Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 14:24

Nu in het nieuws: 14 jarig meisje door vriendje naar het bos gelokt en door meerdere daders verkracht.

https://www.nu.nl/buitenland/6312107/me ... as-11.html

Zou ook bijna voor die beer kiezen.

Nou is dit niet een onbekende man die je in de bossen tegenkomt, maar vond dit bericht wel passen.

Femke_Tweety

Berichten: 12018
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 14:26

Laten we vooral met zijn allen overal bevestiging gaan zoeken dat mannen ellende betekenen.

Wordt de wereld echt leuker van...

_chou
Berichten: 100
Geregistreerd: 16-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 14:28

Femke_Tweety schreef:
Laten we vooral met zijn allen overal bevestiging gaan zoeken dat mannen ellende betekenen.

Wordt de wereld echt leuker van...


Dat wordt hier niet gedaan? Ik wordt hier alleen op gevaren gewezen dat SOMMIGE mannen gevaarlijk zijn en je dus op moet passen.

Raineri
Berichten: 6290
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 15:41

Elisa2 schreef:
DuoPenotti schreef:
Deze is in de lopende discussie misschien ook wel interessant

https://www.rtl.nl/nieuws/nederland/art ... -onderwijs


Vrouwen minder pep? _O-

Echt overal waar ik kijk zijn vrouwen de kartrekkers en de mannen passief.

Wat een dom onderzoek, ze vergeten er ook bij te vermelden dat vrouwen slimmer zijn qua EQ over het algemeen.

Sorry, dit moest even. :+



Nee geen dom onderzoek! Artikel is gewoon wat matig. Kan mij uit het onderzoek herinneren dat er juist heel veel positieve aspecten van het vrouwelijke brein werden uitgelicht, maar dat ruimtelijk inzicht idd een verschil was. Hier wordt het super eenzijdig belicht alsof vrouwen zich moeten ontwikkelen op jonge leeftijd om de heren bij te kunnen benen 8)7 het onderzoek werd zeker niet zo ingestoken.

MyWishMax

Berichten: 25469
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 16:25

Femke_Tweety schreef:
Laten we vooral met zijn allen overal bevestiging gaan zoeken dat mannen ellende betekenen.

Wordt de wereld echt leuker van...


Daar zijn geen nieuwsberichten voor nodig voor een groot deel van de vrouwen hoor. Die hebben zelf meegemaakt dat, zoals er al 100 keer gezegd wordt, een deel van de mannen ellende betekenen. Daarom dat we voorzichtig zijn.

Huertecilla

Berichten: 26873
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 09:25

Cer schreef:
Mijn vriend vond het ook altijd maar een beetje overdreven, ..


Niets overdreven, het geeft alleen geen pas om te genraliseren en stigmatiseren. Ook leidt dat to een ongefundeerde angstgolf. ´Ongefundeerd´ niet omdat ´het´niet gebeurt maar omdat het geen basis is voor een algehele hetze.
Dat anti-man is ongezond.
Persoonlijk ben ik heel terughoudend in hulp aanbieden aan vrouwen in situaties waarbij ik een mán ook een hand zou uitsteken.
Veel sterkte ermee.

anjali
Berichten: 15199
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 10:17

_chou schreef:
Femke_Tweety schreef:
Laten we vooral met zijn allen overal bevestiging gaan zoeken dat mannen ellende betekenen.

Wordt de wereld echt leuker van...


Dat wordt hier niet gedaan? Ik wordt hier alleen op gevaren gewezen dat SOMMIGE mannen gevaarlijk zijn en je dus op moet passen.

Precies dit! Er zijn gewoon ontzettend leuke mannen die een heel goed karakter hebben en als dappere ridders voor je zullen opkomen als er wat is. Ik houd nog steeds van mannen ondanks een aantal hele slechte ervaringen met hele valse mannen wat kl**tzakken waren. Het probleem is dat je dat aan de buitenkant niet meteen kunt zien en vandaar dat het verstandig is om voorzichtig te zijn.

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 10:45

Oh dat lijkt me wel interessant dat officiële onderzoek over vrouwen- of mannenbrein. Dat ga ik eens lezen. Ik denk namelijk dat ik een mannenbrein heb. Dat zeggen mensen ook vaak van me, dat ik denk als een man. Ik ga ook liever alleen met mannen op pad dan alleen met vrouwen. En dat vinden ze nog goed ook.

Roodvos

Berichten: 6715
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 18:27


Popstra
Berichten: 13846
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 21:26

Ieuw...gruwelijk!!

Zoolgangster

Berichten: 9718
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 21:42

Ik kende het gruwelijke verhaal... weet ook van een bekende berenbeschermer en zijn partner die beiden levend opgegeten zijn, de camera liep terwijl ze ineens aangevallen werden, zo kwam men erachter wat voor gruwelijk einde ze hebben gehad, en heb wel eens een documentaire gezien van een Siberische houthakker die letterlijk een stuk uit zijn gezicht miste, door een beer. Had geen leven meer in eigen land, dus vertrok naar de VS om een gezichtsprothese te krijgen. Beren zijn niet al te efficiënte doders, vaak op film gezien hoe ze levende zalmen zo uit elkaar trekken, zonder ze eerst dood te bijten, waarom zou je ook je prooi doden, als je toch sterk genoeg bent die in bedwang te houden.

Mensen die ook nog eens de (bruine) beer willen introduceren in NL, zijn daarom m.i. aardig van het padje af.
Overigens, in een deel van Japan (Hokkaido) lopen zwarte beren rond, die ook voor veel problemen zorgen.

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 21:42

Je realiseert je dat dat artikel bijna 13 jaar oud is? Ik kan ook wel artikelen omhoog halen van stunten van mannen in het bos? :+

Al met al zeker gewoon zwaar poedersuiker als je zoiets overkomt… maar nog steeds blijf ik voor deze hypothetische situatie voor de beer kiezen.

Edit; zoolgangster, dat verhaal ken ik ook inderdaad, dat koppel draaide al lang mee met die beren als ik het goed heb?

Zoolgangster

Berichten: 9718
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 21:55

Rennie89 schreef:
Je realiseert je dat dat artikel bijna 13 jaar oud is? Ik kan ook wel artikelen omhoog halen van stunten van mannen in het bos? :+

Al met al zeker gewoon zwaar poedersuiker als je zoiets overkomt… maar nog steeds blijf ik voor deze hypothetische situatie voor de beer kiezen.

Edit; zoolgangster, dat verhaal ken ik ook inderdaad, dat koppel draaide al lang mee met die beren als ik het goed heb?


@Rennie, inderdaad, die mensen draaiden al jaren mee... het schijnt dat dat jaar het voedselaanbod in de omgeving tegenviel... dus zullen die mensen als prooi gezien zijn.

Roodvos

Berichten: 6715
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 09:49

Rennie89 schreef:
Je realiseert je dat dat artikel bijna 13 jaar oud is? Ik kan ook wel artikelen omhoog halen van stunten van mannen in het bos? :+

Al met al zeker gewoon zwaar poedersuiker als je zoiets overkomt… maar nog steeds blijf ik voor deze hypothetische situatie voor de beer kiezen.

Edit; zoolgangster, dat verhaal ken ik ook inderdaad, dat koppel draaide al lang mee met die beren als ik het goed heb?

Ja, maar dat maakt in dit geval, vind ik, niet uit. Want tenzij beren het afgelopen decennium zodanig geëvolueerd zijn dat ze met mes en vork eten is het nog steeds een goed voorbeeld dat de ontmoeting met een beer gruwelijk (en) fataal kan zijn.

Maar goed, vooruit dan, eentje van vorig jaar.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... eten-beer/
:9k Y)(^)

Mizora

Berichten: 18124
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 10:04

Afbeelding

Alleen al in de vs zijn ongeveer een miljoen beren (zwart, bruin en ijs).

1 op de 7 gevallen eindigt fataal, de afgelopen paar jaar (de afbeelding gaat tot 2015) zijn dat 2 tot 3 sterftes per jaar in de vs, dat zou dus neerkomen op 15 tot 20 incidenten per jaar op 1 miljoen beren. Met 165 miljoen mannen, zou je voor een vergelijkbaar aantal fatale en non-fatale slachtoffers zo'n 3000 (waarvan zo'n 400 fataal) moeten zijn. Dat is maar een fractie van de werkelijke slachtoffers door mannen. Er zullen altijd losse incidenten zijn, en 2 tot 3 per jaar met beren betekent dat het zeldzaam genoeg is om iedere dodelijke aanval in het nieuws te laten komen.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 10-05-24 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 10:23

Het zijn inderdaad erg weinig aanvallen als je het vergelijkt met wat mannen doen.

@roodvos; Tuurlijk zijn er sinds 2011 nog slachtoffers gevallen door beren. Ook door honden en paarden. Verschil is dat beren dit doen om te overleven of te beschermen. Mannen doen dit nooit met die reden ;) ik word liever opgegeten door een hongerige beer dan verkr*cht en weet ik veel wat door een man.

anjali
Berichten: 15199
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 10:33

Zoolgangster schreef:
Ik kende het gruwelijke verhaal... weet ook van een bekende berenbeschermer en zijn partner die beiden levend opgegeten zijn, de camera liep terwijl ze ineens aangevallen werden, zo kwam men erachter wat voor gruwelijk einde ze hebben gehad, en heb wel eens een documentaire gezien van een Siberische houthakker die letterlijk een stuk uit zijn gezicht miste, door een beer. Had geen leven meer in eigen land, dus vertrok naar de VS om een gezichtsprothese te krijgen. Beren zijn niet al te efficiënte doders, vaak op film gezien hoe ze levende zalmen zo uit elkaar trekken, zonder ze eerst dood te bijten, waarom zou je ook je prooi doden, als je toch sterk genoeg bent die in bedwang te houden.

Mensen die ook nog eens de (bruine) beer willen introduceren in NL, zijn daarom m.i. aardig van het padje af.
Overigens, in een deel van Japan (Hokkaido) lopen zwarte beren rond, die ook voor veel problemen zorgen.

Een van de hier gelinkte tragedies gaat over een berin met jongen. Veel dieren zijn veel agressiever dan normaal als ze jongen hebben. Die kun je dan dus beter niet tegenkomen. Zijn er mensen die beren in Nederland willen uitzetten @Zoolgangster??? Dat gaat dus echt niet, we hebben al meer dan genoeg problemen met wolven.

Sherivey
Berichten: 8755
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 10:46

Heb niet heel het topic doorgelezen.

Maar op de vraag uit de OP: ik kom toch liever een vreemde man tegen.

Sowieso staat 'vreemde man' niet gelijk aan 'gaat je iets aandoen'.
Met een beer schat ik de kans wat groter dat ie me wat wil doen.

En bij een man heb ik nog kans dat ik die eruit loop, of mezelf kan verdedigen.
Een beer is sowieso sneller en sterker dan dat ik ben.

En ik ben overigens vaak genoeg onbekende mannen tegen gekomen. De enige die mij ooit heeft lastig gevallen, was er een in een volle trein.
Alles wat ik in het bos tegen kwam, deed daar gewoon zn ding.

fransje23

Berichten: 15433
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:20

Vraag is wat er zou moeten veranderen in de maatschappij dat vrouwen zich veiliger gaan voelen.

In Nederland zijn we ten opzichte van veel andere landen al een eind op weg maar ook hier zijn er nog meer dan genoeg problemen.

anjali
Berichten: 15199
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:32

fransje23 schreef:
Vraag is wat er zou moeten veranderen in de maatschappij dat vrouwen zich veiliger gaan voelen.

In Nederland zijn we ten opzichte van veel andere landen al een eind op weg maar ook hier zijn er nog meer dan genoeg problemen.

Strenger straffen en opsluiten met dwangbehandeling (tbs) van mannen (natuurlijk ook van vrouwen) die in de fout gaan. Meestal zit er een psychopathische storing achter.

Sherivey
Berichten: 8755
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:33

Heel eerlijk? Ik denk dat nieuws/ social media er ook wel aan bijdragen dat mensen zich onveiliger voelen.

Gaat het mis, dan komt het in het nieuws. Maar heel eerlijk, de keren dat ik in mijn eentje in het bos was en me onveilig voelde, kan ik denk ik op een hand tellen. En ik ben absoluut geen held.

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:42

Ik denk dat je je verkijkt op de hoeveelheid vrouwen die iets hebben meegemaakt, maar het verzwijgen uit o.a. angst of schaamte.

Sherivey
Berichten: 8755
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:46

KSHancox schreef:
Ik denk dat je je verkijkt op de hoeveelheid vrouwen die iets hebben meegemaakt, maar het verzwijgen uit o.a. angst of schaamte.

Ik heb dat zelf ook heel lang verzwegen. Deels uit schaamte, deels omdat ik het zelf niet wilde accepteren.

Maar degene die mij het meest beschadigd heeft, is iemand die heel dicht bij me stond, die ik vertrouwde.

En dat geeft me nachtmerries, dat zwerft altijd ergens in mijn hoofd. Maar het maakt niet dat ik me per se onveilig voel op iedere plek waar ik een onbekende man zou kunnen tegenkomen.

Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 12:01

Dat is heel fijn voor je.

Ik heb dat gevoel helaas niet en ik vind het jammer dat mensen het zo makkelijk wegwuiven. Ik zal nooit in mijn eentje in het bos gaan wandelen. Hardlopen deed ik nog wel maar ook dan op mijn hoede en zodra ik een man tegenkwam deed ik net alsof ik aan de telefoon was met iemand.
Ik heb ook 1 x gefietst naar mijn werk door het bos. Prompt stond er in de middle of nowhere een zwarte scooter op het fietspad om 7 uur ‘s morgens, zonder dat ik iemand zag. Ja, ik weet het kan van alles betekenen, maar door mijn ervaring uit het verleden heb ik toch als eerste een onveilig gevoel. Ik heb nog nooit zo hard gefietst en ben daarna nooit weer op de fiets gegaan.

Jolien87

Berichten: 17509
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 12:09

Fitzroy schreef:
Dat is heel fijn voor je.

Ik heb dat gevoel helaas niet en ik vind het jammer dat mensen het zo makkelijk wegwuiven. Ik zal nooit in mijn eentje in het bos gaan wandelen. Hardlopen deed ik nog wel maar ook dan op mijn hoede en zodra ik een man tegenkwam deed ik net alsof ik aan de telefoon was met iemand.
Ik heb ook 1 x gefietst naar mijn werk door het bos. Prompt stond er in de middle of nowhere een zwarte scooter op het fietspad om 7 uur ‘s morgens, zonder dat ik iemand zag. Ja, ik weet het kan van alles betekenen, maar door mijn ervaring uit het verleden heb ik toch als eerste een onveilig gevoel. Ik heb nog nooit zo hard gefietst en ben daarna nooit weer op de fiets gegaan.


Nou, ik moet ook zeggen dat het mij al meermaals in dit topic is opgevallen hoe makkelijk er wordt voorbijgegaan aan verhalen uit eerste hand van vrouwen die een negatieve ervaring hebben opgelopen op dit gebied.
Daarbij gaat iedereen hier op zijn/haar eigen manier mee om.
Los van het feit dat het geen wedstrijd moet zijn om wie het 't zwaarst te verduren heeft (gehad), mag je nooit over iemand oordelen die iets dergelijks heeft meegemaakt.