Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sherivey
Berichten: 8755
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 12:32

Weet niet of het naar mij gericht is, maar ik wuif nergens iemand zn ervaringen weg.

Ik denk alleen wel dat er bangmakerij is vanuit social media, waardoor mensen dus tot dingen komen als liever een beer tegen komen dan een man als ze alleen zijn.
En dat vind ik gewoon een aparte vergelijking.

Ik zeg ook niet dat mannen nooit wat zouden doen, maar het is ook weer niet zo dat een man (of vrouw) die je in het bos tegen komt direct meer risico is dan een beer.

DuoPenotti

Berichten: 30024
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 12:38

Ik denk ook gewoon dat de vergelijking beer of man het zo raar maakt.
Dat het dan lijkt of men doet of een man niets kan doen als men man kiest.

Ik heb nu dus gekozen vreemde man in het bos, want ja mijn idee is dat de meeste mannen die slecht willen niet in een bos zitten.

Geef je mij de stelling.
Vreemde man in het bos of vreemde man in een achteraf steegje in de stad.
Ga ik ook voor de man in het bos, want in dat steegje voel ik mij echt niet veilig. Omdat ik daar denk dat er eerder verkeerde personen zich daar ophouden.

anjali
Berichten: 15199
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 12:41

Sherivey schreef:
Weet niet of het naar mij gericht is, maar ik wuif nergens iemand zn ervaringen weg.

Ik denk alleen wel dat er bangmakerij is vanuit social media, waardoor mensen dus tot dingen komen als liever een beer tegen komen dan een man als ze alleen zijn.
En dat vind ik gewoon een aparte vergelijking.

Ik zeg ook niet dat mannen nooit wat zouden doen, maar het is ook weer niet zo dat een man (of vrouw) die je in het bos tegen komt direct meer risico is dan een beer.

Ik heb een paar hele nare ervaringen gehad met mannen in een tijd dat er nog geen sociale media waren. Ik had gewild dat die er toen al wel waren geweest, dan was ik gewaarschuwd geweest en had ik enkele situaties vermeden waar ik toen intrapte uit naiviteit\onwetendheid. SM zijn juist goed, wat dat betreft dit topic ook voor mij omdat ik hier nu lees dat er wel degelijk ook gevaarlijke beren bestaan wat ik niet wist omdat ik er nog nooit een ben tegengekomen en eigenlijk dacht dat ze best schattig zijn. :o?

Sherivey
Berichten: 8755
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 13:04

DuoPenotti schreef:
Ik denk ook gewoon dat de vergelijking beer of man het zo raar maakt.
Dat het dan lijkt of men doet of een man niets kan doen als men man kiest.

Ik heb nu dus gekozen vreemde man in het bos, want ja mijn idee is dat de meeste mannen die slecht willen niet in een bos zitten.

Geef je mij de stelling.
Vreemde man in het bos of vreemde man in een achteraf steegje in de stad.
Ga ik ook voor de man in het bos, want in dat steegje voel ik mij echt niet veilig. Omdat ik daar denk dat er eerder verkeerde personen zich daar ophouden.

Hier ben ik het volledig mee eens.

Vergelijking man in bos of steegje vind ik idd beter.

Elisa2

Berichten: 37608
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 14:05

Sherivey schreef:
Weet niet of het naar mij gericht is, maar ik wuif nergens iemand zn ervaringen weg.

Ik denk alleen wel dat er bangmakerij is vanuit social media, waardoor mensen dus tot dingen komen als liever een beer tegen komen dan een man als ze alleen zijn.
En dat vind ik gewoon een aparte vergelijking.

Ik zeg ook niet dat mannen nooit wat zouden doen, maar het is ook weer niet zo dat een man (of vrouw) die je in het bos tegen komt direct meer risico is dan een beer.


Mee eens, diezelfde predatormannen zijn ook een gevaar op de werkvloer of met uitgaan, in de familliesfeer e.d Het gaat om mannen met een bepaald probleemgedrag en het is goed om die nuance te kunnen blijven zien. En de mannen die dit niet serieus nemen en vrouwen de schuld geven dat zij er op aangekeken worden die snappen het niet helemaal. Die snappen niet dat ze niet vrouwen de schuld moeten geven maar de mannen met dit probleemgedrag en dat zij ook zouden kunnen helpen door die mannen aan te spreken als ze iets vrouwonvriendelijks merken.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 16:15

Ik kom ook uit een tijd dat er geen social media was anders dan het lokale krantje ..
Ik ben echt menige potloodventer tegengekomen tijdens het buitenrijden, ik ben eens achterna gereden van Kijkduin tot aan stal, door een motorcrosser die dus ook over de ruiterpaden reed, en wat ik in een ander topic ook schreef werd er (door volwassen mannen) tegen mij gezegd of geschreeuwd “is dat nou lekker, paardrijden, lekker douwen etc etc”.. en dat zijn alleen de situaties met paard .. niet de situaties op straat, in een kroeg of op een boulevard..
door de ervaring met de cross motor heb ik daar ook een tijd angst voor gehad .. ook als die in een bos reden.. :)

Ik denk dat dat gedrag van die mannen nu zelfs minder is omdat meiden vaak een mobiel meehebben en zo iemand kunnen filmen en op de socials kunnen zetten…

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 16:40

Oh ja, vroeger ben ik ook wel eens een potloodventer tegen gekomen met buitenrijden. Was in het bos waar een fietspad doorheen liep waar veel jeugd fietste. Wat je zegt, volgens mij bestaan die niet meer, door het filmen. Die vond ik trouwens ook nooit eng, dat soort mensen doet doorgaans verder niets. En op mijn pony voelde ik me ook wel veilig, zie me maar eens bij te houden met je broek op je knieën.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2472
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 17:24

Wij zijn zelfs met school (in ongeveer groep 5 of 6 schat ik) een potloodventer tegengekomen. We gingen 's zomers soms lopend van school naar een speeltuintje verderop in een park. Was nog geen kilometer lopen. Met de hele klas en twee leraren, en dan nog := Maar zoiets kan ik mij in de laatste jaren inderdaad ook niet meer herinneren, al bestaan ze zeker nog wel. Weet even niet meer waar dit was, maar ik zag laatst nog een filmpje voorbij komen dat ze een man erop betrapte.. Ook midden in een speeltuin, waar er ook gewoon ouders bij waren. Echt bizar.

Elisa2

Berichten: 37608
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 18:01

Hier ook een potloodventer tegengekomen in het bos als 13 jarige. Ik zat op paard en ben hard weggegallopeerd. Mijn vriendinnetje zat op de shetlander die uiteraard geen kant op wilde. :+ Het was eerder lachwekkend dan bedreigend gelukkig.

Ik hoor nu ook minder over potloodventers. Kan inderdaad best omdat ze nu eerder gefilmd en herkent kunnen worden. Maar ook omdat ze een deel van die behoefte bevrediging nu op internet kwijt kunnen.

fransje23

Berichten: 15433
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 22:24

Potloodventers lopen nu ook veel meer gevaar om finaal in elkaar getrapt te worden. Als er iemand doorgeeft wat de locatie is en een signalement.

Mannen die de modernere variant toepassen , de dick pic, lopen minder risico.

fransje23

Berichten: 15433
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 22:28

Vroeger stond er wel eens een potloodventer in het bos langs een fietspad waar veel.scholieren langs kwamen. Dat was meer humor dan bedreigend.

Was er ook echt een met een lange bruine regenjas. Die zijn nu bijna uitgestorven.

Suzanne F.

Berichten: 49410
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 22:29

Ja de traditionele potloodventer bestaat bijna niet meer. Die sturen nu dickpics online of gaan in een chatbox ofzo.

Zoolgangster

Berichten: 9717
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 22:36

Mizora schreef:
[ [url=m/24HnH0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alleen al in de vs zijn ongeveer een miljoen beren (zwart, bruin en ijs).

1 op de 7 gevallen eindigt fataal, de afgelopen paar jaar (de afbeelding gaat tot 2015) zijn dat 2 tot 3 sterftes per jaar in de vs, dat zou dus neerkomen op 15 tot 20 incidenten per jaar op 1 miljoen beren. Met 165 miljoen mannen, zou je voor een vergelijkbaar aantal fatale en non-fatale slachtoffers zo'n 3000 (waarvan zo'n 400 fataal) moeten zijn. Dat is maar een fractie van de werkelijke slachtoffers door mannen. Er zullen altijd losse incidenten zijn, en 2 tot 3 per jaar met beren betekent dat het zeldzaam genoeg is om iedere dodelijke aanval in het nieuws te laten komen.


85 procent gewond... besef wel dat "injury" kan betekenen dat iemand "alleen maar" gescalpeerd is door een berenbeet (zijn filmpjes van te vinden op youtube) of dat je flinke littekens hebt, maar het kan ook betekenen dat je ledematen mist, alsof je door een haai gebeten bent...

Elisa2

Berichten: 37608
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 22:37

fransje23 schreef:
Potloodventers lopen nu ook veel meer gevaar om finaal in elkaar getrapt te worden. Als er iemand doorgeeft wat de locatie is en een signalement.

Mannen die de modernere variant toepassen , de dick pic, lopen minder risico.


Oja, dickpics.. misschien zijn er alleen maar meer potloodventers gekomen. :+ Alleen dan idd zonder hoofd er bij.

fransje23

Berichten: 15433
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 22:42

De dickpic is de laffe variant!

Overigens kan ik mij vooral verwonderen over dat soort dingen.
Net als mannen die zich zomaar in het openbaar gaan aftrekken.
Zit je rustig op de bus te wachten, zit er ineens een rukker tegenover je.

Raar!

Nog raarder...de rennende rukker _O-

Elisa2

Berichten: 37608
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 22:46

Ik ben een beelddenker _O-

Ja sommige mannen zijn op dat gebied een beetje verknipt ofzo.. het centrum van hun universum is dat ding. _O-

fransje23

Berichten: 15433
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 22:48

Kun je gewoon op Googlen: rennende rukker!
Hij is uiteindelijk wel opgepakt.

Sherivey
Berichten: 8755
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 06:16

Ik ben ook een beelddenker. Maar hoe dan??? Dat lijkt me nou echt niet chill, rennen en rukken := :+

Femke_Tweety

Berichten: 12018
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 06:49

Dus dàt bedoelen ze met 'seksueel actief zijn'.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 07:12

Ik ben blij dat een aantal de podlootventers en mannen met broek op de knieën grappig vonden. Ik als jong meisje vond het niet leuk :)
Helemaal niet als ze je achterna liepen ..

fransje23

Berichten: 15433
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 08:06

Cer schreef:
Ik ben blij dat een aantal de podlootventers en mannen met broek op de knieën grappig vonden. Ik als jong meisje vond het niet leuk :)
Helemaal niet als ze je achterna liepen ..


Als je alleen bent en hij komt achter je aan is dat natuurlijk bedreigend.
Als je op de fiets bent op een heel druk fietspad ervaarde ik het vooral als grappig.

Roodvos

Berichten: 6715
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 10:47

Mizora schreef:
[ [url=m/24HnH0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alleen al in de vs zijn ongeveer een miljoen beren (zwart, bruin en ijs).

1 op de 7 gevallen eindigt fataal, de afgelopen paar jaar (de afbeelding gaat tot 2015) zijn dat 2 tot 3 sterftes per jaar in de vs, dat zou dus neerkomen op 15 tot 20 incidenten per jaar op 1 miljoen beren. Met 165 miljoen mannen, zou je voor een vergelijkbaar aantal fatale en non-fatale slachtoffers zo'n 3000 (waarvan zo'n 400 fataal) moeten zijn. Dat is maar een fractie van de werkelijke slachtoffers door mannen. Er zullen altijd losse incidenten zijn, en 2 tot 3 per jaar met beren betekent dat het zeldzaam genoeg is om iedere dodelijke aanval in het nieuws te laten komen.

De kans dat je een man tegen komt is natuurlijk ook aanzienlijk hoger dan de kans dat je een beer tegen komt.
Die variabele moet je ook meenemen in je vergelijking.

Ik wil overigens niemands ervaringen bagatelliseren.
Ik ben in mijn jeugd ook een potloodventer tegen gekomen en een paar nare ervaringen met collega's.

Ik probeer alleen aan te geven dat het een rare vergelijking is.

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 15:55

Femke_Tweety schreef:
Dus dàt bedoelen ze met 'seksueel actief zijn'.

_O-

Zoolgangster

Berichten: 9717
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 16:04

fransje23 schreef:
De dickpic is de laffe variant!

Overigens kan ik mij vooral verwonderen over dat soort dingen.
Net als mannen die zich zomaar in het openbaar gaan aftrekken.
Zit je rustig op de bus te wachten, zit er ineens een rukker tegenover je.

Raar!

Nog raarder...de rennende rukker _O-


Die laatste _O-

Wat de dickpics betreft, zo'n kwiebus heeft toch een provider en een IP adres, zou je denken. Maar ja, zal tegenwoordig wel weer VPN of iets anders anoniems zijn...

beert
Berichten: 2441
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 15:05