Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mika11

Berichten: 11307
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 17:28

Ik loop altijd alleen in het bos, met 2 honden.
Het is hier ook een bosrijke omgeving, dus ik ben niet anders gewend.
Eigenlijk nooit nare ervaringen gehad.
Ik heb wel altijd heel luguber het idee, dat ik eens een lijk zal vinden.
Dat is begonnen in de tijd dat ik alle Engelse detectives keek, en vaak een lijk in het bos werd gevonden.
Toen bedacht ik mezelf, wees voorbereid dat jou dat ook kan overkomen, zodat als het echt eens gebeurt je dan niet schrikt.
Sindsdien blijft die gedachte me altijd een beetje bij, niet heel bewust natuurlijk, meer op de achtergrond.
Maar alsnog kom ik liever een vreemde man tegen dan een beer, als een beer je iets wil aandoen heb je weinig kans

Cer

Berichten: 30786
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 22:49

Je loopt alleen, met twee honden… :list:

prompter

Berichten: 12273
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 08:24

Ik heb gisteren een paar uur door het bos gelopen (Veluwe) en moest aan dit topic denken. Twee echtparen tegen gekomen en twee mannen, de ene wat ouder en wandelend, de ander jong en op een mountainbike. Beide knikten vriendelijk gedag, maar ik dacht dat het zo jammer zou zijn dat ik graag alleen door het bos wandel en ik het door angst - die ik heel begrijpelijk vind, geen misverstand daarover! - niet meer zou durven.

Rennie89
Berichten: 37408
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 09:40

Ik denk dat mensen deze hypothetische vraag te letterlijk nemen. Het gaat er helemaal niet om dat deze mensen nooit alleen in het bos (durven) te lopen. Ik loop ook graag lekker alleen door het bos. Schijt echt geen 7 kleuren bij elk persoon wat ik zie :+ deze vraag ligt veel dieper en het gaat op het feit dat je een keuze mag maken tussen 2 “kwaden” om het maar even zo te zeggen. Niet iedereen heeft die keuze gekregen.

Goof

Berichten: 29846
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 10:32

Rennie89 schreef:
deze vraag ligt veel dieper en het gaat op het feit dat je een keuze mag maken tussen 2 “kwaden” om het maar even zo te zeggen.


Dan zet je dus automatisch de 'vreemde man' neer als een 'kwade'. Mooi is dat, daar ga ik niet in mee.
Dan had de keuze er moeten staan als 'beschermende mamabeer met kleintjes' en 'de ontsnapte tbs-er (man) met verkracht-, martel- en moordneigingen'. Maar dat staat er niet.

Suliko

Berichten: 4548
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 11:12

Ik heb dit topic met enige verbazing gelezen, omdat iedereen de stelling zo letterlijk opvat. Het is een metaforisch gedachte-experiment. Dat iemand de beer over de man verkiest, betekent helemaal niet dat diegene elke man als 'het kwaad' ziet. Het presenteert de potentiële bedreiging en kwade intentie van verkrachting die in iemands angstsysteem is opgeslagen en geassocieerd is met mannen. Het gaat om de angst die iemand heeft, die angst zegt helemaal niets over een daadwerkelijk persoon.
Natuurlijk wil iemand niet door een beer verscheurd worden en is de kans dat je veiliger een man passeert dan een beer, vele malen groter. Maar het gaat niet om zulke statistische feiten, het gaat om een stukje angst dat helaas heel erg diepgeworteld zit bij veel vrouwen, gebaseerd op daadwerkelijke situaties waarin je met een man alleen bent beland die geen goede intenties had. Dat wekt een associatie op, dat doet je brein.

Een aantal jaar geleden had ik ook de beer gekozen, terwijl ik weet dat vrijwel alle mannen hartstikke prima kerels zijn. Inmiddels kies ik de man, juist door schimmige ervaringen terwijl ik alleen op reis was, maar waarbij ik leerde dat er ook een groot grijs gebied is waarin je nog met iemand kan communiceren en zelf keuzes kan maken, voordat iemand misbruik maakt van een situatie. Dat grijze gebied bestond er eerst voor mij niet, mede door angst, waardoor ervaringen heel zwart-wit werden. Je bent volledig kwetsbaar of niet. Maar ik snap echt de kwetsbaarheid en de associatie die vrouwen kunnen voelen bij het tegenkomen van een man alleen. Daar gaat het om in dit gedachte-experiment, de mentale representatie van een man of een beer, en wat dat voor iemand persoonlijk betekent. Het gaat niet om de feitelijke realiteit, maar om een stukje bewustwording over hoe sommige (veel) vrouwen de wereld ervaren.

Palmera

Berichten: 9559
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 11:24

Suliko schreef:
Ik heb dit topic met enige verbazing gelezen, omdat iedereen de stelling zo letterlijk opvat. Het is een metaforisch gedachte-experiment. Dat iemand de beer over de man verkiest, betekent helemaal niet dat diegene elke man als 'het kwaad' ziet. Het presenteert de potentiële bedreiging en kwade intentie van verkrachting die in iemands angstsysteem is opgeslagen en geassocieerd is met mannen. Het gaat om de angst die iemand heeft, die angst zegt helemaal niets over een daadwerkelijk persoon.
Natuurlijk wil iemand niet door een beer verscheurd worden en is de kans dat je veiliger een man passeert dan een beer, vele malen groter. Maar het gaat niet om zulke statistische feiten, het gaat om een stukje angst dat helaas heel erg diepgeworteld zit bij veel vrouwen, gebaseerd op daadwerkelijke situaties waarin je met een man alleen bent beland die geen goede intenties had. Dat wekt een associatie op, dat doet je brein.

Een aantal jaar geleden had ik ook de beer gekozen, terwijl ik weet dat vrijwel alle mannen hartstikke prima kerels zijn. Inmiddels kies ik de man, juist door schimmige ervaringen terwijl ik alleen op reis was, maar waarbij ik leerde dat er ook een groot grijs gebied is waarin je nog met iemand kan communiceren en zelf keuzes kan maken, voordat iemand misbruik maakt van een situatie. Dat grijze gebied bestond er eerst voor mij niet, mede door angst, waardoor ervaringen heel zwart-wit werden. Je bent volledig kwetsbaar of niet. Maar ik snap echt de kwetsbaarheid en de associatie die vrouwen kunnen voelen bij het tegenkomen van een man alleen. Daar gaat het om in dit gedachte-experiment, de mentale representatie van een man of een beer, en wat dat voor iemand persoonlijk betekent. Het gaat niet om de feitelijke realiteit, maar om een stukje bewustwording over hoe sommige (veel) vrouwen de wereld ervaren.

De mentale representatie is onlogisch. Appels met peren vergelijken:

De beer is een wild dier, staat dicht bij de natuur, beschermt teritorium en jongen, jaagt om te eten. Gaan we dat echt vergelijken met de verwende westerse mens (man) die al moeite heeft met het gras op tijd te maaien (territorium), de jongen bij de opvang dropt en jaagt in de supermarkt?

Dit is de mentale representatie. Kortom, de beer kab een een wezenlijk gevaar zijn voor ons, de man (op die TBS-er met moord en verkrachtingsverleden na, aan de galg ermee) is een wezen uit onze wereld en daar kun je nog eens mee praten. Bij een woedende beer ga je geen gesprek aan

Suliko

Berichten: 4548
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 11:27

Nee, je vergelijkt het nu weer te letterlijk. Het gaat om de intentie die onder een daad kan zitten en de angst die dit bij een vrouw opwekt. De intentie om moedwillig onethisch kwaad aangedaan te worden, door een wezen met een bewustzijnslevel waar je mee zou moeten kunnen communiceren, maar die daar schijt aan heeft. Of kwaad aangedaan worden omdat het simpelweg de natuur/verdediging van een dier is. Dat is de mentale representatie.
Dat overstijgt het pakken van een random man of beer en geef dat als voorbeeld. Want het gaat niet om die random man of beer.

Shenavallie
Berichten: 12201
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 11:32

Kom liever een beer tegen. Ik ga naar het bos voor de rust en de natuur, niet om mensen tegen te komen. :+

Lestrange01

Berichten: 2865
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 11:39

Suliko schreef:
Ik heb dit topic met enige verbazing gelezen, omdat iedereen de stelling zo letterlijk opvat. Het is een metaforisch gedachte-experiment. Dat iemand de beer over de man verkiest, betekent helemaal niet dat diegene elke man als 'het kwaad' ziet. Het presenteert de potentiële bedreiging en kwade intentie van verkrachting die in iemands angstsysteem is opgeslagen en geassocieerd is met mannen. Het gaat om de angst die iemand heeft, die angst zegt helemaal niets over een daadwerkelijk persoon.
Natuurlijk wil iemand niet door een beer verscheurd worden en is de kans dat je veiliger een man passeert dan een beer, vele malen groter. Maar het gaat niet om zulke statistische feiten, het gaat om een stukje angst dat helaas heel erg diepgeworteld zit bij veel vrouwen, gebaseerd op daadwerkelijke situaties waarin je met een man alleen bent beland die geen goede intenties had. Dat wekt een associatie op, dat doet je brein.

Een aantal jaar geleden had ik ook de beer gekozen, terwijl ik weet dat vrijwel alle mannen hartstikke prima kerels zijn. Inmiddels kies ik de man, juist door schimmige ervaringen terwijl ik alleen op reis was, maar waarbij ik leerde dat er ook een groot grijs gebied is waarin je nog met iemand kan communiceren en zelf keuzes kan maken, voordat iemand misbruik maakt van een situatie. Dat grijze gebied bestond er eerst voor mij niet, mede door angst, waardoor ervaringen heel zwart-wit werden. Je bent volledig kwetsbaar of niet. Maar ik snap echt de kwetsbaarheid en de associatie die vrouwen kunnen voelen bij het tegenkomen van een man alleen. Daar gaat het om in dit gedachte-experiment, de mentale representatie van een man of een beer, en wat dat voor iemand persoonlijk betekent. Het gaat niet om de feitelijke realiteit, maar om een stukje bewustwording over hoe sommige (veel) vrouwen de wereld ervaren.



Ik denk ook dat mensen de vraag helemaal niet opvatten zoals hij bedoeld is. De vraag is overgewaaid uit een sociale media trend vanuit noord-amerika. Ik krijg heel erg het idee dat de meeste mensen hier bewust, of onbewust, een park voor zich hebben of een "bos" zoals in Nederland, waar je in de ochtend lekker door heen kan joggen. Waar je in de verte, door de bomen, de weg kan zien, waar je bereik hebt op je telefoon, of in ieder geval binnen een uur weer uit kan komen.

Dat is niet de insteek van deze vraag. Ik heb het aan mijn Amerikaanse vrienden gevraagd en zij stellen zich een heel ander bos voor. Waar je dagen, weken in verdwaald kan raken, waar je geen bereik hebt, je bent daar niet om te joggen of te wandelen, je bent daar enkel om te kamperen of wellicht te jagen. Grote kans dus dat wanneer je een man tegenkomt, hij een wapen bij zich draagt.

Sherivey
Berichten: 9162
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 11:45

Maar wil een man/ jager met wapen dan direct zeggen dat hij je ermee wil aanvallen?

Ik heb niet heel veel verstand van beren, maar geloof dat je bij een beer vrij zeker ervan kunt zijn dat ie achter je aan komt als je paden ermee kruist.

En wie weet kom je zowel de man als de beer tegen. Dan hoop ik toch dat die man (met wapen) mans genoeg is om het tegen die beer op te nemen.

MyWishMax

Berichten: 26362
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 11:56

Sherivey schreef:
Maar wil een man/ jager met wapen dan direct zeggen dat hij je ermee wil aanvallen?

Ik heb niet heel veel verstand van beren, maar geloof dat je bij een beer vrij zeker ervan kunt zijn dat ie achter je aan komt als je paden ermee kruist.

En wie weet kom je zowel de man als de beer tegen. Dan hoop ik toch dat die man (met wapen) mans genoeg is om het tegen die beer op te nemen.


En daar maak jij dus de fout waar anderen raar op aangekeken worden bij een man. Die beer geeft helemaal geen grote kans of vrij zeker dat die achter je aan komt, meestal juist niet. Er zijn zelfs cijfers geplaatst en beren tegen komen kn de Vs is in sommige plaatsen echt bijna dagelijks kf wekelijs. Het kan en dan kan het ook dodelijk aflopen. Net als bij een man, maar die kan ook nog hoop andere dingen doen die erger zijn als de dood voor sommigen.

DuoPenotti

Berichten: 33221
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 12:00

Citaat:
Dat is niet de insteek van deze vraag. Ik heb het aan mijn Amerikaanse vrienden gevraagd en zij stellen zich een heel ander bos voor. Waar je dagen, weken in verdwaald kan raken, waar je geen bereik hebt, je bent daar niet om te joggen of te wandelen, je bent daar enkel om te kamperen of wellicht te jagen. Grote kans dus dat wanneer je een man tegenkomt, hij een wapen bij zich draagt.


En die man met dat geweer is dan meteen ook een foute man? Hier in Nederland waarschijnlijk wel met ons wapen verbod, in Amerika dus weer minder snel.

Ik zou deze man zien als 1 de de weg kent, als ik in dat immens grote bos verdwaald ben.
En misschien ook hulp in kan roepen als dat nodig is.

En ja als het dan een slechte is die me vermoord, dolend in het bos ga ik ook wel dood....

Palmera

Berichten: 9559
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 12:11

Lestrange01 schreef:
Suliko schreef:
Ik heb dit topic met enige verbazing gelezen, omdat iedereen de stelling zo letterlijk opvat. Het is een metaforisch gedachte-experiment. Dat iemand de beer over de man verkiest, betekent helemaal niet dat diegene elke man als 'het kwaad' ziet. Het presenteert de potentiële bedreiging en kwade intentie van verkrachting die in iemands angstsysteem is opgeslagen en geassocieerd is met mannen. Het gaat om de angst die iemand heeft, die angst zegt helemaal niets over een daadwerkelijk persoon.
Natuurlijk wil iemand niet door een beer verscheurd worden en is de kans dat je veiliger een man passeert dan een beer, vele malen groter. Maar het gaat niet om zulke statistische feiten, het gaat om een stukje angst dat helaas heel erg diepgeworteld zit bij veel vrouwen, gebaseerd op daadwerkelijke situaties waarin je met een man alleen bent beland die geen goede intenties had. Dat wekt een associatie op, dat doet je brein.

Een aantal jaar geleden had ik ook de beer gekozen, terwijl ik weet dat vrijwel alle mannen hartstikke prima kerels zijn. Inmiddels kies ik de man, juist door schimmige ervaringen terwijl ik alleen op reis was, maar waarbij ik leerde dat er ook een groot grijs gebied is waarin je nog met iemand kan communiceren en zelf keuzes kan maken, voordat iemand misbruik maakt van een situatie. Dat grijze gebied bestond er eerst voor mij niet, mede door angst, waardoor ervaringen heel zwart-wit werden. Je bent volledig kwetsbaar of niet. Maar ik snap echt de kwetsbaarheid en de associatie die vrouwen kunnen voelen bij het tegenkomen van een man alleen. Daar gaat het om in dit gedachte-experiment, de mentale representatie van een man of een beer, en wat dat voor iemand persoonlijk betekent. Het gaat niet om de feitelijke realiteit, maar om een stukje bewustwording over hoe sommige (veel) vrouwen de wereld ervaren.



Ik denk ook dat mensen de vraag helemaal niet opvatten zoals hij bedoeld is. De vraag is overgewaaid uit een sociale media trend vanuit noord-amerika. Ik krijg heel erg het idee dat de meeste mensen hier bewust, of onbewust, een park voor zich hebben of een "bos" zoals in Nederland, waar je in de ochtend lekker door heen kan joggen. Waar je in de verte, door de bomen, de weg kan zien, waar je bereik hebt op je telefoon, of in ieder geval binnen een uur weer uit kan komen.

Dat is niet de insteek van deze vraag. Ik heb het aan mijn Amerikaanse vrienden gevraagd en zij stellen zich een heel ander bos voor. Waar je dagen, weken in verdwaald kan raken, waar je geen bereik hebt, je bent daar niet om te joggen of te wandelen, je bent daar enkel om te kamperen of wellicht te jagen. Grote kans dus dat wanneer je een man tegenkomt, hij een wapen bij zich draagt.

Dan is de vraag dus ook niet realistisch. Als ik niet letterlijk mag nemen wat er gevraagd word, stel dan gewoon de vraag zoals die wel bedoelt is.

Wat een idioterie, al die tiktok toestanden.
Als de vraag is of je rood of geel wilt moet je niet na het krijgen van een antwoord gaan vertellen waarom het eigenlijk blauw moet zijn.

Elisa2

Berichten: 40078
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 12:21

Ik denk dat als ik verdwaald raak dat ik graag een cowboy met een geweer tegen kom. Mijn associatie is juist dat ik daar dan veiliger bij ben. Natuurlijk kan zo'n man kwade intenties hebben en met een geweer heeft deze automatisch macht. Maar dat wil niet zeggen dat deze macht misbruikt wordt.

Ik zal het ook wel te letterlijk opvatten, maar voor mij is de vraagstelling te vaag..alles valt of staat met je eigen associaties denk ik.

prompter

Berichten: 12273
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 12:32

In de vraag is sprake van bos, vreemde man en beer, en daar geef ik antwoord op. Mijn hersenen zijn niet zo goed in tussen de regels door lezen. Als er een ander antwoord moet komen, stel de vraag dan anders, zoals mijn voorgangers ook al aangeven. As we speak zit ik nu trouwens in het bos, even uit te rusten :)

Lestrange01

Berichten: 2865
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 13:02

Palmera schreef:
Lestrange01 schreef:
Ik denk ook dat mensen de vraag helemaal niet opvatten zoals hij bedoeld is. De vraag is overgewaaid uit een sociale media trend vanuit noord-amerika. Ik krijg heel erg het idee dat de meeste mensen hier bewust, of onbewust, een park voor zich hebben of een "bos" zoals in Nederland, waar je in de ochtend lekker door heen kan joggen. Waar je in de verte, door de bomen, de weg kan zien, waar je bereik hebt op je telefoon, of in ieder geval binnen een uur weer uit kan komen.

Dat is niet de insteek van deze vraag. Ik heb het aan mijn Amerikaanse vrienden gevraagd en zij stellen zich een heel ander bos voor. Waar je dagen, weken in verdwaald kan raken, waar je geen bereik hebt, je bent daar niet om te joggen of te wandelen, je bent daar enkel om te kamperen of wellicht te jagen. Grote kans dus dat wanneer je een man tegenkomt, hij een wapen bij zich draagt.

Dan is de vraag dus ook niet realistisch. Als ik niet letterlijk mag nemen wat er gevraagd word, stel dan gewoon de vraag zoals die wel bedoelt is.

Wat een idioterie, al die tiktok toestanden.
Als de vraag is of je rood of geel wilt moet je niet na het krijgen van een antwoord gaan vertellen waarom het eigenlijk blauw moet zijn.


Als een Amerikaanse trend overwaait, waarbij overigens ook nog eens in de openingspost overduidelijk wordt gemaakt dat het internationaal is en niet van Nederlandse origine, dan is het helemaal niet onduidelijk dat we het niet hebben over een Nederlands ""bos"". Dit is letterlijk de vraag, jij kan alleen het niet in de juiste context plaatsen. Misschien omdat je nog nooit in een bos zoals ze in Amerika hebben, bent geweest en je daardoor een hele andere voorstelling hebt van deze vraag. Maar voor de stellers van deze vraag is het heel duidelijk. Ik ga er vanuit dat de gemiddelde persoon zich alsnog kan bedenken "oh ja, in een Nederlands klein bos zijn er geen beren, dus ik moet me een bos voorstellen waar die wel rondlopen"

black_kelpie

Berichten: 8072
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 13:13

En nog een stukje context, de USA staat als enige westerse land in de top 10 van meest onveilige landen om te wonen als vrouw. Hier gebeurt uiteraard ook genoeg, maar niet in dezelfde mate.

fransje23

Berichten: 15863
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 07:42

Aangezien veel de vraag erg letterlijk nemen is deze vraagstelling misschien niet geschikt voor Nederland?



Lestrange01 schreef:
Dat is niet de insteek van deze vraag. Ik heb het aan mijn Amerikaanse vrienden gevraagd en zij stellen zich een heel ander bos voor. Waar je dagen, weken in verdwaald kan raken, waar je geen bereik hebt, je bent daar niet om te joggen of te wandelen, je bent daar enkel om te kamperen of wellicht te jagen. Grote kans dus dat wanneer je een man tegenkomt, hij een wapen bij zich draagt.


De kans dat een man een wapen draagt is sowieso groot in de USA.
Als je er bent om de jagen heb je als vrouw natuurlijk ook een wapen mee.

Palmera

Berichten: 9559
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 09:18

Lestrange01 schreef:
Palmera schreef:
Dan is de vraag dus ook niet realistisch. Als ik niet letterlijk mag nemen wat er gevraagd word, stel dan gewoon de vraag zoals die wel bedoelt is.

Wat een idioterie, al die tiktok toestanden.
Als de vraag is of je rood of geel wilt moet je niet na het krijgen van een antwoord gaan vertellen waarom het eigenlijk blauw moet zijn.


Als een Amerikaanse trend overwaait, waarbij overigens ook nog eens in de openingspost overduidelijk wordt gemaakt dat het internationaal is en niet van Nederlandse origine, dan is het helemaal niet onduidelijk dat we het niet hebben over een Nederlands ""bos"". Dit is letterlijk de vraag, jij kan alleen het niet in de juiste context plaatsen. Misschien omdat je nog nooit in een bos zoals ze in Amerika hebben, bent geweest en je daardoor een hele andere voorstelling hebt van deze vraag. Maar voor de stellers van deze vraag is het heel duidelijk. Ik ga er vanuit dat de gemiddelde persoon zich alsnog kan bedenken "oh ja, in een Nederlands klein bos zijn er geen beren, dus ik moet me een bos voorstellen waar die wel rondlopen"

Dus, ik herhaal: idioterie. Vraag asn de gemiddelde NL-er of ze van regen houden en je krijgt "nee" als antwoord. Vraagt het eens aan mij en je krijgt wat anders te horen.

Overwaaien van "lokale" trends is dus absurd, en wat bereiken ze ermee? Dat iedereen nog wat meer op de tenen gaat lopen.
En dat het niet om een nederlands bos gaat is wel duidelijk bij het woordje "beer". Maar daar zet ik dan mijn vertrouwen in de af en toe volslagen gestoorde medemens (raar dat ik dat toch nog heb) tegenover, en dan kom ik nog steeds liever die mn tegen.
En aangezien het fictief is: stel je nou voor dat iemand helemaal doodsbang is voor eekhoorntjes en er gewoon vanuit gaat dat die hem opvreten: mag die persoon dan niet in de eigen gedachten de beer veranddren in een eekhoorn? Het zou toch moeten gaan om persoonlijke grenzen en angstgevoelens? Of tellen alleen de opgedrongen mee?

Kom op zeg!

Tancreda4

Berichten: 24605
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 09:23

Rennie89 schreef:
deze vraag ligt veel dieper en het gaat op het feit dat je een keuze mag maken tussen 2 “kwaden” om het maar even zo te zeggen. Niet iedereen heeft die keuze gekregen.


Oké, dus dan moet je ook uitgaan dat je 100% door de beer wordt aangevallen en gedood, en door de man 100% wordt aangerand, veerkracht en vermoord.

Beiden hetzelfde resultaat.

Sherivey
Berichten: 9162
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 09:40

Tancreda4 schreef:
Rennie89 schreef:
deze vraag ligt veel dieper en het gaat op het feit dat je een keuze mag maken tussen 2 “kwaden” om het maar even zo te zeggen. Niet iedereen heeft die keuze gekregen.


Oké, dus dan moet je ook uitgaan dat je 100% door de beer wordt aangevallen en gedood, en door de man 100% wordt aangerand, veerkracht en vermoord.

Beiden hetzelfde resultaat.

Dan zou ik alsnog liever de man tegen komen.
Daar is nog een hele kleine kans dat ik me weet te verdedigen of snel genoeg weg kan komen.

Met een beer weet ik dat ik dat sowieso ga verliezen.

Roodvos

Berichten: 6947
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 10:05

Suliko schreef:
Ik heb dit topic met enige verbazing gelezen, omdat iedereen de stelling zo letterlijk opvat. Het is een metaforisch gedachte-experiment. [knip]

Ik ben een harde bèta. Ik lees alles letterlijk.

BeFunny

Berichten: 11746
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 10:10

Ik wilde zeggen een Beer maar ik zou wel raar opkijken als ik hierin NL bos ineen een beer zou zien lopen. Ik denk dat ik dan toch aan mezelf ga twijfelen of ik ze nog wel op een rijtje heb :')

Daarbij loop ik regelmatig alleen of met mijn kleine hondjes in het bos en al vele vriendelijke heren tegen gekomen dat ik daar ook geen vrees voor heb.

Er moet er net eentje rondlopen met verkeerde intenties en daar kun je je gewoon niet goed tegen verweren dus denk ik daar gewoon maar niet over na.

Rennie89
Berichten: 37408
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 10:46

Tancreda4 schreef:
Rennie89 schreef:
deze vraag ligt veel dieper en het gaat op het feit dat je een keuze mag maken tussen 2 “kwaden” om het maar even zo te zeggen. Niet iedereen heeft die keuze gekregen.


Oké, dus dan moet je ook uitgaan dat je 100% door de beer wordt aangevallen en gedood, en door de man 100% wordt aangerand, veerkracht en vermoord.

Beiden hetzelfde resultaat.

Uhm nee, de ene dood je snel of je komt er met wonden vanaf vanuit natuurlijk instinkt en de andere kan je verkrachten, martelen en alsnog doden puur voor eigen plezier. Daarbij twijfelt niemand aan jou als je zegt dat je aangevallen bent door een beer en zeggen ze ook niet dat je er misschien om hebt gevraagd door hoe je je kleedde. Bij de man is het de vraag of je word geloofd, zo ja, of ze dan gaan vragen wat je aan had en of je de man had verleid of weet ik veel wat. Again, het ligt veel dieper. Ik word liever gedood vanuit natuurlijk instinct door een beer dan voor de sadistische fun door een man.

En mocht ik het overleven, nog steeds liever de beer, want wat de man kan doen is vele malen erger ;)