Klaar met nederland

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 23:06

Janneke2 schreef:
Maar 'gevaarlijk lage vaccinatiegraad voor mazelen' vind ik wel heftig klinken.
Een mens kan er flink ziek van zijn, maar het is geen TBC.

Mazelen zijn enorm besmettelijk, en zodra de vaccinatiegraad onder een bepaald niveau zakt, is er geen herd-immunity meer. Dat is wat er met gevaarlijk laag vaccinatieniveau bedoeld wordt.

Echwel

Berichten: 12519
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 06:13

Amerikanen hebben toentertijd bewust dekens besmet met mazelen en waterpokken aan de Indianen gegeven, om ze een heel stuk uit te roeien.
Toen wist men al hoe gevaarlijk het was.
Om niet te spreken van alle kinderen met hersenletsel door mazelen.

En Janneke ik heb alle kinderziektes doorgemaakt, wil niet zeggen dat je daardoor sterker bent.

Ann_moi

Berichten: 3857
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 06:55

Ik vind vooral alle info treden vaccineren echt extreem schadelijk. Toen mijn kind één hersenvliesontsteking kreeg, kregen we steeds de vraag: is hij gevaccineerd? Dat was hij, maar hij had hele dikke vette pech. (Mogelijk geen reactie van lichaam op deze vaccinatie). Na dit te hebben mee gemaakt en gezien te hebben wat zo’n kinderziekte inhoudt snap ik nog minder dat mensen bewust kiezen voor niet vaccineren. Hersenvliesontsteking is de hel op aarde zowel voor het kind als de ouders. Alles wat bijdraait om het risico daarop te verminderen, zou ik aangrijpen.
Overigens is dit natuurlijk geen vaccinatie topic, maar dat het er over gaat triggert me wel om een reactie achter te laten.

Elisa2

Berichten: 37850
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:17

lies schreef:
Het rvp is een bewezen effectief programma om gevaarlijke kinderziektes uit te bannen. Niets met angstzaaierij te maken.

Dit onderschrijft eigenlijk precies het probleem. Als je met feiten komt, word je om de oren geslagen met termen als mainstream media. Onzin, wetenschap is geen mening van de msm.


Nee hoor, ik heb het niet over over deze kinderziekte vaccinaties. Maar wel over het programma van de overheid waar ze de laatste paar jaar overal vaccinaties voor wilden uitrollen. Zelfs het RS virus..dat slaat door en dan nemen mensen het niet serieus meer. Zo werkt dat, stukje psychologie. En dat doet de MSM wel, en helemaal zelf.

Maar het is natuurlijk makkelijker om naar anderen te wijzen.

Elisa2

Berichten: 37850
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:20

Echwel schreef:
Amerikanen hebben toentertijd bewust dekens besmet met mazelen en waterpokken aan de Indianen gegeven, om ze een heel stuk uit te roeien.
Toen wist men al hoe gevaarlijk het was.
Om niet te spreken van alle kinderen met hersenletsel door mazelen.

En Janneke ik heb alle kinderziektes doorgemaakt, wil niet zeggen dat je daardoor sterker bent.


Moet je niet vergeten dat zij geen natuurlijke immuniteit hadden omdat het daarvoor niet op het continent voor kwam. Het is net als bij Covid, als een virus nieuw is en mensen er geen immuniteit voor op hebben kunnen bouwen dan zijn de effecten er van heftiger. Het is dus wel degelijk zo dat je immuniteit opbouwt van doorgemaakte ziekten.

Waarmee ik niet zeg of iemand zich wel of niet moet laten vaccineren (dat principe berust immers op dezelfde werking). Voor gevaarlijke ziekten zou ik het persoonlijk zeker laten doen.

lies

Berichten: 9650
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:52

Je immuunsysteem leert van vaccinaties. Door een iniemini beetje virus in te spuiten, bouw je (relatief ongevaarlijk) immuniteit op tegen dat virus.

En idd ook bouw je immuniteit op door een virus ‘gewoon’ door te maken (natuurlijke immuniteit). Of je gaat er dood aan of er treden ernstige complicaties op..

Ik wijs overigens niet naar anderen, jij (ver)wijst naar de ‘msm’.

De overheid gaat over het rvp. Dus ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met ‘ik bedoel niet het kinderziektes programma, maar het programma van de overheid’.

Elisa2

Berichten: 37850
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:57

Ik bedoel jou niet, sorry voor de onduidelijkheid. Maar dat mensen in het algemeen dan andere mensen de schuld gaan geven of ze wappies gaan noemen etc.

Ik bedoel het programma van de overheid in combinatie met de msm, dat ze er op een gegeven moment echt zo'n angstzaai uitrol programma ontstond waar mensen zich dan overal voor moesten laten vaccineren, apepokken, RS virus..., het ene angstzaai bericht na het andere.

Terwijl juist zoiets de hele geloofwaardigheid onderuit haalt, met als gevolg dat mensen meer weerstand tegen vaccineren krijgen en dan krijg je juist dat soort zaken als met de mazelen en het vaccineren daarvoor zoals nu kennelijk aan de hand is.

lies

Berichten: 9650
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:09

Hmm, ja ik zou dat niet wijten aan de programma’s zelf of aan de overheid, maar aan de mis/desinformatie stroom die over je heen wordt gestort door personen op social media. Zie nu ook de anti zonnebrand ‘trend’. Dat is toch zorgelijk?

Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:15

lies schreef:
Hmm, ja ik zou dat niet wijten aan de programma’s zelf of aan de overheid, maar aan de mis/desinformatie stroom die over je heen wordt gestort door personen op social media. Zie nu ook de anti zonnebrand ‘trend’. Dat is toch zorgelijk?

Voilà. En dat is exact het probleem wat ik ermee heb.

En die gevolgen zie je nu niet, maar over een aantal jaar wel, dan loopt het aantal gevallen huidkanker stevig op. En je hebt tegen die tijd vast wel het een of ander iets waar het aan wordt gelinkt, want oorzaak en gevolg is een moeilijk iets voor veel mensen :(:)

Janneke2

Berichten: 23017
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:19

lies schreef:
De andere cijfers gaan ook omlaag he? Polio is niet zo 'onschuldig'. Vind ik van mazelen overigens ook niet. Er is in april nog een meisje aan mazelen overleden en de complicaties die bij mazelen kunnen optreden vind ik ook niet mild.


Ik ben geen antivaxxer.
En wat voor roodvonk geldt (ooit gingen er halve steden aan dood)
geldt voor alle 'kinderziektes'.
Aanhalingstekens: het zijn heftige dingen die je als mens dus al vroeg voor de kiezen krijgt. Ook als volwassene kun je het nog steeds krijgen, gelukkig is dat zeldzaam.

Herd immunity: ben ik in principe hartstikke voor.
Ten tijde van de corona crisis vond ik het mijn zedelijke plicht om mij te laten enten.
Maar om het ingewikkeld te maken: herd immunity heeft weer minder met eigen keuze te maken. Door jezelf te laten enten, bescherm je de weigeraars.

En ik heb nergens beweerd dat ik 'sterker' ben omdat ik alle kinderziektes heb doorgemaakt: je kunt ze beter als kind krijgen dan later in je leven - dat is de reden geweest dat mijn moeder er bovenop zat.


Aan TBC kun je ook doodgaan, en daar hebben we bijna geen antibiotica meer tegen. |(
(Bijna alles is resistent... |( )
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 03-07-23 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38556
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:28

Elisa2 schreef:
Ik bedoel jou niet, sorry voor de onduidelijkheid. Maar dat mensen in het algemeen dan andere mensen de schuld gaan geven of ze wappies gaan noemen etc.

Ik bedoel het programma van de overheid in combinatie met de msm, dat ze er op een gegeven moment echt zo'n angstzaai uitrol programma ontstond waar mensen zich dan overal voor moesten laten vaccineren, apepokken, RS virus..., het ene angstzaai bericht na het andere.

Terwijl juist zoiets de hele geloofwaardigheid onderuit haalt, met als gevolg dat mensen meer weerstand tegen vaccineren krijgen en dan krijg je juist dat soort zaken als met de mazelen en het vaccineren daarvoor zoals nu kennelijk aan de hand is.

Laatste opmerking over vaccineren , Elisa weet je dat het RS virus de tweede doodsoorzaak is onder zuigelingen wereldwijd? Waarom zou je daar niet tegen vaccineren? Heeft niets met bangmakerij maar met realiteit te maken.

verootjoo
Berichten: 35689
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:35

Voor het RS virus wordt niet gevaccineerd. Daar is geen vaccinatie voor.
Extra kwetsbare baby’s krijgen hun eerste jaar wel maandelijks antistoffen.

Verder snap ik ook niet waarom je je kinderen niet zou vaccineren.
Wij hebben hier die luxe. We hoeven onze kinderen niet bloot te stellen aan ziektes.

Janneke2

Berichten: 23017
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:38

@Echwel

GEEN waterpokken....! (Ben jij betoeterd.)
Engels: chicken pox.


Indianen zijn vermoord,
zeg maar rustig genocide
met pokken. Echte pokken.
Engels: small pox.

We zijn er intussen in geslaagd smallpox uit te roeien. Dat was een lang proces en het kon omdat er 'geen dierlijk reservoir' voor is.

Kinderziektes hebben ooit halve steden uitgemoord.
Maar de pokken ('smallpox') trof altijd al alle leeftijden en had een enorm percentage sterfgevallen. Ook in Europa.

BigOne
Berichten: 38556
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 10:08

verootjoo schreef:
Voor het RS virus wordt niet gevaccineerd. Daar is geen vaccinatie voor.
Extra kwetsbare baby’s krijgen hun eerste jaar wel maandelijks antistoffen.

Verder snap ik ook niet waarom je je kinderen niet zou vaccineren.
Wij hebben hier die luxe. We hoeven onze kinderen niet bloot te stellen aan ziektes.

https://www.umcutrecht.nl/nl/over-ons/n ... u-mogelijk

HopeMyDay

Berichten: 1287
Geregistreerd: 04-12-16

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 10:12

Tja ach, tijden veranderen. Mijn ouders kwamen hierheen voor een beter leven en inmiddels zit ik er om te springen om terug te gaan. Hoewel niet zozeer om de bovengenoemde redenen, voor mij heeft het meer met cultuur te maken.

verootjoo
Berichten: 35689
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 10:17

BigOne schreef:
verootjoo schreef:
Voor het RS virus wordt niet gevaccineerd. Daar is geen vaccinatie voor.
Extra kwetsbare baby’s krijgen hun eerste jaar wel maandelijks antistoffen.

Verder snap ik ook niet waarom je je kinderen niet zou vaccineren.
Wij hebben hier die luxe. We hoeven onze kinderen niet bloot te stellen aan ziektes.

https://www.umcutrecht.nl/nl/over-ons/n ... u-mogelijk


Ah top! Mijn jongste is nu 4, dus zat niet heel goed meer in de babyvaccinaties.
Wat top dat er sinds dit jaar een vaccinatie is voor het RS-virus! Als ik nu een baby had zou ik gelijk vaccineren tegen RSV. Zoveel ellende van gezien.

Elisa2

Berichten: 37850
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:22

BigOne schreef:
Elisa2 schreef:
Ik bedoel jou niet, sorry voor de onduidelijkheid. Maar dat mensen in het algemeen dan andere mensen de schuld gaan geven of ze wappies gaan noemen etc.

Ik bedoel het programma van de overheid in combinatie met de msm, dat ze er op een gegeven moment echt zo'n angstzaai uitrol programma ontstond waar mensen zich dan overal voor moesten laten vaccineren, apepokken, RS virus..., het ene angstzaai bericht na het andere.

Terwijl juist zoiets de hele geloofwaardigheid onderuit haalt, met als gevolg dat mensen meer weerstand tegen vaccineren krijgen en dan krijg je juist dat soort zaken als met de mazelen en het vaccineren daarvoor zoals nu kennelijk aan de hand is.

Laatste opmerking over vaccineren , Elisa weet je dat het RS virus de tweede doodsoorzaak is onder zuigelingen wereldwijd? Waarom zou je daar niet tegen vaccineren? Heeft niets met bangmakerij maar met realiteit te maken.


Omdat een kind de kans moet krijgen om een immuunsysteem op te bouwen. Het is heel normaal dat zuigelingen regelmatig ziek zijn/ worden om zo hun immuunsysteem op te bouwen. Dat begint al als ze ter wereld komen met steriele darmen en daar alle bacterieen nog moeten opbouwen.

Ziektes zijn niet iets wat alleen maar slecht is, het is ook training voor het eigen immuunsysteem. Ik ben niet tegen vaccineren, maar ik geloof niet dat overmatig vaccineren gezond is.

En van al dat overmatig vaccineren zie je nu de gevolgen ook nog niet, maar op langere termijn wellicht wel. En dan snappen mensen ook weer niet wat oorzaak en gevolg is...

En dit is het laatste wat ik er over te zeggen heb.

Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:24

Vaccineren is echt een prima manier om immuniteit op te bouwen. Dat is ook het idee :)*

Waarom zou je in Godsnaam een ziekte doormaken met alle mogelijke gevolgen van dien, als je betere immuniteit kunt krijgen met een vaccin zonder die mogelijke gevolgen?

Brainless

Berichten: 29787
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:26

Elisa2 schreef:
Omdat een kind de kans moet krijgen om een immuunsysteem op te bouwen.

Dat is precies wat vaccineren doet!
Op een veilige manier het immuunsysteem voorbereiden op ernstigere ziektes.

prompter

Berichten: 11366
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:29

Ja, dat is wel het idee van vaccineren, immuniteit opbouwen zonder dat je een mogelijk schadelijke ziekte hoeft door te maken :)

Elisa2

Berichten: 37850
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:31


Brainless

Berichten: 29787
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:34

Elisa2 schreef:
Ja en bestaat natuurlijk helemaal niet zoiets als vaccinatieschade.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/247449 ... ar-bij-wie

Maar goed, ieder moet doen waar hij/ zij zich goed bij voelt. Nu ben ik echt weg. ;-b

Tja er bestaat ook zo iets van : ernstig ziek worden door een (voorkombare!!) ziekte en het voorkomt veel overlijden.
Ja er zijn mogelijke bijwerkingen aan een vaccin.. maar ook als je corona krijgt. Helaas veel sterfgevallen meegemaakt en mensen die nu nog last hebben van de gevolgen van hun coronabesmetting.

Fly_high

Berichten: 3327
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:38

Nederland kent niet eens een vaccinatieplicht voor kinderen dus hoezo past deze discussie uberhaupt in dit topic :o? Je mag van de roverheid je koters zeker ziek laten worden aan mazelen of andere polio als dat je ding is.
Laatst bijgewerkt door Fly_high op 03-07-23 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:38

Die man leeft nog :+

Er zal heus schade zijn door vaccinatie maar de frequentie ervan wordt behoorlijk overdreven. En vervelend, maar doodgaan of maanden in coma aan de beademing liggen is ook best naar.
Vooral voor je familie ook.

verootjoo
Berichten: 35689
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:41

Ziektes doormaken is niet alleen maar slecht… vertel je dat ook tegen de ouders van kwetsbare kinderen waarbij elke ziekte een groot gevaar is?

Want daar vaccineren we ook voor he, niet alleen voor de kinderen die veilig een ziekte kunnen doormaken, maar juist voor de kinderen voor wie ziek worden een te groot risico is.