Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha

Berichten: 6849
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 08:09

Die zijn idd goed waterdicht. Toen ik van het voorjaar met mijn man in Rome was hadden we noodweer. Ik m'n trackers en groeten jas aan. Niets aan de hand. Mijn man was nat tot op her bot.
Ook in Oostenrijk in de Alpen kun je er letterlijk goed mee uit de voeten. :D

Anoniem

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 10:03

Als tip kan ik nog revivo aanraden. Daar hebben ze tweedehands opgeknapte barefoot schoenen.

Anna79

Berichten: 3385
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:32

Jorex schreef:
Ik heb ook echt baby voeten hoor, zowel in lengte als nu nog in de breedte. Dit zijn dus mijn xero prio all-days maat 37,5. Ze passen heel goed, nu zitten die dockers in verhouding echt krap. _O-
[ [url=m/EXnwgv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zijn deze ook geschikt om wandelingen op te maken? Ik heb net de Daylite hiker van Xeroshoes binnen maar vind ze niet lekker zitten, geven druk op de teen. Of zou dat nog soepeler worden?
Ik wil op dit moment niet veel geld uitgeven aan schoenen omdat het dus tijdelijk is ivm mijn operatie en ik dus iets moet hebben wat laag is maar wel waterdicht.

Iemand tips?

Jorex

Berichten: 10022
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 16:51

Ik heb geen idee. Ik ga ze voor alledaags gebruik inzetten. Ik vind ze tot nu toe wel heel prettig zitten, zou ze het liefst de hele dag aan houden. Ik heb ondertussen mijn halve oude schoenen voorraad op Vinted gezet en ook de eerder gekochte dockers (vallen helaas echt te klein als 36). Onze schoenenkast zit namelijk vol nu. :+

floorsil

Berichten: 2646
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:48

Ik heb gelijk gisteren ook de trackers van vivobarefoot besteld. Idd barefoot & more heeft nu best leuke kortingen. Hopelijk passen ze goed. Kreeg vandaag best wel een beetje koude voeten op de fiets. Merk altijd dat ik met lopen wel snel warme voeten krijg maar met fietsen worden ze toch wel meer koud .

herr_balou
Berichten: 1472
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:44

floorsil schreef:
Ik heb gelijk gisteren ook de trackers van vivobarefoot besteld. Idd barefoot & more heeft nu best leuke kortingen. Hopelijk passen ze goed. Kreeg vandaag best wel een beetje koude voeten op de fiets. Merk altijd dat ik met lopen wel snel warme voeten krijg maar met fietsen worden ze toch wel meer koud .

Beenwarmers of wollensokken werken heel goed tegen koude voeten.

Anna79

Berichten: 3385
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 10:25

Hier toch voor betere kwaliteit en de vivo barefoot magna besteld, twijfel alleen over de maat en de kleur, we gaan het zien!

Ik vind het grappig dat ik nu al voorkeur krijg voor de souplesse, de xero die retour gaat had namelijk een veel dikkere zool en dat vond ik niet fijn. Ik loop binnen op mijn eerste barefoot paar, hele goedkope van een dropshipper maar ik vind ze heerlijk, ze zijn alleen nu niet geschikt voor buiten, wit en niet waterdicht.

Jorex

Berichten: 10022
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:35

Ik vind het juist wel fijn nog dat die xero van mij een dempend inlegzooltje heeft zo in de transitie naar barefoot. Misschien dat ik ze er in de toekomst uit haal, maar voor nu vind ik ze zo juist heerlijk lopen. Hele goede schoenen voor als iemand net overstapt naar barefoot. Maar ik snap dat de zool voor mensen die al langer barefoot lopen juist dik kan aanvoelen.
Ik heb deze op het oog ter vervanging van mijn Landrover schoenen: https://www.barefootandmore.nl/nevada-n ... -blue.html

Anna79

Berichten: 3385
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 12:20

Welke xero heb jij? Ik had de Daily hiker, maar helaas echt niks voor mij

Jorex

Berichten: 10022
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 12:28

Ik heb de prio all day zonder SR. Die daily hiker heeft inderdaad een wat dikkere zool, lijkt me meer vergelijkbaar met hoe normaal wandelschoenen ook een dikkere zool hebben. Maar je zou denk ik in principe op alle soorten barefoot moeten kunnen wandelen als je er goed aan gewend bent om meer feeling met de grond te hebben.

Anna79

Berichten: 3385
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 14:38

Jorex schreef:
Ik heb de prio all day zonder SR. Die daily hiker heeft inderdaad een wat dikkere zool, lijkt me meer vergelijkbaar met hoe normaal wandelschoenen ook een dikkere zool hebben. Maar je zou denk ik in principe op alle soorten barefoot moeten kunnen wandelen als je er goed aan gewend bent om meer feeling met de grond te hebben.


Ik vond ze gewoon heel raar zitten, misschien dat het aan het materiaal lag dat heel stug was, ook de zool was heel stug, totaal geen barefoot gevoel, enkel dat ze breder waren. Maar goed, ik heb ze natuurlijk niet echt geprobeerd, dit was de eerste indruk binnenshuis.

floorsil

Berichten: 2646
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 21:44

Heb vandaag mijn trackers binnen gekregen. Ik heb nu een iets grotere voet en kleinere voet. Nu past mijn kleinere voet heel goed en zit gelijk heel goed. Maar mijn rechtervoet zit die toch wel wat krab. Ik heb een klein randje over. Heb nu voor de zekerheid ook maar even 39 besteld. Maar lopen deze schoenen erg uit? Of valt dat mee? Ben nu een beetje van dat 39 te groot is voor mijn kleine voet.

Anna79

Berichten: 3385
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 08:34

floorsil schreef:
Heb vandaag mijn trackers binnen gekregen. Ik heb nu een iets grotere voet en kleinere voet. Nu past mijn kleinere voet heel goed en zit gelijk heel goed. Maar mijn rechtervoet zit die toch wel wat krab. Ik heb een klein randje over. Heb nu voor de zekerheid ook maar even 39 besteld. Maar lopen deze schoenen erg uit? Of valt dat mee? Ben nu een beetje van dat 39 te groot is voor mijn kleine voet.


O dat is irritant, ik zit precies tussen twee maten in, ik krijg ze vandaag binnen, ben benieuwd. Als het leer is loopt het nog wel wat uit

Anna79

Berichten: 3385
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 19:20

Vandaag de Vivo barefoot Magna binnengekregen. Zit net zo lekker als die eruit ziet! Helaas iets te klein dus ruilen voor een maatje groter

floorsil

Berichten: 2646
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 21:19

Vandaag de 39 binnen gekregen en die vind ik vooral voor mijn kleine voet eigenlijk wat groot. Maar omdat mijn merrels maat 38 te klein zijn en ook op de site van vivobarefoot adviseren maat 39 en ook de winkelmedewerker adviseerde maat 39 te doen. Dus denk dat ik daar maar naar ga luisteren. Anders is het een dure miskoop. Maar mis nu echt wel goede waterdichte schoenen. Ga het maar eens proberen.

floorsil

Berichten: 2646
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 21:20

Licor schreef:
Ow die zijn leuk Jorex!

Ik heb net nieuwe trackers gekocht.. mijn oude waren na een jaar of 3 wel toe aan vervanging :+
Vind het echt de fijnste schoenen die ik heb en ik loop er eigenlijk wel dagelijks op.

[ [url=m/kXtfkA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zijn jou schoenen nog erg uitgelopen of dat niet?

herr_balou
Berichten: 1472
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 21:35

floorsil schreef:
Vandaag de 39 binnen gekregen en die vind ik vooral voor mijn kleine voet eigenlijk wat groot. Maar omdat mijn merrels maat 38 te klein zijn en ook op de site van vivobarefoot adviseren maat 39 en ook de winkelmedewerker adviseerde maat 39 te doen. Dus denk dat ik daar maar naar ga luisteren. Anders is het een dure miskoop. Maar mis nu echt wel goede waterdichte schoenen. Ga het maar eens proberen.

Er is een merk waar je een paar schoenen kunt bestellen met afwijkende maten, dus voor links en rechts. Zie Service no. 3 op de special service pagina: Senmotic.
Let op! Meet je voeten goed want ruilen kan niet bij een Special Service. En gevoerde schoenen (raad ik af) vallen kleiner.
De schoenen zijn goed. De zool is dun en een beetje stug maar gaat lang mee. Wil je er een binnenzooltje inleggen raad ik een maat groter aan.

Licor

Berichten: 2959
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 22:09

floorsil schreef:
Licor schreef:
Ow die zijn leuk Jorex!

Ik heb net nieuwe trackers gekocht.. mijn oude waren na een jaar of 3 wel toe aan vervanging :+
Vind het echt de fijnste schoenen die ik heb en ik loop er eigenlijk wel dagelijks op.

[ [url=m/kXtfkA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zijn jou schoenen nog erg uitgelopen of dat niet?


Nee denk niet dat ze echt groter geworden zijn zeg maar.. maar zelf vind ik het prettig om mn schoenen iets aan de grote kant te hebben.. dus ik kan je er niet zo goed in adviseren.. ik heb ook verschil tussen mn voeten.. met de fivefingers merk ik dat het meeste.. daar past mn ene voet beter in een kleinere maat dan de andere.. maar bij mn dichte schoenen heb ik daar geen last van

jokari

Berichten: 8778
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:38

floorsil schreef:
Vandaag de 39 binnen gekregen en die vind ik vooral voor mijn kleine voet eigenlijk wat groot. Maar omdat mijn merrels maat 38 te klein zijn en ook op de site van vivobarefoot adviseren maat 39 en ook de winkelmedewerker adviseerde maat 39 te doen. Dus denk dat ik daar maar naar ga luisteren. Anders is het een dure miskoop. Maar mis nu echt wel goede waterdichte schoenen. Ga het maar eens proberen.

Ik heb de mijne nu een jaar, in mijn normale maat gekocht, en ik vind ze nog steeds net te klein. Volgende keer koop ik echt wel een maatje groter. Ik mag geen lange wandelingen doen of krijg drukplekken op mijn grote-teennagels.
Los daarvan zijn ze fantastisch. <3 Ik had maar zo eigenwijs niet moeten zijn. :D

floorsil

Berichten: 2646
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 21:12

Ik heb besloten voor de maat 39. Vandaag heel de dag op gelopen en dat ging eigenlijk beter dan verwacht. Ben blij dat ik voor maat 39 heb gekozen. Denk dat 38 idd wat klein zou zijn. Ben ook wel een beetje gewend om wat meer ruimte te hebben. Ben er nu wel blij mee. Nu de andere terug sturen.

Anna79

Berichten: 3385
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 13:14

Vandaag de Vivo magna binnengekregen, de zwarte, ik vind ze heel mooi en ze zitten goed. Gelijk een wandeling met de hond gemaakt, nou dat is wennen, beetje in de rug nu, maar geen last van mijn voeten! Vanmiddag maar even op mijn gewone, rustig opbouwen.
Ik kan ze ook met 1 hand aantrekken, dat is handig als ik straks aan mijn schouder geopereerd ben! Moeten alleen nog even elastische veters in.
Afbeelding

herr_balou
Berichten: 1472
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 20:23

Anna79 schreef:
Vandaag de Vivo magna binnengekregen, de zwarte, ik vind ze heel mooi en ze zitten goed. Gelijk een wandeling met de hond gemaakt, nou dat is wennen, beetje in de rug nu, maar geen last van mijn voeten! Vanmiddag maar even op mijn gewone, rustig opbouwen.
Ik kan ze ook met 1 hand aantrekken, dat is handig als ik straks aan mijn schouder geopereerd ben! Moeten alleen nog even elastische veters in.
[ [url=m/B03nWh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kan prima veters schrikken maar heb er een hekel aan dus veter ik mijn schoenen zo dat ik er met behulp van een duim in kan geraken. Daarna trek ik even wat extra ruimte voor de voorvoet en klaar. Voor de duurzaamheid van de schoenen is die methode echter niet optimaal. Maar goed ik woon in een omgeving die sowieso niet optimaal is voor de duurzaamheid van wat dan ook. In de stad deed ik 10 jaar met schoenen en minimaal 20 jaar met wat voor kleding dan ook, nu ben ik blij als ik 5 jaar haal.

Anna79

Berichten: 3385
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 20:24

Zo doe ik het inderdaad ook vaak herrbalou, echter zitten hier geen fijne veters in, dus die ga ik sowieso vervangen.

Ik loop er inmiddels 1x per dag een wandeling op, erg wennen aan de manier van het plaatsen van de voet, ik loop ook veel langzamer :D , maar begint al wat te wennen. Ik vind ze wel verschrikkelijk koud, heb er schapenvacht zooltjes in gedaan maar toch... Kan ik het schapenvacht zooltje ook over het gewone zooltje heen doen?

herr_balou
Berichten: 1472
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 20:59

Anna79 schreef:
Zo doe ik het inderdaad ook vaak herrbalou, echter zitten hier geen fijne veters in, dus die ga ik sowieso vervangen.

Ik loop er inmiddels 1x per dag een wandeling op, erg wennen aan de manier van het plaatsen van de voet, ik loop ook veel langzamer :D , maar begint al wat te wennen. Ik vind ze wel verschrikkelijk koud, heb er schapenvacht zooltjes in gedaan maar toch... Kan ik het schapenvacht zooltje ook over het gewone zooltje heen doen?

Ik raad wollen sokken aan. Werkt beter dan een extra zooltje.

Marije_jiplover

Berichten: 25417
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 21:41

In de Magna's zitten toch de rode thermozooltjes van Vivo?

Ik vind die in de zomer te warm, dus heb er zooltjes bij van kurk.
Dat was afgelopen maandag te koud, dus vanmorgen met weer een buitendienstdag de thermozooltjes er weer in en dat is een stuk beter.
En idd wollen sokken erbij.

Ik heb de originele veters er gestrikt inzitten, de stretch bovenkant maakt dat ik ze gewoon zo aan kan trekken en ik de veters verder niet strakker hoef te doen.