Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:27

bigone schreef:
Trump is goed voor zo’n 2 miljard dus pensioen hoeft hij zich geen zorgen om te maken. En dan komt zijn onroerend goed er nog bij .

Tuurlijk wel. Er zijn niet veel mensen die een pensioenbedrag van 2 miljard te verliezen hebben. Jij en ik kunnen zoveel pensioen in ieder geval nooit kwijtraken door per ongeluk het algemeen belang boven dat van onszelf te verkiezen.

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:28

LukieBradley schreef:
Is dat niet hetzelfde als Rutte in Nederland die steeds Word herkozen terwijl iedereen steen en been klaagt :+
Dus ja imo kan trump best worden herkozen.

Nogal logisch... VVD had toendertijd iets van 41 zetels. Er moesten toen wel hele gekke dingen gebeuren wilde de VVD niet weer de grootste worden.

Trump zal zeker weer verkozen worden. Maar gelukkig is dit dan ook zijn laatste termijn

BigOne
Berichten: 38556
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:30

oomens schreef:
bigone schreef:
Trump is goed voor zo’n 2 miljard dus pensioen hoeft hij zich geen zorgen om te maken. En dan komt zijn onroerend goed er nog bij .

Tuurlijk wel. Er zijn niet veel mensen die een pensioenbedrag van 2 miljard te verliezen hebben. Jij en ik kunnen zoveel pensioen in ieder geval nooit kwijtraken door per ongeluk het algemeen belang boven dat van onszelf te verkiezen.

Hier kan hij gewoon over beschikken he , behalve wanneer het complete bankensysteem ook crashed , dan heeft hij pech.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:35

MarlindeRooz schreef:
Amerikanen kiezen alleen maar op hem omdat in hun opinie er geen betere optie is. En hij ook "goede punten" heeft. Dit zijn letterlijk de woorden van een stuk of 10 mensen die ik gesproken heb die op hem gestemd hebben...

Er was, en voorlopig is, ook geen betere.


Wat betreft met dat corona verhaal, TS; percentueel gezien heeft Nederland 12% (toegeven: dit cijfer is enkele dagen oud) meer corona doden dan de Verenigde staten, dus waarom heb je daar zo'n commentaar op? Of is dat gewoon het standaard riedeltje 'Trump, dus fout'?

Ja, het is een gek, maar heel veel Amerikanen hebben er op gestemd en gaan dat weer doen. Trump is een zakenman en tussen zijn stemmers zitten bijzonder intelligente mensen alsook wat domme Tokkies. What's new? Als de keuze a of b is kun je de groep stemmers echt niet zomaar allemaal de stempel "dom" geven. Dat zegt meer over je eigen beperkte inlevingsvermogen.

Shadow0

Berichten: 43543
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:39

Trump is geen zakenman hoor. Of althans, een heel beroerde. En een keuze voor Trump is voor eigenlijk iedereen slecht, maar helaas raken mensen verstrikt in systemen waarin iedereen alleen maar slechter af is. (Ook Trump, want ik heb hem nog geen seconden gelukkig of tevreden gezien. Dus zelfs hem levert het niks op.)

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:44

Oke, excuus. Trump is slecht, Amerikanen zijn dom en door een waardeloze ondernemer te zijn kom je op een vermogen van ruim 2 miljard.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:52

Shadow0 schreef:
Trump is geen zakenman hoor. Of althans, een heel beroerde. En een keuze voor Trump is voor eigenlijk iedereen slecht, maar helaas raken mensen verstrikt in systemen waarin iedereen alleen maar slechter af is. (Ook Trump, want ik heb hem nog geen seconden gelukkig of tevreden gezien. Dus zelfs hem levert het niks op.)

Alsof die man nergens van zou kunnen genieten. Denk je werkelijk dat het hem geen prettig gevoel geeft als hij zich ergens kan doen gelden, of als hij iemand zover krijgt dat diegene een stap terug moet doen?
En ja, bij die manier van zakendoen hoort ook risico's nemen en soms aan het kortste eind trekken. Daarom is het prettig voor hem dat hij nu in een positie zit waarin hij degenen die hem ooit op enig vlak in zijn hemd hebben gezet, kan terugpakken. Zou hij dan echt niet tevreden zijn als hij op die manier het laatste woord kan hebben?

Dat een paar faillissementen hem een slechte ondernemer maken, dat hoeft niet zo te zijn trouwens. Het kan heel gunstig zijn als je op een bepaald moment, wanneer veel schuldeisers aankloppen, ineens officieel niets meer hebt wat ze van je kunnen plukken. Je moet alleen wel zorgen dat je dat vermogen na de afwikkeling, wanneer het weer veilig is, zo snel mogelijk weer ergens vandaan terughaalt.

Shadow0

Berichten: 43543
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:02

Trump is slecht, zowel in de zin van een slecht zakenman (een aanzienlijk deel van zijn ondernemingen ging failliet, of bleek de boel te belazeren of wetgeving te omzeilen ofzo), als slecht in de zin van kwaadaardig. (Racistisch, wreed, expres mensen beledigen, belachelijk maken, mikpunt maken van het geweld en pesterijen van anderen, suggesties van geweld.)

Oh ja. En hij heeft dus bewust gezocht naar buitenlandse (/Russische) inmenging in de verkiezingen. Mij lijkt dat hoogverraad.

Maar ik denk niet dat Amerikanen dom zijn. Ze zijn verstrikt geraakt in een situatie waar de meeste inwoners zelf niet veel zicht hebben op de situatie, en daar kunnen ze maar beperkt wat aan doen. (Iedereen heeft een keuze hoor, en kiezen voor racisme en haat is nog steeds een keuze voor racisme en haat, maar net als in de tijd van de nazi's* is het als je op het niveau van de individuele mensen kijkt wel wat genuanceerder.)

Maar je kunt erkennen dat mensen in een maatschappij vastzitten in een ongezonde situatie, en tegelijkertijd de leiders gewoon kwaadaardig en schadelijk noemen.

(*en ja, een Godwin. Soms zijn historische vergelijkingen nuttig om te trekken. Trump is geen Hitler, maar de manier waarop mensen verstrikt raken in een situatie waar ze een kwaadaardig regime steunen kent belangrijke parallelen.)


Wat ik trouwens wel echt wonderlijk vind is dat er mensen zijn buiten Amerika die het nog altijd voor Trump willen opnemen. Want het lijkt me toch duidelijk dat Trump iedereen maar zeker ook Europa meteen laat vallen. Ons levert het hoe dan ook niks op behalve ellende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:08

Enige wat ik erover kan zeggen: het is Amerika. Je weet nooit wat daar allemaal kan. :(

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:09

Shadow0 schreef:
Trump is slecht, zowel in de zin van een slecht zakenman (een aanzienlijk deel van zijn ondernemingen ging failliet, of bleek de boel te belazeren of wetgeving te omzeilen ofzo), als slecht in de zin van kwaadaardig. (Racistisch, wreed, expres mensen beledigen, belachelijk maken, mikpunt maken van het geweld en pesterijen van anderen, suggesties van geweld.)

Dat is alleen maar het geval als je überhaupt aan moraliteit doet. Als je dat hele morele aspect laat varen, dan blijkt dat het hem aardig lijkt te lukken om regelmatig aan het langste eind te trekken, en zelfs als hij verliest, dan weet hij de schade voor hem persoonlijk te beperken.

Wanneer je niet denkt in goed en kwaad, of waarheid en leugen, maar in effectief of niet-effectief, dan is de balans helemaal niet zo beroerd voor hem.
Laatst bijgewerkt door oomens op 27-05-20 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Berichten: 43543
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:11

oomens schreef:
Alsof die man nergens van zou kunnen genieten. Denk je werkelijk dat het hem geen prettig gevoel geeft als hij zich ergens kan doen gelden, of als hij iemand zover krijgt dat diegene een stap terug moet doen?


Die indruk geeft hij in elk geval, dat hij echt helemaal nergens van geniet en nooit een moment heeft waarin hij tevreden of ontspannen is. ZIjn macht gelden zal hem ongeveer iets beter laten voelen dan ervaren dat anderen iets doen waar hij geen controle over heeft... maar vooral om de angst van zijn irrelevantie af te wentelen. Niet omdat hij er echt van geniet.

Citaat:
Zou hij dan echt niet tevreden zijn als hij op die manier het laatste woord kan hebben?


Ik heb geen idee, het is een manier van zijn waar ik niks mee kan. Daar kan ik me echt niet in verplaatsen. Maar op basis van wat ik zie en hoe hij eruit ziet... nee, ik zie nergens tevredenheid. En ik denk ook dat dat niet kan omdat het zo kortstondig is. Als je alles in het leven alleen maar ziet als een wedstrijd waarin iemand moet verliezen, dan weet je ook dat anderen jou net zo snel zullen laten vallen zodra het ze meer oplevert. Een heel onzekere positie eigenlijk.

Citaat:
Het kan heel gunstig zijn als je op een bepaald moment, wanneer veel schuldeisers aankloppen, ineens officieel niets meer hebt wat ze van je kunnen plukken. Je moet alleen wel zorgen dat je dat vermogen na de afwikkeling, wanneer het weer veilig is, zo snel mogelijk weer ergens vandaan terughaalt.

Je vind dergelijke faillissementsfraude een teken van een goed zakenman? Opmerkelijk.

Renee1991

Berichten: 5990
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:15

Ik hoop dat hij niet wordt herkozen, maar ik vrees het ergste. Hij was overigens een bar slecht zakenman, en stond er financieel écht slecht voor. Staat een hele interessante documentaire op Netflix, Dirty Money heet die. Is een reeks van ik meen zes afleveringen, oa over Volkswagen bijvoorbeeld, maar ook eentje over Trump.

Hij heeft ooit letterlijk gezegd: 'Als ik failliet ga, word ik president.'

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:15

Shadow0 schreef:
Je vind dergelijke faillissementsfraude een teken van een goed zakenman? Opmerkelijk.

Goed in moreel-ethische zin? Nee. Goed in de zin dat hij meerdere miljarden heeft, niet in de gevangenis zit en wel de machtigste is in een van de grootste economieën en militaire grootmachten ter wereld? Ja, dan kun je wel zeggen dat die manier van zakendoen hem wat heeft opgeleverd.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:18

Shadow0 schreef:
Ik heb geen idee, het is een manier van zijn waar ik niks mee kan. Daar kan ik me echt niet in verplaatsen.

Dat was mij al duidelijk. Dat geeft niet, maar het lijkt mij een kwaliteit als je je ook kunt verplaatsen in de drijfveren van degenen met wie je het (erg) oneens bent.

Shadow0

Berichten: 43543
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:24

Oomens: interessant dat je dat eruit knipt, want ik schreef ook iets anders. Namelijk dat hij op geen enkele manier overkomt als iemand die gelukkig of tevreden is, zelfs maar voor 1 moment.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:48

Shadow0 schreef:
Oomens: interessant dat je dat eruit knipt, want ik schreef ook iets anders. Namelijk dat hij op geen enkele manier overkomt als iemand die gelukkig of tevreden is, zelfs maar voor 1 moment.

Dat is bijzonder. Ik heb namelijk niet de indruk dat hij zich onprettig voelt wanneer hij (bijvoorbeeld) een kritische journaliste kan pakken in haar vrouwelijkheid (al dan niet letterlijk) of om haar afkomst. Het lijkt mij ook niet iemand die wat voor tegenstanders dan ook met pijn in zijn hart neersabelt.

Nee, waar Obama de indruk kon wekken dat hij het niet erg zou vinden als hij politiek verkoopbare alternatieven had gehad voor tenminste een deel van de dronemoorden die onder hem gepleegd zijn, lijkt Trump niet echt last te ondervinden van een geweten.
Of hij daardoor op een hoger niveau gelukkig of ongelukkig te noemen is? Dat weet ik niet. Dat hij (in ieder geval kortstondig) genot of een kick weet te halen uit iedere persoonlijke overwinning, zoals een verslaafde dat haalt uit zijn shot, dat denk ik persoonlijk eigenlijk wel.

Lenexa

Berichten: 612
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:04

Een groot gedeelte van de Amerikanen die ik ken lopen weg met Trump, die zien niet wat de rest van de wereld ziet. Helaas. Die gaan ook allemaal dus zeker opnieuw Trump stemmen, bij hun in de omgeving iedereen ben ik bang. Heel(natuurlijk niet iedereen) redneck Amerika is fan en dat zijn er toch een heleboel.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:38

Trump heeft toch ook zelf wel eens gezegd dat het presidentschap hem tegen valt? Dat het heel anders is dan hij had gedacht?

Hij zal het nooit doen want dat is zijn eer te na, maar als hij nou eens gewoon terug zou treden omdat hij er geen zin meer in heeft... Dan zegt ie gewoon dat ie meer tijd met zijn gezin door wil brengen (beetje ongeloofwaardig maargoed), of hij geeft er een andere draai aan.
Zou dat niet het fijnst zijn voor iedereen, inclusief hemzelf en de partij?

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 07:34

Wat mij toen na de verkiezingen opviel, dat hij uberhaupt gekozen is. Ik begreep niet hoe het Amerikaanse volk zo dom kon zijn. Ze zijn toch geen ontwikkelingsland?

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 07:41

Tja, vergis je niet. Er zijn veel mensen in de US die het helemaal niet zo goed hebben als je zou denken. Daar komt bij dat het sociale vangnet daar een stuk minder goed geregeld is vergeleken met West-Europa. Dan kan ik mij wel voorstellen dat uitspraken zoals ‘America first’ het wel goed doen.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 08:32

Wat ik dan weer niet begrijp is dat hij zijn militairen uit de andere landen terugtrekt en in europa een grootschalige oefening doet tegen Rusland.

Zunzuncito

Berichten: 1574
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:55

Met Joe Biden als tegenstander denk ik dat Trump wordt herkozen, hoe graag ik het ook anders had gezien , Biden is misschien geen narcistische flapdrol, maar dan toch op z'n minst een dementerende opa die de weg (soms) kwijt is.

Biden in een interview afgelopen week: “I’m prepared to say that I have a record of over 40 years, and that I’m going to beat Joe Biden.
....?

robert45
Berichten: 2885
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:07

Dinopino schreef:
Wat ik dan weer niet begrijp is dat hij zijn militairen uit de andere landen terugtrekt en in europa een grootschalige oefening doet tegen Rusland.


Hij doet exact wat hij gezegd heeft, hij brengt de troepen naar huis.

Een oefening is wel iets anders dan oorlogen starten.

Voorlopig is de kou aardig uit de lucht in NoordKorea. Overal verminderen de Amerikanen hun aanwezigheid, Syrië etc. Dus in die zin houdt hij zich aan zijn verkiezingsbelofte.

Boras
Berichten: 9983
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:52

Ik weet het antwoord op je vraag niet, ts.

Ik hoop, en als ik gelovig zou zijn dan zou ik ervoor bidden, van niet.

Maar tegenwoordig lijkt het onmogelijke en het meest onzinnige mogelijk.

Zelfs de herverkiezing van een persoon als Trump.

8nnemiek

Berichten: 43510
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:54

Op zich is het natuurlijk niks nieuws dat een volk door corrupte media wordt gehersenspoeld te geloven dat hun president geweldig is, daar zijn helaas genoeg voorbeelden van over de hele wereld. Ik denk dat er in Amerika heel veel mensen met het verstand op 0 alleen nog naar Fox nieuws kijken. Dat is een erg gevaarlijke ontwikkeling vind ik.

Ik moet zeggen dat ik het zelf niet zo herken dat Amerikanen zo pro-Trump zijn, maar ik zit misschien in de verkeerde Facebook groepen :+