Smartwatch

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10932
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:54

Wat fijn lous
Topservice :j

Bagheera_206

Berichten: 25920
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 13:48

Zo gaat het ook lekker met het zonnetje er weer bij. 8-)

Afbeelding

CupCakes_

Berichten: 3397
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 11:52

Hier mensen al ervaring met de Garmin venu 3? Hoe bevalt deze?

Zertab

Berichten: 12419
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 13:22

Ik heb de venu 2 plus (dacht ik zo uit mijn hoofd) en erg blij mee! :) ik gebruik hem voornamelijk voor stappen, sport bij houden en de smart functie van bellen en appjes lezen.

Captain

Berichten: 21439
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 08:06

Hallo allemaal!

Ik heb al járen een fitbit, maar ben het helemaal zat dat de hartslagmeter zo ruk is. Een week gehiked in de bergen en terwijl ik naar zuurstof stond te happen zei mijn Fitbit: hartslag 95. :roll:

Pas als ik een tijdje stil stond begon hij op te lopen, maar daardoor had ik na een hike van 4 uur maar 33 actieve minuten. +:)+

Klaar mee. :')

Mijn oog is gevallen op een Garmin, maar welk type zou goed zijn voor mij? Ik heb de test op de website gedaan maar dan kom je al snel op uiterlijk uit terwijl het mij meer gaat om de prestaties, maar ik ben ook weer geen topsporter. :+

Benodigd:
Hartslagmeter
Stappenteller
GPS
Tracken van wandelen, fietsen (ook in de sportschool. Dat registreert mijn fitbit nu of als zwemmen, of helemaal niet.)en paardrijden
Valdetectie zou fijn zijn
Ik hoef er niet mee te kunnen bellen of appen of betalen.
Slaapanalyses
Batterij die een paar dagen mee gaat
Verwisselbaar bandje

BeFunny

Berichten: 10932
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 08:12

Bijna alle Garmin toestellen doen wat jij zoekt. Ik zou weg blijven van Lilly die schijnt niet accuraat te zijn. Nieuwe model weet ik niet.

Zertab

Berichten: 12419
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 08:40

De Venu voldoet daar ook aan, en vind ik ook een mooi model.

Lous

Berichten: 24255
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 09:34

Captain schreef:
Hallo allemaal!

Ik heb al járen een fitbit, maar ben het helemaal zat dat de hartslagmeter zo ruk is. Een week gehiked in de bergen en terwijl ik naar zuurstof stond te happen zei mijn Fitbit: hartslag 95. :roll:

Pas als ik een tijdje stil stond begon hij op te lopen, maar daardoor had ik na een hike van 4 uur maar 33 actieve minuten. +:)+

Klaar mee. :')

Mijn oog is gevallen op een Garmin, maar welk type zou goed zijn voor mij? Ik heb de test op de website gedaan maar dan kom je al snel op uiterlijk uit terwijl het mij meer gaat om de prestaties, maar ik ben ook weer geen topsporter. :+

Benodigd:
Hartslagmeter
Stappenteller
GPS
Tracken van wandelen, fietsen (ook in de sportschool. Dat registreert mijn fitbit nu of als zwemmen, of helemaal niet.)en paardrijden
Valdetectie zou fijn zijn
Ik hoef er niet mee te kunnen bellen of appen of betalen.
Slaapanalyses
Batterij die een paar dagen mee gaat
Verwisselbaar bandje


Dat heeft de Forerunner 255 en 265 allemaal.

Bagheera_206

Berichten: 25920
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 12:16

Even checken of er paardrijden standaard op zit. Voor sommige modellen moet je er een aparte app voor downloaden op telefoon om activiteit paardrijden te kunnen registreren. Ik zou wel gaan voor eentje met ingebouwde GPS. Als jij hiken in bergen leuk vindt is mss een model met hoogtemeter ook handig?

BeFunny

Berichten: 10932
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 12:35

Ik zou dan toch gaan voor een Forerunner v.a 655. Of de nieuwe venu volgens mij kan de venu 2 ook. Als je wilt kunnen navigeren :j de Fenix of Epix serie kan ook maar erg duur.

Marije_jiplover

Berichten: 25417
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 12:53

Voor navigatie heb je niet perse een Fenix serie nodig.
Wel als je een kaart wil, maar ik kon op de Instinct prima navigeren met alleen een kruimelspoor lijntje.
En ik meen dat de ForeRunners ook navigatie op basis van een lijntje hebben.

BeFunny

Berichten: 10932
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:01

Marije_jiplover schreef:
Voor navigatie heb je niet perse een Fenix serie nodig.
Wel als je een kaart wil, maar ik kon op de Instinct prima navigeren met alleen een kruimelspoor lijntje.
En ik meen dat de ForeRunners ook navigatie op basis van een lijntje hebben.


Ook voor een kaart niet hoor.
Ik heb de Forerunner 955 en die heeft gewoon een kaart. V.a de 655 heb je dat en volgens mij v.a de venu 2 ook.

Net de 245 had ik ook een kruimelspoor maar met een kaart is echt zoveel fijner, zeker in het buitenland. Ik koppel mijn oortjes ook aan het horloge via bluetooth en zo hoor ik het al een paar meter ervoor of ik naar links of rechts moet. Ideaal.

Captain

Berichten: 21439
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:26

Dank jullie wel!! :D :* Binnenkort naar de mediamarkt!

Marije_jiplover

Berichten: 25417
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:09

BeFunny schreef:
Ook voor een kaart niet hoor.
Ik heb de Forerunner 955 en die heeft gewoon een kaart. V.a de 655 heb je dat en volgens mij v.a de venu 2 ook.

Net de 245 had ik ook een kruimelspoor maar met een kaart is echt zoveel fijner, zeker in het buitenland. Ik koppel mijn oortjes ook aan het horloge via bluetooth en zo hoor ik het al een paar meter ervoor of ik naar links of rechts moet. Ideaal.

Ik ken niet alle specs van alle Garmins uit mijn hoofd, dus wist zo 123 niet welke Garmins er allemaal een kaart hebben.

Maar het ging me er vooral om, dat navigeren op veel meer Garmins kan, dan allen de Fenix en Epix serie die boven mij genoemd werden.


Ik gebruik overigens geen oortjes, maar hoor de piepjes en voel de trillingen ook prima zonder oortjes, om op tijd te weten of ik straks moet afslaan.

Die aanwijzingen komen ook nog snelheid afhankelijk.
In stap komen ze later dan in galop :j

BeFunny

Berichten: 10932
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 20:21

Daarom werden ook niet alleen de Fenix en Epix serie aangeraden.
Ik benoemde juist de forerunners nog omdat je aangaf dat die alleen een lijntje (dat noemen ze overigens Koersen) via dat lijntje hebben. Maar dat is dus vanaf de 655 niet aan de orde. De Venu twee heb ik ook benoemd.

Thrive

Berichten: 999
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 21:09

CupCakes_ schreef:
Hier mensen al ervaring met de Garmin venu 3? Hoe bevalt deze?

Ik heb de venu 3s, dus de kleinere versie, nu zo'n maand of 4 en ben er heel tevreden over. :j Het is wel mijn eerste Garmin, dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal, heb hiervoor een Xiaomi mi band gehad, dus dit was wel een flinke upgrade haha. Ik gebruik hem qua sporten voor paardrijden en hardlopen, verder voor de stappenteller, slaaptracker en vind de vo2max en hrv-status ook wel interessant. Heb het idee dat wat het horloge meet en hoe ik me voel eigenlijk altijd wel overeen komen qua vermoeidheid, slaap, trainingsbelasting etc.

Sabri

Berichten: 1421
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 21:21

Ik ben ook op zoek naar een andere smartwatch. Mijn Fitbit kon ik niet meer verdragen want ik kreeg eczeem onder dat ijzeren meetplaatje ( op de huid bovenop mijn pols). Nu vraag ik me af, hebben meer mensen dit? En zou een andere smartwatch hetzelfde probleem geven?

CupCakes_

Berichten: 3397
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 07:03

Thrive, goed om te horen! Ik heb voor nu de venu 3 besteld. Ik heb niet de mogelijkheid om ergens de twee maten te gaan vergelijken, dus op hoop van zegen maar besteld. :D

8nnemiek

Berichten: 43510
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 07:10

Sabri schreef:
Ik ben ook op zoek naar een andere smartwatch. Mijn Fitbit kon ik niet meer verdragen want ik kreeg eczeem onder dat ijzeren meetplaatje ( op de huid bovenop mijn pols). Nu vraag ik me af, hebben meer mensen dit? En zou een andere smartwatch hetzelfde probleem geven?

Ik heb nooit last ervan, maar mijn smartwatch heeft dan ook geen metaal maar saffierglas aan de onderkant.
Ik hoor wel eens dat je transparante nagellak over metaal kan doen om te voorkomen dat je huid erop reageert, maar geen idee of hij dan nog net zo goed werkt.

Sabri

Berichten: 1421
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 08:19

Dat is ook een goede tip 8nnemiek, van de transparante nagellak of een smartwatch met saffierglas aan de onderkant. Inmiddels de oude Fitbit verkocht dus wil een nieuwe smartwatch aanschaffen. Ik wist niet dat je ook smartwatch had met dit glas zonder zo metalen plaatje. Mooi dan kan ik eea uitzoeken want ik mis erg al mijn metingen nu. Ik heb ook hartritme problemen soms dus is ook geadviseerd vanuit medische hoek een goede smartwatch te gaan dragen

BeFunny

Berichten: 10932
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 08:49

Ik heb ook dat advies gehad. En mijn Forerunner 245 had geen hrv meting deze wel.
Maar je moet er wel voor blijven waken dat je vooral naar je gevoel blijft luisteren en niet naar het horloge gaat leven. Afgelopen jaar ben ik echt ernstig ziek geweest helaas met kans dat het weer terug komt (eigenlijk ongeneeslijk ziek) en ben wel weer lekker gaan bewegen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33895
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 08:49

Sabri schreef:
Ik ben ook op zoek naar een andere smartwatch. Mijn Fitbit kon ik niet meer verdragen want ik kreeg eczeem onder dat ijzeren meetplaatje ( op de huid bovenop mijn pols). Nu vraag ik me af, hebben meer mensen dit? En zou een andere smartwatch hetzelfde probleem geven?

Ik kreeg dit van mijn Fitbit wel, van mijn Garmin niet. :)

Marije_jiplover

Berichten: 25417
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 09:04

Veel mensen krijgen van Garmin dan weer uitslag van het siliconen bandje.

Ik heb een leren bandje voor dagelijks gebruik, alleen tijdens zwemmen en sporten waar ik veel bij zweet gebruik ik het siliconen bandje.

@BeFunny: ik had jouw tekst over navigatie kennelijk anders gelezen dan je bedoelde, ik lees het dat als je wil navigeren, je naar Fenix of Epix moet kijken, vandaar mijn reactie.

Captain

Berichten: 21439
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 13:17

Ik heb zojuist de Venu 3S binnen gekregen, heel blij mee. Nu al! :')

Bagheera_206

Berichten: 25920
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 06:23

Captain schreef:
Ik heb zojuist de Venu 3S binnen gekregen, heel blij mee. Nu al! :')


Tof! 8-) Gefeliciteerd met jouw aankoop!