Ervaringen verzwaringsdeken?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
F_Orumster

Berichten: 15342
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 14:08


lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 14:31

Keet schreef:
https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/modeliefjemaakt/

Deze vrouw maakt ze op verzoek en naar wens :) super fijn :)

Maar heeft dus wel een hele lange wachttijd. Ik wacht hier ook op mijn deken die ik in januari heb besteld. Logisch hoor vanwege de omstandigheden maar ik vind het wel lang.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 14:41

Ja, ze werkt momenteel nog alleen of met haar man geloof ik. Ze is wel op zoek naar personeel nu ze ipv vanuit huis in een Atelier werkt. En dat met de kinderen thuis van school
Ze heeft het gigantisch druk en werkt enorm hard :) Het is echt niet een simpel naaiproject helaas.
Ik steun graag kleinere bedrijven :)

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 14:44

Keet schreef:
Ja, ze werkt momenteel nog alleen of met haar man geloof ik. Ze is wel op zoek naar personeel nu ze ipv vanuit huis in een Atelier werkt. En dat met de kinderen thuis van school
Ze heeft het gigantisch druk en werkt enorm hard :) Het is echt niet een simpel naaiproject helaas.
Ik steun graag kleinere bedrijven :)

Ik dus ook maar je moet er wel rekening meehouden. Ik wacht nu 12 weken en de verwachting is pas mei

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18690
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 16:51

De mijne is binnen! Heb er al even onder gelegen en het ligt wel echt lekker. Hij is ook echt zwaar!

Heb wel besloten om hem over mijn dekbed heen te doen eerst. Ik ben een koukleum en die deken is niet heel dik zeg maar.

roekes

Berichten: 758
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:35

Hij werkt het beste als je hem onder je dekbed doet. Ik vind mijn deken die met granulaat is gevuld te koud en daarom heb ik hem in de winter op mijn dekbed liggen.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:48

Je kunt ook naar een wolle dekbed kijken. Die zijn van zich zelf ook erg zwaar tenorzicht van een synthetische dekbad.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:16

Dat is een goed idee, een wollen dekbed. Ik wist niet dat die bestonden. Ik ga het eens uitproberen.

Tiggs

Berichten: 7544
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:17

Mijn ervaring is wisselend. Ik vind het gewicht op zich fijn, maar ik word 's nachts vaak wakker en draai me dan om. Dat gaat met die deken toch minder prettig.

Hij is ook heel fijn als dekentje op de bank, maar dat gaat niet omdat de kat 'm blijft aanvallen vanwege de korreltjes die erin zitten -O-

Tiggs

Berichten: 7544
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:18

Wollen dekbed is super fijn!
Heb ik ook omdat ik dons zielig vind en synthetisch niet prettig.

Berdien

Berichten: 64589
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:01

Ik heb al een wollen dekbed, wil onder niets anders liggen :D Ik slaap wel beter onder mijn wollen dekbed+enórme wollen deken maar dat is ook zó warm :') Een niet warme, zware deken zou ik denk ik best heel prettig vinden! Ik slaap makkelijk in, maar ben gerust 2-3x per nacht wakker. Dat had ik eerder nooit, tot ik overspannen raakte. Een verzwaarde deken die niet warm is lijkt me heerlijk!

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:39


Eilish
Berichten: 3019
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:45

Ik heb laatst een xxl deken gehaakt van 5 kilo wol, die is 180 bij 90 cm. Die is voor op de bank, maar heb ik als experiment nu ook over mijn dekbed heen. Bevalt wel goed denk ik.

Goldie

Berichten: 10451
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:48

Ik lees ook mee, ben een onrustige slaper en een slechte inslaper. Altijd druk in m'n hoofd...

Wel lastig dat je die niet kan wassen,lijkt me toch wel fijn als dat kan..

tamary

Berichten: 29283
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:06

Gewoon laken en dekbed er onder doen, en er kan ook een hoes/dekbedovertrek omheen.

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 23:03

Ladybird schreef:
De mijne is binnen! Heb er al even onder gelegen en het ligt wel echt lekker. Hij is ook echt zwaar!

Heb wel besloten om hem over mijn dekbed heen te doen eerst. Ik ben een koukleum en die deken is niet heel dik zeg maar.


Beval het slapen eronder? Ben ook in twijfel voor te bestellen.

Ilsiie

Berichten: 8226
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:05

Door dit topic was ik ook geïnteresseerd geraakt. Had mijn vriend erover verteld, wilde er eentje bestellen via zijn Amazon en toen zei ie, cadeautje! Echt lief, nog even wachten tot ie binnen is, maar ben heel benieuwd!

Floemii
Berichten: 623
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 07:41

Voor de mensen die er al een hebben:
Als je eronder ligt en je draait je om hoor je dan de vulling/ granulaat verschuiven?

tamary

Berichten: 29283
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:40

Nee. Ik heb hem wel op mijn dekbed liggen, maar met bed verschonen, etc. hoor ik dat ook niet.

Melvern
Berichten: 4420
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:06

Ik heb ook vreselijke slaapproblemen en de zware deken zorgt dat ik wat rustiger blijf.

Als kind stopte mijn vader me zo strak in dat ik niet kon draaien en dat vond ik heerlijk. Zonder dat sliep ik niet.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:20

Ik ken die dekens vanuit de gehandicaptenzorg en vanuit de ouderen zorg...het succes is wisselend maar ik weet wel als het bevalt koop er dan nog een anders kun je hem nooit in de was doen!.
De ene knapt er mee op en de andere word er nog onrustiger van, kijk of je hem ergenst kunt lenen of huren. Of een alternatief een ouderwetse dikke wollen deken, bij voorkeur een 2 persoons formaat die je dubbelvouwt en over je heen legt!.

Zelf had ik een autistische broer met adhd,die haatte dat ding (veel te zwaar) en ik vond hem heerlijk en pikte hem bij mijn broer weg en ging er dan onder tafel of achter de bank onder slapen als ik moe was :D .
De vulling hoorde je niet schuiven,ik weet nog van het wassen dat het lang duurde tot hij droog was!

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:24

Ik heb er een, gekocht via een telegraafaanbieding pas (die werd op social media door iemand gedeeld).
Na een werkongeval verstoorde SI, altijd spanning in mijn spieren en daardoor zware benen die altijd vast zitten en slapeloze nachten. Kon niet inslapen, doorslapen, en vroeg wakker. Sinds het verzwaringsdeken slaap ik beter (beter inslapen en doorslapen, wordt nog maar 1 keer wakker i.p.v. ieder half uur) en mijn benen zijn ook minder moe, zitten minder vast.
Ik vind druk sowieso fijn. Strakke kleding, wikkel mezelf in dekens etc.
Voor mij was het echt een top aankoop, en maar 65 euro dus was nog redelijk te doen.

Mijne pas in een badje gedaan en die was erg snel droog.

Deze heb ik; https://aanbiedingen.telegraaf.nl/v2/sh ... tent=16407

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18690
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 10:51

Ik heb er nu 2 nachten onder geslapen en heb hem op mijn eigen dekbed liggen. Samen is dit goed voor 10 kilo. Ik vind het heel lekker liggen, al word ik wakker als ik van zij wissel. DAt is nog wel even wennen. Ik ben er erg blij mee tot nu toe. Toch is het nog lastig te zeggen of ik makkelijker inslaap door recente positieve gebeurtenissen of door de deken.

Mijne is volgens het etiket niet te wassen. Ga me daar nu ook nog niet druk over maken. STraks als het zomer is ga ik denk ik alleen onder de zwaarte deken, maar dat zien wel tzt wel weer :D

Anoniem

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:26

Hier geen officiële verzwaringsdeken maar wel een hele zware extra deken, ik slaap echt vast met die deken! Dus denk dat het wel werkt.

Evelyne79

Berichten: 4012
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:55

Chiren schreef:
Ik heb er een en het is fantastisch. Mijn deken is 9 kilo en ik vind niet dat de deken bijdraagt aan warmte, daarom heb ik hem ook bovenop mijn winterdekbed.

Verwacht geen magie, maar ik ben van maximaal 3 uur slaap naar 5/6/7 uur slaap gegaan. Als je wil weten vanuit wat voor klachten ik de deken gekocht heb, stuur dan een PB'tje :).


Ik had je wel een pb gestuurd, heb je ook gelezen maar geen reactie ontvangen helaas