Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49413
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 16:46

En het beddengoed zelf een keer op een kookwas draaien?
Als dat niet werkt dan kan je er wat Wasparfum bijdoen.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 17:28

Zijn de rubbers en randen van de wasmachine schoon?
En het beddengoed insmeren met ossengalzeep?

Nielojram

Berichten: 7852
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:16

welmoed__ schreef:
Ik ben een stille meelezer met nu zelf een vraag.

Ik heb bij een aantal stuks beddengoed dat het wat vettig is geworden. De rest van mijn was niet en ander beddengoed ook niet. Het ruikt ook anders dan mijn andere was, vrij sterke geur maar stinkt niet. Beetje de geur van een handzeep, echt zo’n blok zeg maar, beetje ouderwetse geur.
Iemand enig idee hoe dit kan en wat ik er aan kan doen? Heb er al een keertje schoonmaakazijn bij in gedaan, een kookwas gedaan van te voren, maar lijkt niet te helpen. Wie kan me helpen? :)

En gewoon het beddengoed naar de eeuwige jachtvelden brengen?
Asiels staan hier vaak om te springen, beddengoed.

welmoed__

Berichten: 6572
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:09

Suzanne F. schreef:
En het beddengoed zelf een keer op een kookwas draaien?
Als dat niet werkt dan kan je er wat Wasparfum bijdoen.


Heb dat met de kussenslopen al eens gedaan volgens mij, omdat ze anders toch gewoon weg kunnen.


Esther_ schreef:
Zijn de rubbers en randen van de wasmachine schoon?
En het beddengoed insmeren met ossengalzeep?


Ja zijn schoon. Ossengalzeep niet geprobeerd, lijkt me een hele klus om het hele dekbed in te smeren? :o


Nielojram schreef:
welmoed__ schreef:
Ik ben een stille meelezer met nu zelf een vraag.

Ik heb bij een aantal stuks beddengoed dat het wat vettig is geworden. De rest van mijn was niet en ander beddengoed ook niet. Het ruikt ook anders dan mijn andere was, vrij sterke geur maar stinkt niet. Beetje de geur van een handzeep, echt zo’n blok zeg maar, beetje ouderwetse geur.
Iemand enig idee hoe dit kan en wat ik er aan kan doen? Heb er al een keertje schoonmaakazijn bij in gedaan, een kookwas gedaan van te voren, maar lijkt niet te helpen. Wie kan me helpen? :)

En gewoon het beddengoed naar de eeuwige jachtvelden brengen?
Asiels staan hier vaak om te springen, beddengoed.


Twee dekbedovertrekken zijn wel wat ouder, maar een aantal kussenslopen zijn haast nieuw dus dat zou wat zonde zijn.

senna21

Berichten: 11892
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:27

Op 40-60 graden wassen met soda en azijn.

snorkel1986

Berichten: 3042
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:33

Idd wassen met beetje soda eetlepel of 2/3 dan is denk ik je probleem opgelost ( wel met je "vuilewas")

Paardenfann4
Berichten: 1367
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:47

Meestal komt het omdat er te weinig water in de wasmachine komt tijdens het wassen, ook als de knop extra water aan staat. Ik zet de wasmachine aan en na een paar minuten doe ik er een gieter water bij via het bakje waar je de zeep in doet of in ieder geval zoveel water dat ik een sopje zie. Dat helpt bij mij heel erg goed.

akishino
Berichten: 1879
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 07:18

Een nacht in water met natuurazijn (half om half) laten weken. Daarna in de wasmachine op 60 graden, waspoeder (geen vloeibaar) met een schepje bakingsoda. In het wasverzachterbakje een scheut azijn met een paar druppels wasparfum.

Suzanne F.

Berichten: 49413
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 20:26

Ik ben echt goed bezig in huis. Doe elke week een ‘groot iets’ erbij. Heb mijn vouwgordijnen boven en beneden eraf gehad en gewassen, de inbetweens gewassen. De kozijnen binnen een keer weer goed schoongemaakt en de ramen gezeemd binnen (buiten doe ik vaker maar binnen doe ik niet zo vaak). Gisteren de hoekbank weggetrokken en de kast en daarachter eens goed gestofzuigd en gesopt. Poeh dat doe ik niet zo vaak en ik schrok toch wel van het stof daarachter tegen de muur.

Ik heb bij Wasparfum.nl nieuwe proefmonsters besteld en dat is zo leuk om uit te proberen. Het ruikt superlekker nu omdat ik het bij de gordijnen heb gedaan. Wat helemaal een aanrader is, is de allesreiniger van Wasparfum. Die hebben ze nu ook. Echt een grote fles en het ruikt geweldig. Ik heb de New York nu. Misschien dat ik volgende keer een andere probeer, al is deze wel superlekker. Jammer dat ze nog geen proefmonsters hebben van de allesreinigers.
Maar ik maak nu met plezier schoon want mijn huis ruikt heerlijk nu daardoor.

Telpeva

Berichten: 14818
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 21:35

Fijn is dat he, gewoon lekker bezig zijn en zien en weten hoe alles erop vooruit gaat. Vandaag had ik de boel lekker open gezet, frisse lucht er in, muziek aan, lekker opruimen en schoonmaken. En geëindigd met een lekkere kop koffie :D

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 21:38

Hier vandaag de kozijnen en ramen aan de buitenkant schoongemaakt! Heerlijk fris aanzicht!

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 22:13

Suzanne F. schreef:
Ik ben echt goed bezig in huis. Doe elke week een ‘groot iets’ erbij. Heb mijn vouwgordijnen boven en beneden eraf gehad en gewassen, de inbetweens gewassen. De kozijnen binnen een keer weer goed schoongemaakt en de ramen gezeemd binnen (buiten doe ik vaker maar binnen doe ik niet zo vaak). Gisteren de hoekbank weggetrokken en de kast en daarachter eens goed gestofzuigd en gesopt. Poeh dat doe ik niet zo vaak en ik schrok toch wel van het stof daarachter tegen de muur.

Ik heb bij Wasparfum.nl nieuwe proefmonsters besteld en dat is zo leuk om uit te proberen. Het ruikt superlekker nu omdat ik het bij de gordijnen heb gedaan. Wat helemaal een aanrader is, is de allesreiniger van Wasparfum. Die hebben ze nu ook. Echt een grote fles en het ruikt geweldig. Ik heb de New York nu. Misschien dat ik volgende keer een andere probeer, al is deze wel superlekker. Jammer dat ze nog geen proefmonsters hebben van de allesreinigers.
Maar ik maak nu met plezier schoon want mijn huis ruikt heerlijk nu daardoor.


Wat heerlijk!!! Dat is toch gewoon echt heerlijk, schoonmaken!

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 22:15

Ik heb sinds een maandje een robotstofzuiger van de Lidl, gewoon dat goedkope model van 139 euro.

Had gedacht dat ik het niks zou vinden, heb hem voor boven gekocht, maar ben er echt blij mee.
Gooi hem op de zolder en dan doet hij daar mijn waskamer, de hal en de grote slaapkamer. Dag later gaat ie naar de kamers op de eerste verdieping en daar doet ie dan de hal en de slaapkamer/kleedkamer.

Toch heerlijk dat dat zo makkelijk gaat. Over een tijde ga ik denk ik voor een duurdere variant die je hemelaal in kunt stellen. deze rijdt gewoon zonder plan wat rond. Die zou dan ook naar beneden kunnen.