Dodenherdenking

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Dodenherdenking

Een dag van herdenken
84 (28%)
2 minuten is genoeg
153 (52%)
Ik doe er niks aan
43 (14%)
Iets anders
11 (3%)

Totaal aantal stemmen: 291


Onali

Berichten: 18525
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Dodenherdenking

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:24

Er hingen vanochtend nog een handvol vlaggen halfstok, de rest hing in de top.

Ik had er geen problemen mee toen ik het zag :+

Walkure

Berichten: 1398
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Dodenherdenking

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:08

Ik was gisteravond bij een concert in Tivoli Utrecht, het concert begon pas om 20:15 maar je kon al wel de zaal in waar een dj aan het draaien was. Om 20:00 wel 2 minuten stilte, maar daarna gelijk weer door met de muziek. Raar contrast, het is dat dit ivm corona was verschoven naar deze datum, had denk ik zelf niet bewust gekozen voor een feestje op dodenherdenking.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:09

bij mij gaat een 10 jarige toch echt rond een uur of 8 naar binnen en naar bed, ja ook in de vakantie. Is het in de zomer bloedverziekend heet dan misschien wat langer buiten want dan slapen ze toch niet. Maar ik hecht veel aan rust en regelmaat voor kinderen. Maar het kan prima per kind verschillen, bij ons hebben ze dat ook gewoon echt nodig

Met dodenherdenking moesten wij voor 8 uur gewoon binnen zijn, dat zal ook wel een stukje ermee te maken hebben in hoe ik denk

VogeltjeM

Berichten: 3764
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:48

Jeetje wat een geëmmer en geoordeel over van alles en nog wat. Wat vermoeiend. Weet jij veel waarom dat kind buiten was. Die heeft heus niet meteen een slechte opvoeding. En wees toch blij dat mensen de moeite nemen de vlag überhaupt op te hangen. :')

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Dodenherdenking

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:54

ik zou wel wat meer respect voor de vlag willen zien gewoon in zijn algemeenheid, als je bij ons vergelijkt met andere landen zijn we daar niet heel respectvol mee in het algemeen

ik zeg nergens dat een kind een slechte opvoeding krijgt als het dan nog buiten is

verootjoo
Berichten: 35689
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:59


CharleyT
Berichten: 4014
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:03

purny schreef:
kampioen2be schreef:
Ik vind het ook jammer dat wij niet meer stil staan bij andere gebeurtenissen inderdaad, zoals bijv de watersnoodramp....

Of de vele corona slachtoffers


Welke watersnoodramp? Nederland kent er helaas meerdere.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Dodenherdenking

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:05

1953 denk ik, is dacht ik de grootste maar dat kan ik mis hebben

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:06

CharleyT schreef:
Welke watersnoodramp? Nederland kent er helaas meerdere.

Het zal niet over de St Elizabethsvloed gaan gok ik.

Amber_anne

Berichten: 6968
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:06


CharleyT
Berichten: 4014
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:07

Walkure schreef:
Ik was gisteravond bij een concert in Tivoli Utrecht, het concert begon pas om 20:15 maar je kon al wel de zaal in waar een dj aan het draaien was. Om 20:00 wel 2 minuten stilte, maar daarna gelijk weer door met de muziek. Raar contrast, het is dat dit ivm corona was verschoven naar deze datum, had denk ik zelf niet bewust gekozen voor een feestje op dodenherdenking.


Ach ja, je had ook bewust thuis kunnen blijven toch. Het is iets heel persoonlijks denk ik. Wat voor de een goed voelt vind een ander weer overdreven.

CharleyT
Berichten: 4014
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:09

oomens schreef:
CharleyT schreef:
Welke watersnoodramp? Nederland kent er helaas meerdere.

Het zal niet over de St Elizabethsvloed gaan gok ik.


Scherp :D ;) :D ;) :D .
Ik dacht ik gooi die vraag er even in. Jij kent je historie wel

Ibbel

Berichten: 49262
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:10

Voor de mensen die DE watersnoodramp hebben meegemaakt (die van '53 dus, de enige die als DE wordt aangeduid) is het zelfs kortweg 'de ramp'.

Voor mijn moeder (geboren in 1924) was er een wereld vóór en na de ramp. Alle gebeurtenissen na 40-45 werden in dat licht beschouwd. Vóór 1940 was uiteraard 'voor de oorlog', je had natuurlijk ook 'tijdens de oorlog' maar alle herinneringen van daarna gingen steevast vergezeld van: 'dat moet nog vóór de ramp geweest zijn, want ...', of 'dat was vlak na de ramp' of 'dat is járen na de ramp gebeurd'.

Tazzey
Berichten: 9536
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:27

trustHim schreef:
bij mij gaat een 10 jarige toch echt rond een uur of 8 naar binnen en naar bed, ja ook in de vakantie. Is het in de zomer bloedverziekend heet dan misschien wat langer buiten want dan slapen ze toch niet. Maar ik hecht veel aan rust en regelmaat voor kinderen. Maar het kan prima per kind verschillen, bij ons hebben ze dat ook gewoon echt nodig

Met dodenherdenking moesten wij voor 8 uur gewoon binnen zijn, dat zal ook wel een stukje ermee te maken hebben in hoe ik denk


In de vakantie mochten wij gelukkig altijd wel later dan 20.00 buiten, maar met dodenherdenkingen moesten we om 19.45 binnen zijn. En zo hoort het ook vind ik.

Ik zou zelf niet snel ervoor kiezen om op 4 mei een concert te bezoeken, maar ik begrijp het wel als mensen wel gaan, zeker nu het uitgestelde shows betreft. Als men om 20.00 gewoon even netjes de klep houdt is er mijns inziens niet zo veel aan de hand.

iirrssjjee

Berichten: 5962
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:04

Ibbel schreef:
Voor de mensen die DE watersnoodramp hebben meegemaakt (die van '53 dus, de enige die als DE wordt aangeduid) is het zelfs kortweg 'de ramp'.

Voor mijn moeder (geboren in 1924) was er een wereld vóór en na de ramp. Alle gebeurtenissen na 40-45 werden in dat licht beschouwd. Vóór 1940 was uiteraard 'voor de oorlog', je had natuurlijk ook 'tijdens de oorlog' maar alle herinneringen van daarna gingen steevast vergezeld van: 'dat moet nog vóór de ramp geweest zijn, want ...', of 'dat was vlak na de ramp' of 'dat is járen na de ramp gebeurd'.


Hier in de regio (Hoeksche Waard) spreken ze over voor of na "het water".

Bentuh

Berichten: 3448
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 09:36

Lau07 schreef:
Bentuh schreef:
Ik probeer er in de loop van de dag altijd wel rekening mee te houden.
Wij hadden toevallig een ritje met de motor gepland staan. dus wij stonden netjes iets voor 20:00 langs de kant van de weg met de motoren uit.

Het is een klein stukje respect en waardering voor de vrijheid die wij mogen hebben. Heb mij dus ook mateloos geïrriteerd aan verschillende wielrenners die doorreden. Maar goed het is voor iedereen vrij om er iets mee te doen of niet.


Je hebt niet altijd een keuze. Ik zat gisteravond in de auto en ben langs twee rustplaatsen gereden om te stoppen voor de herdenking, maar die waren allemaal vol. Dus toen ben ik toch maar doorgereden. Op de snelweg stonden er veel mensen stil op de vluchtstrook, maar dat is echt levensgevaarlijk, dus dat heb ik niet gedaan.

Als is het van die wielrenners die in hun vrije tijd op de fiets stappen natuurlijk wel een beetje een ander verhaal en daar zou ik ook zeker iets van vinden. :o


Tuurlijk het moet wel veilig zijn! dat staat voorop. :D

CharleyT
Berichten: 4014
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 12:25

iirrssjjee schreef:
Ibbel schreef:
Voor de mensen die DE watersnoodramp hebben meegemaakt (die van '53 dus, de enige die als DE wordt aangeduid) is het zelfs kortweg 'de ramp'.

Voor mijn moeder (geboren in 1924) was er een wereld vóór en na de ramp. Alle gebeurtenissen na 40-45 werden in dat licht beschouwd. Vóór 1940 was uiteraard 'voor de oorlog', je had natuurlijk ook 'tijdens de oorlog' maar alle herinneringen van daarna gingen steevast vergezeld van: 'dat moet nog vóór de ramp geweest zijn, want ...', of 'dat was vlak na de ramp' of 'dat is járen na de ramp gebeurd'.


Hier in de regio (Hoeksche Waard) spreken ze over voor of na "het water".

En bij ons in Spakenburg is De Ramp die van 1916, en die wordt ook aangeduid als De watersnoodramp, uiteraard hier in de omgeving.