Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maessie

Berichten: 5765
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:33

Els, als je huurt kan je ook gewoon ingeschreven blijven staan toch?

Hier ook de mail gehad van woonfriesland. Voor mij wel positief, een groter gebied om op te reageren voor mijn inschrijftijd. Niet dat ik persé verder weg wil enof nu weg moet, maar opties is altijd fijn :j
Nu thuswonen er nog even bij :Y)

Travel_me

Berichten: 1269
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 00:09

Tegenwoordig zijn de regels inderdaad anders. Ik heb een huis geaccepteerd (moet nog gebouwd worden, zomer klaar). Kreeg een mail dat ik uitgeschreven was en daarna 1 dat ik weer ingeschreven was met behoud van de inschrijftermijn. Je verliest dus niet meer alles.

Weet niet of dat overal zo is, soms is het ook de helft

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101965
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 05:54

Klopt, ik ben 6 maanden geleden verhuisd en heb mij weer opnieuw ingeschreven. Ik behoud 75% van mijn inschrijftijd.

Els1984

Berichten: 459
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 09:35

Ik ben tot nu toe bij elke verhuizing mijn inschrijftijd kwijt geraakt. Daarom stond ik ook bij beide ingeschreven. Ik had inmiddels bij beide mooi wat jaren staan. Maar nu nog maar bij 1, omdat het zo maar ineens vervalt bij de ander. Dan hoop ik dat je inschrijftijd inderdaad niet vervalt als je verhuisd, want anders zit je daar jaren vast.

Iemand nog tips voor woningcorporaties in het noorden waar je niet betaald voor het inschrijven en ingeschreven staan?

Koper

Berichten: 30317
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 09:49

Aan de andere kant: waarom zou je verhuizen naar een plek waar je niet jaren wil blijven?

Uit gewoonte blijf ik nog wel regelmatig kijken naar wat het aanbod is. Staan er ineens dríé woningen in een dorp waar ik graag zou willen wonen, en waar normaal gesproken weinig aanbod is >;)

Zebrastreep

Berichten: 9816
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 11:56

Els1984 schreef:
Ik ben tot nu toe bij elke verhuizing mijn inschrijftijd kwijt geraakt. Daarom stond ik ook bij beide ingeschreven. Ik had inmiddels bij beide mooi wat jaren staan. Maar nu nog maar bij 1, omdat het zo maar ineens vervalt bij de ander. Dan hoop ik dat je inschrijftijd inderdaad niet vervalt als je verhuisd, want anders zit je daar jaren vast.

Iemand nog tips voor woningcorporaties in het noorden waar je niet betaald voor het inschrijven en ingeschreven staan?


Thuiskompas

Elin_

Berichten: 9655
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 12:09

Els1984 schreef:
Ik ben tot nu toe bij elke verhuizing mijn inschrijftijd kwijt geraakt. Daarom stond ik ook bij beide ingeschreven. Ik had inmiddels bij beide mooi wat jaren staan. Maar nu nog maar bij 1, omdat het zo maar ineens vervalt bij de ander. Dan hoop ik dat je inschrijftijd inderdaad niet vervalt als je verhuisd, want anders zit je daar jaren vast.

Iemand nog tips voor woningcorporaties in het noorden waar je niet betaald voor het inschrijven en ingeschreven staan?

Acantus?

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 12:12

Helaas heeft Nr 1 de woning geaccepteerd. Verder wachten voor mij dus.

Koper

Berichten: 30317
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 12:52

Urielle schreef:
Helaas heeft Nr 1 de woning geaccepteerd. Verder wachten voor mij dus.

Dat is heel fijn voor kandidaat 1 en vervelend voor jou :(:) En er is vast ergens een nog fijnere, mooiere woning die voor jou bestemd is.

Els1984

Berichten: 459
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 13:25

Koper schreef:
Aan de andere kant: waarom zou je verhuizen naar een plek waar je niet jaren wil blijven?


Tsja...ik woonde op een droomplekje en toen verhuisde de buurvrouw en kwam er een gestoorde enge kerel voor terug. Helaas heb je niet altijd wat te kiezen en als je er dan net woont en geen inschrijftijd meer hebt, dan zit je dus vast.

Thuiskompas ken ik. Acantus is ook betaald helaas. Wel bedankt voor het meedenken!

Koper

Berichten: 30317
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:08

Ik snap het. Zo'n situatie heb ik ook eens gehad: naast mij kwam een engerd wonen. Hij kwam uit een inrichting en ging weer integreren in de maatschappij. Vanuit de woning naast de mijne :\ Maar ik had helemaal geen zin om te verhuizen en de meeste andere buren waren gezellig. Uiteindelijk is de engerd weer verhuisd.

Koper

Berichten: 30317
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 15:42

Krijg ik net drie mails van Frieslandhuurt dat ik niet in aanmerking kom voor een woning en dat daarom mijn reactie is verwijderd.

Op geen van die drie woningen had ik gereageerd. Ik weet niet eens om welke plaats het gaat. Dus nu mogen ze me uitleggen wat er aan de hand is :?

Ange1a

Berichten: 287
Geregistreerd: 04-10-21
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:56

Ik kom hier ook mee praten!

Bijna 2 jaar geleden toen ik en mijn ex uit elkaar gingen ben ik in mijn huidige woning gaan wonen.
Een tijdelijke woning omdat deze gesloopt gaat worden.
Maakte mij hier niet zo'n zorgen om aangezien ik al 10+ jaar ingeschreven sta in deze omgeving (Neder-Betuwe).

Maar jeetje wat valt het tegen.
Ik reageer op elke normale woning dat ik tegen kom hier, maar eindig elke keer tussen zo'n beetje de 4e en 10e plek.
Denk elke keer, Oh ben binnenkort wel aan de beurt nu, maar nee.

De planning is dat de woning en September plat gaat, en dan moet ik er dus ook uit zijn.
Duurt nog even maar word toch wel spannend zo langzamerhand.
Ook omdat er al 2 weken geen nieuwe woning online is gekomen om op te reageren. :x

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101965
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:27

Als je tussen de 4e en de 10e plek staat zou je er wel bijna moeten zijn eigenlijk. Hoe vaak komen er bij jou nieuwe woningen op de site dan? Bij mij om de week.

Of bedoel je dat er niets tussen zat waar jij op kon reageren?

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:33

Bij ons komen er ook wekelijks nieuwe woningen online, maar dan
- Ver weg (Zeeuws Vlaanderen of Zierikzee ofzo)
- huizen met 2 slaapkamers voor een alleenstaande met 3 tienerkinderen?!
- Goedkoper dan ik mag huren
- Herstructureerders hebben voorrang

Dus in de plaatsen waar ik zoek, een huis met 4 slaapkamers, in mijn prijsklasse komen bijna niet vrij en gaan vooral weg naar herstructureerders en via bemiddeling.

Misschien dat Ange1a daar ook mee zit?

Nou ja, ik heb nog 5 maanden dus fingers crossed!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101965
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:37

Soms is/lijkt het echt niet eerlijk.

Ik heb nu 2 slaapkamers en dat is precies wat ik wilde. Ik ben ook maar alleen.

Mocht ik ook nog willen verhuizen wil ik wel 3 slaapkamers.

Ange1a

Berichten: 287
Geregistreerd: 04-10-21
Woonplaats: Zetten

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:45

Hier is er geen bepaalde dag dat er huizen online komen, kan oprecht elke dag zijn (behalve het weekend dan).

Voornamelijk eengezinswoningen hier, wat ik ook graag wil omdat wij graag willen gaan samenwonen.
Maar daar vis ik steeds naast omdat er net iemand een paar maanden langer ingeschreven staat of idd omdat iemand voorrang krijgt ivm herstructurering.

Ook afentoe appartementjes of hartjeswoningen (weet niet of dat overal zo genoemd word?).
Hier reageer ik eigenlijk nooit op omdat ik ook een hond en kat heb die gewend zijn naar buiten te kunnen en ze dat niet af wil pakken en de hartjeswoningen zijn 9 vd 10 keer ook maar tijdelijke woningen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101965
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:58

Hartjeswoningen ken ik niet? :+

leintje_

Berichten: 4205
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 20:02

Ik meld me. Eergisteren nog bij een woning in Heerhugowaard wezen kijken, maar ben helaas afgewezen ;(. Woon momenteel (weer) bij mijn ouders, maar dat is niet echt een ideale situatie.

Koper

Berichten: 30317
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 20:29

Hier is ook elke dag nieuw aanbod, ook soms op zaterdag. Woningen staan er dan een bepaald aantal dagen op, je kunt zien tot wanneer (datum en tijd). Ze staan er niet allemaal even lang op: bejaardenwoningen in Leeuwarden zijn blijkbaar heel lastig te verhuren, en die staan er dus langer op dan bij voorbeeld woningen in plaatsen waar weinig aanbod is.

daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 20:02

Omdat ik in een klein, niet zo goed geïsoleerd huis woon, ben ik soms aan het kijken. Nu staan er nieuwbouwwoningen in mijn wijk te huur en sta ik voorlopig 3e. Ik zal vast nog zakken, maar ik vind het wel spannend.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 20:11

Derde is echt wel een mooi uitgangspunt!

daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 20:14

Ja en het is 1 inschrijving voor 20 woningen.

Zebrastreep

Berichten: 9816
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 20:20

@daffieduck
Hopelijk gaat het lukken! Ik ben ooit ook zo dichtbij geweest maar uiteindelijk nog best ver gezakt in de lijst ( plek 13) huis is naar de 5de kandidaat gegaan helaas, maar toen was ik wel heel dichtbij.

--
Hier schiet het nog voor geen meter op, er reageren zoveel mensen momenteel op woningen dat het gekkenwerk aan het worden is en totaal niet leuk meer. Ik probeer nu elke ochtend direct te kijken maar dat zit nog niet echt in mijn systeem dus dan krijg ik weer een mail maar dan ben je eigenlijk al te laat.

Travel_me

Berichten: 1269
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 02:14

Dan moet dat sowieso lukken! Ik was 31ste voor 29 woningen en krijg het. Je mocht ook een keuze maken welk huis en dat ging op basis van de wachtlijst en ik was als 14e ofzo.. Dus veel afgevallen