Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14972
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 20:07

Veel sterkte Ts komende tijd. Heftig traject kom je in, maar you can do it. En zo te horen heb je een lieve partner die je hierin kan (onder)steunen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58081
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 20:26

Hé meid, vind het best een heftig bericht wat je plaatst over de behandeling. Mag ik vragen hoe jij er in staat of moet het nog bezinken?

BritHittepit

Berichten: 2624
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 20:50

Ayasha schreef:
Hé meid, vind het best een heftig bericht wat je plaatst over de behandeling. Mag ik vragen hoe jij er in staat of moet het nog bezinken?


Het is ENORM veel informatie en ik voel me wat ‘geleefd’ ik onderga het momenteel allemaal wat ‘onbewust’ ik denk dat het pas echt inzinkt als het bezig is…

Het voelt nog altijd onwerkelijk… alsof ik elk moment kan wakker worden uit een nachtmerrie…

Uppojono

Berichten: 3639
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:11

Pff jemig, wat ontzettend heftig. Heel veel sterkte de komende tijd.

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 22:54

Jeetje wat een traject ga jij in.. Heel veel sterkte en ik hoop ontzettend voor je dat het gaat meevallen voor zover dat natuurlijk kan. :(:)

Urbanus

Berichten: 44966
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 22:54

Het is ook echt een ware nachtmerrie, vind het zo verschrikkelijk voor je.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 23:00

Wat een zorgen en wat een naar traject dat je te wachten staat. Heel veel sterkte :knuffel:

janouk
Blogger

Berichten: 17931
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 05:53

:(:)

soesita

Berichten: 5188
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 07:44

Dat klinkt als een heel traject. Sterkte! :(:)

Amado7

Berichten: 10745
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 07:54

Wat een naar traject ga je in. Echt een nachtmerrie inderdaad. Veel sterkte :knuffel:

Pauline
Berichten: 12191
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:17

Wat verschrikkelijk allemaal, ik wens je heel veel sterkte.

Sodeletuut

Berichten: 21312
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:01

Ontzettend veel sterkte en kracht voor jou gewenst in de komende periode

Renee1991

Berichten: 5990
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:22

Wat heftig zeg, 25 keer... En alles er omheen. Ik kan me voorstellen dat je leven compleet op z'n kop staat. Dikke vette knuffel :(:)

PlukenKrul

Berichten: 799
Geregistreerd: 14-09-07
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 11:10

Onwijs veel sterkte en kracht toegewenst! :knuffel:

Stef_Alinde

Berichten: 289
Geregistreerd: 02-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 13:38

Oh man wat een traject moet je door zeg.
Wat een verschillen ook tussen baarmoederkanker en baarmoederhalskanker.
Zit zo dicht bij elkaar maar het hele traject is zo anders.
Heel veel sterkte voor komende tijd zeg!

Hier zou ik eigenlijk maandag uitslagen krijgen maar werd gebeld dat de uitslagen er nog niet waren van het weefsel dus dat ik wel mocht komen maar dat hij me dan maar een half verhaal kon vertellen.
Dus is het verplaatst naar vrijdag, het ziekenhuis waar ik heen moet zit namelijk totaal niet naast de deur, dus beetje onzin om dan 2x te gaan in een week voor de uitslagen.
Schrok me wel gek toen hij belde ik dacht er is heel wat aan de hand, maar gelukkig begon die al met niet schrikken er is niks engs dat ik ga vertellen.

BritHittepit

Berichten: 2624
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-22 16:38

Stef_Alinde schreef:
Oh man wat een traject moet je door zeg.
Wat een verschillen ook tussen baarmoederkanker en baarmoederhalskanker.
Zit zo dicht bij elkaar maar het hele traject is zo anders.
Heel veel sterkte voor komende tijd zeg!

Hier zou ik eigenlijk maandag uitslagen krijgen maar werd gebeld dat de uitslagen er nog niet waren van het weefsel dus dat ik wel mocht komen maar dat hij me dan maar een half verhaal kon vertellen.
Dus is het verplaatst naar vrijdag, het ziekenhuis waar ik heen moet zit namelijk totaal niet naast de deur, dus beetje onzin om dan 2x te gaan in een week voor de uitslagen.
Schrok me wel gek toen hij belde ik dacht er is heel wat aan de hand, maar gelukkig begon die al met niet schrikken er is niks engs dat ik ga vertellen.


Veel succes vrijdag, als je met vragen zit mag je altijd sturen, al weet ik niet of ik veel kan helpen…

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 16:46

Gelukkig ken ik alleen maar verhalen van vrouwen die dit goed hebben doorstaan. Sterkte de komende tijd.

Stef_Alinde

Berichten: 289
Geregistreerd: 02-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 23:02

Kay_Kim schreef:
Veel succes vrijdag, als je met vragen zit mag je altijd sturen, al weet ik niet of ik veel kan helpen…


Thanks! Super lief van je.
Momenteel heb ik wel wat vragen voor de gynaecoloog, maar daar kan jij denk ik niet mee helpen.
Maar ik zit dus met het volgende:

Toen ze vorige week eerst met een echo gingen kijken en daar er alles eigenlijk goed uitzag mocht ik naar de kamer er naast waar ze met een camera naar binnen gaan.
Hier zagen we dat de baarmoeder helemaal leeg was, wat dus goed is.
Alleen zei ze dus dat het bijzonder was dat er aders te zien waren tegen de baarmoederwand.
Maar ze vertelde mij verder niet waarom dit bijzonder was, want dat hoor ik dan wel van mijn gynaecoloog.
Dus erg fijn had ze dan lekker gewoon dr mond gehouden dan zat ik nu niet met die vraag waarom het bijzonder is dat ze dat zag.

Verder zaten er wel nog weefsel in de baarmoederhals, hier hebben ze dan ook weer stukken vanaf geschraapt met wat lijkt op een elektrische scheermes, dit is zo geen fijn gevoel.

Maar het lijst dus qua weefsel er goed uit te zien, maar ja nu maak ik me dan wel een beetje zorgen om die aders.
Maar goed als het echt iets geks geweest was had de gynaecoloog dat vast wel aan de telefoon gezegd neem ik aan.

Daarnaast wil ik gaan vragen of mijn spiraal er uit mag, ze hebben hem nu voor de 2e keer terug moeten duwen en ik heb er zoveel pijn en last van, ik denk dat de meeste bloedingen en pijn van de spiraal af komt.
Maar goed dat ligt denk ik aan de resultaten van het weefsel wat ze op de kweek hebben gedaan.
Aangezien de spiraal er zit om hormonen af te geven op de plek zelf.
Fijn joh al die extra hormonen in je lichaam, zowel pillen als spiraal word soms helemaal gek van mezelf.

En daarnaast had ik nog wat vragen over de PCOS hoe ze dat vastgesteld hebben want ze hebben hier zo ver ik weer helemaal geen testen of iets voor gedaan.
En als ze dit dus wel gedaan hebben heb ik een soort vitamine pil gevonden die heel goed werkt met PCOS en ook de hormonen enzo rust geven.
Dus even kijken wat de gynaecoloog daar van vind.

Maar goed zoals je wel kan lezen gaat dit er echt heel anders aan toe dan bij jou, blijf het gek vinden aangezien de plekken zo dicht bij elkaar zitten.
Maar goed daarom ben ik dan ook geen gynaecoloog.
Als ik ook mee kijk met de echo dan zie ik ook echt niks, of ja ik wist wel het spiraaltje te spotten maar daar is alles mee gezegd.

Jij mag mij ook altijd vragen stellen of gewoon van je afschrijven.

BritHittepit

Berichten: 2624
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 05:42

Stef_Alinde schreef:
Kay_Kim schreef:
Veel succes vrijdag, als je met vragen zit mag je altijd sturen, al weet ik niet of ik veel kan helpen…


Thanks! Super lief van je.
Momenteel heb ik wel wat vragen voor de gynaecoloog, maar daar kan jij denk ik niet mee helpen.
Maar ik zit dus met het volgende:

Toen ze vorige week eerst met een echo gingen kijken en daar er alles eigenlijk goed uitzag mocht ik naar de kamer er naast waar ze met een camera naar binnen gaan.
Hier zagen we dat de baarmoeder helemaal leeg was, wat dus goed is.
Alleen zei ze dus dat het bijzonder was dat er aders te zien waren tegen de baarmoederwand.
Maar ze vertelde mij verder niet waarom dit bijzonder was, want dat hoor ik dan wel van mijn gynaecoloog.
Dus erg fijn had ze dan lekker gewoon dr mond gehouden dan zat ik nu niet met die vraag waarom het bijzonder is dat ze dat zag.

Verder zaten er wel nog weefsel in de baarmoederhals, hier hebben ze dan ook weer stukken vanaf geschraapt met wat lijkt op een elektrische scheermes, dit is zo geen fijn gevoel.

Maar het lijst dus qua weefsel er goed uit te zien, maar ja nu maak ik me dan wel een beetje zorgen om die aders.
Maar goed als het echt iets geks geweest was had de gynaecoloog dat vast wel aan de telefoon gezegd neem ik aan.

Daarnaast wil ik gaan vragen of mijn spiraal er uit mag, ze hebben hem nu voor de 2e keer terug moeten duwen en ik heb er zoveel pijn en last van, ik denk dat de meeste bloedingen en pijn van de spiraal af komt.
Maar goed dat ligt denk ik aan de resultaten van het weefsel wat ze op de kweek hebben gedaan.
Aangezien de spiraal er zit om hormonen af te geven op de plek zelf.
Fijn joh al die extra hormonen in je lichaam, zowel pillen als spiraal word soms helemaal gek van mezelf.

En daarnaast had ik nog wat vragen over de PCOS hoe ze dat vastgesteld hebben want ze hebben hier zo ver ik weer helemaal geen testen of iets voor gedaan.
En als ze dit dus wel gedaan hebben heb ik een soort vitamine pil gevonden die heel goed werkt met PCOS en ook de hormonen enzo rust geven.
Dus even kijken wat de gynaecoloog daar van vind.

Maar goed zoals je wel kan lezen gaat dit er echt heel anders aan toe dan bij jou, blijf het gek vinden aangezien de plekken zo dicht bij elkaar zitten.
Maar goed daarom ben ik dan ook geen gynaecoloog.
Als ik ook mee kijk met de echo dan zie ik ook echt niks, of ja ik wist wel het spiraaltje te spotten maar daar is alles mee gezegd.

Jij mag mij ook altijd vragen stellen of gewoon van je afschrijven.


Blijkbaar komt het wel vaker voor dat de wand dunner wordt door een spiraal waardoor de adertjes dus meer aan het oppervlak liggen… dat hebben ze mij toen in ieder geval gezegd. Hopelijk is dit bij jou enkel het geval… en is dit opgelost met ze te verwijderen…

sanowa

Berichten: 905
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:22

Wat een heftige tijd, heel veel sterkte

BritHittepit

Berichten: 2624
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 17:40

Zo, morgen moet de picc-lijn laten steken, hier zie ik echt tegen aan… zo raar dat er tijdelijk iets uit men arm zal bengelen… hopelijk valt het wat mee maar ik kijk er niet echt naar uit %)

Anoniem

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 17:46

Heel veel sterkte! Wat een heftig traject ga je in zeg.. hopelijk krijg je niet teveel last van de bijwerkingen.

daiswees

Berichten: 1158
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 00:04

sterkte ts, ik heb zelf ook een picc line gehad zie het als je beste vriend! het gaat je zoveel infuus prikken schelen, bloed prikken hoeft ook niet kan ook via je lijn ! ook het zetten viel me 300% mee en ik heb echt een mega naalden angst :knuffel:

Stef_Alinde

Berichten: 289
Geregistreerd: 02-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 00:40

Kay_Kim schreef:
Blijkbaar komt het wel vaker voor dat de wand dunner wordt door een spiraal waardoor de adertjes dus meer aan het oppervlak liggen… dat hebben ze mij toen in ieder geval gezegd. Hopelijk is dit bij jou enkel het geval… en is dit opgelost met ze te verwijderen…


Oh dat wist ik niet, laten we dan maar hopen dat het dat ''gewoon'' is.
Maar ik ga het morgen horen, ik hoop echt dat die spiraal er uit mag maar goed als het goed zn werk doet willen ze hem waarschijnlijk nog wel even laten zitten denk ik.

Wat is een Picc line?
Is dat zoals hierboven staat alleen makkelijk voor infuus en bloedprikken of heeft het ook nog een andere functie?

xPabloBokt

Berichten: 9518
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 00:46

Een PICC-lijn wordt geplaatst aan de binnenkant van de rechter bovenarm en komt uit in de grote holle ader van de borstkas. Via de PICC-lijn kan dan bloed afgenomen worden en kunnen medicijnen worden toegediend. Normaliter moet dit via een infuus, maar dat veroorzaakt schade aan de aders. Met een PICC-lijn hoeven ze maar een keer "aan te prikken" en voorkomen ze dus deze schade. Oud-klasgenootje van mij die ook kanker had, had zo'n lijn.

Mijn moeder had een Port-A-Cath (PAC), dat is ook een dergelijk permanent systeem alleen moest deze wel elke keer aangeprikt worden (wat niet elke verpleegkundige mag/kan). Maar via daar konden ze ook chemo toedienen bijvoorbeeld. Denk dat de PICC-lijn wel een prettiger alternatief is.

Veel sterkte morgen, TS. :knuffel: