Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110754
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 03:28

Een vriendin met twee jonge kinderen heeft dit jaar urgentie gekregen in de gemeente Eindhoven.
Ze woonde tot die tijd tijdelijk bij haar ouders omdat haar relatie uit was en heeft nu een superleuk ruim huis met grote tuin.

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 09:01

Cayenne schreef:
Een vriendin met twee jonge kinderen heeft dit jaar urgentie gekregen in de gemeente Eindhoven.
Ze woonde tot die tijd tijdelijk bij haar ouders omdat haar relatie uit was en heeft nu een superleuk ruim huis met grote tuin.


O dat is wel fijn voor haar. Ik kreeg het toendertijd echt niet.

Ashleytjuhh

Berichten: 6676
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 09:19

Cayenne Dat is geluk hebben en fijn voor je vriendin. Goed dat je Eindhoven aankaart, dat bracht mij op de gedachten Slimmer kopen. Ik weet dat Trudo (de woningbouw in Eindhoven) die doet.

Dan koop je met uit mijn hoofd 40% korting een woning van hun. Je bent wel verplicht om het aan hun terug te verkopen en dan is zo wel de winst als het verlies gedeeld.

misschien dat het voor sommige ook een optie is om naar te kijken.

hier doen ze het helaas niet maar op andere plekken wel

Zebrastreep

Berichten: 9813
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 10:02

OleJon schreef:
BarbaraNova schreef:
T is ook wel heel rot dat je gewoon geen urgentie meer krijgt tegenwoordig, geen idee wie nog wel urgentie krijgt maar ze zouden iets beter per persoon de situatie aan moeten kijken



Statushouders, die krijgen wel urgentie



Laten we er aub niet zo'n topic van maken , die zijn er al genoeg op bokt. Waar dat besproken wordt.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 10:26

Koper schreef:
Als het kind op hetzelfde adres is ingeschreven wel. Een vriendin van mij heeft een zoon van ongeveer die leeftijd maar het jochie staat ingeschreven bij zijn vader. Dat maakt het lastiger want het kind telt dan niet mee voor haar huishouden. Ze heeft nu een tweekamerappartement voor haarzelf, de helft van de week is/slaapt haar kind daar en haar partner overnacht er ook regelmatig.

Maar het is al veel beter dan een klein kamertje in een huis vol muizen en blowende apartelingen :=

Er zijn zo veel persoonlijke situaties waar geen rekening mee wordt gehouden -O-


Nou ik sta al jaren met kind ingeschreven en wij wonen nu bij mijn ex nog in, echt geen urgentie, dus denk ook echt dat het per provincie aangekeken wordt ofzo.

Koper

Berichten: 30317
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 10:36

BarbaraNova schreef:
Koper schreef:
Als het kind op hetzelfde adres is ingeschreven wel. Een vriendin van mij heeft een zoon van ongeveer die leeftijd maar het jochie staat ingeschreven bij zijn vader. Dat maakt het lastiger want het kind telt dan niet mee voor haar huishouden. Ze heeft nu een tweekamerappartement voor haarzelf, de helft van de week is/slaapt haar kind daar en haar partner overnacht er ook regelmatig.

Maar het is al veel beter dan een klein kamertje in een huis vol muizen en blowende apartelingen :=

Er zijn zo veel persoonlijke situaties waar geen rekening mee wordt gehouden -O-


Nou ik sta al jaren met kind ingeschreven en wij wonen nu bij mijn ex nog in, echt geen urgentie, dus denk ook echt dat het per provincie aangekeken wordt ofzo.

Nee ze kreeg geen urgentie. Maar als er een kind bij je huishouden hoort is het makkelijker om wat groters te krijgen. Nu woont ze in een éénkamerappartement, waarvan de helft van de tijd met kind.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 11:06

BarbaraNova schreef:
Koper schreef:
Als het kind op hetzelfde adres is ingeschreven wel. Een vriendin van mij heeft een zoon van ongeveer die leeftijd maar het jochie staat ingeschreven bij zijn vader. Dat maakt het lastiger want het kind telt dan niet mee voor haar huishouden. Ze heeft nu een tweekamerappartement voor haarzelf, de helft van de week is/slaapt haar kind daar en haar partner overnacht er ook regelmatig.

Maar het is al veel beter dan een klein kamertje in een huis vol muizen en blowende apartelingen :=

Er zijn zo veel persoonlijke situaties waar geen rekening mee wordt gehouden -O-


Nou ik sta al jaren met kind ingeschreven en wij wonen nu bij mijn ex nog in, echt geen urgentie, dus denk ook echt dat het per provincie aangekeken wordt ofzo.


Per woningbouwvereniging.
(West Brabant - Zeeland ook geen urgentie, ik heb ook nog jaren bij mijn ex gewoond)

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 13:32

Nou vindt het echt wel heel pittig om bij mijn ex te wonen...is dat jou wel een beetje normaal afgegaan?

Zebrastreep

Berichten: 9813
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 13:37

Als jullie erop willen antwoorden , maar hoe gaat zoiets in werking? Lijkt mij erg lastig dat je noodgedwongen bij iemand moet blijven terwijl het vertrouwen en alles weg is.

Ik was namelijk al eens 2 maanden uit huis , en deelde dat het huis met een toenmalige zeer goede vriend.t Dat is helemaal misgegaan en ik was zo blij dat ik weer terug kon naar mijn ouders. Had er niet aan moeten denken dat ik daar verplicht had moeten blijven. Nu was er geld gestolen dus ik vertrouwde niks meer aan hem. Wel jammer want ik vond het heerlijk en ook gezellig dat ik toch niet alleen woonde. Maar goed het is zo gelopen en nu wil ik ook liever een plek voor mijzelf en nooit meer samen met vrienden daar krijg je echt altijd gedoe van. Dit was nog net niet mijn vriend , maar ik kan mij goed indenken dat het de situatie nog even 100x lastiger maakt.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 16:46

BarbaraNova schreef:
Nou vindt het echt wel heel pittig om bij mijn ex te wonen...is dat jou wel een beetje normaal afgegaan?

Ik heb 3 jaar praktisch op mijn (aparte) slaapkamer gewoond. Dus ideaal was het niet. Daarentegen wel een relatie gekregen met mijn huidige partner in de jaren dat ik nog bij mijn ex woonde. Dus ook wel een nieuwe start gemaakt.

Maar goed, beter in één huis met je ex dan dakloos. Het huis was van mijn ex, ik had nergens recht op. Heb in die tijd ook een nieuwe verkorte hbo opleiding afgerond zodat ik de kinderen in elk geval zelf kon onderhouden.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 10:09

Ik zit nu ook dik 3,5 jaar met mijn dochter bij haar vader en mijn ex, ik ga er niet te ver op in maar het is verre van ideaal, afspraken enz worden totaal niet nagekomen maar dat was al jaren zo dus niets nieuws maar daardoor loopt wel de frustratie op bij zowel mijn dochter als mijzelf. Dochter is nu 11,5 dus die ziet zelf ook heel goed hoe alles nu gaat. Hopelijk hebben we gewoon snel een woning.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 23:17

Ik schop het topic weer even omhoog, want ik sta 7e voor een huis met 4 slaapkamers in het dorp waar ik naartoe wil verhuizen.

Spannend spannend spannend!

Het zal wel niks worden, maar het is al reëler dan 110 van 364 ofzo.

Nog meer mensen aan het wachten?

Koper

Berichten: 30317
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 00:10

Oeh, spannend Urielle! Is de reactietijd al afgelopen? Of kan je positie nog veranderen?

Ik ben afgelopen week verhuisd :) Grappig dat dit topic nu weer naar boven komt drijven.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 08:20

De inschrijving is gesloten, maar de geïnteresseerden moeten voor vanavond laten weten of ze nog interesse hebben. Dus ik kan vanaf hier nog omhoog. En uiteraard moet iedereen zijn documenten in orde hebben.

Ik ben zelf ooit vergeten opnieuw te bevestigen en dat huis blijkt nog steeds niet verhuurd te zijn. Beetje zuur. Zou het zin hebben om de woningbouwvereniging erover te benaderen als dit huis naar een ander gaat?

Hoe bevalt je nieuwe huis? Moet je nog veel doen?

Koper

Berichten: 30317
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:51

Nee gelukkig niet, de woningbouw had 't al grotendeels opgeknapt. Daardoor duurde het wat langer voordat ik er in kon.

Ik snap denk ik ook je dilemma: je wil graag het huis waar je nu 7e voor staat. En als je dan nu begint over dat andere huis schiet je misschien jezelf in je voet. Ik denk dat als het huis waar je nu op gereageerd hebt het niet wordt het weinig kwaad kan om te informeren naar die andere woning. Maar ik denk ook dat het weinig zin heeft, die woningbouwverenigingen moeten zich aan allerlei regels houden en kunnen daar niet zomaar voor jou van afwijken. Ik huur bij voorbeeld van een een klein, Fries corporatietje en ze zijn heel prettig en denken graag met je mee. Maar zullen je ook heel vriendelijk uitleggen dat ze niet zomaar dingen anders kunnen doen omdat je een keer vergeten bent te bevestigen. Ze moeten het ook allemaal kunnen verantwoorden en dat kan niet als ze ineens uitzonderingen gaan maken.

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:54

Koper, bij welke woningcooperatie sta jij ingeschreven? Wie weet ben ik nog een vergeten. Ik sta bij friesland huurt, woonfriesland, dynhus.

Koper

Berichten: 30317
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 17:05

Ik ook bij die drie, en dan nog bij Woningbouwstichting Weststellingwerf.

Heb jij ook een mail gekregen dat WoonFriesland en Frieslandhuurt vanaf volgende maand samen gaan?

@Urielle: was je eigenlijk nog gestegen? Hoe gaat 't nu verder, heb je al wat gehoord?

Ondertussen staat nog steeds niet alles op zijn plek, van mijn garderobekast ben ik de schroefjes enzo kwijt. Die had ik nabesteld maar de nagels (voor het board aan de achterkant) zijn er nog niet en ik heb ook te weinig drevels. Dus overal staan tassen met kleding :')

Voor een andere kast heeft mijn buurman vandaag een plank op maat gemaakt +:)+ Dus daar kan nu ook wat spul in. En verder is het vooral veel schoonmaakwerk. Inmiddels durf ik zonder schoenen op de vloer te lopen (die was behoorlijk vies en is nu behoorlijk schoon) en gisteren kwam er iemand om de badkamer aan te pakken want dat was nodig. Gelukkig vond de woningbouw dat ook, dus zij hebben 't allemaal geregeld :) En verder zijn er nog keukenkastjes die een sopje kunnen gebruiken (zodat alle pannen enz ook op hun plek kunnen), rolgordijntje wat nog opgehangen moet enz. Niet allemaal heel dringend maar wel fijn als het af is.

Typhoon

Berichten: 2253
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: makkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 18:05

wemkelover schreef:
Koper, bij welke woningcooperatie sta jij ingeschreven? Wie weet ben ik nog een vergeten. Ik sta bij friesland huurt, woonfriesland, dynhus.



Ik heb je even pb gestuurd.

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 19:46

Koper schreef:
Ik ook bij die drie, en dan nog bij Woningbouwstichting Weststellingwerf.

Heb jij ook een mail gekregen dat WoonFriesland en Frieslandhuurt vanaf volgende maand samen gaan?

@Urielle: was je eigenlijk nog gestegen? Hoe gaat 't nu verder, heb je al wat gehoord?

Ondertussen staat nog steeds niet alles op zijn plek, van mijn garderobekast ben ik de schroefjes enzo kwijt. Die had ik nabesteld maar de nagels (voor het board aan de achterkant) zijn er nog niet en ik heb ook te weinig drevels. Dus overal staan tassen met kleding :')

Voor een andere kast heeft mijn buurman vandaag een plank op maat gemaakt +:)+ Dus daar kan nu ook wat spul in. En verder is het vooral veel schoonmaakwerk. Inmiddels durf ik zonder schoenen op de vloer te lopen (die was behoorlijk vies en is nu behoorlijk schoon) en gisteren kwam er iemand om de badkamer aan te pakken want dat was nodig. Gelukkig vond de woningbouw dat ook, dus zij hebben 't allemaal geregeld :) En verder zijn er nog keukenkastjes die een sopje kunnen gebruiken (zodat alle pannen enz ook op hun plek kunnen), rolgordijntje wat nog opgehangen moet enz. Niet allemaal heel dringend maar wel fijn als het af is.


Ik heb wel gelezen dat ze samen gaan maar nog geen mail gekregen. Ik weet niet of dat positief is. Maar we zullen het mee maken.

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 19:47

Typhoon schreef:
wemkelover schreef:
Koper, bij welke woningcooperatie sta jij ingeschreven? Wie weet ben ik nog een vergeten. Ik sta bij friesland huurt, woonfriesland, dynhus.



Ik heb je even pb gestuurd.


Ik heb terug gereageerd

Els1984

Berichten: 459
Geregistreerd: 23-09-12

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 19:54

Ik heb de mail wel gehad. Ik vind het zeker niet positief. Ik stond bij beide ingeschreven. Als je dan bij de ene huurt, had je nog inschrijftijd bij de ander. Dat komt nu gewoon te vervallen. Ik vind het heel vreemd dat dat zomaar kan.

Weet iemand misschien nog woningcorporaties in Groningen-provincie en Drenthe waar je niet voor de inschrijving hoeft te betalen?

Ik ben al bekend met Thuiskompas.

Koper

Berichten: 30317
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 20:16

Ik vraag mij vooral af hoe het in de praktijk zal gaan. WoonFriesland heeft veel direct te huur woningen, dat is juist zo fijn. Maar daar mag je als alleenstaande weer bijna niks huren in Leeuwarden, wat bij Frieslandhuurt wel kan.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 20:38

O heerlijk, van die verhuispuinhopen. Wel heel fijn, die hulp van je buurman! Zal fijn zijn als het straks in orde is!

Hier is het gewoon rustig afwachten, nog niets gehoord verder.

Ik zit aan de andere kant van het land, West Brabant / Zeeland dus weet helaas niets van de wbv's die jullie noemen.

prompter

Berichten: 11207
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 20:51

Ik hoop ook op een huis in de loop van het jaar, wat meer richting Koper :D. Ik val onder de vrije sector, daar is niet zo veel aanbod in.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 21:47

Ik zoek ook al ruime tijd. Pas 4 jaar ingeschreven en de woningen in mijn regio (Hardenberg) gaan naar mensen die 6-7 jaar ingeschreven staan. Dus nog 2 jaar afzien :')

Ik wil perse een tuin voor de kat. Dus appartementen vallen af. Anders had ik misschien al wel iets gehad. Maar ik wil mijn punten daar niet op kwijtraken.