Robotstofzuiger met huisdieren?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snorkel1986

Berichten: 3041
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Robotstofzuiger met huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 14:48

Eufy is 7 cm dacht ik. Of anders je kast ophogen.. _O- hebbik in onze gang gedaan de kinderen hebben 4 houten blokjes minder...

JesdaJinn

Berichten: 10472
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 15:43

Met 3 harige honden. 2 Border Collies en een pomeriaan, zei ik harig? Heb ik deze: BLAUPUNKT Bluebot XTREME Zwart
Hij loopt elke dag. Puur om het bij te houden. Wanneer ik naar bos ben geweest en er ligt veel zand of veel haar dan ga ik met een Franse slag de groffe dingen weg halen en dan laat ik hem lopen. Werkt perfect.
Maak hem na gebruik altijd school. Zo kan die het langst mee.
Moet wel zeggen, je hoort hem wel maar vind het niet storend. Die paar minuten dat ie loopt scheelt mij een hoop werk. Dan maar beetje lawaai :P

Ben echt heel tevreden.

Kitty

Berichten: 7704
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Re: Robotstofzuiger met huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 15:53

Na we eerst een Roomba gehad hebben (die het waterbakje van de hond onder gooide en daardoor verdronken is) hebben we al jaren een Roborock. Elke avond mag hij een rondje door de kamer maken, af en toe met dweil maar meestal alleen zuigend. Met een Golden Cocker en twee katten hebben we dagelijks voldoende haren en zand in huis en de volgende ochtend is dat weer mooi weg.

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Robotstofzuiger met huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 17:39

Ik heb vriendlief eindelijk weten te overtuigen om een Roomba aan te schaffen. In de outlet van Mediamarkt kun je soms mooie koopjes doen. Ik hoop zo dat ie bevalt want ik heb echt zo een hekel aan stofzuigen. :')

Bo_Y

Berichten: 4581
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 09:47

JesdaJinn schreef:
Met 3 harige honden. 2 Border Collies en een pomeriaan, zei ik harig? Heb ik deze: BLAUPUNKT Bluebot XTREME Zwart
Hij loopt elke dag. Puur om het bij te houden. Wanneer ik naar bos ben geweest en er ligt veel zand of veel haar dan ga ik met een Franse slag de groffe dingen weg halen en dan laat ik hem lopen. Werkt perfect.
Maak hem na gebruik altijd school. Zo kan die het langst mee.
Moet wel zeggen, je hoort hem wel maar vind het niet storend. Die paar minuten dat ie loopt scheelt mij een hoop werk. Dan maar beetje lawaai :P

Ben echt heel tevreden.


Die hebben wij ook met een stabij en aussie. Staat iedere dag aan.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Robotstofzuiger met huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 11:28

Eens, het is toch een beetje geven en nemen, zeker in het begin. Als de pup straks wat ouder is en zindelijker, dan kan hij weer op de normale tijd opstaan.

En tbh, wat is 5-10 min nou? Om de pup éven buiten te laten?

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2444
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Robotstofzuiger met huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 12:00

Hier de ecovacs deeboot ozmo. Geen mega opvangbak, maar die heeft wel een variant met zo’n leeg station. Snel en geruisloos. 2 Berners in huis dus veeeeel haar

Niqui

Berichten: 2188
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 13:22

IMANDRA schreef:
Sinds we de tweede hond erbij hebben zijn we toch heel hard aan het overwegen om voor een robotstofzuiger te gaan. Twee australian shepherds, dus zo. veel. haar...!

Maar nu zijn er 100.000 modellen en sommige zeggen voor dierenharen te zijn en sommige niet. Dus ik weet niet zo goed naar welke merken en modellen ik moet kijken. Omdat hier vast meer mensen met (langharige) honden zitten, zijn er vast mensen die mij een model kunnen aanraden! Het ding hoeft ook niet perfect overal onder en alle hoekjes te stofzuigen, daar hebben we onze dyson voor.

Ik zoek dus een robotstofzuiger die:
  • langharige dierenharen aankan
  • een opvangbak heeft want elke dag legen kinda defeats the purpose
  • niet te veel lawaai maakt

Hij hoeft in principe geen dweilfunctie te hebben, maar niet erg als die er wel op zit. Camera is nice, maar geen moetje of pre. De ruimte onder onze bank is 10,5 cm hoog, die onder onze kastjes 7,5cm (ik gok dat ze daar niet onder gaan kunnen). We hebben ook een soort kleine drempel/overgang/gootje naar onze serre waar die bij voorkeur over moet kunnen (waar de schuifdeur door-/overheen schuift). (Nog) geen tapijten, de vloer is keramische tegel.

Prijs is geen issue.

Wie o wie kan mij een goede robotstofzuiger aanraden?

PS: ik zag bijvoorbeeld deze maar geen idee of die goed zijn? https://www.coolblue.nl/product/944302/ ... -heat.html https://www.philips.nl/c-p/XU3110_02/ho ... l-benefits


Er komt een nieuwe Dreame X40 pro ultra versie uit met een intrekbare LIDAR zodat hij onder lage meubels kan komen. Ze verzinnen toch wat allemaal. Hier de aankondiging op Facebook;

Afbeelding

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Robotstofzuiger met huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:24

Ik heb onze Rudi de Roomba inmiddels binnen. Heel gebruiksvriendelijk te installeren, hij heeft net een plattegrond van het huis gemaakt en mag nu eerst proefdraaien met stofzuigen en daarna dweilen.

Wat ideaal dat je in kan stellen dat ie op bepaalde tijden vanzelf gaat man!

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 11:23

Niqui schreef:
IMANDRA schreef:
Sinds we de tweede hond erbij hebben zijn we toch heel hard aan het overwegen om voor een robotstofzuiger te gaan. Twee australian shepherds, dus zo. veel. haar...!

Maar nu zijn er 100.000 modellen en sommige zeggen voor dierenharen te zijn en sommige niet. Dus ik weet niet zo goed naar welke merken en modellen ik moet kijken. Omdat hier vast meer mensen met (langharige) honden zitten, zijn er vast mensen die mij een model kunnen aanraden! Het ding hoeft ook niet perfect overal onder en alle hoekjes te stofzuigen, daar hebben we onze dyson voor.

Ik zoek dus een robotstofzuiger die:
  • langharige dierenharen aankan
  • een opvangbak heeft want elke dag legen kinda defeats the purpose
  • niet te veel lawaai maakt

Hij hoeft in principe geen dweilfunctie te hebben, maar niet erg als die er wel op zit. Camera is nice, maar geen moetje of pre. De ruimte onder onze bank is 10,5 cm hoog, die onder onze kastjes 7,5cm (ik gok dat ze daar niet onder gaan kunnen). We hebben ook een soort kleine drempel/overgang/gootje naar onze serre waar die bij voorkeur over moet kunnen (waar de schuifdeur door-/overheen schuift). (Nog) geen tapijten, de vloer is keramische tegel.

Prijs is geen issue.

Wie o wie kan mij een goede robotstofzuiger aanraden?

PS: ik zag bijvoorbeeld deze maar geen idee of die goed zijn? https://www.coolblue.nl/product/944302/ ... -heat.html https://www.philips.nl/c-p/XU3110_02/ho ... l-benefits


Er komt een nieuwe Dreame X40 pro ultra versie uit met een intrekbare LIDAR zodat hij onder lage meubels kan komen. Ze verzinnen toch wat allemaal. Hier de aankondiging op Facebook;

[ [url=m/CVD8XW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hmm jammer want dat is nog steeds te hoog haha. Denk niet dat ik die kast eenvoudig 1,5cm hoger krijg, maar wellicht wel iets om naar te kijken als ik toch voor Dreame zou gaan!

liberia
Berichten: 529
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Robotstofzuiger met huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 0 min geleden

Zo enthousiast als ik op 9 april jl in dit topic nog over onze nieuwe Roomba was, dat is nu een stuk minder. In de afgelopen 8 weken is het stofzuigen steeds minder geworden. Hondenhaar veegt hij op proppen, welke hij niet meeneemt. Ook zijn programma is regelmatig in de war.