kan je zo maar een rit in duitsland maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

kan je zo maar een rit in duitsland maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 01:01

Wij staan met onze [paarden in nijmegen en willen een par nachten in Groesbeek gaan logeren zodat we mooie dagtochten het reichswald in kunnen maken. Weet iemand of je daar een soort van kenteken of zo iets voor nodig hebt?? Vroeger moest je je paard late keuren door de duitsers en dan ook nog een kenteken kopen en dat werd in de manen bevestigd. I vroeg me af of dit nog steeds zo is??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 01:11

Eh...kan je helaas niet echt verder helpen, maar ik zou gewoon gaan. Mits je paard is voorzien van een paspoort en is ingeent, zou ik geen extra kosten maken....

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 01:16

ja maar als je een boete riskeert dan vindt ik het toch wel eng. alhoewl een boete natuurlijk ws minder is dan de vergunning

Ik ben gewoon benieuwd of iemand hier iets van weet zo dat ik weet welke risicos ik ga lopen als ik het reichwald in duik haha

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 01:17

mijn fjord heeft paspoort en chip en de hele rambam dus dat is geen probleem.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 01:39

He, Mariët was het toch ?
We wonen momenteel in Duitsland en de paarden en pony's zijn gewoon meegegaan zonder poespas.
Nooit iets van een contrôle gemerkt, ook niet bij het heen en weer plaatsen van onze pony's naar de weides in Duitsland die we al jaren in gebruik hebben.
Gewoon doen dus. Vlg. mij zijn door de EU regels heel wat oude zaken afgeschaft.

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 01:46

je moet in het reichswald wel een geelkaartje aan je hoofdstel hebben...zou na moeten vragen hoe het precies zit...
ik zou gewoon gaan meid,heb ik ook gedaan hihi... ben niemand tegen gekomen

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:39

vergeet je je eigen verzekering niet?
en qua controles, je zit wel met verhoogde kans op een controle ivm veeziektes.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 11:21

Moet je ook je verzekeringspapieren meenemen???? Dan mag ik wel een zadeltas extra mee nemen.

Alan: je hebt gelijk met die controle nu. Daar heb ik niet aan gedacht.

lucas03

Berichten: 1261
Geregistreerd: 13-08-04

Re: kan je zo maar een rit in duitsland maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:50

Voor duitsland heb je een kentekenplaatje nodig wat het hele jaar geldig is. Voor verschillende gebieden heb je een ander kenteken nodig. Wij wonen aan de duitse bossen, zodra ik 200mtr het bos in ben zit ik op duits gebied. Ik heb jaren zonder plaatje gereden maar als je een boswachter tegen mocht komen, krijg je een fikse boete.

Aangezien ze in duitsland HEEEEL veel ruiterpaden hebben en echt veel onderhoud hieraan spenderen heb ik sinds een paar jaar ook een plaatje aangeschaft. Het kost 35euro per jaar en dat heb ik er graag voor over. Mocht je slechts 1 x gaan.... ja... doe de gok en kijk uit voor de boswachter.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:22

Ik wou net zeggen: om in duitsland te rijden moet je een kaart kopen om van de ruiterpaden gebruik te mogen maken. Lucas is me net voor. Verder zou je bij de VVV denk ik kunnen informeren waar je zo'n kaart kunt kopen.