Straat intimidatie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5370
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 15:18

Wow dat is wel heel bijdehand TS!
Ik loop heel vaak alleen midden in de nacht over straat en door parken enz... en je wordt zeker wel aangesproken maar ik ga er altijd relaxt en amicaal mee om (nee schat vandaag ga ik niet mee, misschien andere keer ja? *boks*) en dan vinden ze het helemaal prima.
Wat jij hier vertelt is wel echt next level hoor! Wat een lef. En dat van zo’n bijdehand snotjong.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 15:20

Citaat:
Oh ja, je mag het M woord niet meer noemen natuurlijk. Dat is rascistisch.
Verschrikkelijk zoiets, alsof een vrouw een minderwaardig iets is. Zou de politie er nog iets mee gaan doen of is er te weinig om hem op te kunnen pakken?


De politie was wel echt serieus is thuis langsgekomen en bleef twee uur om te praten en melde mij aan voor slachtofferhulp. Ik geloof dat ze gingen kijken of er camerabeelden zijn gemaakt bij het hotel en de eenheden in mijn regio kijken naar hem uit dus gelukkig wordt het serieus genomen.

Sky_As

Berichten: 4813
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Straat intimidatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 15:31

Je zou toch standaard een flesje pepperspray of iets anders heftigs in je zak bewaren....wat een mafkees!
Misschien voorlopig iedere avond dezelfde ronde maken (met iemand op een afstandje achter je aan om in te kunnen grijpen) en iets extra's in je zak.
(en mocht hij dan wel nog een keer langskomen gelijk voor een goede bijwerken natuurlijk)

Ook vooral voor jezelf lijkt het me wel belangrijk om gelijk weer hetzelfde traject te gaan wandelen om ervoor te zorgen dat het geen trauma wordt (of al is). Want ik vind het ook erg heftig zeg!
Fijn om te horen dat de politie het echt serieus neemt. Ik denk dat de slachtofferhulp wel verstandig is om gebruik van te maken.

Mars

Berichten: 33312
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 15:37

Waardeloos TS en helaas herkenbaar. In de gemiddelde grote stad kun je niet normaal lopen zonder gesis, geroep of anderszins gaar gedrag.
Je vraagt je af of die kerels dan denken dat je meteen in katzwijm valt voor ze 8)7 Of er überhaupt bij stil staan dat je hun gedrag onprettig vindt.

Zelfs als je het negeert ben je een arrogante k-prutsmuts aldus de groepjes op hun apenrots…

Anastasia24

Berichten: 2740
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 15:37

In ieder geval fijn dat de politie het vrij serieus nam, die zou je toch gezellig van z'n fietsje knikkeren en meenemen naar het bureau. Goed dat je het hebt aangegeven ts en wat vervelend dat die mensen niet even bij je kwamen kijken.

fjordjes

Berichten: 12085
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 15:37

Hé gadver wat een rot ervaring zeg! Kan me goed voorstellen dat je je niet meer veilig voelt op straat.

Ik hoop dat je snel er weer bovenop bent

DuoPenotti

Berichten: 30331
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Straat intimidatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 15:41

Wat een enorm nare ervaring. Iets na roepen tot daar aan toe. Maar je vastpakken en insluiten... ;(

Fijn dat de politie het wel serieus aanpakt. Maar helaas zal daar niet snel wat uitkomen.

Opvoeding lijken we heel wat te missen tegenwoordig. Je zou verwachten van ondertussen 3e generatie dat dit minder zou voor gaan komen. Maar lijkt juist steeds meer te worden.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Straat intimidatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 16:50

Ja ik was blijkbaar te onbevangen zoiets verwacht je niet. Ik hoop echt dat de politie hem pakt.

De vrouwelijke agente vond er ook wat van die zei nog: als je hem nog eens ziet en hij doet je iets schop in zijn noten en doe hem de groeten van mij. Vond ik wel mooi het deed haar ook echt iets.

Ibbel

Berichten: 49262
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Straat intimidatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 17:52

Op Amerikaanse websites lees je nog wel eens het advies je sleutelbos in je vuist te houden, en daarbij de sleutels tussen je vingers te laten uitsteken. Zodat je een soort DIY boksbeugel creëert.

Op zich best bruikbaar advies, maar dan wel een tip van mij erbij: maak daarvoor een speciale bos sleutels met sleutels van 3 huizen geleden of andere sleutels waarvan je geen idee hebt waar ze ooit van geweest zijn.

Ten eerste, als de bos je uit je handen wordt geslagen hoef je niet op je knieën te gaan zoeken omdat je anders je huis niet binnenkomt en ten tweede, als je belager die bos vindt en je naar huis volgt komt-ie alsnog niet binnen.

Zover hebben ze in de VS hier nog nooit over doorgedacht...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41949
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Straat intimidatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:14

Ik denk dat een bus haarlak of deo beter helpt. In de ogen spuiten en wegrennen.

Easier said than done, dat wel :\.

Benfan

Berichten: 4009
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Straat intimidatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:24

Mijn vader vertelde mij altijd dat ik haarspray mee moet nemen. Is legaal, en je kan het goed gebruiken. Op die manier dek je jezelf het beste in. Mocht het echt een kloothummel zijn, dan moet je er ook bij roken zei hij. Want aansteker en haarlak werkt ERG goed. Wel sigareten bij je hebben, bewijs dat je 'rookt'

Hij werkte vroeger bij de politie, dus heeft het een en ander wel gezien. Zit vol met tips die man

Ibbel

Berichten: 49262
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:24

Voordeel van de sleutelbos is dat je iemand een zichtbare kras op z'n smoel kunt geven. Dat helpt wel bij opsporen en aanhouden...

DuoPenotti

Berichten: 30331
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Straat intimidatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:26

Smurfenspray ook...

Maar idd de haarlak en aansteker is mij ook al eens als tip gegeven

senna21

Berichten: 11947
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:28

Het ingewikkelde van het gebruik van een voorwerp ter verdediging is, dat de dader het ook kan afpakken en tegen je gebruiken. En zeker sleutels zou ik bij mij houden.
Sterkte TS. Ik hoop voor je dat deze jongen snel wordt opgepakt.
Het volgen van een aantal lessen zelfverdediging is zeker aan te raden.

Sky_As

Berichten: 4813
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:36

DuoPenotti schreef:
Smurfenspray ook...

Maar idd de haarlak en aansteker is mij ook al eens als tip gegeven

Moet iemand wel even blijven staan.... Voordat je een aansteker aan hebt en haarlak moet je dus 2 handen vrij hebben om dat te doen.

Ik zou eerder van die tijgerbalsem spray gebruiken.... Als je dat bij iemand in zijn ogen spuit heb je de tijd om rustig weg te lopen.....

Slmt9

Berichten: 4893
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Straat intimidatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:45

Wow, tijgerbalsemspray, ik wist niet dat het bestond. Lijkt me idd erg naar in de ogen }:)

DuoPenotti

Berichten: 30331
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Straat intimidatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:47

Die ken ik ook niet.
Klinkt heel mooi. Wel opletten hoe de wind waait.

Nadeel dit soort gastjes kwaad maken geeft ook risico.
Die hoeven je sleutels niet af te pakken. Die hebben wel wat groters bij.

juval

Berichten: 13351
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Straat intimidatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:07

haarlak of een busje haarverf... dan markeer je hem meteen.

veel sterkte met verwerken van deze ervaring. Ik kan me voorstellen dat dit niet zo 1 2 3 uit je systeem is. :(:)

Kookaburra

Berichten: 5441
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Straat intimidatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:15

Wat een ontzettend nare ervaring zeg. En wat knap dat je er zo open over bent. Blijf er ook over praten!

Dit heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. Ik heb wel het gevoel dat ik de laatste tijd steeds meer (vooral oudere mannen) tegenkom die brabbelend 'hallo' zeggen terwijl ze langszwalken. Of dat je denkt: 'die komt straks op mij aflopen'. Alcohol, drugs, mentale problemen...

Sizzle

Berichten: 35737
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Straat intimidatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:25

Bah wat naar.
Helaas zelf meerdere zulke ervaringen gehad in mijn leven (de eerste keer zelfs al op de basisschool en een bejaarde vent) maar gelukkig is het nooit geescaleerd.
Ik ben overigens gelukkig niet specifiek angstig geworden op straat, maar dat kan ook aan mijn koppigheid liggen.

Nielojram

Berichten: 7874
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:27

Bommeltje_ schreef:
Gister liep ik als vrouw om 21:00 op straat om nog even een podcast te luisteren en mijn dagelijkse 10.000 stappen te halen.

Loop je ook wel eens als man? ;)

Goed gedaan, hoor. Je zal de bibbers nog wel in je benen hebben, maar hou je maar vast aan hoe je dit opgelost hebt, dat geeft je vast kracht.

DiantaM
Berichten: 11285
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Straat intimidatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:34

Bah ts, wat naar. Hopelijk kan de politie er iets mee.

Maar ook mij is het regelmatig gebeurd. Heel vaak met uitgaan. Zelfs een keer tijdens het dansen met vriendinnen iemand die van achter zijn volledige arm tussen mijn benen stak en me aan de voorkant snel betastte.

Maar ik ben ook een keer overdag voor het zwembad omsingeld door (in mijn ogen) kinderen, van een jaar of 13-14 denk ik. Ze hielden me kort vast en betastte me “voor de grap”. Dat waren geen Nederlandse kinderen overigens. Dat vond ik ook heel beangstigend, zeker omdat ze zo jong waren.

En zo zijn er vast nog veel meer incidenten geweest die ik in de afgelopen jaren weer vergeten ben. Conclusie is wel dat het regelmatig gebeurd.

pien_2010

Berichten: 43888
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:11

Wouw wat een nare ervaring en wat heb jij goed en luid gereageerd.
Goed dat je slachtoffer hulp aangeboden krijgt, zeker gaan doen is mijn advies. Want eens met Janneke, de straat is ook van ons!!
En wat fijn dat de politie thuis kwam en het zo serieus nam. Ik vind het trouwens geweldig dat je gelijk terwijl je naar huis ging de politie hebt gebeld en ze aan de lijn bleven.
Dus echt goed gedaan allemaal!

primera

Berichten: 921
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Straat intimidatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 22:29

Wat goed dat de politie het serieus nam.

Ik heb het ook wel eens op klaarlichte dag gehad in een park, met mijn hond aan de lijn (bullterrier). Eerst van zijn fiets afstappen, Spaans pratend, mijn vast pakken en daarna trok hij mij hond bij me weg. Gelukkig nog mijn hond terug kunnen pakken en vrij duidelijk geweest dat die weg moest gaan. Een ander pad kwam hij uit de bosjes lopen, broek al naar beneden trekkend. Gelukkig liep er aan de overkant van het water een grote man met een grotere Stafford die het door had, daardoor is er niets ergers gebeurt.
Wel echt drie dagen gehad voor ik weer naar buiten durfde, dook die weer op, onwijs bang en excuses makend. (Ik had dan wel mensen die hem hebben gezocht, schijnbaar vond hij dat niet tof)

Verder alleen een aantal keren meegemaakt in mijn straat (grote flat) dat ik werd opgewacht, klem gezet in de lifthal, aanrakingen en mededelingen dat degene 'genoeg mannen wist die wel over me heen wilde gaan' en ook echt in de avonden ineens buiten opdook als ik de hond uitliet.

Ik vind mezelf nou niet een superknappe vrouw wat dit gedrag zou 'uitlokken'en ook gewoon niet opvallend gekleed.

Raar gedrag, rare mannen tegenwoordig.

Je hebt super goed gehandeld, wel jammer dat er niemand naar je toe is gekomen.

Hutcherson

Berichten: 7475
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 23:07

Oh wat k*t. Of je nou je woordje wel klaar hebt of niet, zoiets overvalt je. Alleen tegenwoordig kun je rekenen op hondsbrutale jeugd (en ouder want echt volwassen worden ze niet) en omstanders die niks durven doen. Dat beloofd niet iets goeds.