Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paars

Berichten: 5645
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 10:03

Ik moet niet alleen het bolletje vervangen, maar het hele lampje. Er hangen nog steeds bouwlampjes op plekken waar ik al maanden plafondspots voor heb :+ ik kan in de meterkast dat ding omzetten maar die is ook voor mijn technische ruimte waar alles staat qua warmtepomp, ventilatieunit etc. Gaat de boel wellicht van de rel.
Laatst bijgewerkt door paars op 11-05-24 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Berichten: 12203
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 10:43

Dan zou ik wel even de stroom er vanaf halen :j

Suzanne F.

Berichten: 49549
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 12:46

paars schreef:
Ik moet niet alleen het bolletje vervangen, maar het hele lampje. Er hangen nog steeds bouwlampjes op plekken waar ik al maanden plafondspots voor heb :+ ik kan in de meterkast dat ding omzetten maar die is ook voor mijn technische ruimte waar alles staat qua warmtepomp, ventilatieunit etc. Gaat de boel wellicht van de rel.


Dan even de stroom eraf halen. Gewoon hoofdschakelaar uit.

Roodvos

Berichten: 6741
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 10:06

Hoofdschakelaar is wel heel drastisch.
Ik zet gewoon de schakelaar van de betreffende groep om.
En dan eerst ff checken met de schakelaar of het peertje ook echt niet aan gaat.

Suzanne F.

Berichten: 49549
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 10:34

Roodvos schreef:
Hoofdschakelaar is wel heel drastisch.
Ik zet gewoon de schakelaar van de betreffende groep om.
En dan eerst ff checken met de schakelaar of het peertje ook echt niet aan gaat.


Kan ook inderdaad. Maar ik zou niet gaan rommelen met de stroom erop.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30282
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 13:12

Als je lampje op dezelfde groep zit als je technische ruimte, ontkom je er niet aan. Dan moet je toch de groep uitzetten voor het aansluiten van een nieuwe lamp. Doe je dat niet, dan maak je waarschijnlijk tijdens het aansluiten zelf de kortsluiting wel waardoor de groep er toch uitspringt.

Dus wat hierboven al gezegd wordt: niet rommelen met de stroom erop. Als je bang bent dat je andere apparatuur niet meer aangaat, zou ik wachten met vervangen tot kantoortijden, dan kun je de leverancier bellen voor advies als dat gebeurt.

paars

Berichten: 5645
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 23:16

Dank voor jullie tips. Ook de laatste vind ik een goeie :D want inderdaad; dit op een typisch zaterdagse klusdag aanpakken is geen goed plan.

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 14:48


Bienotje

Berichten: 10894
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 14:52

Ik heb wel eens gekeken naar Bob, leek mij ideaal bij te kleine keuken zo'n kleine vaatwasser. Alleen waar laar je zo'n ding dan weer in een alsnog écht kleine keuken :')

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:12

Waarom heb je het uiteindelijk toch niet gedaan?

Ik twijfel ook al heel lang, want inderdaad: waar laat je hem? Maar ik heb twee stukjes aanrecht, een stukje naast de kraan en een stukje naast het gasfornuis. Op een van die twee zou hij nét passen en dan kan ik op het andere stukje koken.

Nyaleti

Berichten: 6344
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:13

Vriendin van me heeft zo'n mini. Ik weet niet welk merk maar hij lijkt op die uit je linkje.
Ze is er echt zo blij mee, scheelt enorm. Ze heeft hem onder de wasbak staan, als die aan staat laat ze de deur op een kiertje en gaat prima (of als ze verder niet bij de keuken hoeft te zijn, helemaal open)

fleurtjeuh
Berichten: 10424
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:15

Wij hebben een Bob en zijn er echt super blij mee :)

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:43

O, fijn zeg! Ik denk er echt al zo lang over, heb zo'n grafhekel aan afwassen en afdrogen dat ik eigenlijk gewoon niet meer wil koken :')

Bienotje

Berichten: 10894
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:07

Ik heb geen enkele plek in mijn keuken, ook niet om hem even uit de weg te zetten. Hij kan ook niet standaard op het aanrecht blijven staan, dan past mijn waterkoker niet meer op het aanrecht. Het wordt meer met mini-vaatwasser giechelen qua plek, dat ie me meer werk oplevert dan bespaart gevoelsmatig helaas..

fotolijstje

Berichten: 2740
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:13

Hoi slimme mensen!

Ik heb een vraagje;
Ik heb een tijdelijk contract die (nog) niet verlengd is. Via mijn werkgever kan ik een budget krijgen voor mijn eigen thuiswerkplek.
De voorwaarden is dat ik niet binnen 6 maanden op eigen initiatief vertrek anders moet ik het zelf betalen.
Als mijn contract niet verlengd worden, is dat ook vanuit eigen initiatief?

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:15

Wat jammer Bienotje!
Ik heb een plankje in mijn keuken waar de waterkoker net op kan, gelukkig :)
Maar dit is alles, dus ik moet er wel wat voor over hebben :P
Afbeelding
Afbeelding

Mizora

Berichten: 18151
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:24

Ik heb iets vergelijkbaars qua vaatwasse, ik ben er ook heel blij mee en het is toch voor nu geparkeerd bovenop een kast omdat hier de water en riolering nog niet aangelegd is en ik het vullen met een jerrycan wel zat werd (en naderhand de emmer legen). Hij gebruikt 5 liter water en het moet rustig erin gegoten worden. Nu loop ik met de vaat naar het andere gebouw waar dit wel is, maar daar kan deze weer niet geplaatst worden.

Ik hoop hem in de toekomst in het gootsteenkastje te plaatsen, maar daar is nu dus nog de emmer.

Afbeelding

xPabloBokt

Berichten: 9518
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:35

fotolijstje schreef:
Hoi slimme mensen!

Ik heb een vraagje;
Ik heb een tijdelijk contract die (nog) niet verlengd is. Via mijn werkgever kan ik een budget krijgen voor mijn eigen thuiswerkplek.
De voorwaarden is dat ik niet binnen 6 maanden op eigen initiatief vertrek anders moet ik het zelf betalen.
Als mijn contract niet verlengd worden, is dat ook vanuit eigen initiatief?


Nee, dat is alleen als je zelf opzegt :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18056
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:37

fotolijstje schreef:
Hoi slimme mensen!

Ik heb een vraagje;
Ik heb een tijdelijk contract die (nog) niet verlengd is. Via mijn werkgever kan ik een budget krijgen voor mijn eigen thuiswerkplek.
De voorwaarden is dat ik niet binnen 6 maanden op eigen initiatief vertrek anders moet ik het zelf betalen.
Als mijn contract niet verlengd worden, is dat ook vanuit eigen initiatief?

Niet zolang jijzelf niet aangeeft dat je niet wil verlengen. Als jij een eventueel aangeboden verlenging gewoon zou tekenen maar zij bieden je niks aan, is het niet op jouw initiatief.


Ik heb jaren geleden zo'n klein vaatwassertje gehad. In de keuken had ik er ook geen plek voor, dus hij stond bij mij in de schuur op de wasmachine. Werkte perfect. Maar goed, ik ben dan ook iemand met een hekel aan afwassen :))

fotolijstje

Berichten: 2740
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:39

Top dankjewel, ik heb nog een juridische arbeidscontract vraag maar die wil ik niet zomaar openbaar gooien.
Iemand die ik een PB kan doen?

Gaat over tijdelijk en opzegtermijn haha

Molly1230

Berichten: 443
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:24

Weet iemand hoe ik een gekocht liedje van de iTunes Store (muziek) kan instellen als beltoon? Ik krijg het niet voor elkaar..

Suzanne F.

Berichten: 49549
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:28

Molly1230 schreef:
Weet iemand hoe ik een gekocht liedje van de iTunes Store (muziek) kan instellen als beltoon? Ik krijg het niet voor elkaar..


Dat lukt je alleen als je ook een ringtone hebt gekocht. Een gewoon liedje lukt niet.

Anomien

Berichten: 7431
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 10:10

Sheran schreef:
Heeft iemand ervaring met een mini vaatwasser? Zoals deze bijvoorbeeld?

https://www.bol.com/nl/nl/p/inventum-vv ... 84QAvD_BwE


Niet met zo’n mini mini…
Ik heb wel eens een vaatwasser gehad die kleiner was en smaller dan de gemiddelde maat

In het begin was het prima. Maar uiteindelijk stoorde het me enorm. Je propt hem toch te vol waardoor ie niet meer goed schoonmaakt.
En als je hem vulde zoals het moest, moest ie ook vaker draaien voordat de vaat weg was.
Afwassen werd dus toch noodzaak als je bijvoorbeeld sneller je aanrecht leeg wilde hebben.

Dus nee.. voor mij nooit meer. Ondanks dat hij niet eens zo klein was als dit.

paars

Berichten: 5645
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 10:49

Relatie van nichtje van mij is voorbij. Ze woont nu alleen in de huurwoning. Zit nu dus meteen onder de inkomensgrens van huursubsidie; zou ze dat nu aan kunnen vragen of moet ze omdat ze t/m april samenwoonde dan straks een deel terugbetalen? Ik heb gezocht op de site van de belastingdienst maar kan hier maar niet achterkomen.

xPabloBokt

Berichten: 9518
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 10:50