Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kairos
Berichten: 2739
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 08:05

Kan een arts (bijvoorbeeld internist) in het ziekenhuis bloed laten prikken op hormoonwaardes en bijvoorbeeld dingen als vitamine B12?

Palmera

Berichten: 9495
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 08:31

Picopico schreef:
Palmera schreef:
Wat gebeurd er als je bv 50km per uur rijd (auto) en je drukt pef ongeluk op de handrem knop?

De handrem remt meestal alleen de voorwielen. Er gebeurt dan hetzelfde als met een fiets: over de kop of spinnen. Met lage snelheid zal het wel meevallen. Geen idee vanaf wanneer het echt gevaarlijk wordt.
Ik heb ooit een gerechtelijke uitspraak voorbij zien komen waar de bijrijder was veroordeeld voor doodslag omdat ze op een 80 weg aan de handrem had getrokken. Bestuurder was daarbij verongelukt.

Spinnen kan hier al heel link zijn....
Goed, ik vroeg dit omdat de bedrijfsauto een handrem knop heeft die op dezelfde plek zit als de raambediening in mijn eigen auto. Iets met kunnen vergissen enzo :+

Gini
Berichten: 17984
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 10:29

Nyaleti schreef:
Hoe werkt dat nou met geld verdienen op TikTok?

Stel ik, met 0 video's en uh 100 volgers, plaats een filmpje en dat gaat viral. Zeg 1 miljoen views. Kun je dan ook al geld verdienen? Of moet je eerst een bepaalde hoeveelheid volgers / video's hebben? Of al aangemeld zijn bij dat ene fund?


Het Creator Fund is inderdaad de rechtstreekse manier van Tiktok zelf om geld te verdienen. De criteria zelf zijn dan weer enorm strikt. Als je daaraan voldoet, ben je eigenlijk al een influencer/content creator en haal je waarschijnlijk al meer inkomen uit andere bronnen.
Daarnaast heb je de onrechtstreekse manieren om geld te verdienen: samenwerkingen, branded content, affiliate linkjes etc.

Maar nee, met 100 volgers en 1 viral video kan je (nog) geen geld verdienen. :)

Cowboy55
Berichten: 8539
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 10:38

Picopico schreef:
Palmera schreef:
Wat gebeurd er als je bv 50km per uur rijd (auto) en je drukt pef ongeluk op de handrem knop?

De handrem remt meestal alleen de voorwielen. Er gebeurt dan hetzelfde als met een fiets: over de kop of spinnen. Met lage snelheid zal het wel meevallen. Geen idee vanaf wanneer het echt gevaarlijk wordt.
Ik heb ooit een gerechtelijke uitspraak voorbij zien komen waar de bijrijder was veroordeeld voor doodslag omdat ze op een 80 weg aan de handrem had getrokken. Bestuurder was daarbij verongelukt.


Ik heb geen idee wat het effect is van een handremKNOP. Wat ik wel weet van een klassieke, ouderwetse handremHENDEL is dat ie -tenzij geprepareerd zoals bij rally-auto’s- niet zoveel doet bij 50 km/uur. Vaak genoeg geprobeerd vroeger, toen er nog wel eens sneeuw lag (sneeuw is dat witte spul dat je tegenwoordig nog wel eens bergtoppen ziet).

Independence
Berichten: 1388
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 10:45

Palmera schreef:
Wat gebeurd er als je bv 50km per uur rijd (auto) en je drukt pef ongeluk op de handrem knop?

Zo'n knop werkt niet als je rijdt. Je voelt heel even wat snelheidsverlies, maar dan gaat ie gelijk weer er af.

Femke_Tweety

Berichten: 12036
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 10:47

Kairos schreef:
Kan een arts (bijvoorbeeld internist) in het ziekenhuis bloed laten prikken op hormoonwaardes en bijvoorbeeld dingen als vitamine B12?


Ja, uiteraard.

Zou wel heeeeel onlogisch zijn als een internist dat níet kan.

_Karlijn
Berichten: 6503
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 10:51

Kairos schreef:
Kan een arts (bijvoorbeeld internist) in het ziekenhuis bloed laten prikken op hormoonwaardes en bijvoorbeeld dingen als vitamine B12?


Kunnen wel, maar doen het waarschijnlijk alleen als het bijdraagt aan je behandeling/diagnostiek bij die poli.

Century

Berichten: 6010
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 12:21

Cowboy55 schreef:
Ik heb geen idee wat het effect is van een handremKNOP. Wat ik wel weet van een klassieke, ouderwetse handremHENDEL is dat ie -tenzij geprepareerd zoals bij rally-auto’s- niet zoveel doet bij 50 km/uur. Vaak genoeg geprobeerd vroeger, toen er nog wel eens sneeuw lag (sneeuw is dat witte spul dat je tegenwoordig nog wel eens bergtoppen ziet).


Wij hadden sneeuw voor een paar dagen hoor in de winter! >;) :')

Jasmijn

Berichten: 3766
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 13:51

Is de kruitvat vandaag open of morgen pas?
Gaat om de Hoofdstraat in Apeldoorn.

Love_Rosie

Berichten: 1506
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 13:56

Jasmijn schreef:
Is de kruitvat vandaag open of morgen pas?
Gaat om de Hoofdstraat in Apeldoorn.



Meeste is vandaag dicht en morgen koopzondag tijden

Jasmijn

Berichten: 3766
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 14:13

Love_Rosie schreef:
Jasmijn schreef:
Is de kruitvat vandaag open of morgen pas?
Gaat om de Hoofdstraat in Apeldoorn.



Meeste is vandaag dicht en morgen koopzondag tijden

Dank je wel

8Eveline

Berichten: 3224
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 15:51

Jasmijn schreef:
Is de kruitvat vandaag open of morgen pas?
Gaat om de Hoofdstraat in Apeldoorn.

En morgen is er platenmarkt in de binnenstad en daarom zijn veel winkels open.

Jasmijn

Berichten: 3766
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 16:43

8Eveline schreef:
Jasmijn schreef:
Is de kruitvat vandaag open of morgen pas?
Gaat om de Hoofdstraat in Apeldoorn.

En morgen is er platenmarkt in de binnenstad en daarom zijn veel winkels open.


Oh leuk.
Maar zal wel druk zijn.

Kimberley_

Berichten: 4919
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Op een mooie plek

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:53

Paarden van onze achterburen op stal zijn door de draden gebroken en op ons hooiland terechtgekomen, land is onbruikbaar om te hooien nu. Nu zeggen de achterburen hadden jullie je draad maar dicht moeten hebben dan waren ze alleen door ons eigen draad gegaan en hadden ze niet op ons land gekund. Kunnen wij hier iets mee?

xSCWx
Berichten: 7084
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:42

Lijkt me verzekeringswerk. Als eigenaar van een paard ben je verantwoordelijk voor schade die ze aanbrengen. Dus even belletje plegen naar je eigen verzekering om navraag te doen hoe en wat.
Ik ben geen verzekeringsagent dus pin me er niet op vast maar je eigen verzekering kan je duidelijkheid geven

Foaly

Berichten: 4996
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 18:55

Schade door een dier is vaak voor de eigenaar van dat dier, dus zeker je verzekering bellen :j

Trouwens dat is ook lekker omgekeerd geredeneerd van de buren. 'Doen jullie je hek dicht zodat onze dieren niet op jullie land kunnen?' Zo werkt het niet, jongens :+

Jolliegirl

Berichten: 33025
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 18:58

Zij zijn verantwoordelijk voor de schade die hun dieren aanrichten. Verzekeringswerk dus. Succes!

DuoPenotti

Berichten: 30331
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:01

Foaly schreef:
Schade door een dier is vaak voor de eigenaar van dat dier, dus zeker je verzekering bellen :j

Trouwens dat is ook lekker omgekeerd geredeneerd van de buren. 'Doen jullie je hek dicht zodat onze dieren niet op jullie land kunnen?' Zo werkt het niet, jongens :+

behalve bij de wolf....

Maar nee zo werkt dat inderdaad niet.
Kijk hier op 2 weilanden uit waar helemaal niets om staat en enkel zijn om te hooien.
Zou wat zijn als die van mij daar over walsen en dat ik dan zeg, had je maar een hekkie moeten zetten....

Mizora

Berichten: 18151
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:04

In Nederland werken we met de verplichting om de dieren op eigen grond/onder controle te houden om schade bij anderen te voorkomen (uitgezonderd katten), niet met de verplichting om andermans dieren van onze eigen grond te houden om schade te voorkomen (in sommige staten van de vs zie je wel eens 'fence out' regels, o.a. Texas)

Kimberley_

Berichten: 4919
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Op een mooie plek

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:08

Thnx allemaal

Independence
Berichten: 1388
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 23:21

Mijn huidige psycholoog heeft bij mijn vorige psycholoog bepaalde informatie opgevraagd. Wat is een normaal tijdsbestek voor mijn vorige om daarop te reageren?
Mijn huidige behandeling ligt stil zolang die info er niet is, maar ik wil ook niet te ongeduldig zijn.

Foaly

Berichten: 4996
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:06

Waarom er niemand in Den Haag in de wijk Mariahoeve en Marlot wil wonen :+

Okee misschien niet niemand. Maar op Woningnet wordt wel veel minder gereageerd op die huizen dan die in bijvoorbeeld Duindorp terwijl je het omgekeerd zou verwachten. Het lijkt namelijk een prima wijk maar misschien zie ik iets over het hoofd? :')

c_alsemgeest

Berichten: 20759
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 22:07

Duindorp is de laatste jaren best aangepakt veel mooie nieuwe appartementen e.d. en de locatie is top zo bij het strand. Ik ben in Den Haag geboren (Rustenburg Oostbroek) maar als ik zou moeten kiezen tussen Mariahoeve en Duindorp ga ik toch voor Duindorp :+

fohadie
Berichten: 4333
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 22:59

Is er iemand die morgen op treinstation Holendrecht komt en mij kan vertellen of de lift op spoor 5 het doet?

Ik ken wel een site waarop staat welke liften er buiten gebruik zijn. Maar deze is alles behalve up to date. Zaterdag moet ik met mijn fiets vanaf Holendrecht naar Oudekerk aan de Amstel fietsen, en ik krijg mijn fiets met geen mogelijkheid de (rol)trap op. Ik kan ook vanaf Bijlmer Arena vertrekken, maar ook daar is vaak liftstoring. Het gaat echt om het Treinstation, niet de metro.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2452
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 08:16

Uit mest onderzoek is een positieve uitslag gekomen, hoe snel na het ontwormen kun je dan opnieuw een mest onderzoek sturen om te kijken of hij schoner is?