Paniek… morning after pil

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12419
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 10:18

Misschien een apart topic hierover openen?

Gini
Berichten: 17984
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 10:20

Sorry als het niet gepast is in dit topic.

Kaplaars

Berichten: 1561
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 10:23

Gini schreef:
Sorry als het niet gepast is in dit topic.

Dit is niet gepast in dit topic. PUNT.

verootjoo
Berichten: 35689
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 10:39

Cioccolato schreef:
In the heat of the moment zien mensen soms de ander wat minder. Dus het is wel wat ingewikkelder dan dat je stelt.

Ik vind het een zeer grijs gebied. Er over praten vind ik ook goed. Maar ik denk niet in dit topic? Geen idee, moet ts maar aangeven.


Als je volledig op jezelf gericht bent zie je idd minder van de ander ja…
Dat maakt niet gelijk dat de ander minder signalen uitzendt en dat je er dan niks mee hoeft.
Goof schreef:
verootjoo schreef:
Die signalen mis je alleen maar als je totaal alleen met jezelf bezig bent en dat is nooit de bedoeling.


Tussen 'nooit de bedoeling' en de werkelijkheid zit echt een heel groot gat.


Dat klopt

Jolien87

Berichten: 17525
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 10:41

Jee TS, wat een nare ervaring voor je.
Hoe gaat het nu met je?
Hopelijk heb je een beetje kunnen slapen vannacht.

Ik vind de huidige discussie enorm ongepast en niet op zijn plek in dit topic.
Dit is absoluut niet helpend voor TS.
Er wordt volledig voorbijgegaan aan haar vraag en kwestie.

DuoPenotti

Berichten: 30331
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 11:01

Jolien87 schreef:
Jee TS, wat een nare ervaring voor je.
Hoe gaat het nu met je?
Hopelijk heb je een beetje kunnen slapen vannacht.

Ik vind de huidige discussie enorm ongepast en niet op zijn plek in dit topic.
Dit is absoluut niet helpend voor TS.
Er wordt volledig voorbijgegaan aan haar vraag en kwestie.

Hier sluit ik mij totaal bij aan.

Hopelijk gaat het goed met je en heb je fijne steun om je heen :knuffel:

Suzanne F.

Berichten: 49549
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 11:12

Heel veel sterkte. Als je aan de pil was dan is de kans echt heel erg klein dat je zwanger bent.
Heb je de huisartsenpost gebeld om advies? Het is goed om hier over te praten met iemand die je vertrouwt. Wij weten natuurlijk niet exact wat er gebeurd is maar het feit dat jij je er niet goed over voelt en in de war bent geeft al aan dat het niet oké was. Knuf voor jou.

Telpeva

Berichten: 14876
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 11:30

Bedenk ook dat je contact kunt opnemen met de mods, zij kunnen alles erover hier op bokt ook anonimiseren als je daar alsnog behoefte aan zou hebben. Dat kan nu zijn, dat kan ook later zijn, of nooit, waar jij je prettig bij voelt! :)

Zoolgangster

Berichten: 9754
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 11:31

Anoniem schreef:
Dankjewel allemaal! Ik heb helaas geen nee gezegd, dus ik vermoed dat ik geen aangifte kan doen. Ik weet nu gek goed sowieso nog maar half wat ik gedaan heb, is dat normaal? Foto’s maken ga ik doen! En ik ga nu even dat centrum bellen, hopelijk hebben zij nog goede tips want ik voel me nu fysiek ook al helemaal poedersuiker


Kan hij iets in je drinken/eten gedaan hebben? Het kan ook dat je jezelf onbewust hebt afgesloten uit een soort van mentale zelfbescherming tegen trauma.

Heel veel sterkte, het is allemaal niet niks om door zo'n kwiebus gebruikt/zeg maar rustig misbruikt te worden.

Shiloh

Berichten: 19804
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 11:34

Gini schreef:
Shiloh schreef:

“Wil jij dit ok zo zonder condoom?”

“Nou eigenlijk niet”

“Ok. Dan stoppen we”

Zo moeilijk is het niet hoor.

Het is niet voor niks dat ze de wet willen omdraaien (al hebben omgedraaid?) van “ze heeft geen nee gezegd” naar “ze heeft geen ja gezegd”

Laten we nou niet doen of instemming zo ingewikkeld is. Of moeten we nou echt de thee anekdote weer oprakelen?


Dan geef je dus woordelijk aan dat je het niet wilt. Dan lijkt het me zo klaar als een klontje ja. Maar dat was dus ook niet echt mijn hypothese. :)


Het verschil is in jou quote wacht je af tot zij tegensputtert. In mijn voorbeeld vraag je actief om instemming. Dat schijnen veel mensen heel ingewikkeld te vinden.

Geen nee is niet ja.

Sorry dat ik nog reageerde in de discussie. Maar ik vind het heel belangrijk dat TS begrijpt dat ze niks verkeerd heeft gedaan.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 20-05-24 11:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Charaz

Berichten: 24378
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 11:35

Ik vind de suggesties richting over die jongen hier echt niet oke, als ik het goed begrijp wilde TS wel seks, maar eigenlijk niet zonder condoom en is dit wel gebeurd. Dat is hartstikke rot, maar om te suggereren dat hij iets in haar drinken heeft gedaan en roepen om hem te castreren. Doe even normaal zeg.

Zoolgangster

Berichten: 9754
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 11:38

Avalanche schreef:
Hutcherson schreef:
Maar... Sporen ed is toch alleen interessant als er sprake is van verkrachting? Valt het (achteraf) niet willen van onveilige seks ook onder die noemer?

Ik weet niet hoe het juridisch zit. Maar als TS wel seks wilde mét condoom, maar niet zonder, vind ik dat wel een vorm van verkrachting.

Seks met wederzijdse toestemming, betekent imo dat je volledig geïnformeerd bent, en ook het eens bent met de bescherming die gebruikt wordt. TS geeft duidelijk aan dat ze seks zonder condoom niet wilt.


In Zwitserland is zoiets verkrachting. is een geval geweest van een man die stiekem zijn condoom afdeed tijdens de daad. Ik meende dat dat in Zweden ook zo is.

daantjuhhh

Berichten: 26948
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 11:40

Charaz schreef:
Ik vind de suggesties richting over die jongen hier echt niet oke, als ik het goed begrijp wilde TS wel seks, maar eigenlijk niet zonder condoom en is dit wel gebeurd. Dat is hartstikke rot, maar om te suggereren dat hij iets in haar drinken heeft gedaan en roepen om hem te castreren. Doe even normaal zeg.

Dus wilde TS geen seks.
Zij wilde niet zonder condoom.


Bron: https://www.avdr.nl/legalflix/blogs/his ... %20partner.


Afbeelding

deksel

Berichten: 3824
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 11:46

daantjuhhh schreef:
Charaz schreef:
Ik vind de suggesties richting over die jongen hier echt niet oke, als ik het goed begrijp wilde TS wel seks, maar eigenlijk niet zonder condoom en is dit wel gebeurd. Dat is hartstikke rot, maar om te suggereren dat hij iets in haar drinken heeft gedaan en roepen om hem te castreren. Doe even normaal zeg.

Dus wilde TS geen seks.
Zij wilde niet zonder condoom.


Bron: https://www.avdr.nl/legalflix/blogs/his ... %20partner.


[ [url=m/DLC2tf.png]Afbeelding[/url] ]

Hier gaat het om condoom af doen tijdens de seks. Of dat bij TS het geval is weet alleen TS + de jongen.

Ik vind het ongepast om hier aannames te doen over wat wel of niet is gebeurd bij TS, en of dat dan wel of niet aanranding of verkrachting is geweest.

Popstra
Berichten: 13896
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 11:47

Vind dit wel stuitend. TS is er van in de war en heeft markeringen op haar lichaam.
Dat noem ik ook wel verkrachting.
Echter weten we niet of de persoon die dit heeft gedaan een bekende is van de TS
Dat maakt het ook erg lastig om evt aangifte te doen.
Vervelende situatie en wens de TS veel sterkte

daantjuhhh

Berichten: 26948
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 11:54

deksel schreef:
daantjuhhh schreef:
Dus wilde TS geen seks.
Zij wilde niet zonder condoom.


Bron: https://www.avdr.nl/legalflix/blogs/his ... %20partner.


[ [url=m/DLC2tf.png]Afbeelding[/url] ]

Hier gaat het om condoom af doen tijdens de seks. Of dat bij TS het geval is weet alleen TS + de jongen.

Ik vind het ongepast om hier aannames te doen over wat wel of niet is gebeurd bij TS, en of dat dan wel of niet aanranding of verkrachting is geweest.

Ik doe geen aannames.

Ik geef alleen aan hoe er in het verleden in de wet mee omgegaan is.
TS doet er verstandig aan om te gaan praten met een agent als ze er wel verder mee wil.

Zij zullen dan kijken of er een zaak is of niet.

Marjo

Berichten: 37335
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 12:06

Dames, dit is echt níet de plek voor deze discussie. Open even een ander topic om te discussiëren wat consent is en waar je die grens trekt, maar ga weg uit dit topic. Dit helpt TS toch totaal niet?

TS, heel veel sterkte. Weet dat jíj niets fout gedaan hebt, en dat je al het recht van de wereld hebt om je k*t te voelen hierdoor. Gelukkig heb je al de juiste contactpersonen aangereikt gekregen. Ik vind het dapper en sterk dat je hier zo over praat, dit gaat je echt alleen maar helpen.
En negeer de nutteloze discussie :*

denisesilver

Berichten: 3025
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 12:52

Jolien87 schreef:
Jee TS, wat een nare ervaring voor je.
Hoe gaat het nu met je?
Hopelijk heb je een beetje kunnen slapen vannacht.

Ik vind de huidige discussie enorm ongepast en niet op zijn plek in dit topic.
Dit is absoluut niet helpend voor TS.
Er wordt volledig voorbijgegaan aan haar vraag en kwestie.

+1, ik ga temmen.

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 13:02

Ik heb ook getemd. Leuk dat jullie discussie willen voeren, maar dit kan een serieus trauma zijn voor TS en jullie kunnen hier met jullie opmerkingen negatief aan meedragen.

pien_2010

Berichten: 43888
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 13:03

Choiix schreef:
Denk niet dat je op advies van een man zit te wachten, maar gezien het feit dat je nu in de war lijkt te zijn volgens jezelf, maak in ieder geval even screenshots van wat hij gezegd heeft.

En mijn ongevraagde advies, ga toch even met de politie praten. Het kan best zijn dat jij het achteraf “mee vindt vallen” maar het feit dat je nu in de war bent zegt eigenlijk al dat er iets gebeurd is waar je je niet fijn bij voelt, en zeker als hij een (zieke, verderfelijke) breeding kink heeft kan het maar zo zijn dat hij dit bij meerdere vrouwen doet en hij dus meer vrouwen met op zijn minst dit gevoel achter laat. Dat is gewoon ziek.

En inderdaad wat hierboven ook al gezegd werd over het koperspiraaltje, die hebben de meeste verloskundigen op voorraad en kan inderdaad binnen 5 dagen nog geplaatst worden.

En let alsjeblieft goed op jezelf, ook de komende tijd!



Je geeft als mens een heel goed en empathisch advies. Mooi om te lezen en je bescheidenheid siert je en is verstandig!

Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 13:21

Dit. Aan het eind van de dag zegt hoe iemand zich voelt genoeg lijkt me.......

Slachtofferhulp kan in deze dingen ook echt wel wat betekenen.

Mondy

Berichten: 11890
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 14:52

Hopelijk voel je je iets beter of iig meer gehoord vandaag :(:)

Jolliegirl

Berichten: 33025
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 15:03

Meissie toch!
Schaam je niet. Hij is degene die zich moet schamen. Ga je lekker douchen en wassen. Maak foto's van je plekken, voor de zekerheid.

Yavanna

Berichten: 2678
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 15:27

Heftig TS en hoop dat je je nu wat helderder voelt en alles wat meer op een rijtje hebt kunnen zetten.
Je schrijft dat hij een breeding kink heeft, gelukkig slik je de pil en is de kans klein, maar wat als dat niet het geval was geweest en jij idd zwanger zou zijn, zou hij er dan voor je zijn of niet.
Daarnaast, als jij je gedwongen voelt, omdat hij overheersend is en je je daardoor overweldigd voelt, tot seks, is het niet oke en zou ik zeker met een professional gaan praten of dit aanvaardbaar is voor je.
Ik wens je veel sterkte en hoop dat je met hulp weer beter in je vel gaat zitten dan nu.

marleen_88

Berichten: 14145
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 15:59

Wat een nare ervaring heb jij gehad, wat goed dat je hulp hebt benaderd om erover te praten. Zorg maar goed voor jezelf de komende tijd. :(:)

Wat betreft alle speculaties hier: hier help je TS niet mee.