Welke kat-proof prullenbak?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:10

MonaLieske schreef:
Bekend probleem! Gebeurde hier helaas ook als er niks eetbaars in zat. Baksteen er op durfde ik niet ivm er vanaf beuken (ten koste van de vloer...)

[ [url=m/qSpmVj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had in mijn oude huis ook een grote keuken en daarom vuilnisbakken in een keukenkastje gemaakt, ik mee van Simplehuman.

[ [url=m/cPZarY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toen verhuisd naar een huis met een wat kleinere keuken en de EKO Ecofly step bin aangeschaft. Door de opening in het midden van de deksel krijgt ze hem niet open. Hij is te zwaar om omver te beuken, maar voor de zekerheid ook zo neergezet dat ze geen aanloopje kan nemen. :+

[ [url=m/R0UQds.png]Afbeelding[/url] ]

Inmiddels woont ze overigens alweer 5 jaar hier en zijn haar straatkat gewoontes ook wel een stuk minder geworden. :)


Ik heb de onderste ook, en die gaat best zwaar open en dicht, lijkt me vrij sterk dat ze die open krijgt. Neemt ook vrij weinig ruimte in.

Licor

Berichten: 2959
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Welke kat-proof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:59

Mijn hond maakt ook prullenbakken open.. ik ga nu voor een prullenbak met sensor.. daarvan gaat de klep automatisch open als je er met je hand boven gaat.. de klep ligt verder helemaal plat en is mechanisch dus niet zomaar open te maken met een neus of poten..
Als ik aan t koken ben zet ik de sensor aan en dan werkt de klep.. en als ik klaar ben zet ik de sensor weer uit en is de prullenbak afgesloten zeg maar..

Sky_As

Berichten: 4813
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Welke kat-proof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 10:02

* ziet hond als een soort Jomanda met zijn pootjes boven de prullenbak staan, en dat het ding dan ook echt open gaat*

daantjuhhh

Berichten: 26948
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Welke kat-proof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 10:11

Ik kwam toevallig net een filmpje van een meneer tegen op TikTok die het zelfde probleem heeft.

Hierbij deel 1 van 4.
Maar hij heeft het op kunnen lossen
https://vm.tiktok.com/ZIJnquC6W/

xKatinkii
Berichten: 95
Geregistreerd: 12-10-16
Woonplaats: Harlingen

Re: Welke kat-proof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 10:21

Wat fijn dat Catootje niet de enige is met dit probleem! Ik heb al een hoop goeie tips gekregen, ik ga als ik terug kom van vakantie eens kijken naar de juiste prullenbak!

Tilmar

Berichten: 3330
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 10:25

Nee hoor, je bent niet de enige.

Voor het plastic heb ik een prullenbak waarvan de deksel open gaat als je er op drukt. Mijn kat Loki springt er op, dan er snel af en voila deksel open en graaien maar :D

Ik heb er een metalen schuifje voor gemaakt, dat moet je eerst wegschuiven en dan drukken. Het went haha.

Licor

Berichten: 2959
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 11:29

Sky_As schreef:
* ziet hond als een soort Jomanda met zijn pootjes boven de prullenbak staan, en dat het ding dan ook echt open gaat*


:')

Zijn neus werkt ook met de sensor :Y)