alles kwijt zodra je een woning hebt geaccepteerd. Het is wel zo dat ze niet erg moeilijk doen met het aan bieden van een andere woning uit hun bestand als je perse weg zou willen ergens. Dat zou dan een soort van woningruil zijn.

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 15:50

Nou ik ben boos.
Ik heb het appartement niet gekregen omdat ze per se een scheidingsconvenant willen om te bewijzen dat ik ga scheiden maar die heb ik niet. De overeenkomst met de mediator of een telefoontje van de mediator was niet genoeg bewijs. Voelt echt als moeilijk doen om het moeilijk doen.
Ik ga even een dag balen en dan laat ik het even. Want moet dus eerst verder zijn met de mediator.

En reacties als ‘je vindt vast wel iets’ hoeven niet. Want dat weet ik wel, maar had deze plek graag gewild dus ik gun mezelf even een baaldag.