Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VuurVleugels
Berichten: 1792
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 17:46

Ik heb die doorzichtige roze, die zie je nauwelijks! (ik heb een heel lichte huidskleur, huidtype 1)

Sybelle
Berichten: 817
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-23 17:35

Femke_Tweety schreef:
Ik gebruik de flare calmer oordopjes voor dit doel.


Toevallig kwam ik gister iemand tegen die ze in had en die was daar heel blij mee. Dus als de loops niet werken wil ik die ook wel testen.
Iets goedkoper dan de airpods (+ nieuwe telefoon nodig zag ik) dus dat maar eerst.

De loopoortjes zijn inmiddels binnen. Gister gepast en wat verschillende dopjes geprobeerd. Uiteindelijk bleken de dopjes die er standaard op zitten het prettigst. Van het weekend update of het gewerkt heeft. :)

Bravura
Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 19:04

De Engage werkt hier prima als ik mensen wil verstaan en er wordt geklust en geroezemoest op de achtergrond. Dat blokt hij dan. Is het stil en mensen praten rondom je heen dan mag het van mij een stuk meer dempen. Ga dus vd week ook dat extra dempertje er in proberen. Heb hier de donker grijze. Vallen totaal niet op onder mn haren die er overheen vallen.

fierefluiter
Berichten: 201
Geregistreerd: 03-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 19:32

MarlindeRooz schreef:
Loop oordopjes!!!


Precies. Ik gebruik deze altijd. Ik word enorm snel afgeleid door met name geluid, en met deze oordopjes in versta ik de docent prima maar valt geroezemoes op de achtergrond.

Sybelle
Berichten: 817
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-23 23:20

Ik heb de loopoortjes afgelopen keer gebruikt. En het werkt. :D

Ik hoor de docent prima en de rest veel minder. Ik zit wel helemaal vooraan dus het geluid is nu achter mij.

Wat ik wel moeilijk vind is er mee praten. Ik weet niet hoe hard ik praat dus dan doe ik er maar een uit.
En blijkbaar zijn mijn oren verschillend van maat. Eentje sluit niet helemaal goed af dus ik moet even wat proberen. Gelukkig veel dopjes bijgeleverd.

Voor nu dus erg tevreden.

Mando

Berichten: 15746
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 06:02

Wat interessant deze oordopjes.
Ik zit op kantoor en als het hele team compleet is en het is druk is het soms een kippenhok waardoor ik vaak muziek op zet om even in mijn eigen wereld te zijn en te concentreren.

Maar hoe bepaal je je maat?
Ik zie ze ook bij bol staan.
Welke hebben jullie dan?

Sybelle
Berichten: 817
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-23 09:13

Ik heb de engage. En je krijgt er een doosje bij met verschillende maten dopjes.
Op de site van loop staat een test die je kan doen om te zien wat voor jouw situatie het beste gaat werken.

Vorige week had bol de engage nog niet. Alleen de volledig afsluitende en de concert oortjes. Dus ik heb bij loop zelf besteld.

Mando

Berichten: 15746
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 10:14

Dank je wel voor je uitleg. Ik ga er eens naar kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 10:21

Sybelle schreef:
Ik heb de loopoortjes afgelopen keer gebruikt. En het werkt. :D

Ik hoor de docent prima en de rest veel minder. Ik zit wel helemaal vooraan dus het geluid is nu achter mij.

Wat ik wel moeilijk vind is er mee praten. Ik weet niet hoe hard ik praat dus dan doe ik er maar een uit.
En blijkbaar zijn mijn oren verschillend van maat. Eentje sluit niet helemaal goed af dus ik moet even wat proberen. Gelukkig veel dopjes bijgeleverd.

Voor nu dus erg tevreden.
Is vooral een kwestie van wennen, denk ik. :) Desnoods vraag je even aan een partner/vriendin/medestudent of je even kunt "oefenen" daarmee.

Ik heb n.a.v. dit topic ook de Loop Engage Plus besteld en ben er heel blij mee! Vorige week tijdens een veiling gedragen en eergisteren in de metro in Londen en ik vind het ideaal. Vooral de oude metrolijnen zijn echt heel erg luid, maar met de Loops in en m'n koptelefoon met muziek eroverheen, was het goed te doen. Ik hoorde het nog wel, maar het haalt net de scherpe kantjes eraf.

VuurVleugels schreef:
Ik heb de Loop Engage plus nu. Gisteravond besteld, vanochtend binnen. Ik heb siliconen 'binnenringen' erbij gekregen voor in de vastzittende 'loop', volgens mij zorgen die voor die 5dB extra demping. Klopt dat, denken jullie?
Ja, dat is wat de Engage Plus inhoudt. :+ Hoewel ik die extra demping in de praktijk wat teveel van het goede vond.

sans6

Berichten: 7896
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 10:28

Slmt9 schreef:
Jammer, ik had gehoopt dat de Loop nog stiller was dan mn Alpine op maat (30 db). Maar helaas, de stilste zijn 27db. Ik krijg ook pijn als ik ze langdurig in heb (of mee slaap). Hoe is dat met de Loop als je die een hele dah draagt?

Als audicien (in opleiding) kan ik je vertellen dat je met oordopjes niet heel veel meer gedempt gaat krijgen dat die 30 dB, aangezien het geluid niet alleen via je gehoorgang, maar ook via je schedel bij het slakkenhuis komt.

VuurVleugels
Berichten: 1792
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 10:43

Mkango schreef:
VuurVleugels schreef:
Ik heb de Loop Engage plus nu. Gisteravond besteld, vanochtend binnen. Ik heb siliconen 'binnenringen' erbij gekregen voor in de vastzittende 'loop', volgens mij zorgen die voor die 5dB extra demping. Klopt dat, denken jullie?

Ja, dat is wat de Engage Plus inhoudt. :+ Hoewel ik die extra demping in de praktijk wat teveel van het goede vond.


Ja ik bedacht me later ook dat dat wel logisch was haha. Ik vind die extra demping heerlijk, ben er heel blij mee!

En ik kan ze lange tijd in, ook mee slapen. Dus zeker geen spijt van mijn aankoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 10:45

Ik moet zeggen dat ik ze ook alleen maar thuis geprobeerd heb met die extra demping, dus daar was het wat te heftig... Misschien dat ik die binnenringen morgen even meeneem naar Londen, kijken wat ik ervan vind in de tube. :))

Hier ook geen enkele last als ik ze lang in heb. Tijdens de veiling heb ik ze zeker een uur of 6 non-stop in gehad en ik merkte er niks van.

Mando

Berichten: 15746
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 10:55

Ik zit wat te twijfelen, ik wil in mijn bubbel zitten maar wil eigenlijk ook wel horen wat er gezegd wordt om me heen alleen niet zo luid.
Beide kan denk ik niet met die oordopjes of wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 10:56

Jawel, dat is juist waar de Engage voor ontwikkeld is. :) Ik kon op Ascot nog prima horen wat er om me heen gezegd werd en wat de veilingmeesters zeiden, alleen al het extra rumoer was een stuk meer gedempt of hoorde ik niet.

VuurVleugels
Berichten: 1792
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 11:06

Klopt, daar is de engage juist voor gemaakt. Een soort noice cancelling zonder de technologie van die koptelefoons, je hoort de wereld nog wel maar de achtergrond geluiden zijn minder intens.

Mando

Berichten: 15746
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 11:13

O top.

Ik twijfel tussen de Experience en Engage komt omdat ik die paarse van Experience zo leuk vind. Maar zo werkt het niet hahahaha

Anoniem

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 11:26

Haha, nee, ik vond de Experience ook mooier, en m'n Engages ook met het witte inzetstukje, maar helaas. _O-

Mando

Berichten: 15746
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 11:41

Goh ik zie gelijk reclame van de oordopjes hahahhaa

Dan bestel ik de Engages. Jullie hebben er ervaring mee _O- ik moet het nog ondervinden. Maar zou wel heel fijn zijn, ik wist niet eens dat het bestond zo leer ik weer.

VuurVleugels
Berichten: 1792
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 11:57

Loop houdt aardig wat klandizie aan bokt over geloof ik <<)
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 29-03-23 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 12:01

VuurVleugels schreef:
Loop houdt aardig wat klandizie af bokt over geloof ik <<)
Ja, haha. Mond-tot-mondreclame blijft toch de beste reclame. :))

Je mag ze trouwens 100 dagen proberen, Mando, dus als je het niks vindt, kun je altijd nog switchen.

Mando

Berichten: 15746
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 12:11

O dat is mooi,

Ik zit me ineens te bedenken.. helpt het ook tegen fluitende collega's..... (wordt er nu weer mee geconfronteerd)

Ik heb een collega die zit naast me.. nouja bureaulengte ertussen en die heeft wat issues (het alfabet zeg maar) en als hij druk is of niet goed in zijn vel zit gaat hij met de muziek mee fluiten.
Nu kan hij daar niets aan doen en ik ga ook niet 60x per dag zeggen dat hij niet mag fluiten maar dan zal ik zelf, want ik heb er last van, iets moeten doen... dus daarvoor ook de oordopjes.
Zijn deze daar ook goed voor dan?

meggiemeg

Berichten: 12257
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 12:24

Heb ze vandaag ook binnen gekregen, besteld a.d.h. van dit topic. Heb een man die 's nachts hele bossen omhaalt met een motorzaag.... Vlot binnen, ziet er goed uit, handig doosje erbij om ze in te bewaren en 3 extra maten oordopjes erbij zodat er vast wel een maat bij zit die het beste past bij wat je wilt. Ga ze vanavond uit proberen!

Mando

Berichten: 15746
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 14:32

Ik heb ze besteld vrijdag binnen dus we gaan het zien.

Sybelle
Berichten: 817
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-23 16:02

Mando schreef:
O dat is mooi,

Ik zit me ineens te bedenken.. helpt het ook tegen fluitende collega's..... (wordt er nu weer mee geconfronteerd)

Ik heb een collega die zit naast me.. nouja bureaulengte ertussen en die heeft wat issues (het alfabet zeg maar) en als hij druk is of niet goed in zijn vel zit gaat hij met de muziek mee fluiten.
Nu kan hij daar niets aan doen en ik ga ook niet 60x per dag zeggen dat hij niet mag fluiten maar dan zal ik zelf, want ik heb er last van, iets moeten doen... dus daarvoor ook de oordopjes.
Zijn deze daar ook goed voor dan?


Als je ze vast bindt aan een steen en daarmee gooit moet het lukken. :j

Slmt9

Berichten: 4893
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 16:04

sans6 schreef:
Slmt9 schreef:
Jammer, ik had gehoopt dat de Loop nog stiller was dan mn Alpine op maat (30 db). Maar helaas, de stilste zijn 27db. Ik krijg ook pijn als ik ze langdurig in heb (of mee slaap). Hoe is dat met de Loop als je die een hele dah draagt?

Als audicien (in opleiding) kan ik je vertellen dat je met oordopjes niet heel veel meer gedempt gaat krijgen dat die 30 dB, aangezien het geluid niet alleen via je gehoorgang, maar ook via je schedel bij het slakkenhuis komt.


Toch is het echt op zn stilst als ik van die waxen oordopjes gebruik. Dat is echt nog een enorm contrast. Heb je een idee hoe dat kan?

Mijn oren gaan er helaas van ontsteken, allergisch voor de bijenwax die ze gebruiken.