Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
foxy80

Berichten: 7963
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 10:10

Jullie gaan allemaal supersnel! Ik ga vanmiddag lekker duurlopen, eerst zoon van school halen en dan is het nog licht, ga 8 km doen over geheel nieuwe route

Sherivey
Berichten: 8813
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-21 11:05

Ik ga niet zo snel hoor :))

Zit momenteel even (mentaal) in de lappenmand. Kan helaas donderdag pas terecht bij de huisarts.

Heb voornamelijk last van slecht slapen, opgejaagd gevoel, huilbuien. En daar is sinds een week of 2 nog hoofdpijn en misselijkheid bijgekomen.

Kan ik ook meteen aan de huisarts voorleggen dat mijn hartslag soms hoger is dan ik normaal vind.
Tijdens werk zie ik m soms rond de 100 bpm (kantoorbaan), van het weekend tijdens het wandelen zat ik op 170 (we wandelden rustig) en tijdens het hardlopen tikt ie vrij regelmatig de 195 of 200 aan, terwijl ik dan echt niet voluit loop. :=

Als ik slaap of thuis aan het bankhangen ben, zakt het vaak wel weer tot rond de 50. Dus ik snap er niks van. :?

Puera

Berichten: 8131
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 11:49

Och, wat vervelend, Dilan. Goed dat je actie onderneemt.

JitskeJeldau

Berichten: 241
Geregistreerd: 29-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 11:57

Wat een leuk topic! Ik kom jullie nu pas voor het eerst tegen. Ik ga binnenkort weer beginnen met lopen. Heb vorig jaar tot 8km gelopen, maar door tijdgebrek gedurende de zomer gestopt. Nu wel weer gemotiveerd om richting de 10 te gaan :)

MuSLi

Berichten: 5292
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 11:58

Wel goed om even naar te laten kijken dan inderdaad @Dilan, als je er zelf geen goed gevoel/goeie verklaring voor hebt...

IMAY1990

Berichten: 1908
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:17

Supervixen schreef:
Natuuuurlijk doe ik weer mee.

Goof wat fijn! Wedden dat je sneller kunt opbouwen dan de vorige keer.

BB80 gezellig meekletsen, leuk!

IMAY ja dat zal je wel even gevoeld hebben. Dan is een schema een goed idee.


Ja, gelukkig wel duidelijk "gewoon" forse spierpijn en geen blessure achtige pijn. Dus echt stijve bovenbenen zegmaar. Maar opstaan en weer gaan zitten en trap af lopen was een uitdaging. Gelukkig nu weer helemaal van af, alleen voor werk hardlopen is niet meer gelukt dus ik ga zo in mijn lunchpauze een rondje doen. Het schema begint met 30 min rustig en afsluiten met 3 keer 80m voorzichtige sprint. Niet voluit maar wel echt een versnelling, met een minuut wandelpauze er tussenin.

Sherivey
Berichten: 8813
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-21 12:28

JitskeJeldau schreef:
Wat een leuk topic! Ik kom jullie nu pas voor het eerst tegen. Ik ga binnenkort weer beginnen met lopen. Heb vorig jaar tot 8km gelopen, maar door tijdgebrek gedurende de zomer gestopt. Nu wel weer gemotiveerd om richting de 10 te gaan :)

Mooi doel! :D

Imay, fijn dat je geen last meer hebt :)
Zit/ sta je na zo'n rondje in je lunchpauze dan niet compleet bezweet op je werk?

Nou red ik hardlopen in mn lunchpauze vaak al niet omdat mijn totale pauze 30 minuten is. En ik loop eigenlijk nooit minder dan 5 km, waar ik net iets meer dan 30 minuten over doe :+

kosseh

Berichten: 2624
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:38

Leuk een nieuw deel!
Ik volg weer vooral mee. Vandaag toevallig bij de sportarts geweest. Hardlopen in 2021 zit er voor mij niet meer in :(. Hopelijk is 2022 wel weer m'n jaar.
Klaar met m'n enkelblessure, nu al 9 maanden na operatie en totaal al meer dan 3 jaar last van.

Voor nu is wandelen al te veel. M'n conditie is dus ook echt 0.

Van jullie verhalen en foto's word ik wel weer blij!

Sherivey
Berichten: 8813
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-21 12:42

Ahh wat balen zeg!
Ik duim voor je dat je in 2022 weer mag/kunt opbouwen :(:)

IMAY1990

Berichten: 1908
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:47

Dilan93 schreef:
JitskeJeldau schreef:
Wat een leuk topic! Ik kom jullie nu pas voor het eerst tegen. Ik ga binnenkort weer beginnen met lopen. Heb vorig jaar tot 8km gelopen, maar door tijdgebrek gedurende de zomer gestopt. Nu wel weer gemotiveerd om richting de 10 te gaan :)

Mooi doel! :D

Imay, fijn dat je geen last meer hebt :)
Zit/ sta je na zo'n rondje in je lunchpauze dan niet compleet bezweet op je werk?

Nou red ik hardlopen in mn lunchpauze vaak al niet omdat mijn totale pauze 30 minuten is. En ik loop eigenlijk nooit minder dan 5 km, waar ik net iets meer dan 30 minuten over doe :+


De magische woorden zijn Thuis en Werken. En ik kan mijn dag flexibel inrichten dus ik kan best eens 45 minuten de deur uit zijn en dan nog douchen, ik haal het of eerder op de dag al in of later op de dag nog in.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:47

#Feelthevibe! :D
Welkom allemaal, leuk topic - nu al!

Sherivey
Berichten: 8813
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-21 12:49

Dat scheelt idd een hoop Imay :j
Wel heerlijk om zo flexibel te kunnen werken :D

foxy80

Berichten: 7963
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:23

Ik heb dat geluk dankzij Covid ook. Haal uren in de avond in, is ook beter zo (werk voor Chinese klanten, met opdrachten in de States dus serieus tijdsverschil).

Sherivey
Berichten: 8813
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-21 13:30

Ik had dat met thuiswerken helaas niet. Werkte op een klantenservice, dus met tijdregistratie en alles wetd bijgehouden.
Vond het thuiswerken wel heel fijn, maar verder was je niet flexibeler dan op kantoor.

Ben benieuwd hoe dat straks met een nieuwe baan is. Altijd weer afwachten hoe ik het lopen dan ga inplannen om het werk.

Grote voordeel van hardlopen vind ik dan wel weer dat je niet gebonden bent aan dagen of tijden. :)

Lien_

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:35

Leuk, nieuw topic! Ik las vooral mee, maar ga proberen iets meer mee te praten. Ik loop best regelmatig en voor mijn gevoel wel lekker, hoewel ik mezelf iets meer uit moet dagen denk ik. Ik loop altijd hetzelfde rondje en op hetzelfde tempo. Het kriebelt best wel om een keer een race te lopen maar dat vind ik ook weer heel spannend omdat ik niet precies weet hoe dat werkt enzo :=

Ik werk ook thuis en flexibel, echt een luxe. Moet komende maand op zoek naar een baan voor na mijn afstuderen (PhD) en dan zal dat wel anders worden :+

Ik ben de afgelopen twee weken in Frankrijk geweest, en ga morgen weer naar Nederland. Straks nog een laatste rondje lopen hier. Ik begin wel echt moeite te krijgen met de kou in deze tijd van het jaar :brr: moet mezelf er echt toe zetten om de deur uit te gaan.

Supervixen

Berichten: 12980
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:55

Dilan door stress kan je hartslag ook hoger zijn. Bij mij in vakanties is hij in rust vaak soms wel 10 slagen lager dan als ik werk.
Goed dat je naar de huisarts gaat, klinkt ook als een beetje teveel stress en spanning.

Leuk nieuwe mensen!

Het zit je niet mee kosseh..hopelijk volgend jaar beter.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:04

Doordat dit topic een nieuw deel heeft, kwam hij bij mij ook boven in mijn lijstje favorieten fora. Ik weet niet of ik fanatiek ga mee posten, maar lees wel mee.
Ben al wel jaren een fanatieke hardloper. Hardlopen en trailrunnen doe ik net zo fanatiek als paardrijden. Beiden 2 a 3x per week.
(ik ben zelf bezig met een cursus assistent hardlooptrainer en heb zeker ambities hier verder mee te gaan)

Heb in 2017 en 2019 de marathon van Rotterdam gelopen en wil eigenlijk aankomend jaar weer meedoen (werkt beetje verslavend).

A.s. zondag zou mijn eerste officiële loopje in 1,5 jaar weer worden: de Zevenheuvelenloop (15 km), en heb heel lekker getraind ervoor. Mijn man gaat deze ook lopen. Hij loopt pas 2 jaar en dit zou zijn allereerste officiële loopje worden. Hotel geboekt, pizzeria gereserveerd, zouden er echt een weekend samen van maken. Man al weken zenuwachtig (maar nergens voor nodig). En nu is alles heel onzeker. Het is nog niet afgelast. De organisatie zal het niet aflasten, maar laat zich leiden door wat gemeente en veiligheidsregio gaan beslissen, maar nog geen nieuws daarover. -O- Ik heb liever wel nu een beslissing: of wel of niet doorgaan. Ik houd er nog steeds maar rekening mee, dus afgelopen weekend bewust niet hardgelopen en vanavond rustig aan tijdens de training met de club. Man en ik gaan sowieso naar Nijmegen dit weekend. We maken er een leuk weekend van en gaan anders samen een rondje hardlopen, maar het is wel gek. Zo verheug je je er al maanden op, zo gaat het waarschijnlijk niet door. Kan me ook niet voorstellen dat het doorgaat.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:14

Edit: zojuist bekend gemaakt: Zevenheuvelenloop is geannuleerd.

Sherivey
Berichten: 8813
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-21 14:29

Duke, leuk dat je mee komt lezen/posten.

Ik zie net idd dat de 7H is afgelast. Zo ontzettend jammer :n

Ik zit me ook nog af te vragen of de Voornes Duin trail en Egmond HM door gaan :=

Duurt nog wel even, maargoed, vorig jaar gingen de maatregelen ook van kwaad tot erger.

Afijn, dan ga ik zelf wel in Egmond lopen die dag :+

gaucho

Berichten: 9596
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:37

Leuk Duke je hier te zien. Wel balen van de 7 heuvelen loop.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:43

Dilan93 schreef:
Duke, leuk dat je mee komt lezen/posten.

Ik zie net idd dat de 7H is afgelast. Zo ontzettend jammer :n

Ik zit me ook nog af te vragen of de Voornes Duin trail en Egmond HM door gaan :=

Duurt nog wel even, maargoed, vorig jaar gingen de maatregelen ook van kwaad tot erger.

Afijn, dan ga ik zelf wel in Egmond lopen die dag :+

Voornes Duintrail heb ik ook nog in mijn agenda staan. Ook nog kaartje van vorig jaar. Zijn we ook voor aan het trainen, maar ik heb er een hard hoofd in.
Idem dito voor de Bruggenloop. Egmond heb ik maar niet voor ingeschreven nog.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:44

gaucho schreef:
Leuk Duke je hier te zien. Wel balen van de 7 heuvelen loop.

Ik zag jou ook al hier voorbijkomen. Ik vind het wel heel grappig dat ik jou vaker tref in topics en op FB die ook mijn interesse hebben. Wij hebben wel dezelfde soort interesses en sporten. :D

Sherivey
Berichten: 8813
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-21 14:47

Weet dat bij de Duintrail toeschouwers al niet mogen bij de start/finish. Maar vrees idd dat er de komende weken strengere maatregelen komen :(

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:58

Wij hebben al besloten dat voor alle loopjes waar we voor zijn ingeschreven, die niet doorgaan, we met ons eigen groepje er een leuke loop van maken. Gaat de Duintrail niet door, dan zoeken we ergens anders een mooie trailroute van 15 km en maken er een leuke dag van en als de Bruggenloop niet doorgaat, gaan we ook een mooie loop ergens anders doen. Om zo toch een soort doel te houden om voor te trainen en er een leuke loop van te maken. Wat dat betreft wil ik mij niet laten ontmoedigen en de sfeer erin houden als alles wordt afgelast.

gaucho

Berichten: 9596
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 15:04

Klinkt als een mooi besluit :j

Ik ben voorlopig vooral aan het duimen dat mijn eigen testuitslag negatief is, ben verkouden na contact met iemand met Corona -O-