Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9821
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 10:23

Winged schreef:
@zebrastreep: ik zag vanmorgen in mijn socials een hoekwoning te huur in jouw zoekregio voor 980 excl. Weet alleen niet of dat boven budget is?



Volgens mij heb ik die gisteren ook gezien! Maar ik zoek een woning waarbij ik nog wel huursubsidie zou kunnen krijgen dus onder de 808 euro.

Nadeel is soms echt wel dat ik 2 paarden heb. Nu krijg ik van 2 bijrijders wel geld waardoor er iets meer ruimte is gekomen wat zeker gaat helpen. Waar ik vooral nu zit te kijken zijn huizen in de prijscategorie tussen de 650 / 670 dat is althans wat ik vaak te zien krijg.

Westhof

Berichten: 2919
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 10:24

Ik had geluk met mijn eerste huurappartement. Besloot als 25-jarige op woensdag dat ik uit huis wilde, had op maandag een woning :+ Kwestie van geluk met particuliere huur. Mijn huurprijs valt overigens ontzettend mee, <€800.

Woon er inmiddels al bijna 2 jaar met veel plezier, maar ik houd wel altijd mijn ogen open. Iets groters en met een (eigen) parkeerplaats is zeker welkom.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 10:44

Westhof schreef:
Ik had geluk met mijn eerste huurappartement. Besloot als 25-jarige op woensdag dat ik uit huis wilde, had op maandag een woning :+ Kwestie van geluk met particuliere huur. Mijn huurprijs valt overigens ontzettend mee, <€800.

Woon er inmiddels al bijna 2 jaar met veel plezier, maar ik houd wel altijd mijn ogen open. Iets groters en met een (eigen) parkeerplaats is zeker welkom.


Sta je nu ook ergens ingeschreven dan of wil je via particuliere weer?

Westhof

Berichten: 2919
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 14:40

BarbaraNova schreef:
Sta je nu ook ergens ingeschreven dan of wil je via particuliere weer?
Nee, sta niet ingeschreven, dus zal waarschijnlijk weer particulier worden. Tenzij er toch ineens iets voorbij komt waardoor ik me inschrijf en snel geluk heb met loting.

Ik houd dewebsite van Woonkeus Stedendriehoek wel continue in de gaten, maar er komt in mijn omgeving niet tot nauwelijks iets interessants voorbij. Veel 50+, zorgwoning, oud en/of buurt waar je liever niet woont. De enige woningen die ik mogelijk interessant vond waren allemaal vrije sector, en daarbij werkten ze met absurde inkomenseisen. Dat heb ik bij mijn huidige verhuurder niet.

Kortom: ik zit denk ik nog wel even waar ik zit := Heb mijn hoop nu vooral gevestigd op enkele nieuwbouwprojecten in de buurt.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 15:01

T is ook wel heel rot dat je gewoon geen urgentie meer krijgt tegenwoordig, geen idee wie nog wel urgentie krijgt maar ze zouden iets beter per persoon de situatie aan moeten kijken

Koper

Berichten: 30321
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 15:10

Met zo weinig woningen en zo veel mensen die huisvesting zoeken snap ik het wel. Maar het zorgt ook voor heel lastige situaties.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101987
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 15:20

Vriendin van mij kreeg urgentie in Ede. Ze mocht gewoon reageren op woningen waar ze graag in wilde. Alleen niet op hoekhuizen en tussenwoningen ofzo. Wel op maisonnettes en benedenwoningen.

Westhof

Berichten: 2919
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 15:22

En dan mag ik echt nog niet klagen, want ik heb een plekje waar ik prima zit.

Maar als ik in dit topic lees dat er mensen van eind 20 nog noodgedwongen thuis wonen, dan vind ik dat echt wel schrijnend. En dat gaat - verwacht ik - helaas steeds meer de norm zijn. Op zoveel vlakken (groei als persoon en mentale gezondheid, om maar wat te noemen) is het gewoon echt niet goed.

Koper

Berichten: 30321
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 15:28

Bellatrix schreef:
Vriendin van mij kreeg urgentie in Ede. Ze mocht gewoon reageren op woningen waar ze graag in wilde. Alleen niet op hoekhuizen en tussenwoningen ofzo. Wel op maisonnettes en benedenwoningen.

Dat zal dan overal anders zijn. Als alleenstaande mag je niet reageren op woningen in Leeuwarden met meer dan één slaapkamer. Of nou ja het mag wel maar je wordt direct afgewezen want je komt er niet voor in aanmerking. En in andere steden en dorpen maakt het weer niet uit.

Dit is overigens voor iedereen zo, niet alleen als je urgentie hebt.

Kloesje
Berichten: 141
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 15:30

Zebrastreep schreef:
Winged schreef:
@zebrastreep: ik zag vanmorgen in mijn socials een hoekwoning te huur in jouw zoekregio voor 980 excl. Weet alleen niet of dat boven budget is?



Volgens mij heb ik die gisteren ook gezien! Maar ik zoek een woning waarbij ik nog wel huursubsidie zou kunnen krijgen dus onder de 808 euro.

Nadeel is soms echt wel dat ik 2 paarden heb. Nu krijg ik van 2 bijrijders wel geld waardoor er iets meer ruimte is gekomen wat zeker gaat helpen. Waar ik vooral nu zit te kijken zijn huizen in de prijscategorie tussen de 650 / 670 dat is althans wat ik vaak te zien krijg.


Je kan contact opnemen om te vragen of de huur 808 per maand kan worden en 172 euro service kosten betaald.
Dan heb je wel recht op huursubsidie en heeft de verhuurder dezelfde inkomsten.

Capriootje

Berichten: 6770
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 15:36

Ik kom ook even mee kletsen hier!

Mijn vriend en ik wonen in een chalet bij mijn ouders op de boerderij, waar ook allebei onze paarden staan. We willen hier wel graag weg, en dan niet qua locatie want paarden thuis is natuurlijk top. Maar het chalet begint oud te worden; is slecht geïsoleerd en ook vrij klein met zijn tweeën (30m2). We wonen hier nu ruim 3,5 jaar en ik heb hem gekocht 10 jaar geleden := (nu 29).

Ik heb vandaag en volgende week een bezichtiging bij 2 huur woningen. Sociale huur verdien ik (en samen dus helemaal) teveel voor. Ik ben zzp’er en dit maakt een huis kopen ook niet makkelijker omdat ik volgend jaar pas 3 goede jaar cijfers kan overleggen. Daarom zoeken we nu een tussenoplossing en willen we in de toekomst zeker een leuke (klus) woning kopen in de buurt van de paarden.

Ik ben benieuwd naar de woningen die ik ga bekijken en of we dan ook echt kans maken. Soms zijn ze gestelde eisen echt wel heel zwaar.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101987
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 16:28

Koper schreef:
Bellatrix schreef:
Vriendin van mij kreeg urgentie in Ede. Ze mocht gewoon reageren op woningen waar ze graag in wilde. Alleen niet op hoekhuizen en tussenwoningen ofzo. Wel op maisonnettes en benedenwoningen.

Dat zal dan overal anders zijn. Als alleenstaande mag je niet reageren op woningen in Leeuwarden met meer dan één slaapkamer. Of nou ja het mag wel maar je wordt direct afgewezen want je komt er niet voor in aanmerking. En in andere steden en dorpen maakt het weer niet uit.

Dit is overigens voor iedereen zo, niet alleen als je urgentie hebt.


Ze heeft een zoontje van 10. Dat hielp wel mee natuurlijk. 2 slaapkamers moet je dan wel hebben.

Koper

Berichten: 30321
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 16:32

Als het kind op hetzelfde adres is ingeschreven wel. Een vriendin van mij heeft een zoon van ongeveer die leeftijd maar het jochie staat ingeschreven bij zijn vader. Dat maakt het lastiger want het kind telt dan niet mee voor haar huishouden. Ze heeft nu een tweekamerappartement voor haarzelf, de helft van de week is/slaapt haar kind daar en haar partner overnacht er ook regelmatig.

Maar het is al veel beter dan een klein kamertje in een huis vol muizen en blowende apartelingen :=

Er zijn zo veel persoonlijke situaties waar geen rekening mee wordt gehouden -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101987
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 16:45

Kind woont grotendeels bij haar, in het weekend bij z'n vader.

Travel_me

Berichten: 1269
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 19:15

Koper schreef:
Bellatrix schreef:
Vriendin van mij kreeg urgentie in Ede. Ze mocht gewoon reageren op woningen waar ze graag in wilde. Alleen niet op hoekhuizen en tussenwoningen ofzo. Wel op maisonnettes en benedenwoningen.

Dat zal dan overal anders zijn. Als alleenstaande mag je niet reageren op woningen in Leeuwarden met meer dan één slaapkamer. Of nou ja het mag wel maar je wordt direct afgewezen want je komt er niet voor in aanmerking. En in andere steden en dorpen maakt het weer niet uit.

Dit is overigens voor iedereen zo, niet alleen als je urgentie hebt.


Ik vind zulke dingen echt zo banketstaaf. Je wordt al heel veel genaaid als je alleen bent en dan nog mag je alleen in n klein huis (meestal dus ook zonder tuin). Terwijl je met z'n 2en wel 4 slaapkamers mag.

Kijk ik begrijp dat ze het liefst stellen willen in n groter huis, maar zo wordt het heel moeilijk om ooit uit een flatje te komen.

Bij ons is het gelukkig niet zo, ik heb straks 3 slaapkamers en een tuin. Had alle keuzes op flats, maar toch liever gewacht. Wil gewoon echt een tuin na tot mn 29ste op kamers wonen en daarna een studio zonder buiten

Koper

Berichten: 30321
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 22:40

En als het wel 1 slaapkamer is met een tuin, dus een benedenwoning, is het voor 60+ omdat het allemaal gelijkvloers is :roll: Zelfs in dorpen waar letterlijk geen voorzieningen zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101987
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 22:50

Mijn vorige woning was een benedenwoning met 1 slaapkamer en een tuin. Dat was juist voor jongeren met reageren tot 23 jaar.

Koper

Berichten: 30321
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 22:52

Ja, als het niet voor 60+ is dan is het wel voor tot 23 ^)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101987
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 22:54

Ja. :') Het één of het ander...er middenin is er niet. :+

Koper

Berichten: 30321
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 22:57

Het is echt zo vaak nog dat ik er intrap. WoonFriesland heeft heel af en toe aanbod in het dorp wat mijn tweede voorkeur heeft. En steeds denk ik: hee mooi, gauw reageren. Maar ál-tijd voor 55+. En er zijn daar al niet zo vaak woningen, ook niet bij de plaatselijke (niet provinciebrede) woningbouw. Echt frustrerend.

Maar tegen de tijd dat ik 55 ben heb ik vast wel genoeg inschrijfduur opgebouwd :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101987
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 23:15

Daar ga ik wel van uit ja. :D

Ashleytjuhh

Berichten: 6679
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 23:46

Koper schreef:
Het is echt zo vaak nog dat ik er intrap. WoonFriesland heeft heel af en toe aanbod in het dorp wat mijn tweede voorkeur heeft. En steeds denk ik: hee mooi, gauw reageren. Maar ál-tijd voor 55+. En er zijn daar al niet zo vaak woningen, ook niet bij de plaatselijke (niet provinciebrede) woningbouw. Echt frustrerend.

Maar tegen de tijd dat ik 55 ben heb ik vast wel genoeg inschrijfduur opgebouwd :Y)


Hier is ook alle laatste nieuwbouw voor 55+ of voor minimaal 3 bewoners :')

Zebrastreep

Berichten: 9821
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-23 23:55

Ik zou echt voorstander zijn om i bejaardentehuizen gemixt te gaan plaatsen. Ik denk dat je daarmee echt een win-win situatie hebt. Jonge mensen meer plek op de woningmarkt en een stuk eenzaamheid oplossen onder ouderen.

Ik zou best graag tussen de bejaarden willen zitten zou ik geen enkele moeite mee hebben. Lekker rustig en het lijkt mij ook nog wel super gezellig!

En eigenlijk ook al met 55 plus woningen lijkt mij dit wel wat!


En mijn vermoeden dat je als alleenstaande minder kans ( of geen ) hebt op een huis met meer dan 1 slaapkamer en een tuin klopt dus wel als ik het hier zo lees. Al reageren er hier zoveel mensen op een huis met meedere slaapkamers dat je er al niet tussenkomt. Ik zoek nu ook op appartementen met 1 of 2 slaapkamers.

Soepblik
Berichten: 1154
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 23:59

Ik heb deze tip al heel vaak op dit forum gegeven, maar ik doe 't nog maar eens: gebruik Rentslam.

Rentslam is een service die duizenden keren per dag het internet controleert op nieuw geüploade woningen. je kan een aantal criteria invullen (budget, aantal m2, etc), en wanneer er op welke website dan ook een woning wordt geüpload die aan jouw criteria voldoet, krijg je metéén een mailtje. Resultaat: je bent één van de eerste die op een woning reageert. Het kost 50 euro voor 3 maanden, maar dat is het voor ons dubbel en dwars waard geweest.

Ik woonde voorheen op 28m2 voor een achterlijke prijs in Amsterdam. Maanden op zoek geweest naar iets anders. We hebben ons toen op aanraden van iemand anders opgegeven op rentslam, en hadden twee weken later de sleutel van ons huis van 110 m2 in handen, voor maar 150 euro meer. Om het hoekje van het Vondelpark.

Het is geen scam, er zijn geen addertjes. Veel mensen krijgen er meteen zo'n "te mooi om waar te zijn" gevoel bij, maar m'n vriend en ik zijn het levende bewijs dat 't echt top werkt. Probleem is dat de huizen die je op funda ziet al op een andere makelaarswebsite stonden voordat ze op funda kwamen. Je staat altijd onderaan de bezichtigingenlijst.

OleJon
Berichten: 2506
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 02:56

BarbaraNova schreef:
T is ook wel heel rot dat je gewoon geen urgentie meer krijgt tegenwoordig, geen idee wie nog wel urgentie krijgt maar ze zouden iets beter per persoon de situatie aan moeten kijken



Statushouders, die krijgen wel urgentie